• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Rozměry pneu

Michal21

nový člen
20
Čau borci, prosim o pomoc nemuzu se dostat k technicaku a potrebuji zjistit jestli můžu dát na osmnáctky gumy 225/50... Mam ted 225/45 myslím ze ty 50 bidou lepe tlumit nerovnosti... Nevim co?
 
Na original M6 GH disky ide 225/45 R18. Profil 50 tam nemáš, ani ti ho na origo disky nedopíšu.
 
16 už je moc gumová 17 je ideální kkmpromis a na 18to zas líp poslouchá a neni to zas o moc lepší
 
Rozměr 205/60/R16 jsem používal na zimní gumy kvůli tomu, že v zimě zatáčky obvykle nestříhám, užší guma přitom zvyšuje tlak na jednotku plochy, takže lépe drží na sněhu i na vrstvě vody. Současně vyšší profil zlepšuje tlumení i kopírování nerovností, což se hodí na zamrzlé plochy s vymlácenými dírami apod., takže i hluku od vozovky je méně. Prostě na zimu preferuji vždy užší gumu s vyšším profilem oproti letní gumě.
 
Mam ted 225/45 myslím ze ty 50 bidou lepe tlumit nerovnosti...
A ještě dovětek k této úvaze - samozřejmě nelze očekávat, že pokud je nějaký rozměr standardní, tak že mohu zvolit pneu s o 5 % vyšším profilem na stejný disk. To znamená samozřejmě výrazně vyšší průměr celého kola, které se pak může v zatáčce či na velkých nerovnostech drhnout o podběh. Ale menší profil při stejné šířce zvolit můžu - pak je to samozřejmě otázka homologace, plus faktu, že mi bude rychloměr ukazovat špatně rychlost (méně), resp. pro stejnou skutečnou rychlost (mohu kontrolovat navigací) bude motor točit vyšší otáčky. Ale některý výrobce disků může v typovém listu dovolit montáž mírně širší pneu s menším profilem, třeba 235/40. Pak rozdíl v průměru není velký.
 
Na poľskom fóre to opísali nasledovne: rozdiel v komforte R17 oproti R18 je oveľa väčší ako rozdiel v lepších jazdných vlastnostiach R18 oproti R17 , ideálny kompromis. Mne tam zase tie R18 sedia aj vzhladovo. Ale je to už široká guma, viac to hučí a tenký profil opotrebovava podvozkove diely. R16 na 60 profile je docela balón, ktorý sa dáva na oveľa ťažšie Mpv a stredné a male SUV. V zime to už veľmi využitie nemá tenká R16 , minulú zimu snežilo asi 2x na pol hodinu, mráz jedine v noci a ľad som videl naposledy v 2018.
By ma zaujímalo ako to mláti na GJ na R19 , pri pseudo odhlucneni podbehov na mazdach od výroby.
 
že mi bude rychloměr ukazovat špatně rychlost (méně), resp. pro stejnou skutečnou rychlost (mohu kontrolovat navigací) bude motor točit vyšší otáčky.
Když bude točit vyšší otáčky, tak rychloměr snad bude ukazovat více, ne?
 
Ano, chybka se vloudila, rychloměr bude ukazovat více než je skutečná rychlost.
 
By ma zaujímalo ako to mláti na GJ na R19 , pri pseudo odhlucneni podbehov na mazdach od výroby.
Tak na 19-kách jste v GJ jako v pokojíčku.Krásná plavná jízda.A hlučnost od kol?Velice záleží na výrobci pneu,některé hučí,některé ne.Nexen jsou tiché pneu.
 
Back
Top