• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 (KE) - obecně

Bouu

výkonný člen KLANu
602
Zkušenosti - postřehy - radosti a strasti s CX-5
 
Poslední úprava:
jestli ti nenasněžilo na radar tempomatu a on tak neviděl a žádal očistu :)) v souvislosti s tím nasněžilo i na světla...? :))
 
no tak to bude ono - přední radar blokován a s tim hláška o jeho očistě ...jen nechápu jak může radaru vadit mokro a sníh

ty světla by mne štvaly, jestli to bliká, hurá na reklamaci
 
...teda hosi, asi tim modernostem prestavam rozumet. Svetla jiste nemaji zadnou souvislost s tempomatem. Takze jo, hodil bych to Mazde na hlavu at se postaraj... :-/
 
Já to říkal, že ty nové LEDky budou stát za nic. Ono je to pro automobilku docela úspora nákladů, dát tam místo plnotučných bixenonů s ostřikovači 2000 lumenové LED bez...
 
Hned ze začátku mi nešlo do hlavy, proč LEDky nemají ostřikovače. V zimě bude určitě srandy kopec..
 
Bouu pozorne Ťa sledujem :) Chystam sa na výmenu auta v priebehu 3-4 mesiacov. Vo výbere je 6 Wagon 2,0 alebp CX5 AWD 2,0 alebo 2,5. Do terénu sa nechystám, len bývam v Poprade tak 4WD sa pár dní v roku na snehu zíde, navyše manželka by rada t.č vyskúšala niečo vyššie a kratšie :D. Máš konto na spritomonitor.de alebo nikde inde? Potreboval by som sa dostať k objektívnym údajom o spotrebe pri porovnaní s bývalým autom. Ja napr teraz jazdím s SOplom Astrou ST 1,4T 103Kw za 8,1 (opel píše 6,0) - jazdím veľa mesto, mimo mesta nie pomaly kopce, diaľnica 140...
 
Ahoj, tak sem tady :shame:
Bouu: ještě to nemám a už mě to štve. Já budu přesedat ze starého pekáče, tak to pro mě bude třeba lepší, než pro Tebe.
Každopádně jsem rád, že si můžu přečíst dojmy. Na M.C .jsem koukal denně a divil se, že pořád nepíšeš. A ono jsem se díval špatně... :smuggrin:
Zdravím!
 
LEDky nemají ostřikovače. V zimě bude určitě srandy kopec..

Ahoj, že LEDky nemají ostřikovače bych nehodnotil vyloženě jako negativum, ušetří to směs do střikovačů, která je potřeba mnohem víc na čelním skle než na světlech :) CX-5 má světla dost vysoko na to aby se při běžném ježdění po silnici musela nějak často ostřikovat. IMHO.

Pominu-li spornou svítivost LEDek (sám nehodnotím, neviděl jsem je vedle sebe a zatím jsem četl jen pár názorů v akademické rovině, žádné testy), tak se mi i líbí jak LED světla v nové CX-5 mají fungovat:

Otázka je, jestli tak světla opravdu fungují a řidič to v reálu pozná.

Spíš by mě zajímalo - už někdo někde viděl srovnání, jak svítí stará a nová fáze CX-5? Když už ne nějaké objektivní měření intenzity, pak aspoň auta vedle sebe jak svítí na jednu zeď :).

Bob
 
rozdíl je enormní - +++++++ pro LED ;)

Nedávno jsem se o tom bavil se shr3kem, tak jednoznačně to nevidí (spíš naopak), tak bych rád nějaký viditelný důkaz ;)
Ale pokud sem napíšeš, že nové ALH tu zeď prosvítí a bi-xenony z předchozí fáze ne, tak budu rád věřit :D
 
Hned ze začátku mi nešlo do hlavy, proč LEDky nemají ostřikovače. V zimě bude určitě srandy kopec..
Bob: Tímto jsem chtěl podotknout, že když bude sněhová vánice, tak LED světla budou ráda zapadávat sněhem ;) Jinak samozřejmě přínos ostřikovačů nějak nepřeceňuji. Jak píšeš, tak zbytečně plýtvají vodou a na starých modelech je celkem běžné poškození plexiskel světlometů.
Také jsem slyšel, že LED nejsou až takové terno. Každopádně nejlepší bude porovnat osvit naživo :)
 
Ahoj a vítej na MK :)
miláček mně přišpendlil na nástěnku na půl roku :D
Dostal si osobkou můj vzkaz nebo vzkaz že máš mrknout na m a z d a k l a n c z ?


Nedostal, ale asi jsem měl špatně nastaveno. To je fuk, důležité je, že jsem našel správnou cestu saám :)
Na LED jsem zvědavý a těším se.

Má 2,5 pádla pod volantem? Na to bych byl taky zvědavý, pokud to tam při FL nechali.
 
