• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Obnova výkonu motoru + čištění / dekarbonizace

Thomas17

člen KLANu
37
Zdravím všechny,

Nevím zda-li jsem to dal do správného místa tak snad mě neukamenujete :)

Ale poslední dobou jsem řešil to, že má mazda 6 GY FL 2.0DI 105kw, že mě přišlo, že má nižší výkon.
Především když člověk měl cca 1750 ot/min tak kolikrát hnedka neakcelerovala ale chvilku jí to trvalo. Díky radě dvou lidí kteří se do toho se mnou ponořili a věnovali mi nějaký svůj drahocený čas mi poradili udělat jednu věc.

Byli mi doporučeny produkty od výrobce BG. Nebo-li dekarbonizace motoru, nechtěl jsem tomu vůbec věřit měl jsem strach ze zadření motoru apod.... Ale něco jsem si o tom početl a přečetl si jak to vlastně funguje nakonec jsem do toho šel.
1. Bude tedy potřeba pořídit produkt BG (není problém o zajištění) a rád zodpovím nějaké dotazy :)
2.Bude třeba nový olej + filtr + nějaký olej na proplach ještě. Nejlépe je to dělat před výměnou mot.oleje.

Následuje určitý postup který mi byl doporučen a ten jsem dodržel, není problém popsat :)

Po cca 4 hodinách strávených na tom všem (bohužel nemám zvedák) takže za domácích podmínek to trvalo déle. Bylo všechno hotové nalit finální olej a nechtěl jsem věřit vlastním očím co tento přípravek dokázal udělat.

Po posvícení do motoru přes nalévací otvor tak jsem viděl jak je hezky motor čistý a jak je čirý i olej. Po této aplikaci je motor tišší, lepší starty, a hlavně je i v nižších otáčkách živější a přijde mi že výkon je rovnoměrný :) Mám ujeto cca 600km po této aplikaci a stále když vytáhnu měrku od oleje stále je hezky čirý a to samé když se podívám do motoru.

Ještě jsem nalil přípravek do nádrže který teprve dojíždím. Tak jsem zvědavý jestli se změní i spotřeba.

Pokud váháte tak určitě doporučuji tento produkt a vyzkoušet si to samy.
Mě to pomohlo a jsem s toho velice překvapen.

Věřím že i Vy by jste byli překvapeni.

PŘEDEM UPOZORŇUJI POKUD JSOU JIŽ NĚKTERÉ KOMPONENTY VOZU POŠKOZENY TAK TOTO JE NESPRAVÍ ALE NAOPAK MŮŽE TO VÍCE VOZU UBLÍŽIT. JE TEDY NUTNÉ VĚDĚT STAV VOZU A MOTORU.

Edit Natural: Upraven název tématu pro lepší vyhledávání. PS: Tady se nekamenuje ;)
 
Poslední úprava moderátorem:
Věci od BG fungujou opravdu suprově. Hlavně BG 109 určený pro výplach motoru. Ten osobně používám jako poslední pokus před výměnou zapečených pístních kroužků. U naší bejvalí služební M6GG 2.3 2003 která měla nalítáno něco okolo 280000km,tak když jsem jí dostal do ruky,tak baštila hezky 1litr oleje na 400km na 10W-40 (prostě kroužky zapečený jak brambory). Po jedný aplikaci BG 109 (dneska tomu říkají BG EPR) se žravost oleje dostala na 1litr na cca 1500km a po druhý aplikaci se to posunulo na 1 litr na cca 4000km na 5W-40 a vyrovnali se i tlaky ve válcích. Vim že to je pořád hrůza a děs,ale ten motor byl v tak zuboženym stavu potom co s nim kolegové v práci dělali,že byl vůbec zázrak vidět cokoliv pozitivního.
 
určitý postup který mi byl doporučen a ten jsem dodržel, není problém popsat :)
ty jo to zní dobře, ne že bych měl stejný problém, ale až budu měnit olej tak proč to nepropláchnout... bylo by fajn, kdybysis udělal čas a popsal podrobně v bodech postup... určitě nebudu sám kdo si to vytiskne a provede to podle toho ;) DÍK
 
ty jo to zní dobře, ne že bych měl stejný problém, ale až budu měnit olej tak proč to nepropláchnout... bylo by fajn, kdybysis udělal čas a popsal podrobně v bodech postup... určitě nebudu sám kdo si to vytiskne a provede to podle toho ;) DÍK


Určitě nebude problém popsat postup :) jen jak bude chvilka času rád se na to vrhnu.
Případně není problém sehnat i dané výrobky aby se to mohlo udělat :)
Sám jsem tomu všemu nechtěl věřit co to dokáže, ale jak psal i MAX6 - dokáže to vrátit tlaky zpět a případně u starších vozů třeba i oddálit tzv. "smrt" motoru.


