• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Problémy s reklamací dieselu u Auto Jeremiášova (ředění oleje)

Co s tímto tématem?


  • Celkem voličů
    60
Ano chci peníze zpět...

Nezlob se, že Ti to takhle napíšu, ale tohle téma sleduji jen tiše a nedokáži si ani představit, čím procházíš. Ale jestli komunikuješ s Mazdou takhle, jak popisuješ svůj problém na tomto fóru, tak se ani nedivím, že se potácíš v takových problémech. Pro nezasvěceného jen pochopit, o co vlastně jde, to chce skoro nadlidský výkon a neuvěřitelnou dávku trpělivosti. Mně se to podařilo až dnes a ani tak si nejsem jistý, jaký je momentální stav. Přitom popsat stručně, co se zhruba stalo a čeho chceš docílit, na to by stačil jeden delší příspěvek. Takhle to tady z Tebe páčí deset lidí už víc jak měsíc... :confused:
 
To je presne to jak mi rikali v Mazde ze benziny jsou bez problemu a diesely proste maji sve problemy ale vetsinou je to tim ze lidi si je kupuji do mesta na kratke popojizdky a to je spatne! Dokonce mi dealer rikal ze si pani prisla koupit CX-5ku na jezdeni 3km do prace a proste chtela diesel a nedala si to rozmluvit...Zbytek sveta jezdi ve vetsine na benzin nebo e85 ale Evropa se zblaznila do nafty...:confused:
 
Nezlob se, že Ti to takhle napíšu, ale tohle téma sleduji jen tiše a nedokáži si ani představit, čím procházíš. Ale jestli komunikuješ s Mazdou takhle, jak popisuješ svůj problém na tomto fóru, tak se ani nedivím, že se potácíš v takových problémech. Pro nezasvěceného jen pochopit, o co vlastně jde, to chce skoro nadlidský výkon a neuvěřitelnou dávku trpělivosti. Mně se to podařilo až dnes a ani tak si nejsem jistý, jaký je momentální stav. Přitom popsat stručně, co se zhruba stalo a čeho chceš docílit, na to by stačil jeden delší příspěvek. Takhle to tady z Tebe páčí deset lidí už víc jak měsíc... :confused:
Těch 10 lidi včetně tebe nechce, nemůže přiznat že lidé z Mazdy ČR + SK se za tu dobu obrnili haldou nesmyslných argumentů. A z pozice výrobce je to pochopitelné. přiznat chybu je vždycky ta největší chyba. Ale technici v Německu tento motor zkoumali a zjistili že je špatně navržená konstrukce. podle všeho se stala konstrukční chyba při projektování celého motoru a podle všeho špatně vyměřili prostor pro vačku a ta se tře o vnější strany (lehce ale přece), a to lehké tření vytváří drobné kovové piliny které se pak zanášejí do motoru, filtrů a turba. Proto byli svolávací akce na pročištění vysokotlakým olejem. Tyto informace mám od důvěryhodného zdroje přímo z mazdy.
 
To je presne to jak mi rikali v Mazde ze benziny jsou bez problemu a diesely proste maji sve problemy ale vetsinou je to tim ze lidi si je kupuji do mesta na kratke popojizdky a to je spatne! Dokonce mi dealer rikal ze si pani prisla koupit CX-5ku na jezdeni 3km do prace a proste chtela diesel a nedala si to rozmluvit...Zbytek sveta jezdi ve vetsine na benzin nebo e85 ale Evropa se zblaznila do nafty...:confused:

Já měl dieselové motory 10 let, pokaždé kupováno nové auto a po nájezdu 200K km jsem prodával. Nikdy jsem neřešil žádnou závadu, max. jedenkrát banalitu typu prasklá hadice u turba. Přesto bych diesel nikomu nedoporučil, pokud nemá nějaký specifický důvod. U Mazdy volbu dieselu už vůbec nechápu, snad jedině u "šestky", pokud někdo současně trvá na AWD. Jenže s dieselem se opravdu musí jezdit delší trasy, krátké pojížďky po městě ho dříve či později spolehlivě odrovnají. V dnešní době, kdy se rozpoutala taková kampaň proti dieselům, je volba dieselu trochu bez vyhlídky na budoucnost při dalším prodeji. Ta auta budou ztrácet na hodnotě, protože je postupně bude chtít méně a méně lidí.

Jestli Mazda takhle veřejně tvrdí, že diesely mají problémy, tak potěš. Já teď nemyslím, takové ty obecné problémy typu DPF, turbo, močovina, EGR ventil apod. Máme ve firmě OII, která jezdí nejčastěji 4km tam a 4km zpátky. Auto má najeto necelých 180K km, co si tak vzpomínám, je to totální plečka, strašný zvuk motoru, ale pořád jezdí. Čekáme, kdy se rozsype a delší trasu se s tím už nikdo neodváží jet. Pointou ale je, že jezdí a má jen běžnou údržbu. Takový malý zázrak, že tohle diesel vydržel. A takové jízdy a zacházení by měla vydržet i dieselová Mazda. Pochybuji, že je v manuálu k vozidlu podmínka používání jezdit pouze delší trasy. To tam uvádí možná u regenerace DPF filtru, ale ne všeobecně.

