• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

V Kladně to udělali stejně, v servisce je pouze výměna oleje a filtru, v zakázkovém listu je napsáno, že za něj neručí a je to na mou žádost. Když mi řekli, že kdyby byl problém s motorem, svedou to na ten olej, tak jsem řekl, že to těžko a ať teda rozporují to, že by se v případě potenciálně související závady měl vždy dělat test na mazivost a parametry oleje, a pokud by byly v pořádku, nemůžou říct, že došlo k poškození kvůli oleji - na to mi řekli, že mám asi pravdu.

Nicméně další řešení je vyměnit si to sám. Jak jsem viděl, filtr je přístupný naprosto perfektně, jámu nebo zvedák mají leckde (u nás třeba dobrovolní hasiči), takže největší problém takového řešení je zachycení likvidace vypuštěného oleje (asi sběrný dvůr?). Koupit originál filtr a podložku asi taky nebude problém a v Mazdě nikdy nic nepoznají - stačilo by jednou za 20 tisíc si tam nechat dát ten jejich, klidně ten nejlevnější (na tu chvilku), a pak si to sám vyměňovat v intervalu 10 tis.

Další věc je, že případnou reklamaci můžeš řešit jinde, než kde jsi servisoval... a rozumný servis s tímhle fakt nebude mít problém - jestli třeba ten Castrol lejou do Mazd v Táboře, a v Ústí dělaj Shell, tak v těchto dvou by jim určitě nevadilo, že tam nebyl Mazda Original.

Ale jak jsem psal i jinde, parametry 0W20 od Mazdy vůbec nejsou nijak špatné, alespoň papírově jsou prakticky shodné se Shell Helix Ultra 0w20, který je považovaný za velmi slušný olej (Shell obecně). Takže já bych se toho Mazda oleje fakt nebál, navzdory přesvědčení některých členů klanu, že jde o nějaký zbytky/sračky od Totalu — tomu fakt nevěřím. Nicméně je zbytečně drahý a za stejnou cenu se najdou mnohem kvalitnější oleje, jako jsou třeba ty Millers NT+, takže pokud cena není důležitá, jde tam prostě dát i něco o pomyslný kousek lepšího... tak proč to neudělat, že :).
 
Dost dobre nechapem vase problemy s motorovym olejom mazda.
Kupite si Mazda auto, lebo splna vase poziadavky a naroky na dizajn, cenu a kvalitu.
Ale ked vam ten isty vyrobca Mazda ponukne - odporuca "svoj znackovy olej" , tak zrazu uz nie ste spokojny s takou ich ponukou.
Pritom, ako spomina aj @Ondrej K vyssie, "....oleje od Mazdy vubec nejsou nijak špatné."
To, že za aku predraženú cenu sa nam snaží vnutit, mazda servis mazda olej, je vec iná.
Ale aj ta cena oleja je rozna v kazdom servise.
Myslim, ze ovela dolezitejsie je pre motor, ako casto sa meni olej v motore, podla pouzivania auta,
ako to, aka obchodna znacka je na obale, ktory sa naleje do motora.
Mam vl. skusenost , ze moj mazda motor s mazda olejom po terajsich 100.k km-och prezije este dalsich min. 150.k km-ov.
Ja si napr. nakupujem mazda olej od overeneho dodavatela za 1/3 servisnej ceny a v mazda servise mi to nalievaju do motora
bez komentarov, poznamok v servisnej knizke.
 
Nemusíte mi vysvětlovat, že pokud olej splňuje předepsanou specifikaci, musí být případná reklamace uznána. Četl jsem tady dost příspěvků na tohle téma. Na co se chci zeptat, to je vysvětlení technika Mazdy, který mi tvrdil, že z Japonska mají pokyny, proč musí trvat na originálním oleji. Údajně je ten jejich olej namíchaný tak, aby lépe odbourával vodu, která se přirozeně objevuje. Jiné oleje, byť papírově lepší, nemusíte tuhle vlastnost plnit a proto Mazda trvá na použití originální náplně.

