• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    36
Aktualna tema vymena zimnych za letne.
Uz som sa dostal do stadia, ze jazdim celorocne na zimákoch (resp. na celorocnych)

Doteraz som uz vyhodil do zberu 5 x 4 sady zimnych pneu, vzdy pre pokrocilost veku. (nezapocitavam sluzobne auta )
Ani jedna vyhodena zimna sada nebola s dezenom pod 4 mm.
Tak som si povedal, uz nebudem nicit zivotne prostredie, starymi neodjazdenymi pneu,
radsej si kupim kazde 2 roky nove zimne (celorocne ) pneu a zjazdim aspon na 3-4 mm.
Naviac budem mat kazde dva roky najnovsiu technologiu, uspornejsiu, šetrnejsiu k živ. prostrediu
a stale novu, este nezostarnutu zmes gum. :cool:
A v lete som este vacsi frajer, lebo mi pneu piskaju v zakrutach, jak na Barum rally :D
 
Taky jsem nedávno řešil gumy, přemýšlel jsem nad Hankook Ventus Prime 3, Goodyear Eagle F1 As3, Pirelli Zero nebo, Dunlop SP Sport Maxx RT. Seděl jsem nad tím asi týden, rozvod na spadnutí :). No a nakonec vyhrál Goodyear. Hankook se jeví jako super guma, ale dokáže v některých testech dost znatelně propadnout a rozdíl na gume 500,- za to nestojí, kdyby stál o litr míň tak možná. Pirelli, Dunlop a Goodyear jsou defacto stejný gumy, jedna je o trochu lepší v tom, druhá v něčem jiném, vždy záleží kdo testuje a jaký rozměr. Prvně jsem byl nejnakloněnější pro Dunlop ale na morku údajně nejsou to nejlepší.
Bohužel na 225/45 R18 žádný test není, tak jsem se snažil vyhodnotit nejbližší gumy a tam my vyšel nejlépe Goodyear Asy2, jelikož se mi podařilo koupit za stejný prachy Asy 3 95V XL nebyl důvod přihazovat další 200,- za Pirelli, který jsou možná ještě o krapet lepší.
Taky nejsem žádný závodník, ale gumy beru s brzdama jako nejdůležitější věc na autě. Když si vemu, že guma stojí cca 3500*4 = 14000,- a najedu na nich cca 40tkm, to znamená cca 6-7let (střídám zimní a letní). Tak mi z toho vychází, že nemá smyl škudlit litr na gumě, když mi to v krizové situaci může zachránit, rodinu, život, auto,... Ověřený značky se nepotýkají s problémy, že by nějaké disciplíně výrazně propadli. Takže ušetřit 4000,- za 7 let, dle mě nemá smysl. Ok, ještě za zimní to samý (tam je to ještě důležitější), takže 8000,- za 7 let :). Tzn. litr za rok, upřímně, kolik utratíte za pěkný večer s manželkou nebo jednodenní pernamentku na horách pro dva? :) :D
Pro někoho možná zajímavá stránka: http://www.testpneumatik.eu/letni-autozeitung-225-40-R18

Něco na odlehčenou :)
l-5195.jpg
 
Číny v testu na vodě při brzdění z 50km/h jely i o 10 m.dále než prémiové pneumatiky.
 
Aktualna tema vymena zimnych za letne.
Uz som sa dostal do stadia, ze jazdim celorocne na zimákoch (resp. na celorocnych)

Doteraz som uz vyhodil do zberu 5 x 4 sady zimnych pneu, vzdy pre pokrocilost veku. (nezapocitavam sluzobne auta )
Ani jedna vyhodena zimna sada nebola s dezenom pod 4 mm.
Tak som si povedal, uz nebudem nicit zivotne prostredie, starymi neodjazdenymi pneu,
radsej si kupim kazde 2 roky nove zimne (celorocne ) pneu a zjazdim aspon na 3-4 mm.
Naviac budem mat kazde dva roky najnovsiu technologiu, uspornejsiu, šetrnejsiu k živ. prostrediu
a stale novu, este nezostarnutu zmes gum. :cool:
A v lete som este vacsi frajer, lebo mi pneu piskaju v zakrutach, jak na Barum rally :D

Jen můj názor, ale jezdit celoročně na zimních gumách je skoro stejná hloupost, jako jezdit na hory na letních,...
 