Bývalému Mazďákovi bych doporučil auto odprodat zpět prodejci. Pokud ten tvrdí, že auto je v pořádku a chová se normálně, ok, pak nemůže mít problém auto vykoupit. Bude to se ztrátou, ale peníze bych investoval do jiného auta, třeba menší benzínové CX3. I přes jeho současný odpor vůči značce Mazda by tahle nabídka smíru mohla být nejsnáze akceptována. V důchodě si plánuji užívat života, jezdit po světě a ne řešit soudní spory, které bude obtížné vyhrát. Sice nějakou šanci tu vidím, ale jak už jsem napsal, zorientovat se v tomhle vláknu je fakt komplikované.
 
Těch 10 lidi včetně tebe nechce, nemůže přiznat že lidé z Mazdy ČR + SK se za tu dobu obrnili haldou nesmyslných argumentů. A z pozice výrobce je to pochopitelné. přiznat chybu je vždycky ta největší chyba. Ale technici v Německu tento motor zkoumali a zjistili že je špatně navržená konstrukce. podle všeho se stala konstrukční chyba při projektování celého motoru a podle všeho špatně vyměřili prostor pro vačku a ta se tře o vnější strany (lehce ale přece), a to lehké tření vytváří drobné kovové piliny které se pak zanášejí do motoru, filtrů a turba. Proto byli svolávací akce na pročištění vysokotlakým olejem. Tyto informace mám od důvěryhodného zdroje přímo z mazdy.

To já netvrdím. Vsadím se, že jednání s nimi musí být šílené. Oni nechtějí připustit, že ten motor byl chybně konstrukčně navržen, ani to připustit nemohou. Ale strašně chaoticky tu servíruješ informace. Nedokážeš uceleně a hlavně jednoduše popsat, co se stalo a jaký máš plán. A informace, co píšeš teď o zkoumání motoru v Německu, důvěryhodném zdroji přímo v Mazdě apod. - pokud nic z toho není písemně, jako oficiální zpráva, je to zcela bezpředmětné. Prostě jedna paní povídala. Omlouvám se, jestli jsi to tady už dříve uvedl i s nějakými zdroji, ale tohle Ti bez doložení zdroje nepomůže ani v nejmenším. Moje doporučení zní, pokus se dohodnout a prodat auto zpět prodejci. Oceňuji, že ho nechceš prodat někomu jinému, tak ho vrať tam, kde jsi jej koupil.
 
Těch 10 lidi včetně tebe nechce, nemůže přiznat že lidé z Mazdy ČR + SK se za tu dobu obrnili haldou nesmyslných argumentů. A z pozice výrobce je to pochopitelné. přiznat chybu je vždycky ta největší chyba. Ale technici v Německu tento motor zkoumali a zjistili že je špatně navržená konstrukce. podle všeho se stala konstrukční chyba při projektování celého motoru a podle všeho špatně vyměřili prostor pro vačku a ta se tře o vnější strany (lehce ale přece), a to lehké tření vytváří drobné kovové piliny které se pak zanášejí do motoru, filtrů a turba. Proto byli svolávací akce na pročištění vysokotlakým olejem. Tyto informace mám od důvěryhodného zdroje přímo z mazdy.
Ten text si uz pisal, neviem preco sa opakujes dookola.

Mam dojem, ze sa nudis na dochodku (ak je pravdou, ze si dochodca) a vypisujes tu z dovodu, aby si zahanal svoju nudu.

alebo si ako ten vodic zo stareho vtipu....

V radiu hlasia :
Pozor, pozor na dialnici jazdi v protismere jeden blazon
Chlapik sedi v aute a rozmysla..... ako to, ze iba jeden blazon, ked vsetci jazdia v mojom protismere ?! o_O
 
To já netvrdím. Vsadím se, že jednání s nimi musí být šílené. Oni nechtějí připustit, že ten motor byl chybně konstrukčně navržen, ani to připustit nemohou. Ale strašně chaoticky tu servíruješ informace. Nedokážeš uceleně a hlavně jednoduše popsat, co se stalo a jaký máš plán. A informace, co píšeš teď o zkoumání motoru v Německu, důvěryhodném zdroji přímo v Mazdě apod. - pokud nic z toho není písemně, jako oficiální zpráva, je to zcela bezpředmětné. Prostě jedna paní povídala. Omlouvám se, jestli jsi to tady už dříve uvedl i s nějakými zdroji, ale tohle Ti bez doložení zdroje nepomůže ani v nejmenším. Moje doporučení zní, pokus se dohodnout a prodat auto zpět prodejci. Oceňuji, že ho nechceš prodat někomu jinému, tak ho vrať tam, kde jsi jej koupil.
Promiň, ale tady už nikomu nevěřím. Stačí se podívat na jejich příspěvky. Nevíš s kým mluvíš. Přece jim nebudu vykládat co udělám :) Ta situace je popsána dostatčně na 7 stránce. Když to odmítám prodat ja hejlovi, tak jim neumožním aby to udělali oni. To by bylo to samé a ještě by měli pocit jak jsou mazaní :)
 
Byvaly Mazdak napsal: "M6 2.2D AT, 18 měsíců stará, najeto asi 51 km, 17k po servisní prohlídce: po cestě zasvítila červená kontrolka a známé hlášení "Low oil pressure. Engine damage possible. Check oil level". Kontroloval jsem stav oleje, byl v pořádku - lehce nad maximem (ne na značce "x"). Telefon na Mazda Assistance, kde mi sdělili, že s autem není možné dále jet a je nutné ho odtáhnout do servisu. Provedl jsem to, zapůjčil si nové auto..."

