• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

První Mazda kterou jste poznali/ jakou jste kdy chtěli.

Krcmis

člen KLANu
50
Při pracovní nudě jsem se vrátil myšlenkama o pár let zpět a zavzpomínal o mých prvních střetech právě se značkou Mazda. Takto mě napadlo se zeptat jaké byly vaše první střety s touto značkou a zda nějaký konkrétní model byl vaším snem, zda se vám sen splnil :)
 
Já zaregistrovala před mnoha lety v TV reklamu Zoom Zoom (bzum bzum jsem si tenkrát řikala:D), ale nějak jsem to víc neřešila, a pak jsem někde četla v testu oktávky (o které jsem uvažovala), že ten redaktor (Honza Koubek) říkal něco o tom, že šestka je zábavnější atd. Tak jsem šla googlit, jak že to auto vlastně vypadá - no láska na první pohled :D. Nicméně z lásky k 6ce je nakonec CK-5 :)
 
Při pracovní nudě jsem se vrátil myšlenkama o pár let zpět a zavzpomínal o mých prvních střetech právě se značkou Mazda. Takto mě napadlo se zeptat jaké byly vaše první střety s touto značkou a zda nějaký konkrétní model byl vaším snem, zda se vám sen splnil :)
Když jsem byl ještě v předškolním věku, tak moje doktorka měla Mazdu :). Bylo to někdy v rozmení 92-94. V té době jsem ani nevěděl, že vůbec existuje více automobilek... jedinné, co mě fascinovalo, byly ty úžasné "mrkací" světla :). Takže vždycky, kde někde byla mazda 323F, tak pro mě to byla prostě "mrkačka" :). Asi jsem tak říkal i jiným značkám, které měly vysouvací světla... ale tuto Mazdu, kterou jezdila doktorka, nemůžu dostat z hlavy. Později si koupila Hondu HR-V.
 
Před cca 10ti lety jsem viděl a hned jsem obdivoval Mazdu 6 2,3 ve žluté barvě jako jedinou na Pardubicku.
A vida, našla si ke mě před 2lety cestu.
 
Ani nevím, Xedos 6 se mi docela líbil, když vyjel, ale nijak jsem mazdy neřešil, jezdil jsem v Opelu Calibra 4x4 s úžasným C20LET, do kterého jsem narval šílené peníze. Pak jsem zcela náhodou pořídil původně pro tehdejší přítelkyni 121 Bublinu, co táta dovezl z Itálie - čelní náraz - jen rozbitá maska, světla a kapota přelomená. Až v roce 2004 jsem sháněl nějaké nové auto s malou spotřebou na pracovní cesty - focení po celé ČR i v zahraničí a náhodou jsem tehdy fotil pro Automix.cz M3 1.6i, tak jsem se šel projet ve Zlíně v předváděcí 1.6D.
 
No jelikož jsme měli dvě pětky tak jsem chtěl taky Mazdu a byl jsem tlačen do nafty (fuj).Nakonec se mi naskytla 6 mps a bral to všemi 10seti.
 
Když jsem byl malý, tak k sousedům občas jezdili na návštěvu jejich známí. V té době byl Xedos 9 auto naprosto z jiné dimenze.
 
V době, kdy u nás bylo v módě a vrcholem úspěchu pořidit si Favorita, nechal otec dovést v ceně právě toho favorita první 323F (mrkačku). Samozřejmě na vsi velké pozdvižení a závist :) No a od té doby vlastně nic jiného kromě mazdy nebylo a já jen pokračoval v tradici.
 
Taky se tedy přidám a napíšu svůj příběh.
Vesměs mazdu jsem znal ze dvou míst reklamy zoom zoom a poté hry Need for Speed Underground, do té doby jsem příliš po mazdách nekoukal. Konkrétní modely byly MX-5 a RX-7. Později se začly u nás objevovat první 6tky a tvar zadních světel byl důvod proč jsem se vždy ohlédl. Později přišla mazda RX-8 a na tu jsem se nemohl vynadívat. Poté co jsem začal vybírat auto tak jsem chtěl šíleně nejvýkonnější modely z třídy Hot-Hatch japonských značek jelikož jsem měl jako první a jediné Opel Corsa B 1.4 tak cokoli delšího ve mě vzbuzovalo obavy :D I když vyjímka jenž mě tahala od hatche byla právě Mazda 6. Chtěl jsem rychlé auto jenž se dalo použít i pro každodenní život. V mém hledáčku tedy zůstala jako jediná '08 Honda Civic Type-R, Mazda 3 BK MPS, Mazda 6 MPS a ve poslední řadě Mazda RX-8 u posledních dvou jsem slintal při pohledu, problémem byla dostupnost vozu jenž by neměl najeto víc jak cca 130xxx km a bylo v dobrém stavu. :(
Nakonec tedy zbyl výběr právě na Civic a 3jku. 3jka byla blíž měla hezčí exteriér, vyšší výkon, turbo a byla levnější právě v tu chvíli jsem se rozhodl koupit 3jku i když jsem si později říkal zda jsem neměl počkat jelikož od té doby vesměs mě čekaly více starosti se servisem a technickou než li zábava z jízdy. Ale čím víc jsem do ní dal tím více jsem ji začal milovat :D
Ale už se poctivě šetří na jejího mladšího bratra 6stku nebo RX-8 uvidím co se objeví, případné tipy co vybrat nebo dokonce přesné typy na nějaký udržovaný kousek klidně pošlete nerad bych skončil znovu v servise kde bych trávil víc času jak za volantem :D
 