LED svietia urcite lepsie a trochu vyssie ako povodne xenony. Mal som 6 pred F/L a teraz mam 6 po F/L, tak mozem porovnat. Za dazda, hmly a snehu este porovnat nemozem, ale xenony svietili za takychto podmienok nedostatocne.
Ked bola mokra cesta, stale som kontroloval, ci vobec svietim.
 
Ahoj, tak už jezdím.
Omlouvám se za nereagování na poslední odpovědi pro mě.

Postupně dám vědět, jak jezdím, co se mi líbí a nelíbí. Každopádně je to jako celek pěkný, jen ta loketka a pár detailů mě rozsmutnila.
Motor+převodovka a podvozek = těším se na jěždění.:)
 
Ahoj, vše je subjektivní a můžu se mýlit, snad si moc nevymýšlím.
Jako celek jsem z FL CX-5 nadšen a spokojen!


Mínusy pro mě, řazeno od nejhoršího

Loketka-prvek pohodlí, tady úplně mimo. Myslím, že nesedím úplně vpředu, ale opírám /neopírám se o špičku této opěrky, resp.max.o 5-8cm od jejího začátku,loket spíše sklouzává do té vykouslé části. Prostě postrádá posun dopředu, pak by to bylo v pořádku..

Když chci využít její odkládací prostor, musím se dost vyvrátit, abych tam strčil ruku.

Sklápění el.zrcátek jen zevnitř manuálně, byl jsem zvyklý na dvojí zmáčknutí s podržením, kdy se automat.sklopili, při otevření řidič.dveří vyklopili.

Zamykání zevnitř / automaticky po rozjezdu. Chybí mi tam ty dvě tlačítka zamčeno/odemčeno, ty kolíbky ve dveřích na mě působí archaicky a neprakticky.
Toto provedení nejde naprogramovat na automat.zamknutí po rozjezdu.

Vrátil bych pádla pod volant, aby byly obě ruce na kormidle.


Plusy

Klimatizace / vytápění - lze dát režim AUTO i bez klimatizace, v žádném autě jsem se s tím nesetkal, pravda, moc jsem jich neměl :)

Sedadla – vyhovují mi velmi, boční vedení , tuhost, nastavení, mám dobře podepřená stehna v přední části (v novém CRV mi přední část stehen visí ve vzduchu, resp.nemám je podepřená).


Jízda:

převodovka

D – řadí brzy, na ploužení dobrý, snaží se šetřit, na záběh motoru asi nic moc.

D sport – drží otáčky kolem cca 2tis, rychleji reaguje změnou kvaltů, víceméně ideální volba pro razantní jízdu, ale párkrát už bych chtěl vyšší kvalt a nedostal jsem ho-prostě myšlenky převodovka nečte a zatím nepozná, kdy už nechci jet kudlu, takže to končilo vrácením do D. :(

D / manuál režim – rád jsem vždycky brzdil motorem, do zatáček podřazoval, řadit mě bavilo, ale tohle je naprostá paráda. Když má člověk chuť, o toto s tímto režimem nepřijde, a jako bonus neřeší levou nohu. Sází to tam hezky, při akceleraci pod plným plynem příjemné, při zpomalování z 3 na 2 párkrát kopla, záleželo na rychlosti.
V tomto režimu jsem měl zapomenutý – zapnutý režim sport, který na to zřejmě nemá vliv. (ovlivňuje asi jen D)
Myslím, že toto je ideální režim (D/m) na zajíždění motoru a k eliminaci brzkého řazení a podtáčení motoru.

Motor - turbo mi nechybí, jízdně mi to stačí a myslím, že jako celek je to paráda, manuál mi nechybí.

Podvozek –tlumí to, sedí to , hluk v kabině je dobrý, nevím co napsat-nemám srovnáni s před FL.
Proti mně velmi dobře známé konkurenci (CRV) je to sportovnější a lepší svezení ve všech směrech, v užitných vlastnostech, nákladech a spolehlivosti uvidíme.

Design jednoznačně MAZDA.

Terén: vyjel jsem véééélikánskou mezičku :D

Nehodnotím zatím svícení , spotřebu, velikost kufru, místo na zadních sedadlech, 4x4



Chystám se :
kolem 1tis km (nebo jak to plus mínus vyjde) vyměnit olej/filtr – už tomu trochu po zahřátí dávám a jezdím dost město, pojížďky, kolony.

Tónovat přední skla, ne kvůli zatmavení, ale hlavně kvůli UV. Jsem světlý typ :) a sluníčko extra nemusím, tak si od toho hodně slibuju. Cca 1300,- jen přední okna.

Dát LED tam, kde to půjde, dle místních zvyklostí

Nějak ochránit vnitřní plastové prahy proti poškrábání botou-umím to dobře :)

Dekontaminovat lak, nanést vosk a těšit se na škrábance a mouchy.

Co nejvíc jezdit.

BOUU určitě bude doplňovat, snad budou i jiní kolegové s dojmy a svými postřehy. Sorry za román, postupně doplním :)
Honza
 
Back
Top