• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Nosiče jízdních kol - varianty, řešení, montáž

Doofer

moderátor
Člen týmu
1 377
Uvažuju o upgradu nosiče na kola, doposud mám levnější variantu na příčníky na střechu, ale líbí se mi ty, co jsou za autem. mám zaplacený testy v DTEST a tyhle tři výrobci vyšli nejlépe.... máte s tím někdo zkušenosti + můžete rozepsat samotnou montáž i třeba rozvodu elektra do světel...?

vítěz testu (dost drahé) - http://www.nosice-stresni.cz/detail/thule-euroclassic-g6-929-3-kola-reflexni-spz-doprava-zdarma-1/

druhý v testu - http://www.th-store.cz/nosic-kol-buzzrack-spark-3

třetí v testu (taky dost drahé) - http://www.stresni-nosice.cz/345-335-atera-strada-3-dl-doprava-zdarma-cz.html

btw: kolik stojí tažný na klíč, tj. přijedu udělaj odjedu ??? chtěl bych znát cenu celýho řešení, páč tažný nemám

dík mazďáci
 
... kdyby někoho zajímalo, jak vyšli v testu další výrobci tohoto typu nosiče, tak od čtvrtého místa je to takto:

4. WJENZEK ALFA PLUS 3 / 6.720,- Kč / rating 74 %
5. HAKR TRIP 3 MIDDLE / 6.690,- Kč / 69 %
6. MENABO WINNY 3 PLUS / 6.680,- KČ / 61 %
7. CRUZ CYCLONE / 5.850,- Kč / 55 %
8. PERUZZO SIENA 3 / 4.310,- Kč / 54 %
9. TMK REFLEX 11 / 3.490,- Kč / 52 %
10. PICCOLA-M CLIPPER / 4.290,- Kč / 46 %

vše jsou to testy nosičů za rok 2015 :) ceny jsou průměrné napříč trhem
 
Ahoj, mě tažné (odnímatelné) před dvěmi lety vyšlo na CX-5 i s prací na cca 9k (autorizovaný prodejce tehdy chtěl za totéž 2x tolik, dokonce prohlásil, že to je jen cena dílu, že je jim trapné zákazníkům při takové ceně účtovat ještě práci). Taťka si teď pořizoval tažné na OIII a cena cca 6k (což bych viděl jako cenu, kterou můžeš čekat i ty). Oba to máme realizováno v levnetazne.cz - ráno před prací auto přistaveno, odpoledne po cestě z práce vyzvednuto. Pak už zbývalo jen zapsat do TP, vše se dá zvládnout pohodlně během jednoho dne.

Zrovna na toho Wjenzka jsem se chtěl pro zajímavost zeptat, jak dopadl. Vidím, že ne špatně :). Mám ho a spokojenost. Vybíral jsem na základě recenzí a diskusí na netu cca 2 roky zpátky.

BTW. Jsem nedávno objevil ameriku - od ledna už není potřeba přehazovat RZ z auta na nosič kol, ani není potřeba řešit nějakou plastovou imitaci, což mohlo být potenciálním problémem při setkání s hyperaktivním příslušníkem. Na magistrátě se dá vyřídit 3. RZ (stojí tuším 600 Kč, snažím se dokopat k realizaci ;) ).

Update: Žádost o vydání tabulky s registrační značkou (PDF ). Správní poplatek za zápis změny do technického průkazu vozidla a do registru vozidel je 50 Kč za změnu + 600 Kč za každou tabulku registrační značky.
 
Poslední úprava:
http://www.autoweb.cz/velky-test-no...*********************************************
 
Trosku to ozivim - pred horama premyslim o zahradce a nosici. Libi se mi od Thule system Slidebar - naklad vyjizdi mimo strechu.
napr. https://www.thule.com/cs-cz/cz/roof-rack/roof-bars/thule-slidebar-891-_-891000

Delaj s timhle systemem jak zahradku, tak i nosice. Moje otazka teda zni, zda vzit "slajdovaci" zahradku a pak pevny nosice, nebo koupit pevnou zahradku (nejakou treba trosku vic aerodynamickou) a k tomu pak "slajdovaci" nosic na lyze, kolo apod.

Za zminku asi stoji, ze slajdovaci nosi na lyze je tusim max na pet paru, oproti pevnymu na sest.

Nejaky dalsi tipy, co bych mel zvazit prosim?
Diky!
 
Co vše budeš vozit ? Já jsem se rozhodl, že vzhledem k výšce auta (CX-5) nemám šanci uzvednout (elektro)kolo na střechu. Pořídil jsem kouli, a po velkém vybírání nosič na 2+1 kolo Atera Starda 2 M sport.
Prodejce mne lákal těmito slovy:
https://www.nosice-stresni.cz/detail/nosic-2-kol-na-tazne-atera-strada-2-m-sport-1/

Co se týče kvality, robustnosti, nosnosti, bezpečnosti i životnosti,
kvality pogumování styčných ramen s kolem, je to nosič na úplně jiné
technické úrovni oproti objednanému modelu (wjenzek.com). Jednoduchost
instalace je zde také na jiné úrovni, systém jako jediný na trhu drží již
v povoleném stavu na tažném zařízení. Zároveň tento model se vejde do naprosté
většiny kufrů aut, má pouze 100 cm na šířku, ale „pobere“ i 29“ pneumatiky nebo největší
rámy kol. Objednaný typ je již neskladný do kufru u většiny vozidel díky větší šířce. Krádeže
nosičů přímo z tažného jsou bohužel velmi časté, proto většina zákazníků volí právě tento
skladný model.