Číny v testu na vodě při brzdění z 50km/h jely i o 10 m.dále než prémiové pneumatiky.
S jakým autem to testovali proboha.
Kdyby ve 100km/h tak možná . vím že rozhodují centimetry.
Nemyslím že mám super Číny, ale někoho asi vyhecuji na srazu a můžeme porovnat. . Samozřejmě se stejným rozměrem pneu.
Takže pokud to dobře chápu, tak když budou testovat gumy na Audi, tak to bude to samé chování na Mazdě?
To snad nemyslíte vážně. ;);)
Nemyslím si že značení na spotřebu a přilnavost na vodě-B, B a db 68
Byla nalepena z jinych kol.
 
Media nam hustia do hlavy v zime zimne, v lete letne.
Tvrdia aj, ze zimne uz po 4 rokoch (max-5 r.) od vyroby, patria do odpadu, lebo gumova zmes uz stratila, straca svoje zimne vlastnosti.
Otazka znie, co robi zimne pneumatiky zimnými ? Zmes materialu, alebo dezen pneumatiky ?
.
Ktore z deklarovanych vlastnosti zimnych pneu, nie su užitočné v lete ?
Odolnost voci aquaplaningu ? Zvysena schopnost odvodu vody ? Brzdna draha ? Zaberove vlastnosti na suchom, mokrom asfalte ?
.
Kedy spravim vacsiu blbost, ak uverim mediam a vyhodim 4 kusy, 6 rocných (DOT 3211) zimných pneu s odjazdenymi 25.000 km-ami
v stave, ako vidiet z prilozenych foto,
alebo ak budem jazdit s nimi celorocne cca 45.000 km a vyhodim ich zodrate ?
.
Poznamenavam, ze rovnako rychlo starne aj material pneu s letnym vzorom


Camera1020_2017_03_22_12_02_38_153.jpg Camera1020_2017_03_22_12_02_56_343.jpg Camera1020_2017_03_22_12_03_09_361.jpg
 
čus kémo, prosím tě jak moc je to auto tvrdé na tom profilu 45 ? uvažuji, že bych na ty původní r17 dal tedy 225 ale váhám s profilem jestli 45 nebo 50
Absolutně bez problémů. Každopádně na 225/50 už začíná být slušnej traktor oproti 215/50. Rozdíl v obvodu 31.4mm. Koukám, že už máš vybráno, tak to je spíš info pro ostatní, kteří tápou v rozměrech ;)

Ad. celoroční pneu. Smysl mají maximálně na ježdění po městě. Srovnávat je s kvalitní letní nebo zimní gumou nemá žádný smysl a je škoda tomu věnovat další řádky..
Jak již bylo napsáno, guma je to, co nás spojuje s vozovkou. I kdyby se měla investice vyplatit jednou v krizové situaci, tak se to pořád vyplatí. Zdraví máme jen jedno.
Samozřejmě se tu bavíme v kontextu noname pneu a propadáků v testech vs. kvalitní a prověřené pneu ;)
 
Zbytecna debata to je, protoze mnoho lidi proste na zimnich jezdi celorocne. Nekomu to muze leda tak vadit, vic toho neudela. Nebo samozrejme muze pri volbach podporit stranu, ktera si na program zahrne zavedeni povinnych letnich pneumatik :D.

Ja jsem take jednou zkousel (na Focusu) jezdit v lete na zimnich Continentalkach, co jsem mel. Mozna dokonce dve leta.

O tom, ze ma letni pneumatika v lete lepsi vlastnosti se ale neni treba moc bavit take, ze ;).
 
S jakým autem to testovali proboha.
Kdyby ve 100km/h tak možná . vím že rozhodují centimetry.
Nemyslím že mám super Číny, ale někoho asi vyhecuji na srazu a můžeme porovnat. . Samozřejmě se stejným rozměrem pneu.
Takže pokud to dobře chápu, tak když budou testovat gumy na Audi, tak to bude to samé chování na Mazdě?
To snad nemyslíte vážně. ;);)
Nemyslím si že značení na spotřebu a přilnavost na vodě-B, B a db 68
Byla nalepena z jinych kol.

Pardon z 80km/h možná si tam svoje najdeš
http://www.pneumatiky.cz/info/test-brzdne-drahy-letnich-pneumatik-225-50-r17-autobild-2017.html
 
Back
Top