• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Volba velikosti kol vs. dynamika a spotřeba

B

bouk777

host
Zdravim vás, cca před dvěma týdny jsem si udělal radost a pořídil si Mazdu 6 s dvoulitrovým benzinovým motorem 107KW. Auto je v červené rudé metalíze je moc krásné, ale má 17" kola - originál mazda. Na jízdu je to OK, ale na vzhled mi přijdou na autě hrozně malá.

Koukám po těch origo 19", ale nejsem si jist, zda by neutrpěl jízdní komfort, dynamika a spotřeba. Tento motor není žádný extra silák a tak mám v hlavě myšlenku snížení dynamiky a zvýšení spotřeby. Vždy jsem si myslel, že je tato myšlenka blbost, ale mám s tím vlastní zkušenost. Sice u jiného auta, ale byly tam 17" kola, vše bylo v pohodě, dali se tam 18" - vzhled super, jízdní komfort mi přišel stejný, ale dynamika nula a spotřeba cca o 2l vyšší, takže šli do pr... a dali se zpátky 17". Nerad bych tuto ne moc levnou záležitost absolvoval znovu.

Mohli byste mi poradit, jestli je má obava oprávněná? Máte s tímto nějakou zkušenost?

Byl bych rád, za každý postřech, poznámku nebo názor. Právě řeším, jestli nechat 17" nebo jít do 19" - dal bych rovnou zimní.
 
Vždycky je něco za něco. Podle mého bude rozdíl ve spotřebě a dynamice nepatrný, horší to bude s jízdním komfortem (výrazně vyšší neodpružené hmoty). Nejvíc to ale poznáš na ceně: 19 disky i pneu jsou podstatně dražší, než 17...
 
V případě této konfigurace bych zůstal u těch 17" . Na 19" auto vypadá dobře, ale dle mne se na tyto kola hodí tak 2,5 benzín nebo 2,2, diesel - tam bych radši už viděl např. 18". Já mám např. 121kW a ty kola mi přijdou tak na hraně. Když ti jde o komfort, spotřebu a dynamiku zůstal bych, když o to jak auto vypadá jdi do 19" - jak píše @ajfel a včera to tady někdo nadnesl, počítej že jenom ta změna tě vyjde na nějakých 50000Kč, dynamika se ti dle mne sníží hodně, spotřeba navýší asi nepatrně - ten motor má ideální spotřebu, nejlepší z Mazd, ale už teď tam není taková dynamičnost
 
Ono z toho komfortu tolik strach nemám, ale z té dynamiky ano. Protože z té mojí předchozí zkušenosti jak jsem psal, tak jakmile se na auto dala větší kola, tak dynamika auta byla nulová a spotřeba větší o dva litry. Toto je moje největší obava a vypadá to tak, že oprávněná.

Ono asi Mazda ví proč ty 19” kola nedává z výroby na tento nejslabší motor.
 
Poslední úprava moderátorem:
Spotreba vyssia nebude, jazdim v lete na 19 a v zime na 17 a spotreba je taka ista. Sirka oboch pneu je rovnaka, rozdiel je samozrejme vo vahe a to moze nieco urobit na dynamike. Mne sa naopak zda auto lenivsie na 17, ale to je skor sposobene zimnymi pneumatikami.
 
Spotreba vyssia nebude, jazdim v lete na 19 a v zime na 17 a spotreba je taka ista. Sirka oboch pneu je rovnaka, rozdiel je samozrejme vo vahe a to moze nieco urobit na dynamike. Mne sa naopak zda auto lenivsie na 17, ale to je skor sposobene zimnymi pneumatikami.

A jak silný máš motor?
 
Ono z toho komfortu tolik strach nemám, ale z té dynamiky ano. Protože z té mojí předchozí zkušenosti jak jsem psal, tak jakmile se na auto dala větší kola, tak dynamika auta byla nulová a spotřeba větší o dva litry. Toto je moje největší obava a vypadá to tak, že oprávněná.

Ono asi Mazda ví proč ty 19” kola nedává z výroby na tento nejslabší motor.
Hlavně si nesmíš koupit originální disky 19”. Těžší kola má snad už jen traktor od Zetoru a ta dynamika s nima jde opravdu do kopřiv (zkoušel jsem je nahodit z tátovi GJ 2.5 na svojí 2.0 G165 M3BM a to byla "dynamická" katastrofa). Klidně kup 19" nebo i 20" na 2.0 motor, ale zajímej se o váhu. Jen co něco vydělám, tak bych rád ty originální 19" poslal ze skály a koupil tátovi nějaký lepší kola.
 
tak tak, taky mám ty origo 19ky a každá váží bez pneu 14kg. Cejtim každej šutřík na cestě........
 
