• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nejhorší auto, jaké jste kdy měli

Krabat

rodinný člen KLANu
1 036
Ahoj, zajímala by mě vaše zkušenost s nejhorším autem, jaké jste řídili nebo vlastnili. Samozřejmě dlouhodobá zkušenost, ne 5km jízda kamarádovým rozvrzaným 20-letým vrakem. :) Zda ještě platí otřepané "nikdy nekupovat žádné auto na F" nebo jsou to pomluvy?
 
Za sebe musím říct, že to platí. Vlastnil jsem už deset různých aut, pokaždé koupené jako zcela nové a na objednávku. Nebyly to předváděčky, ani skladovky. Teď už to tolik neplatí, ale dříve jsem hodně jezdil (40-50K km ročně) a auta jsem kvůli nájezdu musel měnit. Z mainstreamu jsem řídil snad vše, protože díky služebním cestám jsem si alespoň na pár stech km zkusil desítky dalších aut. Méně příležitostí jsem měl u prémiovek, ale občas mám štěstí a svezu se i něčím luxusnějším. Každopádně, nejhorší auto, co jsem kdy koupil, kterým jsem kdy jezdil a doslova ho nesnášel, to byl Ford Focus 1.6i 16V r.v. 1999. Výčet nedostatků by byl tak šíleně dlouhý, že je sem všechny ani nemohu napsat. To by už nebyl příspěvek, ale brožura...

Už předání bylo fiasko. Prodejce nechal tehdy zcela nový model stát na prodejně dva týdny, než se uráčil mi jej předat. Protože do něj zřejmě lozily desítky lidí, auto mělo rýhu na palubní desce, škrábnutý zadní nárazník, zlobil pás u řidiče a zadní páté dveře při zavření drnčely. Po nějakých dohadech jsme auto převzali. Ano, byla to chyba, ale auto nebylo pro mě, ale pro ženu, která se na něj strašně těšila. Prostě mě ukecala, prodejce nějaké nedostatky odstranil, jiné zapsal do servisní knížky, přidal dárek jako omluvu, zkrátka ve finále to nebylo tak příšerné. Navíc jsem byl mladý blbec sotva pár měsíců po neplánované svatbě, takže jsem zdravý rozum nechal někde jinde. :D

Jenže tohle rozhodnutí mě dodnes mrzí. První chybou bylo kupovat nový model auta. Tehdy jsem v Automotive nedělal, ale dnes vám dám radu, kterou jste už určitě slyšeli, alespoň někteří. Nikdy nekupujte nový model dříve než rok, lépe dva, po jeho naběhnutí do výroby! Nebudu odbíhat od tématu, to by bylo na jiný článek. Ale nový model fakt ne, jinak dobrovolně děláte testovacího jezdce. U našeho Fordu nám nejprve odešly stabilizátory, to asi po půl roku a nájezdu 8K km. Ford sice uznal, že je to výrobní vada, ale jedním dechem nám řekli, že se jedná o spotřební díl. Takže i když bylo auto v záruce, museli jsme opravu zaplatit.

Během prvních 100K km jsme stabilizátory takhle vyměnili 4x nebo 5x, pak už jsem to nevydržel psychicky a auto šlo z domu doslova za pár korun. Mezitím v servisu, prý omylem, odpojili baterku, čímž resetovali rádio. To přestalo hrát a oni nebyli schopni získat bezpečnostní PIN. Rádio tedy vytáhli ven z palubovky, zezadu nějak PIN odpojili a rádio vrátili zpátky. To sice hrálo, ale asi už nechtělo hrát osamoceně, tak mi do rytmu začala povrzávat i palubní deska. Ta vrzala stále víc a už okolo nájezdu 15K km jsem měl dojem, že se celý vnitřek rozpadá. Nikdy předtím, ani potom, jsem neseděl v autě, které by vrzalo více! Doslova filharmonie plastových pazvuků. Do různých spár jsem nacpal všechno možné, abych alespoň některé utlumil. Celkem to pomáhalo, ale jak to uvnitř vypadalo, to raději nebudu rozebírat.

Obecně to auto příšerně rychle zestárlo. I když bylo garážované, udržované a šlo z domu po nájezdu pouhých 100K km, vypadalo, jakoby mělo najeto 3x tolik. Přední i zadní logo omšelé, plasty zašedlé, těsnící gumy přestávaly těsnit, v zimě se auto příšerně mlžilo, zámky dveří zamrzaly, dveře a prahy rezivěly, odpadávaly zástěrky atd. atd. Nepomáhaly žádné kosmetické přípravky, servis, prostě nic. Teď přeskočím spoustu drobných závad a to, kolikrát jsme byli na svolávačce, kolikrát manželku nechalo ve štychu, nenastartovalo nebo třeba zhaslo na křižovatce apod. Půjdu rovnou k té poslední závadě, která stála za to. Tehdy jsem shodou okolností seděl v autě já a vezl jej na kontrolu geometrie kvůli novým gumám (geometrie byla další past od Fordu). Asi 2km od servisu problikla kontrolka oleje. No nic, dojel jsem do servisu a požádal jsem je o kontrolu. Řekli mi, že olej byl na spodní hladině, tak jej dolili. O pár dnů později jsem se dozvěděl, že musím vyměnit celý polo motor. Ta kontrolka měla další z nesčetných výrobních vad z garáže jménem Ford. Nesignalizovala blížící se nedostatek oleje. Byla to kontrolka smrti. To bliknutí znamenalo, že už je pozdě cokoliv udělat.

