• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Rozdíl před faceliftové verze vs. po faceliftové (2011) + doplňkové info

Vlastik

člen KLANu
62
Zdravím svoji novou komunitu :)

Pořídil jsem si starší Mazdu 6 r.v. 2011, 2.2. 132kw, 127 000 km s komplet historií u Mazdy a mám několik otázek, pokud mi dokáže někdo poradit.. :)

1) Dlouho jsem se rozhodoval zda vzít model před faceliftem nebo po něm. Nakonec mám po faceliftu. Osobně nepoznám moc rozdílů (krom panelu, mlhovek a nějakých viditelných..) Nevíte či je někde seznam základních změn? Jde mi například o info, jak je na tom řetěz - u starších silnějších modelů jsem často četl o přeskočení či vytažení, či je na tom lépe protikorozní ochrana.. atd

2) Jaká může být životnost DPF cca? Osobně s autem jezdím jen dálníce >100km. Je šance že vydrží alespoň do 200 tkm? Kolik tipujete na výdrž turba?

3) Často čtu o vyhřívaném sklu (dokonce i v příručce české), ale osobně nevidím žádné "drátování" jako u forda například.. Bývalo vůbec u mazdy?

4) Jakou doporučujete čerpat naftu a u koho? Je nějaká lepší, o které by se dalo říci, že prodlouží životnost motoru a "nezaneřádí ho"?

5) Auto má předehřívání motoru - ale nechápu asi zcela jeho funkci. Je možné, že předehřívá jen motor až po nastartování, ale funkci webtasto tak jak jsem kdesi četl, že by předehřál v zimě i kabinu, nemá?

6) Zamlžuje se mi občas levé přední světlo (bi-xenon). Prasklé není, nevím či není možné že tam zkondenzuje voda po té, co je třeba auto rozehřáté ze slunce a já ostřikuji sklo (no a spustí se i ostřik svetlomětů)?

7) Mám bezdrátové odemykání - když vezmu za kliku auto se automaticky odemkne. Ale když od auta odejdu, tak se nezamkne (s klíčem daleko z dosahu senzorů). Musím zamykat tlačítkem na klice ručně. Je to normální?

8) a snad poslední - Denní svícení. Ani při otočení spínače na Auto se světla automaticky přes den nerozsvěcují. Až pokud se setmí.. Nemělo by automaticky spínat již po nastartování? Či nejde to nějak přenastavit? I tak mi přijde škoda vysvěcovat xenon přes den..

Předem děkuji za rady a doufám že nevadí, že jsem založil téma (nepřišel jsem na žádné podobné).
Snad se najde dobrá duše, která mi udělá trochu osvětu :)

předem díky
 

Přílohy

  • 1.jpg
    1.jpg
    831,6 KB · Zobrazení: 57
  • 2.jpg
    2.jpg
    734,8 KB · Zobrazení: 54
Poslední úprava:
1) nic zásadního, měl by si tam mít soft na kontrolu řetězu, protikorozní ochrana je stejná jak u před FL
2) při správné funkci motoru má DPF dost vysokou životnost (mám starší motor 2,0 a mám najeto přes 255000km)
3) mazda 6 nikdy neměla vyhřívané čelní sklo (to mohla mít jenom mazda 3)
4) Verva Diesel, Shell V-Power Nitro Diesel plus, Euroil bez biosložky + aditivum VIF
5) předehřev (webasto) funguje jenom při teplotách 7°C a nižší, tehdy se sepne a pomůže rychleji zahřát motor a interiér
6) nějaká krpa tam bude, nějaký otvor na odvod vlkosti se mohl ucpat
7) při zamykání se musí mačkat tlačítko na klice (u nové M6 je to obráceně, jestli se nepletu)
8) denní svícení - https://www.mazdaklan.cz/threads/denni-sviceni-drl-u-mazda6-gh.275/page-4#post-19924

Snad to někdo ještě doplní případně upraví.
 
Zdravím svoji novou komunitu :)

Pořídil jsem si starší Mazdu 6 r.v. 2011, 2.2. 132kw, 127 000 km s komplet historií u Mazdy a mám několik otázek, pokud mi dokáže někdo poradit.. :)

1) Dlouho jsem se rozhodoval zda vzít model před faceliftem nebo po něm. Nakonec mám po faceliftu. Osobně nepoznám moc rozdílů (krom panelu, mlhovek a nějakých viditelných..) Nevíte či je někde seznam základních změn? Jde mi například o info, jak je na tom řetěz - u starších silnějších modelů jsem často četl o přeskočení či vytažení, či je na tom lépe protikorozní ochrana.. atd

2) Jaká může být životnost DPF cca? Osobně s autem jezdím jen dálníce >100km. Je šance že vydrží alespoň do 200 tkm? Kolik tipujete na výdrž turba?

