1. Aby bylo snadnější používat naše webové stránky, používáme soubory cookie. Protože však Evropská unie ve své nekonečné moudrosti stanovila povinnost jasně vás o této skutečnosti informovat, činíme tak tímto textem. Používáním těchto stránek souhlasíte s používáním souborů cookie. Zde se dozvíte více.
  2. Ahoj Host,

    dovolte nám předem několik poznámek k problematice ochrany osobních údajů na těchto stránkách. Veškeré osobní údaje, které zpracováváme a které jsou uživatelem zadávány při registraci, spadají pod oprávněný zájem - údaje jsou nutné k provozu internetového fóra a k věkovému omezení jeho uživatelů (nad 13 let). Zpracovávané osobní údaje lze kdykoliv odstranit pomocí funkce Odstranit účet. Mimo osobních údajů zadávaných při registraci zpracováváme (a periodicky odstraňujeme) IP adresy příchozích návštěvníků formou logů. Tyto de facto technické údaje jsou nezbytné pro diagnostiku, vyhledávání možných bezpečnostních incidentů atp. a taktéž spadají pod oprávněný zájem. Jiné osobní údaje nezpracováváme, ani nevyžadujeme.

tisková zpráva Mazda oznámila svoji dlouhodobou vizi technického vývoje pod heslem „Sustainable Zoom-Zoom...

Diskuzi v 'Novinky Mazda' zahájil News RSS, 1. 11. 2017.

  1. News RSS

    News RSS host

    Hirošima / Leverkusen, 8. srpna 2017. Mazda Motor Corporation dnes představila strategii „Sustainable Zoom-Zoom 2030“. Jedná se o dlouhodobou vizi technického vývoje. Společnost zároveň poodhalila plán uvést v roce 2019 na trh motor nové generace, nazvaný SKYACTIV-X. Bude to první komerčně využívaný motor na světě, který spaluje benzin, ale pracuje na vznětovém principu.1



    • SKYACTIV-X bude první komerčně využívaný benzinový motor na světě, který pracuje na vznětovém principu



    Původní strategie „Sustainable Zoom-Zoom“, představená v roce 2007, usilovala o zachování tradiční radosti z jízdy ve spojení s vynikajícími ekologickými a bezpečnostními vlastnostmi. Ve světle rychlých změn celého automobilového průmyslu se nová vize zaměřuje na dlouhodobější perspektivu a určuje, jakými způsoby může Mazda využívat radost z jízdy coby základní složku přitažlivosti automobilu k řešení společenských i ekologických problémů.

    Následuje přehled strategie „Sustainable Zoom-Zoom 2030“ a základní informace o motoru SKYACTIV-X.



    1. Sustainable Zoom-Zoom 2030


    Mazda věří, že jejím posláním je přispívat k uchování přívětivého životního prostředí a ke zvýšení kvality života jednotlivců i celé společnosti. Proto bude i nadále hledat nové způsoby, jak lidi inspirovat prostřednictvím všeho, co je na automobilech pozitivní.



    Planeta Země


    Prostřednictvím různých aktivit zaměřených na ochranu životního prostředí chceme vytvořit udržitelnou budoucnost, v níž lidé a automobily existují bok po boku na hojností a krásou obdařené planetě Zemi.

    Přístup Mazdy

    • Rozšiřovat opatření směřující ke snížení emisí oxidu uhličitého v průběhu celého životního cyklu vozu od výroby až po recyklaci („well-to-wheel“)
    • Usilovat o snížení průměrných „well-to-wheel“ emisí oxidu uhličitého do roku 2030 o 50 procent oproti stavu z roku 2010 a o 90 procent do roku 2050
    • Upřednostňovat taková opatření na snižování spotřeby paliva i emisí škodlivin, která se projeví v reálném provozu
    • Pokračovat v dalším zdokonalování spalovacího motoru, který bude v nadcházejících letech stále pohánět většinu automobilů a může proto nejvíce přispět ke snížení emisí CO2, a zkombinovat výsledky takového zdokonalování s účinnými elektrifikačními technologiemi
    • Od roku 2019 uvádět elektromobily a další technologie elektrifikovaného pohonu zejména na takové trhy, které vykazují vysoký podíl elektřiny vyráběné z ekologicky šetrných zdrojů



    Společnost


    Chceme vytvořit svět, který lidem nabízí neomezenou mobilitu a zvyšuje tak kvalitu jejich života.



