• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test První dojmy z nové Mazdy CX-5, co se zlepšilo a co naopak zhoršilo?

Je to celé JPP. Jedna Paní Povídala. Jakože nemám problém číst negativa o CX-5, ale neberu to od někoho kdo v tom autě neseděl.

Je to hlavně reakce na kritiku benzínu v manuálu a AWD. Možná to není nejvíc super kombinace, ale pokud někomu vyhovuje, pak proč ne.
 
Poslední úprava:
"Osobně si myslí, že málo vyhledávaná bude kombinace benzínového motoru, manuálu a pohonu 4x4. V této verzi auto prostě nejede a nemá chuť akcelerovat." - To zní, jakoby ten samý motor se 4x4 a s automatem chuť akcelerovat měl... :)
 
.... Možná to není nejvíc super kombinace, ale pokud někomu vyhovuje, pak proč ne.
Nie možná, ale istotne to nie je dobrá kombinácia.

A vobec, do SUV vzhladom k celnym plocham a hmotnostiam ( + 4x4 pohony a iné) patria jedine diesel motory .
Tocivy moment dieselu, jednoducho nicim nenahradis. (mozno este hybridom á la RAV4 - elektromotor)
Ale ked si niekto kupuje SUV na jazdenie v meste o_O, tak sa urcite najde aj spokojny majitel, komu bude stacit aj poddimenzovany atmo. benzin v SUV.
 
"Osobně si myslí, že málo vyhledávaná bude kombinace benzínového motoru, manuálu a pohonu 4x4. V této verzi auto prostě nejede a nemá chuť akcelerovat." - To zní, jakoby ten samý motor se 4x4 a s automatem chuť akcelerovat měl... :)
Objektivně při měření asi ne. Ale pocitově jako řidič na tom můžeš být s automatem lépe, protože nemusíš udržovat krouťák kvedláním tyčkou, převodovka to udělá ze Tebe. A to už vůbec nemluvím o kick downu, to je návyková záležitost...:)
 
Mám zatím najeto jen 1tis km s 2.0 Skyactiv-G160 AWD manual. Jak v článku uvádějí "katastrofa...nejede" nechápu...
Neměl jsem v běžném provozu absolutně žádný problém s nedostatkem výkonu. Široké spektrum otáček se dá krásně využívat a manual je na jedničku podtrženou, stejně jako samotné řízení a kultivovanost motoru atd. atd. kladů je opravdu hodně. Samozřejmě je to atmosféra a ne turbomotor, bez kterého dnes někteří nedokáží žít... stejně tak nedokáže někdo žít bez dieselu :)

Středně velké SUV máme jako rodinné auto a zde opravdu není primární extra výkon :)
 
No já jsem jezdil zhruba 16 let s turbodieselama Passat1.9 TDi a Citroen 1.6HDi, teď mám CX-5 2.0 benzín v manuálu AWD, objednával jsem trochu na blind, protože u nás měli na zkoušku jenom 2.5 AT, a docela jsem se bál, že to bude líný.. A víte co? Je to skvělý! Asfalt sice nervu, ale dneska jsem jel po okresce, otáčky cca 4.000 až 5.000, většinou na čtyřku a byl jsem vytlemenej jak to skvěle jede! Samozřejmě - do sedačky mě to nenarve jako nějaký biturbo, ale na to peču, CX-5 je boží, naprosto skvěle to sedí, nechápu jak teď projíždím zatáčky. Do kopce na dálnici jel ale Passat víc, na pětku táhnul, tady si, pokud chci přidat, musím podřadit. Ale nemusím, pokud nepotřebuju akceleraci. Mimochodem, o víkendu jsem řídil auto čistě na elektriku, malinkej Fiat pro dva a půl člověka a tomu říkám brutální rozjezd, neskutečnej zátah. Takže: dieselu už mám po letech plný zuby, jsem rád za benzín. Určite jsou lepší motory, ale je mi to teď jedno. Mám to jako pracovní a rodinný auto a když jedu sám, tak se i skvěle pobavím.
 
Zdravim majitelov CX5,
mam taku otazocku na Vas, striedam pracovne auta s manualom (superb) a sukromne (CX5 nova) a neviem si zvyknut na to, ze ak mam zabrzdene auto (cervena kontrolka) tak CX5 musim rucne odbrzdit (na rozdiel od superba, ktory inteligentne vie, ze ak pridavam a pustam spojku sa odbrzdi sam, ze logicky pri tej cinnosti asi nechcem mat zabrzdene..), Otazka: je to "vlastnost" mazdy, alebo sa to da niekde nastavit ? aby sa auto samo (elektronika) odbrzdilo..
Moje hodnotenie mazdy a CX5ky - uz by som mazdu nechcel (okrem jazdnych vlastnosti, ze auto sedi na ceste ukazkovo - ale to sedi aj superb, neviem co by som este pochvalil - to rozlozenie funkcnych tlacidiel je otrasne, drncanie palubovky po 23T km,..a mam aj to pukanie co sa tu popisuje (pruziny?), proste cakal som lepsiu kvalitu, ale bolo to nove auto na trhu a povedal som si, ze preco nie, aj ked som absolvoval viacero testovaciek (toyota, seat, vw tiguan v tejto kategorii), tak mazda sa mi pozdavala najviac..
 
