• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Ahoj,jsem nováček s Mazdou. Chci se zeptat jaký olej doporučit 5w 30 nebo může být 5w 40. Koukal jsem na různá fóra.
Mám zalusk na Castrol Edge turbo diesel fst 5w 40.
Dík za info
Předpokládám motor R2, tam je potřeba, aby to plnilo min. normu ACEA C2 co se týče HSTS a obsahu popela (to je nově specifikováno, dříve byl vyžadován olej ACEA C1 - tedy se stejnou HSTS, ale s extra nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu). Olej ACEA C3 lze použít jen do motoru SH (Skyactiv-D), který má DPF hned u motoru. Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium FST 5W-40 bohužel plní C3, ne C2. Castrol IMO tak nízkopopelnatý olej nedělá, rvou tam spoustu aditiv a to se musí někde projevit.
Vybírej z tohoto http://www.oleje.cz/vyhledavani/?x=0&y=0&dotaz=ACEA+C2&k[]=1&where=products&order_by=shoda (vidíš Millers, Shell, Mobil)...
 
díky za info,
mám 2.2 (127 kw Diesel/96 tisíc km najeto/rok 2010). Je to týden co jsem ji koupil.Můj styl jízdy je klidný,ale zbytečně nešlapu na plyn. Předchozí model Mazda 2 (1,25 benzín/2007)ale najel jsem 142 tisíc bez nehody,pravidelná garance,atd.Je to má první zkušenost s Dieslem. Ročně najedu cca 20 tisíc. Teď se to změní, jízdy na SK. Takže teď hledám veškeré informace, co a jak, takže budu rád za každou informaci a zkušenosti.
mám 2 favority
Castrol Edge FST 0W-40 (4 l)Specifikace: ACEA C2, ACEA C3, API SM/CF, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, Porsche A40
Castrol Magnatec 5W-30 C2 (4 l)Specifikace: ACEA C2, API SN, PSA B71 2290, Fiat 9.55535-S1
 
Předpokládám motor R2, tam je potřeba, aby to plnilo min. normu ACEA C2 co se týče HSTS a obsahu popela (to je nově specifikováno, dříve byl vyžadován olej ACEA C1 - tedy se stejnou HSTS, ale s extra nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu). Olej ACEA C3 lze použít jen do motoru SH (Skyactiv-D), který má DPF hned u motoru. Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium FST 5W-40 bohužel plní C3, ne C2. Castrol IMO tak nízkopopelnatý olej nedělá, rvou tam spoustu aditiv a to se musí někde projevit.
Vybírej z tohoto http://www.oleje.cz/vyhledavani/?x=0&y=0&dotaz=ACEA+C2&k[]=1&where=products&order_by=shoda (vidíš Millers, Shell, Mobil)...
Dobre som pochopil , mozem uz aj C2 do motora R2 ?
 
Tak jsem dnes vyměnil olej po 11tis.dal jsem tam Castrol 5 w 40.a přidal ten metabond ze Soběslavi.tak jsem zvědav jestli to nějak poznam
 
Oživím nekonečnou olejovou diskuzi
Je tady nějaký strojař který je schopen posoudit vypovídající hodnotu (třecího) testu oleje na videu?
Z mého pohledu mají všecky oleje testované tím borcem na youtube stejne podmínky takže by to mohlo být vypovídající.
Jsou tam videa testu za tepla a za studena pro porovnání.
Za studena je na tom Mazda olej mizerně, za tepla je to celkem ok.
Každopádně jsou mezi oleji dost velké rozdíly.
 
Tyhle třecí testy jsou hezký. Podobný jsou i takový ty "zamrzlej olej ve flašce v zimě". Jako za mě jo... Něco to o tom oleji vypovídá,ale už ti takovej test třeba neřekne ty další podstatný vlastnosti oleje který obsahuje v aditivaci. Třeba jak dokáže olej "čistit", jak dokáže zabraňovat kalům/připejkání, jak dlouho dokáže vydržet vyšší ale konstantní zátěž bez přestřihnutí olejového filmu,jak na tom olej je po nějaký době při normovaný jízdě (z toho se dá taky něco odvodit). Když koukneš na takovýhle testy i u jinejch "originálních olejů" co si automobilky nechávají někde vyrábět tak dopadaj vždycky docela blbě. viz BMW olej. Všechny tyhle origo oleje,nebo i míň kvalitní oleje, když splňujou požadavky výrobe auta,tak ti motor neodlágrujou hned a ani třeba za 100000km a pokud ho budeš měnit po 5000km tak ani po 200000km. Jen co jsem se setkal na dílně,když někdo takhle "šetřil" na oleji nebo byl příznivce trendu "longlife",tak třeba po 50000-100000-150000.... km se najednou začali na motoru projevovat různý neduhy - začínal pomalu ale jistě baštit olej, začali prosakovat ztvrdlý gufera a časem se na díky tomuhle začali nabalovat další a další problémy.
 