Chápu tě, ale já třeba běžně měním olej po 10000km a to mám benzín (a ani jsem si nemusel číst manuál od auta) a ty by jsi se měl zamyslet jestli se tě tohle netýká taky,protože když si čtu ty podmínky zkráceného intervalu výměny,tak jen díky letošní zimě se musí týkat naprosto každýho...
Schránka 02.jpg Schránka 04.jpg

Byvaly Mazdak napsal: "Normální je to asi tak, jako kdybys sis koupil nové auto a ztrácel se ti v něm olej a prodejce ti doporučil, že si máš sebou vozit olej v kanystru a když se ti rozsvítí červená kontrola tak máš zastavit a dolít olej. U těchto motorů je to obráceně. Olej přibývá."

Ano normální by to nebylo kdyby jsi neměl systém s DPF. Sám si napsal: "Vždy jsem měl Mazdu, už sedmou nebo osmou, ale už nikdy více." a to že u tohodle typu DPF se ředí olej naftou je tak známá věc že se týká už prvních mazd vybavených DPF. Jak koukám jsi hodně schopen číst na internetu a hledat informace, tak nevím jak to že jses tohle nedozvěděl před koupí tvé 7 nebo 8 mazdy ? U prvních verzí naftových CX5 kdy to ředění bylo fakt velký a měnily se měrky a nevim co ještě bylo hooodně veliký téma na MazdaClubu (a to už nějakej rok je). I druhá generace M6 (GH) má v naftový verzi na měrce X. Takže nějak nevím, že se k tobě tyhle informace ještě před hodně lety nedostali,ale o tom že tvoje auto dokáže "zvyšovat hladinu oleje" a člověk si jí má kontrolovat je napsáno i v manuálu

merka1.jpg merka2.jpg

Prosím nezaměnuj hrušky a melouny. Spotřeba oleje (která je mimochodem taky popsána v manuálu) zbůsobená třeba zapečenýma pístníma kroužkama,což je mechanická závada, nemá vůbec žádnou podobnost jako je ředění olejene naftou v důsledku vypalování/regenerace DPF filtru. Jasně jsou třeba wankly v RX8 který musí olej dolejvat,protože mají ztrátový mazání,ale tohle co tebe trápí je čistě systém DPF. Jak tu napsali už lidi předemnou,tak nafta opravdu není na to jezdit 3km do Kauflandu. Nedá se taky srovnávat nafťák z roku 2000 s nafťákem z roku 2015.

Byvaly Mazdak napsal: "A prodejce mi doporučil při rozsvícení kontrolky zastavit, nepokračovat v jízdě, nechat odtáhnou a provést výměnu oleje, protože je v něm nafta, piliny a nevím co ještě. Stručně, v oleji nemá nafta co dělat, natož piliny."

K problému s vačkama/vahadlama ti můžu napsat jen toto. Napiš sem VIN auta (nebo mi ho pošli interkou) a já ti hnedka zjistím jestli se tě tenhle problém ještě vůbec týká.

Byvaly Mazda napsal: "Navíc sama Mazda upozorňuje, že tam nesmíš dávat nic jiného, než to co je předepsáno, jináč za auto neručí."

Tady s tebou nesouhlasím. O olejích tu můžeme pomalu rozpoutat doslova válku, protože každej ti doporučí naprosto něco jinýho a každej na to má svůj pohled. Já se tady s tebou snažim bavit "neodborně" a čistě jen z výňatků z uživatelký příručky, kterou máš sám k dispozici jak v knížkový podobě,tak i možnost stáhnout kdekoliv na netu. Já kdybych mluvil sám za sebe,tak ti řeknu, že používat tyhle oleje je naprostá blbost (ano vím že máš naftu s DPF), ale jak jsem napsal, tak i manuál píše že můžeš použít "alternativní olej"
olejcx.jpg