MAX: Ano jak říkáš sám jsem nevěřil svým očím co to dokáže udělat a jak to vlastně funguje a reaguje :)
Jinak taky mi psal právě ten člověk co mi to doporučil že mu Mazda žere olej v 323F a že díky těmto věcem oddálil smrt motoru ;)
Osobně si myslím že při každé výměně udělat tento proces tak člověk nic nezkazí a spíš dopřeje autu další péči. Otázka je co to bude dělat časem s motorem aby třeba nezačala vznikat i nějaká koroze apod...
 
Zde dávám pár fotek co mám.

Po aplikaci BG a vypuštění oleje tak jeho stav. Černý jako bota a vytékalo to s vany jako kdyby člověk nalíval nějakou vodu ;)


Případně jsem schopný sehnat celou sadu na Benzín nebo Naftu ;)
 

Přílohy

  • IMG_20151101_160203.jpg
    IMG_20151101_160203.jpg
    461,9 KB · Zobrazení: 151
  • IMG_20151101_160226.jpg
    IMG_20151101_160226.jpg
    310 KB · Zobrazení: 147
  • IMG_20151101_173759.jpg
    IMG_20151101_173759.jpg
    233,7 KB · Zobrazení: 148
  • IMG_20151101_173811.jpg
    IMG_20151101_173811.jpg
    465,8 KB · Zobrazení: 143
  • IMG_20151101_215150.jpg
    IMG_20151101_215150.jpg
    185,4 KB · Zobrazení: 150
ne že bych měl stejný problém

já se řídím heslem, nestrkat rypák tam, kde není problém .... každopádně na produkty BG je tu můj bývalý klient a dovozce těchto produktů = Import Oil Bohemia alias IOB.cz s rychoservisem v Chabrech, kde se všechny tyto produkty prodávají a dokonce i odborně a se zárukou aplikují
 
No vonehda jsem tu nekde resil cerny olej pri vymenach.... takže ja to prubnu urcite po zime a uvidime, treba nebudu muset uz dolivat olej. Dnes cca 1 litr na 10tkm
 
Vitus : když nechceš strkat rypák tam kde není problém tak nevím proč to zde komentuješ když o to nemáš zájem ;) Za další jsou profi firmy které se tím živí ale když není člověk úplný debil dokáže si to udělat sám. Samozřejmě pokud už to není v stádiu kdy je potřeba pomoc a aby to udělala mašina.

Doofer:
Určitě s tím nic nezkazíš, jak jsem psali i Já jsem měl obavy a teď si chrochtám jak se auto chová a jak je Diesel tiší :)
Osobně si myslím že hlavně tím člověk nic nezkazí. Kdyby to nestálo za to tak to sem ani nenapíšu a za další asi by to pak na západě nepoužívali servisy typu Mercedes,BMW apod ;) při každých prohlídkách apod....

Kamarád co mi to doporučil abych to udělal, tak mu to taky papá olej i tím že to hodně honí do otáček a teď už nevím přesně kolik litrů na km... ale po tomto procesu se mu to zlepšilo, má lepší tlaky v motoru a rozhodně tím nic nepokazil.


Navíc, je na každém zda-li by do toho chtěl jít a nebo né. Ale za objetování pár peněz k výměně oleje a filtrů to stojí za to. Aspoň mě to za to stálo ;)
 
když nechceš strkat rypák tam kde není problém tak nevím proč to zde komentuješ když o to nemáš zájem

toto je diskusní forum, forum znamená diskuse. Tak proto to komentuji a dávám další téma k diskusi. Uvítal bych, kdybys zachoval alespoň elementární slušnost nejen ke správcům tohoto fora a místo invektiv se spíše věnoval studiu českého jazyka, chceš-li tu postovat rozsáhlé texty.....
 
Mě by taky zajímal ten postup. Když to nebude složitý, taky bych do toho šel. Po zimě chci měnit olej, tak spoň udělám autu dobře.
 
....Otázka je co to bude dělat časem s motorem aby třeba nezačala vznikat i nějaká koroze apod...
Já na toto mám také vlastní názor spojený s praxí, ale vše tu bylo vlastně už napsáno. I upozornění tu v prvním příspěvku nechybí takže jen dávám na vědomí můj spíše negativní postoj pro ostatní, které toto téma zajímá.