Max6 nemáš zkušenost jestli jde na opotřebení motoru poznat jestli jezdil s A3 nebo lehkobeznym A5 olejem?
Obecně se na olejových fórech A5 nedoporučuje z důvodu "nižší odolnosti" olejového filmu než A3 a že jediný důvod pro A5 jsou nižší ztráty tzn nizsi emise a nejaka úspora paliva.
Nepodařilo se mi ale nikde ne webu najít reálné důkazy např fotky opotřebení vacek nebo hrníčku ventilů.
Diky
 
Ahoj všichni. Čeká mě první garančka a měl jsem diskuzi s Mazdou ohledně oleje. Samozřejmě jsem chtěl ten, který mi doporučil, a už dříve vyměnil, @Max6 při nájezdu asi 5K km. Teď budu měnit olej v cca 18K km a Mazda nechce ani slyšet, že bych použil jiný než originální olej. Zkusil jsem dva značkové servisy, v obou stejná písnička. Pokud použiji vlastní olej, v případě problémů s motorem během záruky bude složité, ne-li nemožné uplatnit reklamaci atd. atd.

Nemusíte mi vysvětlovat, že pokud olej splňuje předepsanou specifikaci, musí být případná reklamace uznána. Četl jsem tady dost příspěvků na tohle téma. Na co se chci zeptat, to je vysvětlení technika Mazdy, který mi tvrdil, že z Japonska mají pokyny, proč musí trvat na originálním oleji. Údajně je ten jejich olej namíchaný tak, aby lépe odbourával vodu, která se přirozeně objevuje. Jiné oleje, byť papírově lepší, nemusíte tuhle vlastnost plnit a proto Mazda trvá na použití originální náplně.

Nevím, nakolik je to věrohodné vysvětlení, tak budu rád, když mi nějaký místní technický guru typu @shr3k nebo @Max6 napíše svůj názor. Já se s nimi nehodlám hádat. V pátek tam nechám dát originální olej, chvíli s tím budu jezdit a pak ho zase nechám vyměnit ve zkráceném intervalu.
 
Já ani nevim co na tohle napsat:hilarious::hilarious::hilarious: Mi to připmíná když jsem četl dokument co mazda rozesílala dealerům ohledně baterií. Ve shrnutí tam bylo napsáno: "doporučujte lidem,aby při výměně autobaterie kupovali pouze originální baterii mazda (panasonic), protože většina z nich neví,že to je trakční baterie,určitě by chtěli ušetřit a dali by tam obyčejnou a potom by ste jim mazali chyby na i-stopu jak zběsilí"
Ok,chápu že se chtěj krejt proti lidem co jsou schopný kvůli úspoře tam nalít Lidl olej od Vašuta,ale při teoše rozumu musí bejt jasný snad komukoliv že odolnost proti absorbsi vody,oxidaci oleje tvorbě kalů je obsažena v aditvech snad každýho moderního a kvalitního oleje. Jako chápu že pro mazda original oil (odpad od francouzskýho Totalu)tohle musí být zřejmě novinka,když po milion letech zvedli výkonnostní specifikaci na konečně kvalitnější normu (i když to jejich api sl se pořád objevuje na pultech:joyful:), ale mechanici by timhle strašit lidi nemuseli. Ale chápů že chtějí mít klidný spaní,taky něco prodat a ubezpečit se že tam nějakej šmoula opravdu nenaleje fritovací olej. Jinak bych se rád dotázal pana mechanika,z jakýho důvodu potřebuje ten olej(respektive motor potřebuje takový to olej) s vyšší odolností vůči absorbci vody. Opravdu by mě to velice zajímalo,protože pokud se oháněl nějakym doporučenim z fabriky,tak v tom "doporučení" musí být napsáno "proč"
 
Ony ty přímovstřikový motory ale produkujou poměrně dost nějakýho balastu, jakože ten jejich PCV nefunguje podle nejednoho článku na webu moc dobře, nejlepší popis viz http://www.jamesbaroneracing.com/blog/theres-nothing-positive-about-the-2-0l-skyactiv-pcv-system/

Tak možná to myslej takhle. Každopádně já po diskusi s technikem a pročtení opravdu stohů článků (i o tom, jak Skyactiv funguje, jaký jsou tvary válců, pístů, chladící řešení) příště už nedám Castrol FST 0w30, který má poměrně vysokou viskozitu, ale Millers NT+ 0w30, který má ve všech rozsazích prakticky shodnou viskozitu, jako Mazda 0w20 (nebo Shell 0w20, kterej mi lili do trojky, a kterej má takřka identické papírové parametry s tím Mazda 0w20), akorát má lepší parametry třeba ve střihu filmu a je vyráběný ze základních olejů nejvyšší kvality. Nabyl jsem totiž velmi silného pocitu, že ta nižší viskozita oleje v celém pracovním rozsahu má rozhodně důvod.

