• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 - měnit olej v automatu, nebo ne

Joe

člen KLANu
36
Nebudte otrokojen svýho auta
Mám mazdu cx 5 v automatu 4x4 benzin 2.o a jsem s ni zatím spokojen. Jízda s tímto strojem je super ale i tato mašina má sve mouchy. Před ne se musíte naučit jezdit s automatem a jak toto zařízení je udelane vyžaduje i jemnější zacházení než manuál. Zadne vyřazování na křižovatkách v kopcích nervat tam zpátečku R když vozidlo jede to samé N vždycky používejte parkovací brzdu i pri nechani motoru za behu. Když do jedete třeba k parkovišti držet brzdový pedál dat ručku a potom zařádit na p nikdy jinak šetříte tim automat a to dost podstatě. Co se tyka meneni oleje v prevodovce nemusíte ho měnit když prevodovka nevykazuje nějak pa zvuky mazda má celoživotní olej a i v manuálu není napsán interval výměny mimo manuálu kde je uvedeno 180 000 km. Olej se meni jen když je vozidlo ponořeno ve vodě např. Vytopení co se týkající dalších věcí měňte je az to opravdu bude potřeba olej v motoru štaci každých 20 000 bohate když se vam to má zkurvit zkurvy se to i po 5000. Jediny co me štve je lak ten má mazda dost mizerný lak nic nevydrzi ale srat na něj to byste nic jiného nedělali než purylovali vozidlo. Zatím mi mazda jede a když dojede tak bude jina nebudu resit auto na úkor sveho zdraví je to jen spotřební věc a s tou se má tak scházet. Další dotazy odpovim
 
Jsi Zřejmě z mála lidí tady,co berou auto jako věc.
Bereš to jako spotřebák, ale v zápětí
Radíš jak s automatem.
Neznám nikoho kdo mění olej po 20k.
Ja jsem rád otrokem svého auta.
Tak ať jsi dlouho spokojeny s autem.
 
Nikomu nic neradim ale když tu vidim některý uživatele co trápí jejich auto tak mi je těch lidi trochu lito. Auto vás má bavit ne vás ničit. Je to jako mobil když odejde vyměnit. Pak člověk zjistí že v živote jsou potrebnejsi věci než resit problém aut. Někteří uživatele tu moc čtou internet a pak to tak dopada. Ameriku nenávidím ale libi se mi jejich styl nereseni veci když auto jede jede když nejede vyhodit. Podivejme co tam vyhodili tech wv. Takhle kdyby to udělali evropské ovce hned by jste viděli za kolik by se tu prodávali auta. CX 5 by stala tak 300 000 a 3 tak 150 000 Kč a nikdo by nic netěšil. Proto ze by zde jezdili sami nový auta. O předraženy škodě ani nemluvne ta by se tu mela prodávat tak za 130 000 Kč a ne za 800 000 Kč. Ale to se nikdy nestane.

Co se tyka výměny oleje každých 20 000 je interval dle návodu i záruky. 1 rok či 20 000 km. Mazda má kvalitní oleje a jestli si myslíš že motor uchránis každou výměnou oleje po 10 000 tak se seredne mýlis. Když se ti má motor vysrat tak se vysere i když by jsi měnil olej po 5000 km. U diesela je interval každých 10 000 km protoze mazda má diesely mizerný tak co by jsi chtěl. Jsou to takovy mazda potápěči vodomotorovy. Když diesel tak nikdy od mazdy. To je má rada. V benzinem jsou naproste špičky. Proto mám benzin.
 