Toť za mě asi vše. Pokud bys chtěl přes to VINko zjistit jestli máš už novější vahadla,tak stačí napsat. Nafty celkově nemusim, takže o zaujatosti k tomuhle typu spalování nemusí být ani řeč. A že bych měl techtle mechtle s panem dovozce,tak to taky můžeš bejt v klidu. Já si podle pár lidí nechal s klidnym úsměvem propadnout záruku snad na cokoliv na svym autě... Reaguju jen čistě z důvodu,že tvoje informace jsou naprosto nesrozumitelný, tím chci říct že mýchaš jablka,hrušky,tatarák a eiffelovu věž dohromady. Chápu že si potřebuješ postěžovat už v podstatě na cokoliv a že tě to musí hrozně štvát, ale nechápu tvůj cíl. Nechceš auto prodat aby se na tom někdo nenakapsoval a ty jsi neublížil nikomu dalšímu svým autem. Ale co když ten další bude vědět jak si s tvým neřešitelným problémem poradit. Nebo snad chceš aby všechny 2.2D Skyactivy zmizeli z planety ? Mě by to ani nevadilo,ale jak moc reálný to jsou cíle,to nevim... Píšeš tady,že tady nikomu nevěříš, což je samozřejmě tvoje věc, ale když si znovu promítám a pročítám tvé příspěvky (některé už tu ani nejsou nebo jsou v jiné podobě), tak já zase něvěřim moc tobě a už vůbec nevěřím že jsi měl nějakých 7-8 mazd. Ale tak každý máme názor... Tady za něj aspoň nedostaneš BANána,tak to ber trochu pozitivně. Jen se prostě nediv,že každej tě tu nebude litovat a hnedka hanit svoje auto (konkrétně to naftový), když takový problémy prostě nemá nebo si je už dokázal vyřešit...
Hezký den...
 
Poslední úprava:
Ohledně toho hlášení se také konala servisní akce - jednotka špatně počítala stupeň degradace oleje.
 
Byvaly Mazdak napsal: "M6 2.2D AT, 18 měsíců stará, najeto asi 51 km, 17k po servisní prohlídce: po cestě zasvítila červená kontrolka a známé hlášení "Low oil pressure. Engine damage possible. Check oil level". Kontroloval jsem stav oleje, byl v pořádku - lehce nad maximem (ne na značce "x"). Telefon na Mazda Assistance, kde mi sdělili, že s autem není možné dále jet a je nutné ho odtáhnout do servisu. Provedl jsem to, zapůjčil si nové auto..."

Chápu tě, ale já třeba běžně měním olej po 10000km a to mám benzín (a ani jsem si nemusel číst manuál od auta) a ty by jsi se měl zamyslet jestli se tě tohle netýká taky,protože když si čtu ty podmínky zkráceného intervalu výměny,tak jen díky letošní zimě se musí týkat naprosto každýho...
Zobrazit přílohu 8501 Zobrazit přílohu 8502

Byvaly Mazdak napsal: "Normální je to asi tak, jako kdybys sis koupil nové auto a ztrácel se ti v něm olej a prodejce ti doporučil, že si máš sebou vozit olej v kanystru a když se ti rozsvítí červená kontrola tak máš zastavit a dolít olej. U těchto motorů je to obráceně. Olej přibývá."

Ano normální by to nebylo kdyby jsi neměl systém s DPF. Sám si napsal: "Vždy jsem měl Mazdu, už sedmou nebo osmou, ale už nikdy více." a to že u tohodle typu DPF se ředí olej naftou je tak známá věc že se týká už prvních mazd vybavených DPF. Jak koukám jsi hodně schopen číst na internetu a hledat informace, tak nevím jak to že jses tohle nedozvěděl před koupí tvé 7 nebo 8 mazdy ? U prvních verzí naftových CX5 kdy to ředění bylo fakt velký a měnily se měrky a nevim co ještě bylo hooodně veliký téma na MazdaClubu (a to už nějakej rok je). I druhá generace M6 (GH) má v naftový verzi na měrce X. Takže nějak nevím, že se k tobě tyhle informace ještě před hodně lety nedostali,ale o tom že tvoje auto dokáže "zvyšovat hladinu oleje" a člověk si jí má kontrolovat je napsáno i v manuálu

Zobrazit přílohu 8503 Zobrazit přílohu 8504

Prosím nezaměnuj hrušky a melouny. Spotřeba oleje (která je mimochodem taky popsána v manuálu) zbůsobená třeba zapečenýma pístníma kroužkama,což je mechanická závada, nemá vůbec žádnou podobnost jako je ředění olejene naftou v důsledku vypalování/regenerace DPF filtru. Jasně jsou třeba wankly v RX8 který musí olej dolejvat,protože mají ztrátový mazání,ale tohle co tebe trápí je čistě systém DPF. Jak tu napsali už lidi předemnou,tak nafta opravdu není na to jezdit 3km do Kauflandu. Nedá se taky srovnávat nafťák z roku 2000 s nafťákem z roku 2015.

Byvaly Mazdak napsal: "A prodejce mi doporučil při rozsvícení kontrolky zastavit, nepokračovat v jízdě, nechat odtáhnou a provést výměnu oleje, protože je v něm nafta, piliny a nevím co ještě. Stručně, v oleji nemá nafta co dělat, natož piliny."

K problému s vačkama/vahadlama ti můžu napsat jen toto. Napiš sem VIN auta (nebo mi ho pošli interkou) a já ti hnedka zjistím jestli se tě tenhle problém ještě vůbec týká.

Byvaly Mazda napsal: "Navíc sama Mazda upozorňuje, že tam nesmíš dávat nic jiného, než to co je předepsáno, jináč za auto neručí."