Jedná se o náš nejprodávanější model nosiče na tažné zařízení, dokonce i s lepšími vlastnostmi, než nosiče značky Thule

Odkaz na adaptér na 3 kolo : https://www.nosice-stresni.cz/detai...ra-strada-2-dl-a-strada-sport-2-pro-3-kolo-2/
 
Diky za reakci...no vozit budu hlavne lyze, kolo uz mene - proto koukam spis po nosici na strechu. Asi sjedu do sportobchodu, co thule zastupuje, vyptam se jich a dam vedet.

EDIT: nakonec ty teleskopicky nemaj skladem a potreboval sem je rychle, tak sem vzal klasiky...zadny blizsi info uz nezjistoval
 
Poslední úprava:
Trochu oživím.
Asi jsem se již rozhodl definitivně pro střešní nosič.
Mám ve výběru dva hlavní kousky.



Jaký by jste vzali? Ta Yakima vypadá hodně kvalitně, Thule je zas osvědčená značka.
 
Co máš za auto? Rozmysli: chceš pokaždé zvedat kola na střechu? Dosáhneš tam ze země, nebo budeš balancovat s nohou na prahu auta? Chceš vždy sundávat přední kolo (a případně zajišťovat brzdy, pokud máš hydraulické)? A zabírat si místo v autě (a dělat bordel) předními koly?
Já na Octávce taky míval střešní (nemusela se sundávat přední kola) a neuměl si představit nic jiného. Teď mám na CX-5 (kde bych na střechu ani kola neuměl vyzvednout) kouli (pořizoval jsem ji jen kvůli tomu) a nosič kol na kouli, a jsem velmi spokojen. A nevolil jsem nic špičkového ani značkového jako Thule, nakonec mám Ateru a spokojen.
 
Mám Mazdu 3 BP.
Takže auto je nízké. Sám mám 186 cm takže mi nedělá sebemnší problém dát kola na střechu ze země - stoličku si brát nebudu a na prahy taky šlapat nebudu.

Kola co máme mají 10 kg.

Nechci kola chytat za rám jelikož máme karbonová kola v hodnotě slušné Mazdy - nechci aby se mi poškrábal rám až se upne a zůstane tam nějaký bordel, taky muže hrozit poškození upnutím a při slabém stisku zas kolo nedrží pevně.

Přední kola do kufru dám v pohodě, navíc na to mám obal takže se nic nezašpiní. Ale zvažuji i samostatný držák předního kola například


Sundat kolo je otázka 10s to samé ho zas nandat - 15mm osa.

Ano o tažném jsem původně taky uvažoval ale:
Nezajedu s ním do garáže
Při couvání budu mít odpojeny senzory, kameru.
Bude odpojeno hlídání mrtvého úhlu a provozu za autem.
V zrcátku uvidím prd a bočních taky.
Auto bude výrazně delší takže o to hůř se s ním bude couvat a motat se na parkovišti.

Cena - tažné plus nosič je jednou taková co mě vyjdou střešní nosiče.

Střešní mě omezí jen tou výškou, která mi cca vychází kolem 230 cm což zas není tolik takže mi stačí jen s tím nezajet do podzemní garáže, ale parkování venku a výhled plus senzory bez omezení plus možnost zajet si do vlastní garáže.
 
Chápu, jseš fakt v jiné situaci.
Jen drobné opravy (připomínám, že mám CX-5 a nevím zda to vše platí i pro tebe):
"Při couvání budu mít odpojeny senzory, kameru." -> nikoli. Odpojí se pouze automatika varování při couvání. V kameře vše vidím, i celkem nějak skrz ta kola (neplatí ovšem ty barevné obrysy, nutno si být nosiče vědom).
"Bude odpojeno hlídání mrtvého úhlu" - nebude, funguje.
"V zrcátku uvidím prd a bočních taky." V bočních vidím vše normálně.
"... couvat a motat se na parkovišti". Rozdíl je kupodivu nepatrný.
Ohledně ceny je to však jasné. Netroufl jsem si jít do nemazdového tažného, a originál od Mazdy je extrémně předražený. Nosič sám už je pak za velmi slušné peníze.
Ještě nápad - když jsem vybíral nosič, známý mi doporučil opavskou firmu Wjenzek http://www.wjenzek.com - mrkni na jejich stránky, jestli tam pro tebe něco nemají. Já nakonec kupoval u www.nosice-stresni.cz kde měli zrovna slevu na německé nosiče Atera.
 