Nevím, nakolik je to věrohodné vysvětlení, tak budu rád, když mi nějaký místní technický guru typu @shr3k nebo @Max6 napíše svůj názor. Já se s nimi nehodlám hádat. V pátek tam nechám dát originální olej, chvíli s tím budu jezdit a pak ho zase nechám vyměnit ve zkráceném intervalu.
V návodu k použití jsou jasně dané minimální parametry, které olej musí splňovat. Olej je dle blokové výjimky náhradní díl.
https://www.novinky.cz/finance/3171...sto-strasi-motoristy-ze-prijdou-o-zaruku.html Až budeš mluvit s technikem, řekni mu, že ti je úplně jedno, co mu na to Machač napíše a že jim budeš kazit statistiku povinných odběrů od Totalu, nechat si tam nalít olej dané specifikace od konkurenční značky je tvoje zákonné právo a jestli se to někomu nelíbí, můžeš to taky řešit přes ČOI.
 
Zásadně u svého auta používám originální filtry, protože úspora na olejovém filtru je např. 150,- Kč a nevím jestli to stojí za to. Přivezu si vlastní olej a vše ostatní (filtry) nechám dát originál. Servisní prohlídka vychází od 2 - 4 tisíc, záleží co si vymyslím navíc. Nejvíc mě rozčiluje a teď naposledy znovu, že udělali prohlídku karoserie, ikdyž to nemá smysl a ještě registraci auta mám v únoru a to by mělo být +-1 měsíc.
 
Krabat určitě dostal spešl olej pro Skyactiv a ten je za jiné peníze.

PS: u koncernu se nedá dostat levněji, pokud jede servis podle tabulek, kde Longlife olej (jedno jaká značka) stojí 950,- Kč/litr. I když mi jednou nabízeli Mogul za 350,- Kč/litr.
 
Poslední úprava:
Prekvapuje ma, že 2,5 litr. motor vyzaduje iba 4,5 litra oleja , u @Ter Leeloo II , to bolo dokonca iba 4 litre oleja. S takymi mnozstvami olej naplne, vymena pri 20k km je ruska ruleta. (moj diesel 2,2 = 4,9 litrov )

Bohužel, to je jen doklad zrychlené výměny oleje. Když jsem byl u @Max6, pamatuji si, že tam nalil 5 litrů a ještě musel otevřít další balení a možná deci nebo dvě dolít. Jenže Max6 se s tím hrál jako s vlastním. Olej nechal odkapávat snad 3/4 hodiny a ještě zbytek vyfoukával. Prostě téměř dokonale se zbavil staré náplně. Takhle pečlivě se to nedělá skoro nikde. Asi proto tak neradi pouští zákazníky přímo na dílnu a vysvětlují to nebezpečím úrazu. :bored:
 
Nase napln v dvoulitrech je jen 4.8 (EDIT: oprava, je to 4.4), realne se to ale uplne tezko bez dlouheho cekani neda vymenit uplne cely. Ja do V-Group Kladna prijel s autem, ze kteryho div neslehaly plameny, jak bylo horky ;) (male silnicky kolem Kladna a otacky kolem omezovace), ale ono to pak dost usnadnuje vymenu oleje, protoze horky olej lip tece. Technik to nechaval cca 10 minut vykapat, po doliti oleje potom cekal dalsi pauzu, pak nastartoval, aby se olej rozprostrel a pak k zarezu "max" dolil jeste trochu oleje. A protoze auto stalo na zvedaku, jeste pred vymenou resil, zda to ma v rovine. Imho spravny postup vymeny. Celkove se tam veslo necelych 4.4 litru toho levnyho Castrolu edge fst 0w-30.

EDIT: Protoze jsem myslel, ze to ma 4.8, puvodne jsem jeste psal: Neverim, ze by tech 0.4 litru oleje, i kdyby za sebou mel 20 tisic, hralo nejakou vyznamnou roli ja snizeni vlastnosti toho novyho olejovyho mixu :).
 
Poslední úprava:
Tak já jsem se schválně koukal na webu - a špatně jsem si to pamatoval, dvoulitr má 4.4 včetně objemu filtru (4.2 + 0.2). Takže jsme to v mém případě vyměnili de facto celý... Dvouapůllitr by měl mít vč. filtru 4.7 (4.5 + 0.2).
 
