• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Motor 2.5 MZR - přehřívání

Butchi

rodinný člen KLANu
543
Tak po 7 měsících od koupě první "problém".
Auto začalo neustále chladit saharou a začala stoupat teplota chladící kapaliny. Klima vyplá, olej je u max. Když jsem dnes parkoval, ručička teploty byla zhruba ve 3/4 pole. Pokud jsem na místě lehce přidával plyn, teplota klesla nad polovinu, potom se vrátila do 3/4 ukazatele....

Předpokládám termostat...? Nebo mě čeká větší nepříjemnost? Při servisu než začne zima jsem měl v plánu měnit kapalinu, řemen a vodní pumpu.

Díky všem za rady, popřípadě i čísla dílů ;)
 
že by uzavřený malý okruh a termostat v čudu ?
Pokud by byl v provozu jen malý okruh,tak by se nespínala sahara.Čidlo je na chladiči.Je třeba zjistit,zda hadice od chladiče jsou horké.Pokud ano,tak termostat funguje.(při zahřátém motoru).Ale hlavně se podívat pod zátku CHLADIČE,zda je tam dost chladičky.To,že v plastové nádobce je vidět hladinka, nic neřeší.Tipnul bych to na tohle.
 
Díky za radu. Mrknu na to. Destilku jsem dolil do plastové nádobky, hladina byla v polovině mezi min a max a samozřejmě bez výsledku...
 
Po cestě z práce teplota rostla az zase do 3/4 ukazatele teploty. Po zapnutí topení hned klesla na polovinu, po vypnutí zpět nahoru.
Horní hadice na chladiči horká, spodní studená...
Podle mě jsme doma - Termostat...
 
Koukám, že jsem nedal vědět, jak to dopadlo. Takže byl to termostat, výměna úplně easy.
Objednal jsem celý termostat i s plastovým domkem, nicméně byl na novém termostatu prasklý, tudíž jsem použil původní plastový domek a do něj jsem nacvaknul nový termostat.
Na spodní straně chladiče je výpustný ventil, který je luxusně přístupný shora po otevření kapoty. Termostat je po sundání krytu motoru hned vlevo na hoře a je v pohodě přístupný s malou ráčnou. Potom už stačí povolit 2 hadice a je to. Nový termostat, 3 x 8 mm šrouby, 2 hadice, dekl back, water and go go go....
 
A zase můžeš lítat s větrem o závod
Hlavně teda už na nějaký sraz přístě.
 
Ani nemluv, letošek je těžce pracovní, ale na jaře bude bydlení komplet hotovo a potom budu všude :D
 
Tak mě potkalo to samý... V pátek odpoledne... novej díl dojde díky svátkům nejdřív další pátek. Auto teď výjimečně potřebuju každej den kvůli stěhování firmy a pak se máme stěhovat se ženou, takže termostat objednanej, na zitra mi půjčí táta auto a holt ten tyden buduj jezdit bez termostatu. Furt lepší 70 stupňů než 120 kde to vyleze při volnoběhu.
 
Mám dotaz, hlavně na @Max6 -když měním termostat, je potřeba ho ještě podlepit, nebo stačí to těsnění co tam je? Originál se zdá nepodlepenej, můj mechanik mě říká že to vzdy musel podlepovat i s těsněním
 
Těsnění na novým termostatu je gumový. Stačí ho lehce potřít novou chladící kapalinou. Žádný lepení
 
Kluci, hoďte sem prosím nějakou fotku až to budete měnit, ať je to neprůstřelný návod pro ostatní členy Mazdí 2.5MZR gangu :)
 
Tak vypustit, chladič dole přes vrtulku a pok povolit 3 Šroubky na termostatu, když je to bez lepení, snad návod nepotřebuje ne?
 
Tak vyměněno za doporučovaný Gates, akorát mě zaskočila masivnost původního termostatu oproti kupovanýmu a řekl bych že i prutokovej otvor je menší, těsnění ale drží a termostat funguje skvěle tak snad to aspoň pár roků dá
IMG_20220704_195617.jpgIMG_20220704_195624.jpgIMG_20220704_195632.jpg
 
Origo termostat je Mahle a ještě v první polovině roku 2021 když si člověk koupil termostat od Gates, tak v krabičce byl termostat od Mahle (takže origo). Bohužel od cca druhý půlky 2021 Mahle ukončilo výrobu tohodle náhradního dílu a tak i v krabičce od Gates už je opravdu Gates termostat. Zatím ale mám jen dobrý zkušenosti, že fungujou tak jak mají i když samotný termostat je v pouzdře viditelně jiný.
 
Back
Top