Otec chtěl auto, nejdříve Alfu 156 1,8 benzín, no nějak to vyšumělo po tom, co jsem x alf prošel a x majitelů se k tomu chovalo, tak že to bylo koupitelné, tedy aspoň pro mě. No a tak mi známý poradil, ať se podívám na mazdu 626. No a Podívej po doktorce ze Zlína ve full výbavě (šíbr, vyhřívaná sedadla, 2,0 100kW) no prostě fakt dobrá. No tak s ní jsem najezdil 30000 km, otcovi se nelíbil můj nájezd a opotřebení jeho vozu (platil jsem veškerý servis a palivo), no tak jsem si koupil 323F 2001 2,0 96kW - jela výborně jenom měla zbytečně krátké převody, ale super auto. No a pak co jsem jezdil mooooc km (40000km), tak jsem koupil M6 2,0 100 kW no a pak vystartovalo GH a to jsem musel mít a mám jej do teď (měl bych jinou mazdu, ale nějak mi do toho v lezl barák a děti :D )
 
K Mazdě jsem "přičichla" někdy před 6-7 lety, kdy kamarád mého ex dotáhl z Belgie bouranou červenou šestku wagon (asi rok 2008 nebo 2009) a celou si ji opravil a dovolil mi ji pak projet. Pamatuji si, jak mě zaujal nápis na palubní desce zoom zoom po nastartování. Jízda hodobóžo...Pak asi v roce 2010 byly všude fotky nové krásně modré CX-5, vlezla jsem do autosalonu a pokukovala po ní a ještě po mazdě 6 wagon. Prodejce mě prý viděl na bílou troječku, jenže ta se mi tehdy vůbec nelíbila a byla pro mě prostě malým autem...Nechala jsem to 2 roky uležet a pak už se těšila na novou trojku, která mě svým vzhledem a jízdními vlastnostmi úplně učarovala. Objednána ihned po testovací jízdě, zpracovali mě dokonale :D
 
Klasika, miloval jsem RX-7, MX-6, ale první kterou jsem se v reálu svezl byla 626 GE. O pár let později jsem si koupil silně lítanou Xedos 6, která sloužila jako služební auto řediteli pivovaru (už si nevzpomenu jakého) 2.0 V6 "f plný palbě" :D Nalítáno měla něco přes 300000 km, přesto mne spolehlivě vozila ještě další rok a něco a najela se mnou dalších 30000 km. Jedinou závadou kterou jsem řešil bylo poblikávání světel a přístrojovky na volnoběh. Ukázalo se, že na vině byl alternátor. Šla pak zase do světa. Nevím přesně od kdy se X6-ka dělala (ne, že by byl problém to zjistit), ale ve své době musela být designem fakt zjevením. To auto se mi líbí i dnes.
EDIT: Údajně měla ta 2.0 V6 problém s mazáním čehosi v hlavách motoru (zřejmě vačky?), co se vydíralo a pak motor volal po GO. Osobně jsem se s tím nesetkal, ale trochu mi to připomíná aktuální problémy 2.2 Skyactive-D
EDIT 2: Ještě jsem si vzpomněl na jednu japonskou minelu v souvislosti s Xedosem. Do Xedosu jsem přesedal z Lancie Dedry Int., která měla podsvícené i sdružené přepínače pod volantem (to jsem již od té doby, ale ani do té doby, neviděl) a snad 7 budíků na přístrojovém štítu, vč. teploměru oleju a napětí. No a Xedos neměl podsvětlené ani ovladače oken a zrcátek ve dveřích, ač to byl vůz nejméně o třídu výše. :D Ostatně, tohle Japonci vyřešili až nedávno...
 