Tady s tebou nesouhlasím. O olejích tu můžeme pomalu rozpoutat doslova válku, protože každej ti doporučí naprosto něco jinýho a každej na to má svůj pohled. Já se tady s tebou snažim bavit "neodborně" a čistě jen z výňatků z uživatelký příručky, kterou máš sám k dispozici jak v knížkový podobě,tak i možnost stáhnout kdekoliv na netu. Já kdybych mluvil sám za sebe,tak ti řeknu, že používat tyhle oleje je naprostá blbost (ano vím že máš naftu s DPF), ale jak jsem napsal, tak i manuál píše že můžeš použít "alternativní olej"
Zobrazit přílohu 8505

Toť za mě asi vše. Pokud bys chtěl přes to VINko zjistit jestli máš už novější vahadla,tak stačí napsat. Nafty celkově nemusim, takže o zaujatosti k tomuhle typu spalování nemusí být ani řeč. A že bych měl techtle mechtle s panem dovozce,tak to taky můžeš bejt v klidu. Já si podle pár lidí nechal s klidnym úsměvem propadnout záruku snad na cokoliv na svym autě... Reaguju jen čistě z důvodu,že tvoje informace jsou naprosto nesrozumitelný, tím chci říct že mýchaš jablka,hrušky,tatarák a eiffelovu věž dohromady. Chápu že si potřebuješ postěžovat už v podstatě na cokoliv a že tě to musí hrozně štvát, ale nechápu tvůj cíl. Nechceš auto prodat aby se na tom někdo nenakapsoval a ty jsi neublížil nikomu dalšímu svým autem. Ale co když ten další bude vědět jak si s tvým neřešitelným problémem poradit. Nebo snad chceš aby všechny 2.2D Skyactivy zmizeli z planety ? Mě by to ani nevadilo,ale jak moc reálný to jsou cíle,to nevim... Píšeš tady,že tady nikomu nevěříš, což je samozřejmě tvoje věc, ale když si znovu promítám a pročítám tvé příspěvky (některé už tu ani nejsou nebo jsou v jiné podobě), tak já zase něvěřim moc tobě a už vůbec nevěřím že jsi měl nějakých 7-8 mazd. Ale tak každý máme názor... Tady za něj aspoň nedostaneš BANána,tak to ber trochu pozitivně. Jen se prostě nediv,že každej tě tu nebude litovat a hnedka hanit svoje auto (konkrétně to naftový), když takový problémy prostě nemá nebo si je už dokázal vyřešit...
Hezký den...
Prosím, ještě mi vysvětli o čem to tady v příloze píše p. Kiriakovský?
Jenom tak na okraj. Je úplně něco jiného, když tě auto upozorní, že máš navštívit servis s nechat si provést nějaký úkon, např. výměnu oleje. Úplně něco jiného je, když tě auto nechá viset na dálnici bez jakékoliv výstrahy o půl noci v zahraničí s rodinou a naloženými zavazadly. Volat odtahovou, shánět nocleh atd. To jsem si koupil nové opakuji nové auto aby mě odtahovka tahala 3x? a bál jsem se vyrazit na cestu protože nevím jestli tam dojedu? a auto je pravidelné servisované v autorizovaném servise!!! Mluvíš tady o poslední zimě. Já s tím autem mám problém hned od samého začátku tj. tři roky a jak to čtu na netu tak v tom nejsem sám. 1,5 roku staré auto najeto cca 51.000km, ten samý problém a nebylo to letos v zimě. A proč mu ho Mazda vyměnila za jiné? Asi ji došlo, že má máslo na hlavě.

A když tomu tak dobře rozumíš, tak se zeptám, neměli ty motory skončit původně v USA? časově by tak skoro odpovídalo. Jenomže tam by je asi hnali ........... tak to stáhli.

Tady někdo trefně napsal:
,Samozřejmě že se za tu dobu obrnili haldou nesmyslných argumentů. A z pozice výrobce je to pochopitelné. přiznat chybu je vždycky ta největší chyba. Ale technici v Německu tento motor zkoumali a zjistili že je špatně navržená konstrukce. podle všeho se stala konstrukční chyba při projektování celého motoru a podle všeho špatně vyměřili prostor pro vačku a ta se tře o vnější strany (lehce ale přece), a to lehké tření vytváří drobné kovové piliny které se pak zanášejí do do motoru, filtrů a turba. Proto byli svolávací akce na pročištění vysokotlakým olejem. Tyto informace mám od důvěryhodného zdroje přímo z mazdy.,,
 
No zřejmě VIN nepošleš aby se zjistilo jestli se tě vůbec týklají vačky nebo ne. Ohledně oleje sis taky vyčetl jen slova "tahle zima",ale že bys kouknul a zjistil že se to týká v podstatě všech a vždy.Zřejmě jsis nepřečetl ani manuál od auta,který je v podstatě stejný už X let pro všechny možný mazdy, který jsi teda musel mít (beru ten zkrácený interval výměny oleje, kontrola prováděná majitelem atd...).Neukážeš na papíře (mimo asi tak 100x viděnýho článku z novin) ten podklad toho důvěryhodnýho zdroje případně studii těch němců že se "vačka tře o vnější stranu" (to mám chápat jako o odlitek hlavy motoru ???) Pořád pleteš hrušky a jablka (regeneraci DPF a vačky/vahadla), takže dál něco rozebírat je pro mě zbytečnost, ale k těm USA:

Byvaly Mazdak napsal: "A když tomu tak dobře rozumíš, tak se zeptám, neměli ty motory skončit původně v USA? časově by tak skoro odpovídalo. Jenomže tam by je asi hnali ........... tak to stáhli."

