• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Ruční brzda, možné selhání a svolávací akce AH030A

ajfel

výkonný člen KLANu
548
Zdravím. Včera mi na STK hlásil technik, že mi nebrzdí jedno kolo u mechanické ručky. Když jsem přesedl do auta, všiml jsem si, že mrtvý krok páky je nezvykle dlouhý.
Myslíte, že je technicky možné, aby to technik "utrhl" při testu na těch zkušebních válcích? Jsem si skoro jistý, že před tím tam závada nebyla...Díky za názory.
 
Všechno je možné. Měl jsem tu čest být u toho. Myslel jsem že ho vyhodím z auta když bral za ručku. Říkám mu že to není brzda na dreeft ale proti rozjeti v kopci.
Ale ty mu to už nedokážeš.
 
Ale na druhou stranu. Raději to zjistit nebo pokazit na stk než když by jsi ji musel použít před kolizí a ona nešla.
 
To co popisuješ že to dělá (větší volnochod ručky a nebrzdící jedno kolo) je většinou závada zaseknutýho jednoho lanovodu. Ale u starších mazd (GG, GH, atd...) který měli vzadu brzdový třmeny na systému Akebono, to klidně může být poškozený/zatuhlý kloubkový mechanismus ruční brzdy,ale nikde není psáno že to nemůže postihnout i tyhle trošku "novější" systémy. Jestli máš už GJ (píšeš do tématu GJ),tak bych zkouknul lanovod toho kola co nebrzdí. Jestli za to může technik na STK? Asi ne,pokud nemá ruce jako Silvestr Stalonic s Rambem dohromady aby ti přetrhnul lanovod (to by hlavně přetrhnul ten centrální a ne jen jeden)
 
Poslední úprava:
V pátek jsem si ji nechal dělat, je to servisní akce s názvem AH030A.
 
Poslední úprava:
Ahoj, tyka sa tento problem aj elektronickej rucnej brzdy, ktora sa montovala do Mazdy 6 od roku 2015? Diky.
 
Ahoj, tyka sa tento problem aj elektronickej rucnej brzdy, ktora sa montovala do Mazdy 6 od roku 2015? Diky.
Je to do VIN 195260... Jinak to nechápu, to ušetří na povrchové úpravě takové osičky a pak vyhodí peníze do kanálu, protože jim zarezne. Já jsem tedy měl brzdy celkem OK, myslím na 4leté auto.
20180105_075100.jpg 20180105_075105.jpg 20180105_075153.jpg 20180105_075159.jpg
 
V pátek jsem si ji nechal dělat, je to servisní akce s názvem AH030A.
Já měl smůlu, po zadání VIN mi autorizák sdělil, že se mě tahle akce netýká. Vypadá to tak, že výrobce si administrativně vymezil rozsah problému a na ostatní se vykašlal. Mám velké dilema, jestli si ještě někdy pořídím Mazdu...:(
 
Já měl smůlu, po zadání VIN mi autorizák sdělil, že se mě tahle akce netýká. Vypadá to tak, že výrobce si administrativně vymezil rozsah problému a na ostatní se vykašlal. Mám velké dilema, jestli si ještě někdy pořídím Mazdu...:(
Jaký máš VIN? Klidně do zprávy...
 
Kontrolovali ti to jen přes VIN nebo přes číslo šarže třmenů? Já že neexistuje spojení VIN - číslo šarže, auto v daném rozsahu VIN se prostě musí zvednout, sundat kolo a zkontrolovat.
20180105_075159.jpg
Eventuálně to číslo u hadičky, já tam mám 388 = 2013,8 měsíc,8 den. Čili dávno dávno před 18. listopadem 2014, kdy došlo k úpravě.
 
Poslední úprava:
Dobrá otázka... u opravy jsem nebyl. V první návštěvě oznámili nutnost výměny brzdiče (údajně neopravitelného) a zda mají objednat ND. Druhá návštěva výměna. Abych v tom měl úplně jasno: podle Tebe moje VIN je v rozsahu svolávačky, nebo nikoliv?
 
VIN je určitě v rozsahu svolávačky, protože ho máš ještě menší než já (JMZGJ692821147194) a musely tam být taky třmeny vyrobené někdy těsně předtím (pokud se někdy neměnily, což nepředpokládám). Pak záleží na jejich stavu, myslím, že u mě se měnily jen manžety a podložky a páky.
 
No, bylo to rychlé. Prohlídka trvala asi deset minut, výsledek? Za čtrnáct dní tam jedu znovu. Bude se to měnit. Podle informace se drží metodiky. Datum na součástce rovná se výměna. Až to bude, tak poreferuji.
 
Pridám aj ja moju skúsenosť. Tiež sa ma problém týkal. Prišiel mi mail na zvolavačku zavolal som o týždeň som už sedel v servise cez 2 hodiny a výsledok vymenené oba zadné strmene.
 
Back
Top