Ale věřím, že jsme tu všichni rozumní a každý si z této diskuze vezme vše potřebné.
Shrnuto, tam kde je problém, nevidím důvod, proč tuhle variantu nezkusit a prodloužit motoru nějakou tu dobu života. Tam kde vše funguje jak má, rozhodně nepokoušet štěstí ;)
 
Asi tak. Nepochybuju o ucinku, kdy je motor temer pred smrti a silne zanesen. Pak je samozrejme hlucnejsi, vic zere atd atd. To proto, ze ma proste vic prace utocit kliku a sere ho to. Tak je to takovy krok pred samotnym mechanickym cistenim nebo GO. No ale pokud je motor v kondici a nevykazuje zadne znamky blizke poruchy. Pak bych se vysral na nejaky vyplachy. Podle fotek co postnul Tomas mi neprijde, ze by na oleji co vypustil bylo neco jinyho nez jindy. Ten olej u naftaka bude cerny vzdycky. Vymen ho po dvou, trech tisicich a vypustis stejnej kekel ;) Ridci je akorad o pripravek. Menim olej 4-5x do roka. Pokazdy jsem vypustil tmu v kapalnem stavu a motor sam o sobe je cisty. Ale na "nizsi spotrebu, hlucnost a vyssi vykon a kultivovanost" nikomu neskocim. To jsou zvasty, ktery maji ten produkt akorad prodat. Pokud si olej menite sami a pri kazdy vypusti nevytecou zadne hrudky karbonu a sracky ale "ciste" olej, pak je podle me nesmysl a zbytecny se s tim srat... Takovy mam pohled na vec ja. Pojdme dal diskutovat na tema. :)
 
Pokud můj předchozí post vyzněl, jakože jsem odpůrce proplachů, dekarbonizace nebo produktů BG, tak to určitě není. Jak už jsem výše psal, importéra produktů BG care znám dlouhá léta, znám několik majitelů dieselových aut, co jim dekarbonizace vyloženě pomohla a jezdím k nim už minimálně deset let na výměny oleje a převodového oleje v automatu (pokud mám zrovna automat)

tady je od importéra instruktážní video, jak na to s dekarbonizací http://www.iob.cz/produkty-bg-care/dekarbonizace-zazehovych-motoru.php
 
Poslední úprava:
Vitus: Mě nevadí diskuze. Ale moje účast na tomto fóru je právě, protože na mazdaclubu byli obdobní lidé co hnedka něco kritizovali a vadil jim každý příspěvek co napsal člověk ze svým názor. Navíc to že jsi správcem beru ale nijak jsem tě neurazil ;) můj pravopis je špatnější to neříkám ;) každý jsme nějací.

Dále k věci abych reagoval třeba na 1N7RUD3R:
Věřím,že plno firem mají reklamy typu lepší chod motoru atd.... Ale mohl jsem porovnat chod motoru RF sice 100kw a 105kw(po aplikaci BG) a rozhodně mě motor přišel tišší a kultivovanější možná jen pocitově neříkám, že všemu rozumím a poznám ale rozdíl v nájezdu je tam cca 30 000km 105kw motor má najeto méně. Za další já jsem do toho šel, že jsem neustále řešil problém s výkonem, že jiné 105kw jezdili lépe než moje. Dalším krokem tohoto bylo i to, že mi dal na prdel Ford Mondeo TDCi 103kw a to mě prostě už vážně nasral* i kde jaký Ochcávkář s 1.9TDi se mi dokázal nalep na zadek. Proto jsem to prubnul jelikož jsem si říkal, že je vážně někde chyba. Turbo při tom bych řekl, že jede jak má jen někdy v 1800ot./min nezabralo hnedka a mělo prodlevu. Od této dekarbonizace (asi se to opravdu dostalo i tam tlakem oleje) zabírá okamžitě a auto jede prostě líp.

K ucpání kanálku by dojít právě nemělo, jelikož produkt BG to mění v plynné skupenství tudíž by se neměl kanálek ničím zaslepit.
Jinak co jsem dělal dekarbonizaci tak olej měl najeto cca 5 000km možná ani ne a byl černý dle mého názoru jak kdyby bylo najeto 30 000km jako když měníme oleje v servise. Dále bohužel jsem nevyfotil druhý olej (proplach) a ten byl v autě cca 30min a byl též takový černější a to tam byl chvilku a to si myslím že by se nemělo stát ? možná se pletu a mám pořád třeba i méně zkušeností než tady jiní lidé :)

Jinak mohu požádat zda-li člověk má fotky a ukázat jaké měl tlaky motoru před aplikací BG a po aplikaci aby jste viděli také rozdíl.
Neříkám, že to musí pomoct všem a každému.

