• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Problém s brzdami

Je tu někdo, kdo má zkušenosti s výměnou zadních brzdových kotoučů a desek u Mazda CX-5 Facelift (2015-2017). Nakoupil jsem na internetu materiál (desky a kotouče) ale od známého jsem se dozvěděl, že prý výměna mimo autorizák je poměrně problematická. Díky elektronické zadní brzdě je potřba nejrve ruční brzdu uvést pomocí diagnostiky do servisního režimu a poté je tepve možná výměna brzd obložení. Podobně to prý mají koncernové vozy VW s el. parkovací brzdou. Bez předchozího nastavení na diagnostice hrozí riziko poškození elektronické parkovací brzdy. Porováděl jste někdo výměnu zadního obložení mimo autorizovaný servis Mazda?
Tento návod je pro všechny mazdy s elektronickou ručkou:
Když chceš měnit zadní destičky nebo kotouče u Mazdy s elektronickou ručkou,tak musíš nejdřív dát ruční brzdu do tzv. "Servisního režimu"
A to se dá dvěma způsoby:
1) přes diagnostiku
2) bez diagnostiky podle následujícího postupu:
1. Zapalování dej do polohy ON (tzn. 2x stiskni tlačítko Start) ale nestartuj motor (tzn. bez sešláplé brzdy nebo spojky)
2. Sešlápni brzdový pedál a tlačítkem povol ruční brzdu (uslyšíš jak pracuje motůrek na třmenu a zhasne kontrolka EPB-electronic parking brake)
3. Sundej nohu z brzdového pedálu a teď v jeden okamžik sešlápni naplno plynový pedál a jednou rukou zmáčkni dolů (jako když chceš povolit) tlačítko ruční brzdy a jak pedál tak tlačítko takhle drž.
4. Druhou rukou teď 3x rychle za sebou zmáčkni tlačítko Start.
Teď by jsi měl slyšet znovuzabzučení motůrků na zadních třmenech a zároveň se ti rozsvítí žluťě kontrolka EPB což znamená že jsi uspěl a jsi v servisním módu. Teď normálně můžeš dělat na brzdách co chceš, jen si pamatuj že NESMÍŠ TOČIT SE ZADNÍMA PÍSTKAMA JAKO U KLASICKÝCH TŘMENŮ, ALE MUSÍŠ JE JEN ROVNĚ ZAMÁČKNOUT!!! Klidně teď můžeš vypnout zapalování ať si nevybíjíš baterku.
Až na brzdách doděláš,tak servisní režim se ukončuje úplně stejně jako jsi se do něj dostal, jen v bodě 3. to tlačítko ruční brzdy budeš mačkat/vytahovat nahoru.
 
Poslední úprava:
Môže mi prosím niekto spoľahlivo zistiť, ktoré neoriginálne dosky na zadné brzdy pasujú na moju
CX-5 2015 2.5.AT AWD
VIN: JMZKEN93820436367
Pri vyhľadávaní v servise podľa VIN vychádzujú len originálne dosky za 110 € :eek:
Na web obchodoch pasuje kadečo.
S kotúčmi problém nie je.
Ď
 
Môže mi prosím niekto spoľahlivo zistiť, ktoré neoriginálne dosky na zadné brzdy pasujú na moju
CX-5 2015 2.5.AT AWD
VIN: JMZKEN93820436367
Pri vyhľadávaní v servise podľa VIN vychádzujú len originálne dosky za 110 € :eek:
Na web obchodoch pasuje kadečo.
S kotúčmi problém nie je.
Ď

No väčšina web obchodov už ponúka možnosť, že pri objednávke zadáš aj VIN číslo a oni tvoj výber dielu skontrolujú. Ale keď naklikáš konkrétne auto, veľmi sa obabrať nemôžeš, iba na výbere značky. Napr.:

https://www.comco.sk/sada-brzdovych...e-gh/2-5-awd-111891/brzdove-oblozenie-100030/
 
Tak když už jsme u toho, nevíte o někom, kdo to umí udělat za rozumný peníz? Autorizák si řekl cca o 20 000,-. Netuším, jestli je to standartní cena.
Destičky + kotouče/předek i zadek.

Dík
 
20 tis je celkem ranec za origo brzdz, alespon dle meho...za 20 tis uz by jsi mohl mit mozna komplet brzdy EBC i s montazi...tedy o min. jednu uroven vysse nez originaly...
 
já se v tom prd vyznám. Origoš vydrželi 80000km. Teď pojedu na servisku a určitě to tam budou chtít měnit. Tak bych to chtěl udělat před tím.
 
Zrovna vyberam predne brzdy na M6, a ked pozrem drahsiu znacku EBC, tak komplet kotuce + platnicky (predok+zadok) na CX5 vychadzaju cca 390€, co je cca 10000czk.
U znacky Zimmermann - tiez komplet sada (kotuce+platnicky) na obe napravy to vychadza na cca 265€ co je cca 6850czk.
Na pracu si treba najst medzi znamymi poctiveho servisaka a podla mna ciastku za material+pracu 20 000 nedosiahnes.