Kdy jsi se naposledy koukal na stránky www.mazdausa.com ? Já je sleduju docela pravidelně několik let. Když už mluvíš o konspiračních teoriích že se do USA Skyactiv nafta nedostala schválně,tak se zaměř i na minulost,že tam už od dob Mazdy Millenie, Miaty, Protege atd... (to jsou naše Xedosy, MX5, 323,...) nebyla nafta na 2 ani 3 místě, ale buď tam nebyla vůbec a nebo byla tak na 255 místě. A to bylo už v dobách kdy Skyactiv-D nebyl ani na papíře.

No přeju dobrý vyřízení. Snad nějaký dealer/opravce/dovozce/konstruktér atd... pochopí tvůj popis problému a dojdete k nějaké vzájemné spokojenosti.
Za mě je to podle tvých dosavadnch informací jen nesprávná údržba, jestli se tvýho auta týká problém s vačkama bůh ví a jestli byla serviska na nesprávný výpočet degradce oleje,tak řešení problému může být dávno na světě...
 
Poslední úprava:
No zřejmě VIN nepošleš aby se zjistilo jestli se tě vůbec týklají vačky nebo ne. Ohledně oleje sis taky vyčetl jen slova "tahle zima",ale že bys kouknul a zjistil že se to týká v podstatě všech a vždy.Zřejmě jsis nepřečetl ani manuál od auta,který je v podstatě stejný už X let pro všechny možný mazdy, který jsi teda musel mít (beru ten zkrácený interval výměny oleje, kontrola prováděná majitelem atd...).Neukážeš na papíře (mimo asi tak 100x viděnýho článku z novin) ten podklad toho důvěryhodnýho zdroje případně studii těch němců že se "vačka tře o vnější stranu" (to mám chápat jako o odlitek hlavy motoru ???) Pořád pleteš hrušky a jablka (regeneraci DPF a vačky/vahadla), takže dál něco rozebírat je pro mě zbytečnost, ale k těm USA:

Byvaly Mazdak napsal: "A když tomu tak dobře rozumíš, tak se zeptám, neměli ty motory skončit původně v USA? časově by tak skoro odpovídalo. Jenomže tam by je asi hnali ........... tak to stáhli."

Kdy jsi se naposledy koukal na stránky www.mazdausa.com ? Já je sleduju docela pravidelně několik let. Když už mluvíš o konspiračních teoriích že se do USA Skyactiv nafta nedostala schválně,tak se zaměř i na minulost,že tam už od dob Mazdy Millenie, Miaty, Protege atd... (to jsou naše Xedosy, MX5, 323,...) nebyla nafta na 2 ani 3 místě, ale buď tam nebyla vůbec a nebo byla tak na 255 místě. A to bylo už v dobách kdy Skyactiv-D nebyl ani na papíře.

No přeju dobrý vyřízení. Snad nějaký dealer/opravce/dovozce/konstruktér atd... pochopí tvůj popis problému a dojdete k nějaké vzájemné spokojenosti.
Za mě je to podle tvých dosavadnch informací jen nesprávná údržba, jestli se tvýho auta týká problém s vačkama bůh ví a jestli byla serviska na nesprávný výpočet degradce oleje,tak řešení problému může být dávno na světě...
6 x jsem byl s autem v autorizovaném servise. 3x na garančce a 3x odtažen!!! Ani jednou mi neřekli, pane děláte to blbě. Musíte to a to. Nikdy jsem neměl olej nad značkou x. Původně jsem tam měl měrku bez značky x. Jak to že mi někdo vymění měrku na mém opakuji mém autě a nic mi neřekne? Navíc mi tam naleje olej nad horní značku. Asi aby se pomaleji ředil. Kdyby to byla moje vina tak mi to v tom servise jak je znám omlátili o hlavu hned a s radostí. Halda nesmyslných argumentů, jenom nepřiznat chybu.

Pokaždé po výměně oleje jsem dostal štítek s informací o příští výměně oleje za rok nebo po ujetí 20.000km. Mám je schované :) Chcete je poslat? :) To si v tom autorizovaném servise dělají z klientu pr*el??? Navíc když mi olej měnili v Ústí, (byl jsem odtažen) tak odmítli zapsat výměnu oleje do GK, tak jsem je donutil aby to napsali na fakturu rukou, prý na pokyn Mazda CZ. A trvali na tom, že si u nich musím nechat udělat garančku, pak to tam napíší. Garančku jsem měl až za měsíc, tak proč bych to dělal. Zkrátil bych si interval. TP si taky nedělám o půl roku dříve, když je platná dva roky. Já si opravdu nemám důvod cokoliv tady vymýšlet, akorát mě štve když si někdo myslí, že je chytrý a dělá z lidi blbce. Podle toho to v tom státě vypadá.
 