Poslední úprava:
Moc se mi v roce 2008 líbila Zelená Mazda 2, nedělala se ale v automatu, takže jsem tech posledních 9 let mela nakonec Opel corsu, tak ted konečně ta Mazda, jen trochu větší
 
No asi prvni Mazda ktera se mi libila byla myslim v roce 1998 a byla to 323 F mrkacka , to sem ale chodil na skolu jeste takze jsem ji mohl akorat obdivovat :)
 
Já svou prvni Mazdu 323F BG mrkačku viděl v bazaru a to byla jak už to bývá láska na první pohled. Úžasně nadčasové auto na svoji dobu, motor neskutečný držák!! Škoda jen te celkové rzi :(. Měl jsem ji 4 roky a naprostá spokojenost. Pak jsem hledali něco mladšího v merku jsme měli bože odpusť octavku v kombiku, naštěstí ale hlavně zmaneni bylo že jsem narazily na 323F BJ poslední model před nástupem Mazdy 3. Puvodně jsem chtěli 1.8 ale než jsme se rozhodly byla už pryč, a zůstala jen 1.5 ale i tak jsme do ní šly a byla to ta nejlepší volba byla s námi krásných 9 let a za tu dobu jsme s ní ujeli 180tis.km a zažili úžasně zážitky a všude nás dovezla 6x Chorvatsko bez jakých koliv problémů. Bohužel zub času se podepsal i na ni, ikdyž to byl mazel a staral jsem se o ní jako o perlu. Bohužel letos jsme se s ní rozloučili:(. Mazda 323F BJ Forever
Vzhledem k tomu že se pro mě Mazda stala synonymem kvality nadčasového desingu a vynikajících motoru, ale hlavně srdcovou záležitosti... Nyní nastala doba splnit si tajny sen... Mazda 6 GH 2.5 (a ten sen právě prožívám ;)) .
 
Ve zkratce, první co mě zaujalo byla 323F (BA), pak přišla první "žlutá" 6tka a nakonec 6 GH - moc dobře si pamatuji chvíli, kdy jsem ji poprvé viděl, černý kombík a měl jsem jasno :)
 
Taky se podělím o svůj příběh...
Dlouhá léta jsme měli v rodině jen jedno auto a to škodu 105L. naučil jsem se na ní jezdit a myslím, že to byla ta nejlepší škola. Ale samozřejmě s věkem začaly růst požadavky na rozšíření vozového parku, no a jeden místní automechanik dost vozil mazdy, tak mě jednu domluvil. Byla to sice bouračka z rakouska, ale udělal mě cenu i s opravou a po domluvě s rodičma jsme se rozhodli do toho jít. Byla to 323 BG sedan...1,6i 66kw...r.v. 1990
Když jsme se na ni jeli podívat někde k Břeclavi, tak měla popraskané čelní sklo a trochu promáčklou střechu, ale jinak byla plně pojízdná..První jízda mě asi nadobro ovlivnila...jistě si dokážete představit ten rozdíl oproti škodě 105 ;).To auto jelo neskutečně, prostě ta odezva plynu byla ohromující :)..no byl jsem tak unešený, že jsem hned souhlasil s koupí. No a teď otázka, jak to dopravit domů cca 100km daleko.Známý řekl, že pojedeme po vlastní ose ...no bylo mě tehdy 20 let a vidina takového auta byla silnější než nějaké předpisy:cool: Celou jízdu jsem se radoval jako malý kluk jak to jede...
V té době bylo v naší malé vesničce (cca 300 obyvatel) celkem 14 mazd:D a všichni byli spokojení. Dnes pořád s nostalgií vzpomínám na ten úžasný motor. Bohužel koroze tehdy byla silněší soupeř a ve 320 tis už nebylo cesty dále a tak jsem se s ní musel rozloučit.:( už před tím jsem si ale pořídil 323F BA na takové to domáci ježdění ale bral jsme to pouze jako mezistupeň, protože již jsem pomalu pošilhával po M6...To jsem si splnil v roce 2010, kdy jsem pořídil m6 GY wagon 2,0diesel 100kw. Byl to můj první diesel a asi i poslední...To auto bylo taky po bouračce, ale bylo fakt hezky opravené. Byl to dovoz z Německa. Samozřejmě to byl zase jiný level oproti předchozím autům, ale bohužel po roce provozu se mě zadřel motor...ucpaný sací koš v olejové vaně....Nechal jsem tehdy udělat generálku motoru a věřil, že mám klid. Najezdil jsem pak cca 100tis km a motor se zadřel podruhé :( když praskla klikovka... Oprava už byla nerentabilní tak jsem ji s velkou bolestí prodal s tím zadřeným motorem. Klučina si ji opravil a jezdí dál..no a já už se rozhodl po této zkušenosti jít raději do nového auta a vrátil jsem se k japonské jistotě v podobě benzínu a koupil si červenou krásku GL, která věřím bude dlouho sloužit.

mazdaBG1.jpg mazdaBG2.jpg
 
Back
Top