Jasne ze sa rucna brzda aj na novej CX-5 odbrzdi samocinne, len musis mat zapnuty system "auto hold"... ;) A co sa tyka porovnania Mazdy a Skody, ja som presiel z novej Octavie III do Mazdy CX-5 z viacerych dovodov (je to na dlhsi pokec a niekde som to tu uz vypisoval ) a som zatial maximalne spokojny (na rozdiel od mnozstva fatalnych oprav na novej Octavii III...), mam novu CX-5 zatial len 1/2 roka (27 tis km), po cca 5r budem vediet zodpovedne povedat, ci a ako velmi som bol spokojny :)
 
ahoj, nemyslel som autohold v prevadzke - vtedy nesvieti cervena ikonka...ked otvorim auto, auto je zabrzdene a po nastartovani musim rucne ho odbrzdit ak sa chcem pohnut (na rozdiel od kouamakov v MB to ti japonci nedomysleli..).
Dnes skusenost - auto zabrzdene cez auto hold v kopci a stojim na semaforoch a auto sa zacalo pomalicky posuvat dole cestou, ostaô som zaskoceny, doteraz nic take sa mi neudialo, zeby vlhke brzdy ?
 
Ale uvedom si, ze po kazdom vypnuti motora sa vypne aj auto hold! Takze po nastartovani stlacim "auto hold" (len tak mimochodom - a jasne ze aj vypnutie i-stop, to vzdy...) a potom uz odbrzduje samo celu jazdu, zas do vypnutia motora...Proste auto hold po vypnuti motora treba vzdy znova aktivovat a potom uz stale funguje. To nie je mozne, aby zabrzdene auto elektronickou rucnou cez auto hold v kopci cuvalo, to sa mi nechce verit. Ak sa ti to stane viackrat, sup sup reklamovat !!!
 
Moja otazka bola, ci sa to da nastavit, zda sa, ze nie..proste mazda sa ma co ucit od zlatych ceskych ruciciek...tak ako rucne musim vypinat istop, tak aj toto ? to sme kde, v ktorom storoci ? je mozne, ze pri autohold som nestlacil dost intenzivne brzdu ? a preto ten posun dozadu ? alebo je tam tiez elektronika, co si to riadi ?
 
Myslim si, ze kazde auto to ma tak, ze po vypnuti motora sa auto hold vrati do zakladneho rezimu a vypne sa. Jasne ze asistent rozjazdu do kopca funguje stale a nema to nic spolocne s auto hold. Teda aspon tolko, ze asistent drzi brzdu len nejaky cas, kdezto pri auto hold drzi stale. Ano, asi si nestlacil uplne brzdovy penal, totiz auto hold ked pridrzi brzdu (a stale drzi) tak aj na pristrojovke svieti vtedy, teda svieti len pri drzani brzdy... Neviem ci som to jasne napisal :)
 
Nevím, jak je na tom CX-5, ale Mazda 6 a Mazda CX-3 fungují tak, jak mají. Tzn. pokud šlápnu na plyn, elektrická ruční brzda i Auto Hold se uvolní. Po vypnutí motoru se Auto Hold vypne. Důvodem jeho vypínání je hladký rozjezd po dalším startu, protože s aktivovaným Auto Hold je cuknutí trochu znát. Podle mě to má svůj malý význam při manévrování ve stísněných prostorech, v garážích, na parkovištích nákupních center apod. Obávám se, že většina lidí stěží zvládá točit volantem, natož aby si sami vypínali Auto Hold, pokud potřebují jemně popojíždět.
 
@Jan1969 teď jsem si všiml, že píšeš při prvním rozjezdu po nastoupení. Nemůže to být tím, že ještě nejsi připoutaný? U M6 brzda nepovolí automaticky dokud si nezapnu pás.
 
Osobně si taky myslím, že Jan1969 se chce rozjíždět nepřipoutaný, proto se mu samo neodbrzdí. Mně se to samo odbržďuje
 
Diky chlapi za vase postrehy, ktore mi potvrdili, ze mam hladat riesenie najskor u seba (vzdy je to jednoduchsie). Je to navyk zo superba, ten sa mi pohne aj ked nepridavam plyn, staci uvolnovat spojku, mazda sa pohne az ked stupim na plyn, takze si to musim nejako nakodovat do hlavy, i ked mne osobne vyhovuje viac logika u superbu, lebo ked vychadzam z park stania tak mi staci pomaly pustat spojku, u mazdy tak musim aj tlacit na plyn.
 
Hmm,to je velmi zajimave. Ja u M2 to mam presne tak jak ty u Superba. Zaradim 1 nebo R a jen poustim spojku. Porad mi totiz bylo divne,jak s novym nenatrenovanym autem dokazi VZDY tak krasne a plynule najet do prujezdu kde vjezd je do mirneho kopce a i uz s naucenou Corollou se mi tak 1x, 2x do roka stalo, ze chcipl motor. Tady to pridava automaticky plyn a dela to ze me 'supersofera'.
 
Back
Top