EDIT: Ještě dopíšu, že se nechci hádat, lijte/lijme tam každej co uznáme za vhodný. Nicméně s tou 0w20tkou mi trojka i v bezmála 60tkm a po občasně opravdu náročném provozu šlapala jak švýcarský hodinky — úplně shodně, jako úplně nová, postavená vedle. Úbytek oleje byl při poslední výměně, po cca 17tkm (15 jsem přejel), 0.3l (podle dolití před výměnou), což je imho při takové viskozitě a mém typu zátěže naprosto v klidu.
 
Poslední úprava:
Já bych jenom doplnil, že na ten odpad od Totalu mám v mém nafťáku najeto 280000 km, tak to asi nebude tak hrozný olej. :D Je fakt, že u Sky motorů, to nemusí být pravda.
 
Jo taky jsme měli v práci benzínovou 626 2.0FS kam se po najetí cca 150000km lil olej určený pro Karosu (castrol enduron 10w-40) a auto dokud se ve 340000km neroztřelilo o plot jezdilo se spotřebou oleje 1deci na 8000km kdy se dělala výměna...:) Ale to byl docela ingot motor a zkus to s těma dnešníma. Ale to nejhlavnější je že pokud s autem budeš jezdit tím nejlepším možným způsobem co nejíc oddaluje degradaci oleje a budeš ho měnit včas (ne po těch 20000km a víc),tak se tam použití lehce horšího oleje ztratí. Měň olej po 10km a můžeš použít i fritovací. Jenže dneska v době kdy většina lidí kupuje auto "nafta+automat+95% jízda město+nižší tolerance na dílech motoru" musíš při nabízení oleje pokrejt i tohle spektrum lidí pro který je největší znalost o technice reklamní slogan "přidej chlór do oleje a budeš mít čistčí motor s nižším třením a tím ušetříš peníze a to jen za 299kč,když zavoláš ihned"
 
Já vidím největší problém v tom, že pokud budu trvat na svém oleji, zapíší to do servisní knížky. A pokud se náhodou během záruky něco pokazí, budu se s nimi muset dohadovat, respektive budou moct použít argument neoriginálního oleje proti mně. :(
 
Ahoj všichni. Čeká mě první garančka a měl jsem diskuzi s Mazdou ohledně oleje. Samozřejmě jsem chtěl ten, který mi doporučil, a už dříve vyměnil, @Max6 při nájezdu asi 5K km. Teď budu měnit olej v cca 18K km a Mazda nechce ani slyšet, že bych použil jiný než originální olej. Zkusil jsem dva značkové servisy, v obou stejná písnička. Pokud použiji vlastní olej, v případě problémů s motorem během záruky bude složité, ne-li nemožné uplatnit reklamaci atd. atd.

Nemusíte mi vysvětlovat, že pokud olej splňuje předepsanou specifikaci, musí být případná reklamace uznána. Četl jsem tady dost příspěvků na tohle téma. Na co se chci zeptat, to je vysvětlení technika Mazdy, který mi tvrdil, že z Japonska mají pokyny, proč musí trvat na originálním oleji. Údajně je ten jejich olej namíchaný tak, aby lépe odbourával vodu, která se přirozeně objevuje. Jiné oleje, byť papírově lepší, nemusíte tuhle vlastnost plnit a proto Mazda trvá na použití originální náplně.

Nevím, nakolik je to věrohodné vysvětlení, tak budu rád, když mi nějaký místní technický guru typu @shr3k nebo @Max6 napíše svůj názor. Já se s nimi nehodlám hádat. V pátek tam nechám dát originální olej, chvíli s tím budu jezdit a pak ho zase nechám vyměnit ve zkráceném intervalu.

tak s tím jsem se ještě nesetkal, vlastní olej zatím nebyl problém a žádný dodatečný záznam v servisce k tomu není ...
 
Já vidím největší problém v tom, že pokud budu trvat na svém oleji, zapíší to do servisní knížky. A pokud se náhodou během záruky něco pokazí, budu se s nimi muset dohadovat, respektive budou moct použít argument neoriginálního oleje proti mně. :(


Doporučuju si zajet vyměnit olej do Auto Efekt ve Zlíně, taktéž autorizovaný servis Mazda.
 
Tak by mě zajímalo, jak to zapíšou do elektornické servisní knihy. Vozím si x let vlastní olej a nikdy tam není napsaný - vlastní olej. Jenom výměna oleje a filtru. V zakázce mám napsáno, že jsme si přinesl vlastní olej, vypíší značku a specifikaci a že za jeho použítí neručí a že trvám na jeho použítí.
 
Back
Top