• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Kdybych mohl přispět svou troškou zkušeností:

První generace GG/GY - tam je nákup problémový s ohledem na to, že mnoho aut nemá provedený servisní program - ošetření nevhodně spojovaných lemů blatníků proti korozi a vůbec dodatečnou ochranu proti korozi. Benzínové motory L8 (1.8), LF (2.0), L3 (2.3) s nízkou kompresí jsou dlouhodobě spolehlivé a i ty vznětové RF (2.0) jsou relativně spolehlivé (pokud porovnáme jejich závady např. s nevyzpytatelným chováním aktuálního motoru 2.2 SH), podložky vstřiků se dají řešit. Osobně bych volil motor LF po faceliftu, tedy s šestistupňovou převodovkou a hodnotněji vypadajícím interiérem z toho důvodu, že RF po faceliftu je vybaven nejstarším typem studeného suchého DPF a pokud do něj nechci investovat příslušné peníze, existuje v budoucnu dost dobrá šance na to, že auta s odstraněným DPF dostanou na emisích stopku.

Druhá generace GH - nová technologie spojování blatníků, koroze minimální (většinou osekaná střecha na hraně čelního skla, vniřní lem 5. dveří u kombi, vnitřní lemy dveří a některá místa na spodní části karosérie), jinak lehká povrchová kotoze mechanických dílů, občas se různě teplem roztahují světla, takže odírají místa, kde se stýkají s karosérií, stejně tak se teplem roztahují stojny hagusů u kombi, benzínové motory L8, LF (včetně přímovstřikového LF-VD) a L5 kromě jedné série L5 (viz. naše technické informace) dlouhodobě spolehlivé, po roce výroby RF (výkon motoru RF byl proti GG/GY lehce snížen z důvodu emisí) nástup dieselového R2 (2.2), který trpí snad jen lehkým taháním rozvodového řetězu a podložky vstřiků by se měly opět preventivně měnit. Také dát pozor na nevhodný provoz a dlouhé výměny oleje způsobující zalepení systému mazání karbonem a z toho vyplývajících poruch. Brzdy nejsou dimenzované (obzvlášť u silných 185k/180k R2 a 175k L5) na ostrý dálniční provoz, lze namontovat přední brzdy z přechozí generace GG v provedení MPS (320mm kotouče, držáky a třmeny). Nejúspornějším benzínovým motorem je L8, dieselovým uškrcený R2 125k, osobně bych volil facelift s dieselovým R2 180k nebo benzínovým LF-VD a L5 z důvodu hodnotněji provedeného interiéru (např. kličky otevírání dveří z kovu) a SAP paketu zdarma.

Třetí generace GJ - rozporuplné ekologicky laděné auto plné elektroniky, které opustilo tradiční platformu a na které jsem si ještě neudělal úplný názor. Mnoho dobrých věcí z předchozí generace nebylo použito, jako bytelné přední zavěšení s lepší kinematikou - ta nová (včetně těch na CX-5 KE a 3 BM) vrže a skřípe (mění se horní uložení, případně se montují ochrany na pružiny), bezklíčový přístup je již bez dotykových klik, celkově méně místa v interiéru s velkým tunelem, širokými prahy a nepochopitelně zkráceným rozvorem u kombi. Dietně laděný biturbo diesel SH (2.2) neustále váhá mezi vypalováním DPF a regulací EGR pro nízké NOx (auto deNOxuje vlastně jen pomocí EGR, nízké komprese a systému IDEVA) - to vše stojí naftu navíc díky neoptimálnímu chodu motoru. Manuální převodovky s extrémně dlouhými rychlostmi, automaty (konečně schopné, na rozdíl od neslaného-nemastného klouzajícího pětikvaltu JATCO u jediného provedení dvoulitrové GH) ještě s delšími. Volil bych benzínový 165k PE (2.0) nebo 190k PY (2.5), který ale bohužel nejde v Evropě objednat s manuální převodovkou. Diesel jen pro ty, kteří se přesunují na trasách delších než 100 km.
 
Osobně mám GH s RF motorem a nemohu na auto říct půl slova. V současnosti najeto 215000km a na nic jsem nesahal. Při 240000 km nechám udělat včetně kompletního servisu (rozvody atd.) také podložky pod vstřiky a také samozřejmě vyčistit sací koš.
DPF funguje bez problémů, průměrná regenerace na dálnici trvá od 17 - 25 km a když jedu přes okrsky ta cca 35 km. Spotřebu mám dlouhodobě na úrovně 5,5 l/100km, jak podle tankování,tak i podle PP. Velice záleží na kvalitě nafty a jelikož mám ČEPRO u baráku, tak tankuji tam + VIF. Jinak se mi osvědčila Verva (OMV nee, tam jsem nic nepozoroval) a klidně mohu doporučit tankování u Tesca a jejich ULTRA DIESEL. Spotřeba je lepší tak jak Euroil+VIF a mezi regeneracemi najedu více na Tesco, tak jak na Euroil.
Korozi po 7 letech užívání na karoserii nemám, mechanické díly neovlivním, tam to prostě je. Auto neví co je garáž, baterku mám stále původní. Olej kontroluji pravidelně, po bod X jsme se nikdy nedostal, používám originální filtry a olej a měním to po 20000 km.