Když to je právě pořád to, že je kolo chycené za rám. Pro někoho kdo má kola za pár tisíc s duralovým rámem v tom není problém, ele uchytit tak Epica v hodnotě 150 tisíc se mi opravdu nechce.
Karbon je extrémně tuhej a pevnej pro podmínky na které je konstrován ale upnout ho velkým tlakem tak hrozí poškození a pokud ho upneš lehce tak se to v tom vrtí skrz písek to dře lak.

Pokud bych jo zvažoval nosič na tažné tak spíše toto.

Jako alternativu k těm nosicum za přední osu bych měl tyto nosiče s těmi bych ale nezajel do garáže a celková výška auta by tak byla podstatne vyšší.



Ty senzory a td - kámošovi to pak nefunguje - to asi bude záležet na konkrétním modelu a zvolené elektronice.
Když jsem si simuloval nosič na tažné - postavil jsem kola na bednu za auto - tak mi clonily v zrcátkách - jo samo zkrz to je něco vidět ale je to prostě horší.
 
Delas z toho desnou kovbojku. Vyrobce neni kkt a pocita i s transportem kol. Tez jsem mel karbona (100t +, uz to nechci ani zadarmo, btw), taky jsem vymyslel ultra specialni nosice a jak jsem se otrkal, tak jsem to vozil i v klasickych a nakonec i v nosici na TZ a vis, co se tomu ramu stalo?


Vubec nic!

Ted vozim 4 kola na taznem, parkovaky pri couvani vypinam, kamera fachci v pohode a i pres 4 kola je, tomu nebudes verit, dozadu relativne dobre videt.

Zadne jine asistenty dotceny nejsou. Vozim to teda na Fo S-Max.
 
Vidíš došel jsem k tomu ze na taznem to jsou jen vyhozeny peníze a žádný benefit - ani do té garáže s tím nemohu.
Takze zůstanu u stresniho a jen vybírám konkrétní typ, na tažné to proste nechci.

PS: co je špatně na kvalitním karbonu? Na duralu už jezdit nechci dnes už k tomu není jediný důvod krom ceny ale i ta se maže pokud chceš aspoň trochu slusne osazeni.
 
Za mne nemám co dodat, asi uvažuješ správně. Jen si ohlídat, abys taková kola nenechal na nosiči ani na chvíli bez dozoru. Ani zamknutá.
 
Tak nechávat to tam nebudu když někde stavíme cestou něco si koupit jeden z nás je v autě a jinak dojedem sundame kola a jedem na nich nebo je dáváme do hotelu na pokoj. V garáži klidně chvilku byt mohou ta se automaticky zamyka a navíc je to ještě uvnitř komplexu kde je další brána.

Mě šlo hlavně o to jestli někdo tento typ nosičů má a dokázal by je porovnat mezi sebou - třeba ze jeden z nich je lip vyřešeny má třeba lepší provedení a td.

Ta Yakima se upevňuje přes pásky ale jdou dokoupit i šroubky do T drážky což asi bude pevnější uchycení nicméně je to taky nějaký bonus. Thule se zas hned zacvakne takže kolo drží pevně hned po usazení na nosič - Yakima se musí ještě dotáhnout.

Prostě sem chtěl porovnat mezi sebou s tím ze to někdo třeba aspoň osahal.
 
Az budes nakladat na strechu MPV 3-4 kola, nebo lepe az je bude muset nakladat a sundavat tvoje pritelkyne/manzelka, tak na ten benefit prijdes okamzite.

Pokud to nemusis resit, bud rad.

Ad.karbon - uplne luxusne se tim ramem nesou veskere pazvuky. Zrovna vcera jsem na trailech potkal typka na karbonovem Cannondalu a lupalo mu to tak paradne, ze bych to po pul hodine poslechu radeji napalil do stromu. To radeji ozelim kilo na vaze, oproti tomu ale usetrim dost penez a nepropadnu silenstvi. Bavim se o trailovem biku.
 
Když to je právě pořád to, že je kolo chycené za rám. Pro někoho kdo má kola za pár tisíc s duralovým rámem v tom není problém, ele uchytit tak Epica v hodnotě 150 tisíc se mi opravdu nechce.
Karbon je extrémně tuhej a pevnej pro podmínky na které je konstrován ale upnout ho velkým tlakem tak hrozí poškození a pokud ho upneš lehce tak se to v tom vrtí skrz písek to dře lak.
Vůbec bych se toho nebál, vozím na střeše karbonová kola chycená za rám už léta (a některá z nich jsou dražší, než Epic za 150) - nosiče jsou Thule ProRide. Proti poškrábání laku mám v místě uchycení nalepenou transparentní ochrannou fólii (na biku jen z horní strany, protože dolní část trubky je chráněna silnější fólií už z výroby, na silničkách je dobrý dolepit fólii z obou stran) - není vidět a spolehlivě chrání lak.
Podívej se na nějaký závody (TdF, Giro..), jak vozí týmy náhradní kola - většina z nich je chycená za rám. Karbon toho vydrží fakt hodně.
 
Back
Top