Ale na druhou stranu by se zde mohl vyjádřit i @Machbuster který s tím má větší zkušenosti než já. A tento člověk mi o tom také pověděl hrozně moc věcí až mi šla hlava kolem.

Osobně jsem tomu také nevěřil ale když vidím na svém autě, že jde opravdu lépe za plynem než předtím asi na tom taky něco bude.
Jen jsem se chtěl podělit o další zkušenosti a třeba i nabídnout tento produkt aby si to členové mohly zkusit a viděli samy. A když se to děla těsně před výměnou oleje tak to člověka max stojí nějaký čas. Ale myslím si, že to stojí za to.

Rád uvítám další diskuzi. Určitě dám ještě dohromady návod ;) P.S. těžké to není pokud v tom člověk umí chodit a dokáže si vyměnit i olej sám :)
 
o pravopis nejde, jen není zcela patrné, co chtěl "básník" svým příspěvkem zanechat v našich myslích. Méně je někdy více ,-)
 
BG109 ka EPR a ta BG 44K do paliva je jedna z mála produktů co je certifikovaná a testovaná i pro ROTARY aplikace a tak ji pouzivame (napr. MOA ci jine stabilizatory oleje pro rotary nezadouci, je nutne zachovat dobrou spalovatelnost oleje v komore...).
Myslim, ze jako vse v zivote, kdyz se aplikuje rozumne a po uvaze, se strategií, tak je to VELMI dobré a prinasi jen pozitiva. Muze tam byt nejaky zadrhel, ale po zvazeni je to v 99 procentech aplikaci jen pozitivni efekt. A kdyz napr. je problem opravdu po tom procisteni se projevi, muze to znamenat, ze motor opravdu byl zraly na generalku a jel jen tim, ze paradoxne mel zakarbonizovane veci co jinak jiz nemohli tesnit, jen tim bordelem na nich to jelo :) (nadsazka...). A i kdyz napr. rozdelavate motor, je dobre to predtim udelat, protoze je potom o mnoho snadnejsi s motorem pracovat a dodatecne cistit.
Jak pise Vitus, samo mame taky primo od importera IOB produkty tj. jejich servisy umi udelat i pokrocilejsi aplikace a supercisteni, ale doma je to prekvapive schopne udelat kazdy temito zakladnimi EPR a 44K, slozitejsi cisteni intake a podobne samo delegovat nebo zkusenym jako Max6 a tak.
Nemyslel jsem, ze nektere podobne propravky funguji tak dobre, ale opravdu BG je kvalitni alternativa a zajimave neinvazivni cisteni motoru a dalsich komponent systemu. Je i hezky ofiko web, kde je dostatek informaci k tematu - http://www.bg-care.cz/
 
Děkuji Vám za odpověď.

Jinak nejsem jezdec co zná jen plyn na podlahu a pak hnedka na brzdy. A určitě pro ty co chtějí závodit a předvádět se tu jsou pak okruhy typu Most,Brno apod :) kde se můžou vyřádit a neohrožovat na silnici :)
Určitě už nejsem závodník v běžném provozu tak jako se člověk předváděl dříve. Dneska neříkám že vždy ale snažím se jet na pohodu, vyjíždět si dříve a max jedu na silnici 90-100km/h pro auto mém případě ideální rychlost pro optimální spotřebu. Kolikrát jak zde zmiňujete i Vy si také říkám jen si jeď ty blbč* když tak spěcháš a chceš se vymlet. A kolikrát to auto mě předjede a já ho normální jízdou dojedu v dalším městě.

Jinak k těm aspektům souhlásím, bohužel u mě byl právě problém s akcelerací a proto jsem řešil i dekarbonizaci motoru kde si myslím osobně že to pomohlo a teď auto akceleruje dobře. Brzdy bych řekl že mám v dobrém stavu, když jsem auto koupil bylo to horší.

Ale člověk se učí celý život a to ve všem ať v životě a nebo za volantem. A už jsem taky zažil takové co předjížděli na poslední dobu a člověk musel jít na brzdy aby to přežil a neměl s auta škatulku. Prostě takových "hovad" jezdí na silnici Více.

Děkuji za Váš příspěvek :)

Teď zpět k diskuzi :)
 
Back
Top