    Přístup Mazdy

    • V souladu s filozofií Mazda Proactive Safety vyvíjet pokročilejší bezpečnostní systémy a směřovat tak k postupnému vymizení dopravních nehod
    • Dále rozvíjet základy bezpečnosti, jako je správné sezení ve voze, rozmístění pedálů nebo výhled z vozu, a standardizovat je napříč výrobním programem
    • Podporovat zavádění pokročilých bezpečnostních technologií i-ACTIVSENSE, které pomáhají řidičům rozpoznat a vyhodnotit případná rizika, do standardní výbavy na všech světových trzích
    • Začít od roku 2020 testovat technologie autonomní jízdy s cílem zařadit je od roku 2025 do sériové výbavy všech modelů
    • S využitím technologií konektivity vytvářet nové obchodní modely



    Lidé


    Chceme podporovat v lidech pocit pohody, který přichází s vědomím, že jejich aktivitami netrpí životní prostředí, a přispívat společnosti takovými automobily, které poskytují nefalšovanou radost z jízdy.



    Přístup Mazdy

    • Rozvíjet faktor „jinba-ittai“, který revitalizuje člověka po psychické i fyzické stránce
    • V souladu s filozofií „vdechnout vozu život“ dále vyvíjet designový sloh KODO a povýšit automobilový design na takovou úroveň, aby pohled na něj zvyšoval emocionální kvalitu života



    2. Motor nové generace SKYACTIV-X




    Technické inovace

    • SKYACTIV-X je první komerčně využívaný benzinový motor pracující na vznětovém principu. Směs paliva a vzduchu se v něm spontánně vznítí v důsledku stlačení pístem
    • Proprietární technologie spalování pojmenovaná Spark Controlled Compression Ignition řeší dva problémy, které dosud bránily rozšíření vznětových benzinových motorů: maximalizuje oblast, v níž je možné vznětového principu využívat, a umožňuje plynulé přechody mezi zapalováním směsi stlačením a svíčkou.



    Vlastnosti

    • Tento nový spalovací motor vlastní konstrukce spojuje přednosti zážehových a vznětových agregátů. Díky tomu dosahuje vynikajících výkonnostních i ekologických charakteristik.
    • Vznětový princip v kombinaci s přeplňováním kompresorem uděluje motoru bezprecedentně pohotovou odezvu a ve srovnání s dosavadním zážehovým motorem SKYACTIV-G zvyšuje točivý moment o 10 až 30 procent.2
    • Vznětový princip umožňuje využívat extrémně chudou směs3, což vede ke snížení spotřeby paliva o 20 až 30 procent oproti dnešnímu motoru SKYACTIV-G a o 35 až 45 procent oproti zážehovým motorům Mazda z roku 2008. Z hlediska hospodárnosti se SKYACTIV-X vyrovná nejnovějšímu vznětovému motoru SKYACTIV-D nebo jej dokonce předčí.
    • Díky vysoké účinnosti v širokém rozsahu otáček a zátěže ponechává motor větší prostor k volbě optimálních převodových stupňů.



    1 K srpnu 2017. Dle vlastního šetření.
    2 Motor je stále ve vývoji. Hodnoty se mohou ještě změnit.
    3 Situace, kdy je poměr paliva a vzduchu snížený na takovou úroveň, při které by směs v zážehovém motoru nebylo možné zapálit


    Pokračujte ve čtení...
     

Sdílet tuto stránku