• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Motor nemá výkon

Vojta2277

nový člen
3
Zdravím všechny.
Mám takový problém a už si sním nevím rady. Auto přestalo mít výkon a začla blikat kontrolka PDF. Jel jsem hned do servisu a tam mi několikrát provedli regeneraci.
Když sem si vzal auto s tím, že je už v pořádku, tak po 50km začla blikat znova. Po návratu do servisu počítač nenašel žádnou chybu, ale pro jistotu se provedla znova regenerace. Auto sem si vzal zpět a zase se to po několika kilometrech opakovalo. Při další návštěvě servisu mi bylo řečeno, že je špatné turbo. Tak jsem ho nechal vyměnit za repasované, k tomu se vyměnilo těsnění a tlaková hadice k turbu. Počítač hlásí, že je auto v pořádku.
Momentálně auto jede o malinko lépe, ale pořád to není ono.
Neměl by ste někdo nějakej nápad nebo radu, co by to mohlo být?
Děkuji
 
Od stolu se špatně radí. Ale je potřeba definovat přesný popis závady. Bylo by dobré si říct, proč DPF začalo blikat, není to jen tak. Bohužel DPF je úplně první, kdo dá o sobě vědět, že je něco špatně na motoru. Do té doby než se ti to rozblikalo, tak auto předpokládám jelo normálně. Takže mohlo se stát, že bylo turbo KO, tedy svá nejlepší léta mělo za sebou a motor špatně spaloval a i špatně regeneroval. Teď po výměně turbo mohlo dojít k tomu, že pokud turbo házelo olej a ten letěl do výfuku, tak to zachytil DPF a je možné, že nemá takovou propustnost, jakou by měl mít. To by chtělo originální diagnostiku a zjistit jak je DPF zanesený.
Ještě bych zkusil strčit prsty do výfuku jestli je čistý, pokud je černý, tak z DPF letěl bordel. Zkus výfuk umít a po cca 500km zase vyzkoušet, jestli nekouří. Ono může docházet ke spalování oleje, co turbo naházelo do výfuku. Jinak regenerace probíhá každých cca 200km, to si vyzkoušej podle okamžité spotřeby, kdy při ustálené jízdě máš spotřebu nízkou a když začne regenerovat, tak při stejném stylu jízdy je spotřeba od dost vyšší.
 
Auto před tím, než začalo blikat DPF jezdilo normálně. Ty problemy začly až s tím. V tom servisu, kam jsem prvně přijel, tak mi řekli že ten filtr je zanešen a že ta regenerace se jim povedla až na potřetí a že filtr je na 70%. Ale vím že už předtím jsem měl černej výfuk, tak teda ravděpodobně to mělo s tím co společného. Pokať ten filtr DPF je zanešen olejem, tak vypálí se to samo, nebo se to musí dát znova na tu regeneraci?
 
Nevíš, co mysleli tou hodnotou 70%? Jako 70% zanešení před tou manuální regenerací, nebo 70% nespalitelných (popel)? Černá koncovka znamená, že saze se nezachytávají (prasklina, protavení nosné mřížky) - v tom případě skutečně jednotka pozná z pomocí malého rozdílu tlaků před a za filtrem, že je s ním něco zle.
 
To abych řekl pravdu tak nevím. Myslíš, že by pomohlo zapnout znova tu regeneraci filtru? Udělat to pomoci kabelu, bez servisu. Našel jsem k tomu návod. Nechce se mi platit už po několikáté servisu, kdyz nevím jestli to vůbec pomůže.
 
Back
Top