Priklad na porovnanie cien: kvalitnejsie dosticky Textar na M6 z druhovyroby cca 60€, menej kvalitne Mazdacke v autorizaku cca 150€. Takze podla mna volba je jasna ;) nepreplacat to v autorizaku...
 
Len zadné kotúče + dosky originál+práca 405,25€
ALZ, s.ro Mazda Prešov
kotúče K01126251B
dosky KAY026648Z
ponuka neautorizáku bola na 130€ len nevedeli zaručiť či dosky budú sedieť lebo podľa VIN tam bol nejaký chaos. Mal som málo času, tak som 2 dni pred dovolenkou skončil na origináloch.
 
už jsem se spojil s nějakým pánem co dělá Mazdy. V pondělí k němu zajedu ať se na to koukne a domluvíme se. S ověřením VINu pří nákupu jsem měl také problém. Neuměli ho ověřit. Prý takové auto neexistuje :) Tak si říkám proč něco co neexistuje mě stojí tolik peněz :)
 
Tento návod je pro všechny mazdy s elektronickou ručkou:
Když chceš měnit zadní destičky nebo kotouče u Mazdy s elektronickou ručkou,tak musíš nejdřív dát ruční brzdu do tzv. "Servisního režimu"
A to se dá dvěma způsoby:
1) přes diagnostiku
2) bez diagnostiky podle následujícího postupu:
1. Zapalování dej do polohy ON (tzn. 2x stiskni tlačítko Start) ale nestartuj motor (tzn. bez sešláplé brzdy nebo spojky)
2. Sešlápni brzdový pedál a tlačítkem povol ruční brzdu (uslyšíš jak pracuje motůrek na třmenu a zhasne kontrolka EPB-electronic parking brake)
3. Sundej nohu z brzdového pedálu a teď v jeden okamžik sešlápni naplno plynový pedál a jednou rukou zmáčkni dolů (jako když chceš povolit) tlačítko ruční brzdy a jak pedál tak tlačítko takhle drž.
4. Druhou rukou teď 3x rychle za sebou zmáčkni tlačítko Start.
Teď by jsi měl slyšet znovuzabzučení motůrků na zadních třmenech a zároveň se ti rozsvítí žluťě kontrolka EPB což znamená že jsi uspěl a jsi v servisním módu. Teď normálně můžeš dělat na brzdách co chceš, jen si pamatuj že NESMÍŠ TOČIT SE ZADNÍMA PÍSTKAMA JAKO U KLASICKÝCH TŘMENŮ, ALE MUSÍŠ JE JEN ROVNĚ ZAMÁČKNOUT!! Klidně teď můžeš vypnout zapalování ať si nevybíjíš baterku.
Až na brzdách doděláš,tak servisní režim se ukončuje úplně stejně jako jsi se do něj dostal, jen v bodě 3. to tlačítko ruční brzdy budeš mačkat/vytahovat nahoru.
Lze servisní režim aktivovat pomocí FORScanu?
 
Nazdar páni, moja CX-5 začala pri brzdení z vyššej rýchlosti (viac ako 100km/h) hučať. Ako keby sa po chvíľke brzdenie prehriali brzdy. Máte nejaký nápad čo s tým? Stav tacho cca 45000.
 
Mne sa rovnako na inom aute (VW) prejavuje tiez to iste, ze zadne brzdove trmene su prihrdzavene alebo pridrete a nemaju potrebnu vôlu, teda nebrzdia dobre...Vzdy po ich rozchodeni a premazani hluk zmizne a zadne brzdy brzdia :) Terajsiu Mazdu mam len 1r a zatial nic take nepozorujem...
 
Tento návod je pro všechny mazdy s elektronickou ručkou:
Když chceš měnit zadní destičky nebo kotouče u Mazdy s elektronickou ručkou,tak musíš nejdřív dát ruční brzdu do tzv. "Servisního režimu"
A to se dá dvěma způsoby:
1) přes diagnostiku
2) bez diagnostiky podle následujícího postupu:
1. Zapalování dej do polohy ON (tzn. 2x stiskni tlačítko Start) ale nestartuj motor (tzn. bez sešláplé brzdy nebo spojky)
2. Sešlápni brzdový pedál a tlačítkem povol ruční brzdu (uslyšíš jak pracuje motůrek na třmenu a zhasne kontrolka EPB-electronic parking brake)
3. Sundej nohu z brzdového pedálu a teď v jeden okamžik sešlápni naplno plynový pedál a jednou rukou zmáčkni dolů (jako když chceš povolit) tlačítko ruční brzdy a jak pedál tak tlačítko takhle drž.
4. Druhou rukou teď 3x rychle za sebou zmáčkni tlačítko Start.
Teď by jsi měl slyšet znovuzabzučení motůrků na zadních třmenech a zároveň se ti rozsvítí žluťě kontrolka EPB což znamená že jsi uspěl a jsi v servisním módu. Teď normálně můžeš dělat na brzdách co chceš, jen si pamatuj že NESMÍŠ TOČIT SE ZADNÍMA PÍSTKAMA JAKO U KLASICKÝCH TŘMENŮ, ALE MUSÍŠ JE JEN ROVNĚ ZAMÁČKNOUT!!! Klidně teď můžeš vypnout zapalování ať si nevybíjíš baterku.
Až na brzdách doděláš,tak servisní režim se ukončuje úplně stejně jako jsi se do něj dostal, jen v bodě 3. to tlačítko ruční brzdy budeš mačkat/vytahovat nahoru.
Hrozne moc děkuji. Musím se naučit se tu pořádně orientovat
 
