• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda dělá věci jinak

Pavel Monhart

nový člen
1
P a M.jpg
Hiroshimská automobilka Mazda přišla před několika lety s revolučním konceptem, který se vzpírá zažitým konvencím. Díky designovému slohu KODO a úsporným technologiím SKYACTIV, spojují vozy Mazda nové generace to nejlepší, co od automobilů očekáváme: úchvatný vzhled, přesvědčivou dynamiku, vynikající hospodárnost a okouzlující jízdní projev. „Make things better“ říká Jeff Guyton – prezident a generální ředitel Mazda Motor Europe.

Dříve se za konvenční považoval názor, že kvalitní automobil má být spolehlivý a udržitelný, tj. vydrží dlouho při minimální údržbě. Skutečnost je taková, že světové automobilky nabízí spotřební zboží za vysokou cenu. Konvence se stala iluzí a v tomto ohledu nejen Mazda odmítla staré myšlení a nabídla jedinečnou individualitu. Záruky na automobily s možností prodloužení, pozinkované karoserie a 12ti leté záruky na lak vytváří dojem, že auta vydrží věčně. Při bližším prozkoumání záruky se dozvíme, že výrobce poskytuje 3 letou záruku na povrchovou rez a 12 let na prorezavění, v obou případech musí rez vznikat ve směru zevnitř ven. Za vnější poškození laku karoserie a následné opravy odpovídá majitel. Nejvíce zatěžovaná část, tj. podvozek do záruky nespadá. Nové generace vozů mají jen minimální ošetření nebo žádné. Když se k tomu přidá nižší kvalita lakování karoserie, dojdeme k tomu, že z komerčního hlediska výrobce šetří na pravém místě.

S podobným cíleným opotřebováním se potkáme u aut vybavených automatickou převodovkou (Automatic Transmission). Všichni současní výrobci uvádí doživotní náplně AT, které se nemusí měnit. Jedná se o speciální olej, který maže součásti převodovky a současně chladí. Stejně jako motorový olej, podléhá tato náplň degradaci provozní (otěr z kovových lamel) a časové (pojímání vody a ztráta vlastností aditiv). Nic netrvá věčně a „doživotní“ náplň jen do konce života automatické převodovky. Až 80% závad automatických převodovek způsobuje nekvalitní – znečištěný převodový olej.

Tím nejdůmyslnějším destruktivním systémem je Start – Stop neboli i-stop, který byl japonskou automobilkou propagován jako nejrychlejší na světě. To, že tento systém obecně poškozuje motor, startér a baterii, se všeobecně ví, přesto ho všichni mají. Zákazníky stejně jako v předchozích případech, čekají po několika letech provozu nákladné opravy nebo „ideálně“ koupě vozu nového.

Díky líbivému designu a skvělé motorizaci je MAZDA spíše „Trendy“ a „Cool“ a lakuje nás stejně jako ostatní automobilky. Čím více bude zpětných vazeb, tím je větší pravděpodobnost, že se něco změní. Nezbývá než se zařídit podle svého uvážení - drahým vozům pomoci s antikorozní ochranou, nepoužívat inovativní destruktivní technologie a neřídit se pokyny výrobce. Nebo si můžeme počkat na lepší časy, až budeme kupovat auta jako spotřební elektroniku.


© Pavel Monhart
 
No na mazdaclubu je přesně tenhle samej text a je považován za "článek". Dle mého je to jen čistě subjektivní text a úplně bez znalosti daných problémů (viz i-stop). Mě to taky připomíná bývalého mazďáka
 
Back
Top