Byl bych rád, za každý postřech, poznámku nebo názor. Právě řeším, jestli nechat 17" nebo jít do 19" - dal bych rovnou zimní.
Na zimu bych 19 nedával už z toho důvodu, že budou víc trpět solí a tím bordelem na silnicích. Když už dát ty peníze, tak bych si je dopřál na léto. Bohužel, s povrchovou úpravou toho člověk moc nenadělá. Tak jen snad hlídat tu váhu, jak píšou kolegové...
 
Díky moc za tolik ohlasů k tomuto tématu a jak tak koukám, tak ty krásné originál 19ctky co se mi tolik líbí schytávají pěknou kritiku. Je tu s nimi vůbec někdo spokojený?

A jak to pročítám, tak na nejslabší motor 107kw je taky nikdo nedával.
 
Tak pozor, ptal jsi se na názor na určitou věc a motorizaci. 19" kola jsou překvapivě komfortní, drží na silnici skoro jako nějaká 4x4, jenom samozřejmě ubírají na dynamice ( a jsou na to i testy). Určitě je na nich Mazda komfortnější, jako např. Superb s adaptivními tlumiči. Jak jsem psal ideál na 2,5.
 
Docela začínám od té mé myšlenky upoštět, když pročítám vaše přípěvky.
A máte nějaké typy na 19" ale neoriginální disky, které jsou lehčí?
 
Ideal bych tomu nerikal ani na 2,5. Nejsou komfortni, protoze jsou tezke.... prijd se svezt ;)

Osobne mam vyhlidnute Tomason T16, dam je na leto a jsem zvedavy jaky to bude rozdil...
 
Tak jsem objevil jednu Mazdu 6 kousek ode mě v bazaru a je právě na těch origo 19”, je to ale 2.2diesel v automatu. Tak jsem tam vyrazil to projet a moje poznatky jsou, tvrdé se mi to vůbec nezdálo, akorát se mi auto zdálo, takové těžkopádné oproti mému, to je ale asi tím dieselovým motorem. To moje jede oproti té naftě tak nějak lehce a živěji. A to je jenom 107kw a tohle bylo 131kw už to nevím přesně, zaměřoval jsem se hlavně na jízdu s těmi koly. Možná, že mi to přišlo tezkopádné i kvůli těm kolům, nevím.
Bohužel zatím jsem neobjevil v blízkosti žádnou Mazdu 6 s benzinem a těmi 19” koly.
 
Tyjo, z takovych diskuzi by clovek vzdycky dostal pocit, ze kdyz si koupi nejaka lehka horcikova kola, tak mu klesne spotreba pomalu na polovic a auto ziska desitky kilowatt :D (nebo lepe prestane je silu ztracet na vaze kol). Mozna by se ta investice i vyplatila :D.
 
Toto bych neřešil, kdybych měl silnější motor a taky to není zrovna zadarmo pořídit 19” disky + pneu jen tak na zkoušku a potom se toho třeba zbavovat taky určitě nebude nic jednoduchého, protože většina lidí má ty kola na autě už z výroby.
Přidávat kw na auto určitě nemám zapotřebí.
 
Tyjo, z takovych diskuzi by clovek vzdycky dostal pocit, ze kdyz si koupi nejaka lehka horcikova kola, tak mu klesne spotreba pomalu na polovic a auto ziska desitky kilowatt :D (nebo lepe prestane je silu ztracet na vaze kol). Mozna by se ta investice i vyplatila :D.
Je to zcestné, v 19" bude všechno za běžné ceny a s českým/evropským schválením dost těžké. A to šestka ještě šetří hmotnost díky použití úzkých 7,5" disků a úzkých pneu v nestandardním rozměru. CX-5 KF má dokonce jen 7" disky. Třeba OZ Ultraleggera/Leggera HLT má v širším rozměru 8J19 9 kg. Pokud se chce člověk této hmotnosti přiblížit za běžné ceny, musí jít do 18" a disků jako Enkei Yamato/Wakasa, ty mají při 8J18 9,5 kg.
 
Back
Top