Tento návod je pro všechny mazdy s elektronickou ručkou:
Když chceš měnit zadní destičky nebo kotouče u Mazdy s elektronickou ručkou,tak musíš nejdřív dát ruční brzdu do tzv. "Servisního režimu"
A to se dá dvěma způsoby:
1) přes diagnostiku
2) bez diagnostiky podle následujícího postupu:
1. Zapalování dej do polohy ON (tzn. 2x stiskni tlačítko Start) ale nestartuj motor (tzn. bez sešláplé brzdy nebo spojky)
2. Sešlápni brzdový pedál a tlačítkem povol ruční brzdu (uslyšíš jak pracuje motůrek na třmenu a zhasne kontrolka EPB-electronic parking brake)
3. Sundej nohu z brzdového pedálu a teď v jeden okamžik sešlápni naplno plynový pedál a jednou rukou zmáčkni dolů (jako když chceš povolit) tlačítko ruční brzdy a jak pedál tak tlačítko takhle drž.
4. Druhou rukou teď 3x rychle za sebou zmáčkni tlačítko Start.
Teď by jsi měl slyšet znovuzabzučení motůrků na zadních třmenech a zároveň se ti rozsvítí žluťě kontrolka EPB což znamená že jsi uspěl a jsi v servisním módu. Teď normálně můžeš dělat na brzdách co chceš, jen si pamatuj že NESMÍŠ TOČIT SE ZADNÍMA PÍSTKAMA JAKO U KLASICKÝCH TŘMENŮ, ALE MUSÍŠ JE JEN ROVNĚ ZAMÁČKNOUT!!! Klidně teď můžeš vypnout zapalování ať si nevybíjíš baterku.
Až na brzdách doděláš,tak servisní režim se ukončuje úplně stejně jako jsi se do něj dostal, jen v bodě 3. to tlačítko ruční brzdy budeš mačkat/vytahovat nahoru.
Můžu se zeptat, co se stane, když se pootočí ty třmeny? Popřípadě co s tím pak dělat.
 
Tento návod je pro všechny mazdy s elektronickou ručkou:
Když chceš měnit zadní destičky nebo kotouče u Mazdy s elektronickou ručkou,tak musíš nejdřív dát ruční brzdu do tzv. "Servisního režimu"
A to se dá dvěma způsoby:
1) přes diagnostiku
2) bez diagnostiky podle následujícího postupu:
1. Zapalování dej do polohy ON (tzn. 2x stiskni tlačítko Start) ale nestartuj motor (tzn. bez sešláplé brzdy nebo spojky)
2. Sešlápni brzdový pedál a tlačítkem povol ruční brzdu (uslyšíš jak pracuje motůrek na třmenu a zhasne kontrolka EPB-electronic parking brake)
3. Sundej nohu z brzdového pedálu a teď v jeden okamžik sešlápni naplno plynový pedál a jednou rukou zmáčkni dolů (jako když chceš povolit) tlačítko ruční brzdy a jak pedál tak tlačítko takhle drž.
4. Druhou rukou teď 3x rychle za sebou zmáčkni tlačítko Start.
Teď by jsi měl slyšet znovuzabzučení motůrků na zadních třmenech a zároveň se ti rozsvítí žluťě kontrolka EPB což znamená že jsi uspěl a jsi v servisním módu. Teď normálně můžeš dělat na brzdách co chceš, jen si pamatuj že NESMÍŠ TOČIT SE ZADNÍMA PÍSTKAMA JAKO U KLASICKÝCH TŘMENŮ, ALE MUSÍŠ JE JEN ROVNĚ ZAMÁČKNOUT!!! Klidně teď můžeš vypnout zapalování ať si nevybíjíš baterku.
Až na brzdách doděláš,tak servisní režim se ukončuje úplně stejně jako jsi se do něj dostal, jen v bodě 3. to tlačítko ruční brzdy budeš mačkat/vytahovat nahoru.
Ahoj Maxi, mám dotaz.
Udělal jsem vše podle tvého návodu, několikrát, ale nepodařilo se mi dostat el. brzdu do servisního režimu.
Vždy mi při stlačeném tlačítku ruční brzdy blikala oranžová ledka na tomto tlačítku, ale nikdy se mi motorek nenastavil. Zkoušel jsem ho i slabě zatlačit, ale nešlo to. Máš nějaký typ co udělat jinak?
díky za radu.
Jde o M3 R 2018
VIN: 3MZBN64760M331837
 
Nevím. Tenhle návod mám ozkoušený a funguje bez problémů (dělám to podle něj několikrát do měsíce).
Koukni třeba na YouTube, kde jsou různý videa (dělají to stejně jako já) a třeba najdeš kámen úrazu.
 
Back
Top