Poslední úprava moderátorem:
Rozbor vymeny oleje necham radsi bez komentare, ale zajimalo by me nejake vysvetleni toho zatahovani parkovaci brzdy pri prerazovani. Jaky to ma vliv na automatickou prevodovku a proc? Neznam nikoho, kdo by takto automat pouzival.
 
mě by spíš zajímalo, kde bere nový člen @Joe tu jistotu pravdy ve svém poradním příspěvku a ještě nabízí další rady a porady ... Profesionál ? Přeci jen ho neznáme .....

každopádně požádám @Joe , aby se vyjadřoval pokud možno slušně a pokusil se své texty před odesláním korigovat do něčeho srozumitelnějšího. Děkuji :)
 
To, ze je novackem na foru preci neznamena, ze to neni letity vlastnik vozidel Mazda, zkuseny technik nebo dokonce automechanik, ne? :cool: Ja mu to neberu. Akorat mam pocit, ze mu trochu unika zamereni tech lidi, co se tu schazi ... prevazujici mnozsti prispevku zde na foru je prave od lidi, co povazuji sva auta za vic, nez spotrebni material a proto je "resi". A proto take jsou schvalne otrokem sveho vozidla, je to jejich konicek ;).
 
já vůbec nepochybuju o jeho erudici, jen se ptám abych věděl s kým máme tu čest ,-)
 
No sice jsem tu nováčkem ale vy starší se snažte aspoň tem nekterym lidem vysvětlit jak vlastně ta mazda funguje. Někteří lidi tu mají rádi sve auta o tom nepochybuji jen jsem chtěl napsat postřeh ze mi připadá že někteří jsou ze svého auta nešťastni a hledají jak z toho ven. Auto je jako kazda věc když se hold porouchá potřebuje opravit kdyz facha
jak má je vse ok. Můj záměr tu nebyl nikoho urážet či někomu něco radit jsou to Vaše auta a je jen na vás co s nimi uděláte Já nanejvýš mohu jen poradit či se s někým podělit o sve zkušenosti. Mazde zdar
 
... ale vy starší se snažte aspoň tem nekterym lidem vysvětlit jak vlastně ta mazda funguje ...
A to se nesnazime delat? Ja teda moc ne, ja jsem jen jouda od PC, ale kdyz vim, zkousim i to. Ale predevsim to je vubec podstata toho, proc tohle forum vubec existuje.
 
No to asi jo ale než jsem se sem zaregistroval hodně jsem tu přečetl nepochybuji vůbec o některých uživatelích ze sve auto znají či někteří jsou zde opravdu šikovný což ani Já zdaleka tento lidem nesahám po kotníky ale spíše jsem chtěl jen napsat to ze auto opravdu musí člověka bavit a ne mu přidělává starosti což už dela v živote muže žena a pak auto☺☺☺

Psal jsem parkování s automatickou převodovkou když parkujes vozidlo drz brzdovy pedál pak dat parkovací brzdu resp ručku a pak přeradit na p a hotovo v žádném pripade nenech vozidlo stát na p bez brzdy protoze se cela váha vozu opře o převodovku což ji moc nesvedci i když ti zapadka drží p aby se automat neuvolnil a vozidlo nejelo je lepší raději parkovat s parkovací brzdou a pak zařádit p prerazovani z kopce z automatem vyslovene nedoporučuji prerazovani na polohu n automatu to rovněž nesvedci a co se tyče krizovatek tak se šlápnout pedál brzdy az na podlahu ne na pul i když vozidlo stoji pac tim o pět ničíte převodovku je furt v záběru hydraulický měnič a Tim se o pět prevodovka ničí když máte zataženo na d na křižovatkách nikdy ne vyřazovat na n. Dale u mazdy zásadě doporučuji vypínat i stop pro automat urcite neničíte tim převodovku ani motor u manuálu jen motor prevodovce je to jedno má rada muj postřeh

edit Vitus: sloučeny double posty pod sebou. Stačí editovat předchozí post, netřeba psát dva pod sebe ,-)
 
Poslední úprava moderátorem:
každopádně tvrdit že v převodovce se olej nemění, protože má doživotní náplň je prostě hloupost. Ona ta náplň je doživotní, tzn do konce života tý převodovky a ten přijde podstatně dříve, když medium neměníš. Ať si každý dělá se svým autem co chce, ale určitě bych to nepovažovat za přínosnou radu......

další debatu o aut.převodovkách prosím jen ve stávajícím topicu: Automatická převodovka - chování, údržba
 
každopádně tvrdit že v převodovce se olej nemění, protože má doživotní náplň je prostě hloupost. Ona ta náplň je doživotní, tzn do konce života tý převodovky a ten přijde podstatně dříve, když medium neměníš. Ať si každý dělá se svým autem co chce, ale určitě bych to nepovažovat za přínosnou radu......