Tak já jsem se schválně koukal na webu - a špatně jsem si to pamatoval, dvoulitr má 4.4 včetně objemu filtru (4.2 + 0.2). Takže jsme to v mém případě vyměnili de facto celý... Dvouapůllitr by měl mít vč. filtru 4.7 (4.5 + 0.2).
Tak ja som nasiel na webe v uzivatelskych manualoch :
SkyActiv 2.0 L 4,2 lit vymena oleja s filtrom / 4.,0 vymena bez filtra
SkyActiv 2.5 L 4,5 lit vymena oleja s filtrom / 4,3 vymena bez filtra
Myslim, ze to bude na hrane, na taky objem motora z pohladu prevadzky, ale sa aspon skor zahreje na prevadzkovu teplotu. :-/
Ale na mojom nazore houby záleží , ja len tak, aby sa ratalo s malym mnozstvom oleja v skyactiv motore.
Ked ma pamaet neklame do mojho 2.0 LF motora v M3 BK islo 4,7 litrov o 0,5 lit viac, ako do aktualneho skajaktiv motora.
 
Poslední úprava:
To jsi mi ani neměl posílat. :mad: Mazda si fakt dělá ze svých zákazníků prdel. Takže zdražení 250%. Jen na tom oleji to dělá víc jak 15 stovek.
 
do mojho 2.0 LF motora
LF měl náplň 4,3 litru jukni třeba sem http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=mazda_6_2_0i_16v_auto_lf_EFt8Pe9ra a http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=mazda_3_2_0_auto_lf_bl_bla_EFt8PiVuH

To jsi mi ani neměl posílat. :mad: Mazda si fakt dělá ze svých zákazníků prdel. Takže zdražení 250%. Jen na tom oleji to dělá víc jak 15 stovek.
proto mi furt nebylo jasný, co při té prohlídce dělají za 5 000 Kč :) Když vím, že za olej s výměnou platím do 1 500 Kč
 
Poslední úprava:
Kdyz mi po prvni garncce volali z mazdy a ptali se me jak jsem byl spokojeny tak jsem jim odpovedel ze s lidmi a s praci jsem byl spokojeny ale s cenovkou uz ne. Nacez mi hned druhy den volali od meho dealera ze co je spatne ze dostali zdupane z vrchu.Tak jsem ji rek ze je to jen o penezich ze otec ma benzinoveho qashqaie (nebo jak se to pise) se stejnym vykonem a platil 3500 czk. Na to sem dostal odpoved ze si vzali jen 1000czk za praci...coz samozrejme neni moc ale dat za 4,2 lt oleje pres 2500czk je fakt ulet :(
 
To jsi mi ani neměl posílat. :mad: Mazda si fakt dělá ze svých zákazníků prdel. Takže zdražení 250%. Jen na tom oleji to dělá víc jak 15 stovek.
Aj Autopalace e-shop od @sedvo je mazda servis, takze nie mazda, ale servis si dělá prdel.
U nas sa ten isty olej 0-W20 sa da kupit za 9,99 € (cca 265 Kč/ lit)
 
Jednoduše. Příště zavolám do servisu a zeptám se, jaká bude cena za litr oleje. Pokud se nebude blížit prodejní ceně v eshopu, tak si ho dovezu sám. Koupím přesně originál Mazda olej Supra 0W20, který mám i u první prohlídky. Mám sto chutí napsat na Mazdu ČR a zeptat se, jestli je to normální nebo si každý dealer může dělat, co chce.

PS:
Já jsem tak trochu huba plechová a jak jsem ještě pořád nasraný, tak jsem s horkou hlavou napsal na Mazdu ČR. Dám vědět, jestli mi odpoví. :) Kdybych to neudělal teď, vychladl bych a nechal to být. Nejde o ty peníze, nejsem sociální případ, ale štve mě ten přístup. Od autorizovaného servisu čekám stejné zacházení a +/- stejné ceny po celé ČR. A ne že budu pátrat, kde mě nenatáhnou na ceně oleje.
 
Poslední úprava:
A Autopalace teď přestane ten olej nabízet, protože to import zakáže.
 
Back
Top