3) Často čtu o vyhřívaném sklu (dokonce i v příručce české), ale osobně nevidím žádné "drátování" jako u forda například.. Bývalo vůbec u mazdy?

4) Jakou doporučujete čerpat naftu a u koho? Je nějaká lepší, o které by se dalo říci, že prodlouží životnost motoru a "nezaneřádí ho"?

5) Auto má předehřívání motoru - ale nechápu asi zcela jeho funkci. Je možné, že předehřívá jen motor až po nastartování, ale funkci webtasto tak jak jsem kdesi četl, že by předehřál v zimě i kabinu, nemá?

6) Zamlžuje se mi občas levé přední světlo (bi-xenon). Prasklé není, nevím či není možné že tam zkondenzuje voda po té, co je třeba auto rozehřáté ze slunce a já ostřikuji sklo (no a spustí se i ostřik svetlomětů)?

7) Mám bezdrátové odemykání - když vezmu za kliku auto se automaticky odemkne. Ale když od auta odejdu, tak se nezamkne (s klíčem daleko z dosahu senzorů). Musím zamykat tlačítkem na klice ručně. Je to normální?

8) a snad poslední - Denní svícení. Ani při otočení spínače na Auto se světla automaticky přes den nerozsvěcují. Až pokud se setmí.. Nemělo by automaticky spínat již po nastartování? Či nejde to nějak přenastavit? I tak mi přijde škoda vysvěcovat xenon přes den..

Předem děkuji za rady a doufám že nevadí, že jsem založil téma (nepřišel jsem na žádné podobné).
Snad se najde dobrá duše, která mi udělá trochu osvětu :)

předem díky
1.Řetěz po FL by měl být vyřešen,změna softwaru,sleduje natažení řetězu.
2.DPF při tomhle režimu jízdy bez problémů,důležitý je způsob jízdy předchozího majitele,turbo je vodou chlazené,stav je úměrný kvalitě a výměně oleje.Nadstandartní kvalita.
3.Vyhřívání př.okna je myšleno ofukem z topení s použitím klimatizace odvlhčování.Jen Mazda 3 má klasické el.vyhřívání.
4.Naftu aditivovat VIFem,nekupovat v ZD.
5.Po FL hodně dieselu Webasto nemá,před FL mají všechny.Jsou 2 typy.Bud je jen příhřev motoru při provozu nebo nezávislé topení s časovačem,dle výbavy.
6.U toho světla je nějaký problém,zkontrolovat usazení všech žárovek.Ostřik světlometů se spouští při každém pátém ostřiku skla při rozsvícených světlech.
7.Ano,tohle je normální.
8.Záleží na druhu výbavy.Pro Česko se montoval modul,který po nastartování vozu automaticky rozsvítil světla(povinnost svícení),pro jiné země je jiná jednotka(tu máte vy,celkově jsou 4 typy)
9.Na foru lze stáhnout český návod k používání vozu.Ten Vám zodpoví další otázky.
 
1. Řetěz vyřešen nezávisle na FL.
5. Webasto u RF/R2 sloužil k rychlému ohřátí motoru kvůli emisím a opotřebení oleje, nicméně šel doplnit o programovací sadu a příslušný ovladač (dálka, časovač, případně telefon). Na CZ/SK/AT/HU trh IMO po faceliftu už nebyl dodáván z důvodu ekonomických, na německý ano. Nicméně dal se domontovat na přání kompletně dodatečně v servisu.
Facelift má kromě lesklého interiéru s jinými dekory s rámečky a klikami z kovu také delší převody a 180k verze je jemněji naladěná, aby plnila EURO 5, jinak souhlasím se vším s @Míra ...

Jo a bod 8) by mohl leckdo u nás závidět, stačí jen doplnit o slušivé DRL, není třeba kupovat nebo drátovat západoevropský modul, který je v Tvém autě již obsažen. http://www.ath-hinsberger.de/tagfahrleuchten-mazda-6-gh-facelift.html
 
Poslední úprava:
4.Naftu aditivovat VIFem,nekupovat v ZD.
.
S tím ZD bych nesouhlasil, tedy pokud tam stále nejezdí jenom staré Zetory. Tam je čistá nafta a moderní traktor má common-rail a ten stojí rozhodně více, tak jak auto :D ale to je detail.
 
Facelift má také delší převody
V práci jsem mě M6 po FL (95kW a 120kW) a byl jsem překvapen právě převody, kdy motory točily o něco více, tak jak můj motor RF. Příklad 130km/h a točím 2100 rpm. Jenom pro příklad koncern to má vyřešené tak, že 103kW TDi točí při 130/2150 rpm, ale 125kW TDi při 130/2450rpm. Asi k tomu mají důvod.
 