Asi namítnete, že hladina oleje se musí pravidelně hlídat, ale kdo to dělá? Auto mělo zcela pravidelný značkový servis, který u všech mých dosavadních aut bohatě stačil. Ale bylo to takové moje osobní „Lessons Learned“ - od té doby jsem každé auto úzkostlivě hlídal a v kufru vozil půl litru oleje. Pointou u Fordu je, že čidlo oleje bylo ve špatné výšce a oni se nenamáhali jej v nějaké servisní akci opravit. Zoufalé dílenské zpracování, laxní přístup značkového servisu (zkusil jsem tři různé!) a obecně spousta vad způsobili, že do konce svého života žádný jiný Ford nekoupím, ani jsem s ním od té doby nejel. Tu frustraci mám pořád v sobě. :) A tady poslední vzpomínka na ten pekelný vůz. :D

DSCF0017.JPG
 
Poslední úprava:
Z aut, ktore som vlastnil(m) , ani jedno nebolo vyslovene zle, kedze na 90% boli mazda auta. :cool:
Z mazda aut som mal najviac starosti s Mazda3 BK, ktore som si doviezol z DE, ako 3 rocne s najazdom 56.000 km.
V DE bola pravidelne servisovana v mazda, ale bola to jednoznacne odflaknuta starostlivost.
Holt, nie vsetko co je na zapad od nas. je a priori aj lepsie. Bolo to moje prve aj posledne jazdene auto, ktore som si kupil.

Mam, ale dojmy, skusenosti so sluzobnymi autami.

Renault 19 - najporuchovejsie a neschopnost servisu ho opravit,
Renault Megane najnespolahlivejsie.
Octavia II 1.9 diesel najnepohodlnejsie
Octavia Tour 1.9 diesel, nepohodlna a naviac este nevypocitatelny nebezpecny podvozok.
Kia Ceed SW krutiaca sa karoseria
Bolo ich viac, ale tieto zanechali najviac spomienky.

Este jedna skusenost .
V zaciatkoch kapitalizmu u nas , sef firmy doviezol do firmy, Lancia Thema sedan.
Nebola sice mojim sluzobnym autom, ale parkrat som ho dostal.
Mala najkomfortnejsi a pritom sportovy podvozok na akom som jazdil na sl. cestach.
Dodnes rad spominam na tych pár sl. ciest s Lanciou.
 
nejhorší auto, které jsem řídil byl docela určitě Hundaj Lantra (tou dobou přezdívaný Hajtra), toho času služebák. Jízdní vlastnosti nakopnutejch saní, bylo to o strach s tím jezdit
 
nejhorší auto, které jsem řídil byl docela určitě Hundaj Lantra (tou dobou přezdívaný Hajtra), toho času služebák. Jízdní vlastnosti nakopnutejch saní, bylo to o strach s tím jezdit

jj tak tohle je další kandidát. :) Měl ho kolega v práci a byl strašně rád, že se ho zbavil za 7 tisíc. :D Ale nebylo to moje auto, takže jsem ho nepočítal do žebříčku.
 
Ja snad nikdy křáp nevlastnil . I když to byl trabant, ktery byl lepší než kolo do hospody nebo 100 MB jako první auto.Ale vlastně měl jsem. Koupil jsem favorita abych měl postrk na melouchy a nakonec jsem ho na jednom melouchu i nechal.To se vážně nedalo.
Ale mám vyzkoušeno, že nejhorsi auta mají moje kamarádky co nemají chlapa.
A je jedno co to je za značku.
Holt modelkám stačí když to startuje a točí se tomu kola.(to je jenom mezi námi ;))
 