Poslední úprava:
@Byvaly Mazdak přestaň prosím stále dokola přikládat stejný scan Světa Motorů. Jednak jde o docela čerstvý autorský obsah, na němž jeho majitel stále může vydělávat (držíme se tu zásady fair use, tzn. autorský obsah třetích stran sem dáváme až po určité době, kdy už není aktuální nebo je volně zveřejněný), ale zbytečně se tím plní databáze i souborový systém. 4 kopie už je fakt hodně, používej odkaz z prvního vytvořeného příspěvku s danou přílohou. Duplicitní přílohy jsem vymazal.
 
Poslední úprava:
Naftový stroj by se měl ráno nastartovat, celý den ho nechat vykonávat práci a na konci šichty vypnout.
Je to tak, já jezdím převážně trasy nad 100 km, kromě pár nákupů měsíčně, a nikdy jsem se zředěným olejem problém neměl, ani u prastarého studeného filtru u Mazdy 5.
 
Je to tak, já jezdím převážně trasy nad 100 km, kromě pár nákupů měsíčně, a nikdy jsem se zředěným olejem problém neměl, ani u prastarého studeného filtru u Mazdy 5.
No ráno 35 km do práce a večer to stejné zpět a po bod X jsem se za 270000 km nedostal a to mám prastarý studený DPF. Pokud se auto pošle dříve na výměnu oleje, tak je to používáním auta.
 
Preco ta vlastne odtiahli? Pokial viem, senzor "kvality oleja" dostali Mazdy az po facelifte. Nebolo to tym, ze sa olej prilis zriedil naftou a presiahol rysku X?
Přesně tak, není tam senzor, ale počítá to z režimu běhu motoru. Včetně regenerací.
Takže upřesnění od servisu na základě několika servisních informací (týká se všech motorů SH s příslušným novým SW v PCM, ne jen nových):
- monitorování údržby oleje je implementováno pomocí SW v závislosti na VIN v několika parametrech a metodách (ujetá vzdálenost nebo doba od poslední výměny oleje, provozní podmínky motoru na základě více parametrů, provozní doba motoru při vysoké teplotě oleje na základě předpokládané roční ujeté vzdálenosti a jízdní doby za den, naředění oleje v závislosti na tlaku oleje), přičemž ty nejstarší VIN u CX-5 umí jen naředění oleje v závislosti na tlaku oleje, ale třeba u 6 jde jednotka kompletně přeprogramovat od nejstarších VIN.
- novější SH motory mají navíc čidlo hladiny oleje (snímač hladiny oleje detekuje abnormální hladinu oleje, kontrolka se symbolem klíče se rozsvítí a DTC P250F (nízká hladina oleje) nebo P252F (vysoká hladina oleje) se zaznamená v PCM)
- při první implementaci SW se vyskytla chyba, která mohla vést k chybnému výpočtu degradace a tím i k předčasné výměně oleje, což IMO může být i případ několika výměn oleje popisovaných v tomto tématu jeho zakladatelem
 
Byvaly Mazdak napsal: "M6 2.2D AT, 18 měsíců stará, najeto asi 51 km, 17k po servisní prohlídce: po cestě zasvítila červená kontrolka a známé hlášení "Low oil pressure. Engine damage possible. Check oil level". Kontroloval jsem stav oleje, byl v pořádku - lehce nad maximem (ne na značce "x"). Telefon na Mazda Assistance, kde mi sdělili, že s autem není možné dále jet a je nutné ho odtáhnout do servisu. Provedl jsem to, zapůjčil si nové auto..."

Chápu tě, ale já třeba běžně měním olej po 10000km a to mám benzín (a ani jsem si nemusel číst manuál od auta) a ty by jsi se měl zamyslet jestli se tě tohle netýká taky,protože když si čtu ty podmínky zkráceného intervalu výměny,tak jen díky letošní zimě se musí týkat naprosto každýho...
Zobrazit přílohu 8501 Zobrazit přílohu 8502

Byvaly Mazdak napsal: "Normální je to asi tak, jako kdybys sis koupil nové auto a ztrácel se ti v něm olej a prodejce ti doporučil, že si máš sebou vozit olej v kanystru a když se ti rozsvítí červená kontrola tak máš zastavit a dolít olej. U těchto motorů je to obráceně. Olej přibývá."

Ano normální by to nebylo kdyby jsi neměl systém s DPF. Sám si napsal: "Vždy jsem měl Mazdu, už sedmou nebo osmou, ale už nikdy více." a to že u tohodle typu DPF se ředí olej naftou je tak známá věc že se týká už prvních mazd vybavených DPF. Jak koukám jsi hodně schopen číst na internetu a hledat informace, tak nevím jak to že jses tohle nedozvěděl před koupí tvé 7 nebo 8 mazdy ? U prvních verzí naftových CX5 kdy to ředění bylo fakt velký a měnily se měrky a nevim co ještě bylo hooodně veliký téma na MazdaClubu (a to už nějakej rok je). I druhá generace M6 (GH) má v naftový verzi na měrce X. Takže nějak nevím, že se k tobě tyhle informace ještě před hodně lety nedostali,ale o tom že tvoje auto dokáže "zvyšovat hladinu oleje" a člověk si jí má kontrolovat je napsáno i v manuálu

Zobrazit přílohu 8503 Zobrazit přílohu 8504

Prosím nezaměnuj hrušky a melouny. Spotřeba oleje (která je mimochodem taky popsána v manuálu) zbůsobená třeba zapečenýma pístníma kroužkama,což je mechanická závada, nemá vůbec žádnou podobnost jako je ředění olejene naftou v důsledku vypalování/regenerace DPF filtru. Jasně jsou třeba wankly v RX8 který musí olej dolejvat,protože mají ztrátový mazání,ale tohle co tebe trápí je čistě systém DPF. Jak tu napsali už lidi předemnou,tak nafta opravdu není na to jezdit 3km do Kauflandu. Nedá se taky srovnávat nafťák z roku 2000 s nafťákem z roku 2015.

