• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

tisková zpráva Mazda představuje technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS

  • Vlákno založil News RSS
  • Datum založení
  • Systém G-Vectoring Control je první z nové řady integrovaných jízdních technologií
  • Inovativní softwarová funkce zdokonaluje jízdní vlastnosti vozu
  • Technologie má světovou premiéru v modelu Mazda3 modelového roku 2017

Společnost Mazda Motor Corporation představila SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, novou řadu technologií zaměřených na aktivní zdokonalování jízdních vlastností. Prvním systémem z této řady je technologie G-Vectoring Control (GVC). Světovou premiéru má v modelu Mazda3 modelového roku 2017, který se od dnešního dne prodává v Japonsku.

Koncepce SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS je dalším výsledkem konstruktérské filozofie Mazdy, která klade na první místo člověka a jeho potřeby. Cílem systému GVC i budoucích technologií SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS je další prohloubení Jinba-Ittai – řidičského zážitku, o nějž Mazda usiluje ve všech svých modelech. Jinými slovy, Mazda chce řidičům zprostředkovat intenzivní pocit přímého propojení s vozem. Technologie SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS směřují k tomuto cíli cestou integrovaného řízení motoru, převodovky a podvozku.

G-Vectoring Control využívá inovativního přístupu, kdy prostřednictvím motoru zlepšuje chování podvozku a tím i ovladatelnost a komfort. Je to první systém na světě,* který reguluje točivý moment motoru v závislosti na tom, jak řidič otáčí volantem. Výsledkem lepší kontroly příčných i podélných akceleračních sil je optimalizované vertikální zatížení každého kola, což se z pohledu řidiče projeví lepší trakcí, vyšší jistotou ovládání a intenzivnějším požitkem z jízdy. Reakce vozu precizněji korespondují se záměry řidiče. Systém také snižuje nutnost třeba i podvědomých korekcí směru a tím i únavu řidiče. A protože pohyby vozu ve fázích změny rychlosti nebo směru jízdy jsou plynulejší, vnímá posádka jízdu jako komfortnější.

Technologie GVC je přínosná pro začínající i zkušené řidiče v širokém spektru provozních režimů od popojíždění městem přes jízdu po dálnici a úseky s mnoha zatáčkami až po prudké manévry v kritických situacích. Nejúčinnější je na hrubém (nezpevněné silnice) nebo kluzkém (déšť, sníh) povrchu, kdy dokáže zlepšit jízdní chování vozu opravdu výrazně. Systém GVC je zároveň velmi všestranný. Lze ho nasadit ve všech modelech s podvozkem SKYACTIV-Chassis a motory SKYACTIV, které umožňují dostatečně přesnou regulaci točivého momentu. Jelikož se jedná o systém založený na softwaru, GVC prakticky nezvyšuje hmotnost vozu. V evropských modelech Mazdy se začne objevovat během letošního roku.

* Dle průzkumu Mazdy platí pro sériově vyráběné automobily k červnu 2016

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top