• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Motor 2,5 GTA - zkušenosti

Nahasapimapetilon

výkonný člen KLANu
161
Jake mate zkusenosi s timto motorem, pripadne jaka je jeho povest? Mam ted 2,0 v GY a pokoukavam po tomhle. Neni to nejak pruserovy nebo na neco trpici motor?
 
mám na tomto najazdene len 15 000 km, resp. rok takže ti poviem len toľko, koľko som s ním stihol zažiť :)

- spotreba oleja 2 dcl za spomínané obdobie
- motor ožíva pri 3000 rpm, cez 4000 rpm cítiš pod zadkom kone a nechá sa točiť až kúsok k 6500 rpm, kde zasiahne obmedzovač
- spotreba (skutočná meraná): dlhodobá 8.5 l, v meste (živšia jazda, žiadne flákanie) 10.2 l, diaľnica/okresky s kľudnou jazdou od 7.5 l
- rozdiel medzi 5. a 6. prevodovým stupňom je len 500 rpm, pri 130 kmh je to 3500 rpm (vdaka tomu ale môžeš pri 130 kmh zrýchľovať bez podradovania)
- celkovo: nemenil by som :D
 
- rozdiel medzi 5. a 6. prevodovým stupňom je len 500 rpm, pri 130 kmh je to 3500 rpm (vdaka tomu ale môžeš pri 130 kmh zrýchľovať bez podradovania)
- celkovo: nemenil by som :D
Převodovky GH jsou (na rozdíl od aktuálních modelů) poskládány takřka ideálně, aby využily maximální výkon motoru. Všechno s Skyactiv-MT teď jezdí jako kdyby člověk vzal 6 stupňů z GH, udělal z toho pětikvalt a k němu přidal rychloběh s maximálkou nad 300 kmh/h.
 
Nemozem potvrdit tento udaj, ale niekde som sa docítal, že rozdiel medzi 5. a 6. prevodovým stupňom je iný u verzie pred FL (2008-2009) a po FL (2010-2012)
 
Nemozem potvrdit tento udaj, ale niekde som sa docítal, že rozdiel medzi 5. a 6. prevodovým stupňom je iný u verzie pred FL (2008-2009) a po FL (2010-2012)
Ano,je to tak,u FL je šestka o něco delší.I kvůli Euru 5.Rozdíl je asi 200 otáček při 130 km/h(3300-3100),dle pilového diagramu
 
Poslední úprava:
Zdravím lidičky,

už delší dobu pokukuju po mazdách 6 z let 2008-2013 a konkrétně po benzínovém motoru 2.5, máte s ním někdo zkušenosti? Bohužel je jich jako šafránu, takže váham jestli něco z tuzemska nebo si nechat "dotáhnout" taky bychocenil názor popř. rady pro tuto variantu?

hodím sem jen do placu příklad co bych si představoval : http://www.auto-re.cz/mazda-6-2-0i-16v-mzr-exclusive-digi-klima-polokuze-bose-tempomat

ovšem recenze autobazaru jsou opravdu neválné a jet přes pul republiky passblink se mi nechce má někdo alespoň možnost ověřit VIN v el. servisní knížce mazdy? popřípadě telefon na někoho s kým bych to mohl skonzultovat?

jinak se nebráním jakémukliv jinému autu klidně hažte odkazy......
požadvaky na auto jsou následující:
motor:2,5 MZR
karoserie: liftback/kombi (ne sedan, manželka tam chce bez problemu cpat kočárek:)).
Výbava: bi-Xenony a tím sem myslím i dle japonské logiky určil, že skoro maximální:))))
Budget: představoval bych si 270tkč maximalně kdyby byl pěkný kousek sem ochoten tomu dát 300 max.


btw. ted sem si vsimnul že v linku je odkaz na 2 litr neděste se to má provozovatel stránek blbě link na 2.5ku:))

Diky moc za příspěvky
 
Poslední úprava:
Prispevku je tady hromada, staci se rozhlidnout ;) bud v tomhle topicu nebo hledej "Koupě ojeté Mazdy 6"
 
Myslim, ze 2,5i je skvela volba a ta M6 z inzeratu je nadherny kus. Mam GT verziu 08/2008 dovezenu z Nemecka a je to skvele auto, motor tichy. Kupoval sem ju v 08/2016 za neakych 330.000 KC, s najazdom 91.000km.
Takze ja bych do toho isiel, ale mozno by som este skusil pohladat novsi 2011-2012 s emisnou normou Euro 5 a dlhsim 6. prevodovym stupnom.
 
V ČR asi na vymazlenou nenaraziš.
Pokud nebude od někoho z nás. Nemá chybu. Je super i výbava.
 