Byvaly Mazdak napsal: "A prodejce mi doporučil při rozsvícení kontrolky zastavit, nepokračovat v jízdě, nechat odtáhnou a provést výměnu oleje, protože je v něm nafta, piliny a nevím co ještě. Stručně, v oleji nemá nafta co dělat, natož piliny."

K problému s vačkama/vahadlama ti můžu napsat jen toto. Napiš sem VIN auta (nebo mi ho pošli interkou) a já ti hnedka zjistím jestli se tě tenhle problém ještě vůbec týká.

Byvaly Mazda napsal: "Navíc sama Mazda upozorňuje, že tam nesmíš dávat nic jiného, než to co je předepsáno, jináč za auto neručí."

Tady s tebou nesouhlasím. O olejích tu můžeme pomalu rozpoutat doslova válku, protože každej ti doporučí naprosto něco jinýho a každej na to má svůj pohled. Já se tady s tebou snažim bavit "neodborně" a čistě jen z výňatků z uživatelký příručky, kterou máš sám k dispozici jak v knížkový podobě,tak i možnost stáhnout kdekoliv na netu. Já kdybych mluvil sám za sebe,tak ti řeknu, že používat tyhle oleje je naprostá blbost (ano vím že máš naftu s DPF), ale jak jsem napsal, tak i manuál píše že můžeš použít "alternativní olej"
Zobrazit přílohu 8505

Toť za mě asi vše. Pokud bys chtěl přes to VINko zjistit jestli máš už novější vahadla,tak stačí napsat. Nafty celkově nemusim, takže o zaujatosti k tomuhle typu spalování nemusí být ani řeč. A že bych měl techtle mechtle s panem dovozce,tak to taky můžeš bejt v klidu. Já si podle pár lidí nechal s klidnym úsměvem propadnout záruku snad na cokoliv na svym autě... Reaguju jen čistě z důvodu,že tvoje informace jsou naprosto nesrozumitelný, tím chci říct že mýchaš jablka,hrušky,tatarák a eiffelovu věž dohromady. Chápu že si potřebuješ postěžovat už v podstatě na cokoliv a že tě to musí hrozně štvát, ale nechápu tvůj cíl. Nechceš auto prodat aby se na tom někdo nenakapsoval a ty jsi neublížil nikomu dalšímu svým autem. Ale co když ten další bude vědět jak si s tvým neřešitelným problémem poradit. Nebo snad chceš aby všechny 2.2D Skyactivy zmizeli z planety ? Mě by to ani nevadilo,ale jak moc reálný to jsou cíle,to nevim... Píšeš tady,že tady nikomu nevěříš, což je samozřejmě tvoje věc, ale když si znovu promítám a pročítám tvé příspěvky (některé už tu ani nejsou nebo jsou v jiné podobě), tak já zase něvěřim moc tobě a už vůbec nevěřím že jsi měl nějakých 7-8 mazd. Ale tak každý máme názor... Tady za něj aspoň nedostaneš BANána,tak to ber trochu pozitivně. Jen se prostě nediv,že každej tě tu nebude litovat a hnedka hanit svoje auto (konkrétně to naftový), když takový problémy prostě nemá nebo si je už dokázal vyřešit...
Hezký den...
O jaké zimě to tady píšeš? Žádná nebyla, už nejmíň tři roky. Ta poslední byla spíš podprůměrná. Já si pamatuji zimy s metrem sněhu a minus 25.
O jakém alternativním oleji to tady píšeš? Nenašel jsem tam žádný, do kterého by se nechala míchat nafta!!!! K té výměně po 10.000km. Ještě jsem neviděl trotla, který by si nalepil na čelní okno 2 slovy dvě dálniční známky aby se prezentoval že na to má, nebo aby někdo jezdil na technickou prohlídku každého půl roku z důvodu svoji bezpečnosti.
A ještě jeden dotaz K čemu má to auto automat, když podle Vás není vhodné do městského provozu a na krátké trasy? Ten automat je vhodný na dálnici do Německa???
 
A ještě jeden dotaz K čemu má to auto automat, když podle Vás není vhodné do městského provozu a na krátké trasy? Ten automat je vhodný na dálnici do Německa???

Automat do města určitě, ale nééé v kombinaci s moderním dieselem. Toto není problém jenom mazdy, ale všech automobilek a v manuálech je to popsáno, že pokud bude vozidlo provozováno na krátké trasy, tak může dojít k dřívější výměně provozních kapalin (oleje).
 
Back
Top