V práci jsem mě M6 po FL (95kW a 120kW) a byl jsem překvapen právě převody, kdy motory točily o něco více, tak jak můj motor RF. Příklad 130km/h a točím 2100 rpm. Jenom pro příklad koncern to má vyřešené tak, že 103kW TDi točí při 130/2150 rpm, ale 125kW TDi při 130/2450rpm. Asi k tomu mají důvod.
U GG 2,3 po FL také točí motor více než u 2,0(benzín)
 
Všem díky za info a tipy.
Jen co se týče tankování a nafty, ten VIF co zmiňujete, to je je např.
http://aditiva.heureka.cz/vif-super....heureka.cz/&gclid=CPbZ1P2Sq88CFUESGwodZyYLoQ
či je požadována nějaká značka nebo je to jedno? Je to obdoba toho, když bych koupil např. u EuroOilu optimal diesel plus nebo u Shellu ten nitro plus? Či by se to mělo míchat ještě případně i do toho (nebo by mělo být jen jedno z toho - klasika + VIF?). A je problém, že jsem dosud nepoužíval?

A ještě jedna věc co řeším. Mám natáčení světlometů a napadlo mne, že když musím svítit i přes den xenonem tak natáčení ručně vypínám (ASF), aby se zbytečně nenamáhali motorky či co s tím světlem točí.. Je to blbost, nebo není tam nějaká automatická deaktivace natáčení za světla (když to detekuje senzor světelný)? Takto mi tam přes den svítí oranžově kontrolka při ručním vypnutí přes den.. případně setkali jste se s tím, že Vám to natáčení po čase odejde/"vychodí se"? Jinak nevím ani, k čemu jinému by tam to vypínání bylo..

Předem dík za info :)
 
Všem díky za info a tipy.
Jen co se týče tankování a nafty, ten VIF co zmiňujete, to je je např.
http://aditiva.heureka.cz/vif-super-diesel-aditiv-zimni-500-ml/#utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Dynamicke-reklamy&utm_term=_inurl:.heureka.cz/&gclid=CPbZ1P2Sq88CFUESGwodZyYLoQ
či je požadována nějaká značka nebo je to jedno? Je to obdoba toho, když bych koupil např. u EuroOilu optimal diesel plus nebo u Shellu ten nitro plus? Či by se to mělo míchat ještě případně i do toho (nebo by mělo být jen jedno z toho - klasika + VIF?). A je problém, že jsem dosud nepoužíval?

A ještě jedna věc co řeším. Mám natáčení světlometů a napadlo mne, že když musím svítit i přes den xenonem tak natáčení ručně vypínám (ASF), aby se zbytečně nenamáhali motorky či co s tím světlem točí.. Je to blbost, nebo není tam nějaká automatická deaktivace natáčení za světla (když to detekuje senzor světelný)? Takto mi tam přes den svítí oranžově kontrolka při ručním vypnutí přes den.. případně setkali jste se s tím, že Vám to natáčení po čase odejde/"vychodí se"? Jinak nevím ani, k čemu jinému by tam to vypínání bylo..

Předem dík za info :)
Pokud máš permanentní svícení,tak v poloze off natáčení a přisvěcování do zatáček nefunguje.Dokonce nefunguje ani clona na přepínání na dálkové.U ostatních verzí a zapnutých světel to klasicky natáčí a přisvětluje.A nikde na internetu jsem nenarazil na nějaké problémy,o kterých píšeš.VIF je vymyšlen na naše nafty i benzíny,dle výrobních parametrů.VIF používá Čepro pro svou aditivaci kvalitnějších paliv.
 
Permanentní svícení právě že nemám - musím ručně vždy světla zapínat. Takže předpokládám že natáčení neustále běží..
Co myslíš prosím tě clonou přepínání na dálkové? Vůbec netuším či něco takového mám.. Co by to mělo dělat?

Co se týče paliva, pokud budu u Čepra (EuroOil) tankovat ten jejich Optimal diesel plus, měl bych mít tedy vyřešeno a netřeba již přidávat aditivum?
 
Permanentní svícení právě že nemám - musím ručně vždy světla zapínat. Takže předpokládám že natáčení neustále běží..
Co myslíš prosím tě clonou přepínání na dálkové? Vůbec netuším či něco takového mám.. Co by to mělo dělat?

Co se týče paliva, pokud budu u Čepra (EuroOil) tankovat ten jejich Optimal diesel plus, měl bych mít tedy vyřešeno a netřeba již přidávat aditivum?
Ve světle je jen 1 výbojka a přepínání mezi tlumenými a dálkovými světly je řešeno clonou,která vytváří charakteristickou hokejku u potkávaček.S tím Optimalem by to mělo být v pohodě,prý je to bez biosložky,což je dobře.Snad to není podfuk na nás spotřebitele.
 