Je možné, že jsem měl štěstí na auto, ale měl jsem i GG z roku 2003 a motorem RF bez DPF a koroze na karoserii také nebyla žádná. Lemy byly ošetřeny 2x, také jsem dělal ochranu podvozku s dutinami. Motor fungoval dobře a opět jsem na autě nic nedělal a ve 170000 km prodával.

PS: měl jsem půjčenou GJ 2,2D 110kW manuál a přes víkend co jsem ji měl, tak spotřeba byla max. 5,5l/100km a to jednou proběhla regenerace - I-eloop nefungoval, vyšší spotřeba atd. A dokonce, když jsem jel do práce, svou obvyklou 35 km trasu, tak spotřeba na PP byla 4,7 l/100km (ten jsem si vynuloval než jsem vyrazil).

PS II: měl jsem z práce Passat 2011 2,0TDi 103kW DSG a měl jsem opět na své trase spotřebu podle PP 5,5l/100km.
 
Na výbavu si nehraju, kromě klimatizace vlastně nic extra nepotřebuju. A tu má dneska snad každý auto. To auto z Německa mám z ruky, na to druhé bych se mohl i podívat, je to v Praze. Ale v současný době nejsem ani rozhodnutej, jestli kupovat nové auto nebo si nechat to staré (focus 1.6 benzín, r.v. 2002, s 200 000 km). Ročně najedu tak 12 000km.
 
lepší znát skutečný nájezd než si libovat nad výhodným nákupem stočenky ,-) 300 000km pro motor nic neznamená, pokud se k němu původní majitel nechoval jako prase.
 
A to je právě to, co nikdy nevíš. Byl jsem se jen tak ze zvědavosti (šel jsem kolem) podívat na tohle auto: http://autobazar.autojarov.cz/nabidka-autobazaru/mazda-6-2-3-122-kw-2847135.html

Mazda 6 r.v. 2003, 2,3l 122kW, 339 000 km, cenovka 74 000 Kč. (Předchozí majitel byla žena.) Auto je opravované po nehodě a rezavé o trochu víc než moje současné (a to je o rok mladší), už to někdo na pár místech přestříkával, zřejmě víckrát. Zajímavá závada: na autě jsou halogeny a mají tam být xenony (ty jsou uložené v kufru), takže to bez opravy neprojde STK a má to nefunkční ostřiky světel.
 
to je ta stejná, cos dával o kus výš ve středu :) na fotkách vypadá fajně
 
s tou korozí na tom něco bude, s rokem 2007 bys neměl udělat chybu. A s tím nájzdem je to věc natolik relativní, že bych se tím nezabýval, spíš bych hodnotil každý auto zvlášť podle jeho stavu.....
 
Zdravím "mazďáci", chystám se pořídit šestku první generace, momentálně v hledáčku 2 auta, 2.0 benzín 104kw.
http://www.sauto.cz/osobni/detail/m...0&fuel=1&model=404&priceMin=0&manufacturer=48
http://www.sauto.cz/osobni/detail/m...0&fuel=1&model=404&priceMin=0&manufacturer=48

Tu zelenou jsem viděl naživo, vypadá k světu a kupodivu nemá chycený lemy. Ale zatím jsem ji neprojel.

Trochu podezřele vypadá nájezd km. Ale vlastně to je moje první koupě úplně cizího auta a nejsem si jistej v kramflecích. Je něco spešl na co si dát pozor?

Díky za info...

Odesláno z mého Z10 pomocí Tapatalk
 
Ta zelená má tragickou výbavu. Km si zjistíš dle Cebie nebo STK záznamů, pokud ti dá prodejce k dispozici poslední číslo technické kontroly ( to platí pro tu šedou) . Ta zelená samože žádný záznam u nás mít nebude, páč je to dovoz. Za ty prachy bych to nebral, zvlášť když to má švihadla vzadu.:eek: To že má šedá najeto víc, nic neznamená. Ten motor je nezničitelný. Stačí pravidelně měnit olej a točit až po řádném zahřátí. To platí pro každý motor ovšem,že? :) U té šedé může zlobit elektronika xenonů či čidla naklápění. U obou aut si zkontroluj trubičku servočerpadla, jestli někde neprolíná. Pokud auto nebylo na svolávačce, může se časem prodřít. Nech si sundat kryt pod motorem, ať se na to podíváš, samozřejmě at je auto na zvedáku. Jinak to auto s touto motorizací je celkově spolehlivé. Až na dílní problémy s korozí. Při jízdě se i soustřeď na podvozek, zda to nějak moc neklepe, nevrže apod.

http://www.mazdaclub.cz/graphics/msgboard/119785/full/10424_imag0080.jpg
http://www.mazdaclub.cz/graphics/msgboard/119785/full/10425_imag0076.jpg
http://www.mazdaclub.cz/graphics/msgboard/119785/full/10425_imag0076.jpg
 
Poslední úprava:
Nájezdu přes 200 se ani tak nebojim, co taky čekat od auta přes 10 v provozu, spíš se divím když mají míň. Ta šedá se objevila pár dní zpět, ale bojim se že až tam dojedu, bude shnilá, když má cenovku takovouhle. Ale uvidím, každopádně mám jasno o tom že chci šestku s tímhle motorem.
Bazar se dušuje, že bez problémů zvednou a umožní prohlídku.
Jen se bojím svého ukvapeného rozhodnutí :) protože už se nějak nemůžu dočkat, po pár měsících dojíždění ve felicii (nutno říct že dost "použité").

Odesláno z mého Z10 pomocí Tapatalk
 
Back
Top