další debatu o aut.převodovkách prosím jen ve stávajícím topicu: Automatická převodovka - chování, údržba
Předne, když dáš automatickou převodovku k mazde na opravu neopravi ti nic, protoze to prostě nebudou umět budto ti dají novou nebo ji poslou na repas nejakemu servisu. Když, ani ten to nebude umět proste ti za 50 000 objednají novou. Co se tyče výměny oleje je to stejna kapitola tam vyměňují olej ze ho doplňují novym za starej, což když neudelaji poradne zbyde ti čtvrt oleje starého v prevodovce a zbytek nového. Což samozrejme hned olej znehodnotí. Nepočítám to ze v tomhle pripade ti garantují zničení převodovky dříve pač i když ti vymění olej a filtr nechají či ho taky vymeni je furt riziko ze se pri vymene oleje uvolni castecky kovu ci necistot z původního oleje a dostanou se do prevodovky prave pri vymene oleje jak ho doplnuji a pak je riziko poškození drobnými casteckami vyšší než kdyz by jsi to tam nechal s původní náplní protoze nečistoty jsou ve filtru a ty ktere projdou filtrem se uvolní do spodku vany v převodovce ktere, ale neškodí pac jsou na dně vany a tudíž se do prevodovky nedostanou. A kdyz ti tohle vse udelaji poradne tak ti olej sice celý vymění ale bude to stát tak 15000 Kč což je čtvrtina ceny nové převodovky,ale fuž je tam riziko posložení prevodovky drobnymi casteckami i kdyz olej vymeni uplne. Což mi moc výhodnější nepřipadá. Když myslíš kompletní čištění převodovky tak se to dela strojem který vhání prevodovy olej do prevodovky a kompletne ji vycisti bez filtru ten musí byť taky odstraněn a když je převodovka vycistena doplní se olejem novym a šup jsme tam za 10 000 Kč takhle to uděláš 4x a mas rovnou na novou převodovku myšleno po 50 000 km pak už se interval snižuje 40 000 km. Dříve se proplach doporučoval u starších automatu a dnešních dvojspojkovych prevodovkach protoze ty jsou náchylnější. Elektronika v mazde stejne dohlíží na závady převodovky a když ji něco je rozsvítí se kontrolka AT a tak už máš pak starost co dál každopádně měnit olej zde proste nemusíš když prevodovka nevykazuje nějake chyby v řazeni. Neboucha neprokluzuje. Ted ještě jedna věc kde mas záruku ze ti automat nikdo při výměně či poplachu nepoškodí a pak ti servis ne zavolá ze jsi tam me něco v cudu když to dělali a šup mas tam repas za 30 000 Kč. Jak říkáš každého věc Já říkám když to jde a bez problémů nebudu se do toho vrtat kord v dnešním světe elerktroniky. Stejne hodně lidi má v mazde manuál, tak takovou starost nemají. Manuál je nesmrtelny a když klekne ze to za 30 000 komplet což dneska nejsou zadne peníze. Ja vlastně bych mel mit ty starosti. A vidíš je mi to jedno. Mazda zatím jede mlada je spokojena Já taky a to je hlavni. Stejne bych si ted koupil mx 5 v automatu nádherna volba s elektrickou strechou
 
o tomhle ať si každý udělá názor sám ...... já se v tom "textu" moc neorientuju.

btw MX5 ND v automatu si fakt nekoupíš ... aspoň ne v ČR. A taky na co automat do sportovního roadsteru....?
 
K tomu už nemám slova ještě tady nejakej znalec bude říkat že mx-5 není u nás v automatu. To je moc. To j jasny ze je elektrickou střechu dříve nikdy mazda mx 5 neměla az ted. Ani v japonsku
 
neomylní znalci se nám tu evidentně rojí jak houby po dešti, tak můžu v klidu zalézt ,-)
 
Děkuji - rozhodně jsem rád, že se tu člověk kromě poučení i pobaví:) Ostatní věci asi nemá opravdu smysl komentovat..:)
 
Back
Top