Pokud máš permanentní svícení,tak v poloze off natáčení a přisvěcování do zatáček nefunguje.Dokonce nefunguje ani clona na přepínání na dálkové.U ostatních verzí a zapnutých světel to klasicky natáčí a přisvětluje.A nikde na internetu jsem nenarazil na nějaké problémy,o kterých píšeš.VIF je vymyšlen na naše nafty i benzíny,dle výrobních parametrů.VIF používá Čepro pro svou aditivaci kvalitnějších paliv.
Před FL co mám já, má přisvěcování pomocí světla navíc ve světlometu, xenon se nehýbe. Takže žádný motorek tam není. A FL to bude mít podobně nebo je to jinak?
Vlastik: máš bi-xenon a jde o přepíná potkávacích a dálkových světel.
 
No ve světle jsem si žádné další žárovky nevšiml. Vím že u starších audi nebo passatech se rozžínala další žárovka směrovaná do boku ale mě se natáčí komplet celé xenony po natočení volantem - další žárovka by byla poznat oproti xenonům.
Jinak hokejku jsme zatím nezaregistroval, pokusím se si příště ve tmě všimnout.
A ještě ke světlům - nemají mazdy i funkci typu autmatického rozsvěcení/zhasnutí dálkových/potkávaček na základě toho, zda proti vám jede auto?

Co se týče paliv tedy shrnuto - mělo by stačit tankovat ty lepší nafty od každého z dodavatele/výrobce (Shell Nitro plus, EuroOil Optimal diesel plus) a netřeba už dolévat aditiva?
 
[
Před FL co mám já, má přisvěcování pomocí světla navíc ve světlometu, xenon se nehýbe. Takže žádný motorek tam není. A FL to bude mít podobně nebo je to jinak?
Vlastik: máš bi-xenon a jde o přepíná potkávacích a dálkových světel.
Cituji z manuálu GH ,,Když jsou světlomety zapnuté,systém AFS automaticky nastavuje světlomety vozu doleva nebo doprava na základě údajů o vytočení volantu''Jinak jsem už viděl verzi origo xenonů bez přisvěcování žárovkou
 
Pokud máš permanentní svícení,tak v poloze off natáčení a přisvěcování do zatáček nefunguje.
AFS u jednotky GS1G-67-890A funguje i na OFF.

U před FL se opravdu xenony nenatáčí, pouze se přisvěcuje. Podle natočení volantu jak se píše v manuálu.
Po FL už žárovka přisvěcování není a xenony se opravdu natáčí.

Hokejkou je myšleno vykreslení/hrana u potkávacích světel. Názorná ukázka třeba zde: Mazda LED vs. Xenony, zkušenosti, ALH, i-ACTIVSENSE

@Vlastik určitě AFS vypínat nemusíš, jedná se o věc, která z pravidla vydrží a není s tím problém. Já mám tedy jen přisvěcování žárovkou a vypínám maximálně někde v průsmycích, když si vzpomenu, že nemusím ve dne v úzkých klikatých zatáčkách na všechny strany stále dokola svítit :)

Automatické přepínání dálkových bohužel u GH není, to se objevilo až u generací SkyActiv.

Ohledně šetření xenonů doporučím prohlédnout téma: Denní svícení - DRL u Mazda6 GH

Ohledně nafty potom: Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...
 
Optimal Diesel Plus by měl obsahovat aditiva pro zimní provoz, proti pěnění a na čištění, ale ne zvyšovače cetanového čísla viz. https://www.ceproas.cz/optimal-diesel-plus a https://www.facebook.com/EuroOil/posts/717135128349157 jako např. Verva Diesel (60 - http://www.benzina.cz/cs/produkty-a-sluzby/verva-premiova-paliva/Stranky/main.aspx) nebo OMV MaxxMotion (57 - https://www.omv.cz/portal/01/cz/omv...liva-maxxmotion/maxxmotion-diesel/nizsi-emise). VIF zvyšuje cetanové číslo o 4-5 http://www.vif.cz/pro-motoristy/casto-kladene-otazky-1/.
 
Zdravím,

nevíte někdo či má nějaký smysl modrá diodka svítící u střešního osvětlení v kabině?
 
8) - automaticke zapinani svetel - mam na predaj modul, ktory automaticky zapina svetla v polohe OFF a aj v polohe AUTO (M6 s svetelnym senzorem) i cez den, cize stretavacie svetla svita stale okrem polohy parkovacek. je to modul s oznacenim GS1G67890A pre M6 GH pred FL.
Nie som si isty ci automat svetel je u verzie po FL rieseny takisto cez neaky modul, pretoze podla online katalogu (japanparts. com) sa uz tieto moduly v M6 GH po FL nenachadzaju. Mozno tam je to riesene softwerovo, neviem.
m6 gh.png
 
Back
Top