Par aut jsem jiz taky vlastnil, vzdy to byly ojetiny koupene bud od nekoho nebo z bazaru.
Me prvni auto byl 1200 zigulik, tam snad netreba komentovat (i kdyz na tehdejsi dobu to auto alespon topilo jako o zivot), kdyz uz nic jineho, tak to zralo jako prase.
Pak nasledoval Citroen GS Pallas, se kterym jsem diky zavadam jen dojel po vlastni ose na chalupu a tam se ho po pul roce zbavil (i kdyz chlazeni vzduchem taky melo sve plus) :)
Potom nasledoval Skoda Favorit Praktik, ktery kdyz zrovna nehnil a nereznul, tak alespon varil a upadavala mu el.kostra.
Pak mi firma pridelila Skodu Felicia 1,9D, tehdy to bylo jeste s poctivym motorem. To bylo v te dobe asi nejprijemnejsi auto, byl to Van, takze 4 sedadla i dvere, ale jen predni a bocni okna, jinak plech a laminatova nastavba. S tim byla max spokojenost, nic to nezralo, tahlo to dobre a dily meli pomalu v kazdy trafice :) Ale starlo taky rychle. Krom Fiatu Tempry a Opelu Astra 1,6 to byly jedine firemni auta,
co jsem kdy ridil.
Pak nasledovalo me prvni Ford Scorpio, 2.0i hatchback. Zamiloval jsem si ho a OHC ctyrvalec s EFI jel jak tank. Pak uz se to vezlo, zalozil jsem klub fordscorpio.cz (s tim soucasnym uz asi nemam moc spolecneho), a kupoval postupne: Scorpio MK2 2.016V DOHC sedan, nasledovalo Scorpio MK2 2,3i sedan, pak 2.0i DOHC sedan a nakonec 2,9i 4x4 sedan. To mi nakonec ukradli.
Auto to byla pohodlna a prostorna a pres svoje mouchy (koroze, elektrika a spotreba) to bylo krasne pojezdenicko.
Pak prisel na radu Ford Escort 1,6D (MK IV), celkem unikatni 3 dverove kombi, byl to takovy polorozpadly delnas, ktery si rekl o naftu jednou za mesic a jezdil i 140 :) Bylo to v pravde skoro neznicitelne auto, resp. motor.
Pak prisly po sobe dva OPEL Vectra 1,7 TD a 1,8TD. OPLA jiz nikdy vice, drahy servis, neustale problemy s necim na podvozku, s elektrinou a hlavne jak jste vyresili jeden problem, nastal dalsi nebo rovnou dva.
Kdyz jsem se pak rozhodoval, co poridit, znamy me nasmeroval na Mazdu, o ktere jsem do te doby nic nevedel (a dodnes nevim) :) Zatim spokojenost maximalni, jen nejak neni moc cas a finance se o to auto starat, snad mi to neoplati a vydrzi, nez dostane nove kosti na predek a vymenim mu ten vadny solednoid :)
 
No zkusim ale jen zkusenost s tim nejhorsim autem...Ja sem od 18ti let(1998) vzdy pouzival auta od taty coz znamena(felda.facko,daewoo Kalos sedan atd...) pak prisel CeeD ktery mel naprosto gumovy projev od silnice,ale zpetne kdyz to vemu z ridicske pozice tak nejhorsi auto byl DaewoonKalos....
 
Opel Calibra s C20LET a 4x4, to byla kasička. Ale zase to celkem jelo, když to jelo. Holt mladická nerozvážnost před 20 lety. :D
 
zrovna Calibra byla na tu dobu celkem kára, taky jsem ji měl ... asi špatnej kousek
 
Prasknul mi klínový řemen a řemenice ho spodkem natáhla k rozvoďáku. Hlavy nebyly, takže jsem musel vodítka nechat vyrobit a hlavu opravit od nějakého pána z Kostelce nad Orlicí. Rok jsem s tím jezdil, než se cvrkot ventilů při zrychlování stal nechutným, tak jsem koupil nový motor. Občas stávkoval klepsenzor. Ale zase když to jelo, tak to jelo.
 
Opel Calibra s C20LET a 4x4, to byla kasička. Ale zase to celkem jelo, když to jelo. Holt mladická nerozvážnost před 20 lety. :D
Já byl s ní spokojen. To byly časy. Tmavě modrá a kouřové okna . Když jsem se ptal někoho na cestu tak mě pak přišlo předvolání na PČR a byl jsem za mafiána. :)
 
Opel Calibra se mi strašně líbil. A strašně jsem záviděl všem, kdo ho měli. Nádherná kára! Škoda, že ji Opel hodil přes palubu a nástupci se moc nemluví.
 
Já byl s ní spokojen. To byly časy. Tmavě modrá a kouřové okna . Když jsem se ptal někoho na cestu tak mě pak přišlo předvolání na PČR a byl jsem za mafiána. :)
Já měl černou perleť v sérii, jen vzadu takový ten odrazový panel Hella, co propojoval odrazkou zadní světla, kupoval jsem ho v 1996 v Elitu v Hradci na objednávku. Auto jsem pak prodal v 1999, asi za rok ho pak rozštípali veksláci z Chrudimi.
 
Osobne som vlastnil Škoda 120, Honda Civic Concerto 1,4Vtec,BMW 318i, Škoda Fabia 1.2HTP, Toyota Avensis 2.2 Dcat. Asi najhoršie z nich bolo to HTP-čko, avšak musím podotknúť, že ma nikdy nesklamala. 120tku nepočítam, pretože to je kategória sama o sebe :D
 
Back
Top