Ahoj, motor je vynikající a autu opravdu sedí. Je pružný, v rámci možností atmo. motorů má sílu od volnoběhu a má krásnou chuť po otáčkách. Omezovač je zhruba 6500 ot. a je radost motor vytáčet až sem. Spotřeba se u mě pohybuje od 7,7 do 9,3. Za 9,3 už si opravdu letec, nebo jako u mě provoz ve městě, klima a letec :D Naopak 7,7 jde i pro mě dosáhnout vcelku v klidu, aniž by sis musel připadat jako na ecomaratonu. Vsadím se, že třeba můj otec by jezdil klidně za 7...
Jinak auto jako celek funguje znamenitě. Podvozek je fantazie fantazií a proto autu říkám kružítko, jezdí opravdu fantasticky.
Co mi trochu vadilo, je el. posilovač, kterej bude na hoveno všude, ale zvykl jsem si.
Pokud máš budget k 300 000,- snažil bych se o fl. kvůli delší šestce. U před fl je 130 km/h na 6. zhruba 3200ot. Další věc je pohlednější dekor v interiéru,bluetooth modul s možností přehrávání hudby z telefonu, což před fl. nemá a je to zlo. Každopádně před fl je pro mě exteriérově hezčí, minimálně u výbavy Gta, ale tohle je podle gusta každého soudruha :)

U Mazdy je elektronická serv. kniha, takže je možnost dohledat každé auto v Mazdě, takže luxus. Mě vše zdělili dokonce jen přes mail, což není všude běžné, takže 2 luxusy.. ;)

Přeju dobrý výběr a po koupi se tu pochlub, je tu fajn parta :)
 
ja mam najmensi 7,5 - dalnica a vcil sem mal 7,8 - okresky po rovine + tempomat. Ale inak mavam 8,3 - 8,6 - okresky, kopce, 20% mesto...
 
Akurát na tú spotrebu sa nemôžem ani za nič na svete dostať. :D
Za kolik jezdíš?
Na +- 8,5 se musíš dostat úplně bez problémů. 9.3 mi tam svití protože jezdím hodně strat stop start start stop, s klimou a nejsem eco jezdec. Navíc každá okreska, která za to stojí a kde mám přehled o ostatních účastnících provozu je ihned moje a to je 2,3,4 až k omezovači, brzdy a znovu. Samozřejmě nejsem idiot... teda v autě:D
Ale za mě jezdí Mazda za pusu. Na to, že je to 2.5 obsah, atmo. benzín, kola 18/225... paráda
Paradoxně mi spotřeba neklesla po přezutí na letní pneu, takže na nových, kvalitních pneu by to bylo ještě méně. Já dojíždím letní, se kterými jsem to koupil a to je nějaká značka, co snad ani neexistuje :D Nutno ale podotknout, že drží opravdu velmi dobře a to dokonce i na mokru. No jsem zvědav, co koupím za gumky na příští rok...
 
Za kolik jezdíš?
Na +- 8,5 se musíš dostat úplně bez problémů. 9.3 mi tam svití protože jezdím hodně strat stop start start stop, s klimou a nejsem eco jezdec. Navíc každá okreska, která za to stojí a kde mám přehled o ostatních účastnících provozu je ihned moje a to je 2,3,4 až k omezovači, brzdy a znovu. Samozřejmě nejsem idiot... teda v autě:D
Ale za mě jezdí Mazda za pusu. Na to, že je to 2.5 obsah, atmo. benzín, kola 18/225... paráda
Paradoxně mi spotřeba neklesla po přezutí na letní pneu, takže na nových, kvalitních pneu by to bylo ještě méně. Já dojíždím letní, se kterými jsem to koupil a to je nějaká značka, co snad ani neexistuje :D Nutno ale podotknout, že drží opravdu velmi dobře a to dokonce i na mokru. No jsem zvědav, co koupím za gumky na příští rok...

Podľa PP aktuálna za 9,6. Je pravda, že keď som to auto kupoval, tak tam bola priemerka niečo cez 43 a ja som to neresetoval. Jazdím svižne, tak limit +20-30, záleží podľa okolností a premávky. Mám tam ešte túto sezónu letné gumy hankook s ktorými som to kupoval. Na budúci rok budem kupovať niečo iné.
 
Podľa PP aktuálna za 9,6. Je pravda, že keď som to auto kupoval, tak tam bola priemerka niečo cez 43 a ja som to neresetoval. Jazdím svižne, tak limit +20-30, záleží podľa okolností a premávky. Mám tam ešte túto sezónu letné gumy hankook s ktorými som to kupoval. Na budúci rok budem kupovať niečo iné.

Rozdil mezi tebou a @Butchi je to, ze on nejezdi po Praze. Praha je nejvetsi zlo pro spotebu. Dokonce myslim, ze by meli vyrobci pri spotrebach rozlisovat bezne mesto od velkomest s lesem semaforu a zacp ;). Tvych 9,6 je myslim zcela normalni spotreba......
 
Back
Top