• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Skyactiv-D a používání aditiv

petrs

člen KLANu
61
Řešíte někdo aditiva do dieselu? Já tankuji Optimal Diesel od EuroOilu, tedy palivo bez biosložky. Stejný dodavatel prodává, ale také prémiovou naftu Optimal Diesel +, což by měla být stejná nafta navíc obohacená aditivem VIF.

V manuálu k vozidlu je nicméně uvedeno:
Nikdy do palivového systému nepřidávejte žádná aditiva. V opačném případě by
mohlo dojít k poškození systému řízení emisí. Podrobnosti získáte u kvalifikovaného
opravce, doporučujeme autorizovaného opravce vozů Mazda. (3-32)
NEDOPORUČUJEME používat dodatečná aditiva. (3-65)
 
To je jen ochrana výrobce aby jsi tam nenalil nějaký nekvalitní aditiva a nezničil si s tím motor případně emisní systémy. VIF-em určitě neuškodíš.
 
Poslední úprava:
No právě, to by do návodu taky měli napsat, že nemám používat prémiovou naftu. Jinak to nedává smysl.
 
Dobry den vespolek.
Snazil jsem se hledat na foru temata s touto problematikou. I jsem neco nasel. Ale chci se zeptat na konkretni motorizaci, a to skyactive D 2,2 129 kW, rok 13/14. Pridavate aditiva do nafty? Jenom v zime anebo celorocne?
Ja jsem zacal tuto zimu pridavat VIF zimni. Ale nedavno jsem listoval v manualu k autu a tam pisou, ze nedoporucuji pridavat cokoliv do paliva. A to z duvodu managementu emisi. Ale jinde jsem cetl, ze to muze byt skodlive i pro turbo. Je mi jasne, ze na kvalite nafty zalezi a i aditiva jsou ruzne kvality. Cetl jsem i to, ze primo cela sit cerpacich stanic pridava konkretne VIF do svych paliv pred prodejem.
Otazka zni: mam v tom pokracovat? Neskodi to motoru anebo jinym castem? Pridavat zimni i letni VIF?
V dobre vire, ze motoru a ostatnimu tim pomaham jsem s tim zacal, ale cim vic ctu, tim vic jsem z toho jelen, jestli delam dobre. Jeste poznamka, snazim se kupovat naftu u "normalnich" cerpacek, ne po ruznych byvalych JZD apod.
Diky za odpovedi ;)
 
Ahoj. Ano jak píšeš jsou normální čer.stanice a jsou značkové čer.stanice, u těch bych se opravdu nebál. VIF jsem přidával jen v zimě do nafty i když jsem tankoval na značkové benzince,ale to jen z opatrnosti abych ráno ve 3 nesháněl taxika :D
Jinak od té doby co tankuji na Benzi....nedávám nic.Naftu mají super a benzín taky,tak vlastně není co řešit. Občas jsem koupil tu lepší naftu a auto jezdilo jak postřelený.
Jinak mrkni na stránky ČOI na čerpací stanice a zjistíš,že byly pokutováni právě ty normální čerpačky.
 
Já beru asi rok v kuse Vervu diesel .Teď jsem musel vzít jednou na Molce tu klasickou a mám s ní více než o litr lepší spotřebu.
Měřeno na stejném úseku stejným stylem jízdy.
Takže už nevěřím ničemu
 
Euroil + VIF - zaručená kombinace. Tedy nafta bez bio a aditiva a vytváří se ,,prémiové" palivo.
 
Kvalitnych aditiv sa bat nemusis. Ak by autu skodili, nesmel by si tankovat premiove paliva, kedze maju viac aditiv. Vyrobcovia sa iba istia pred ludmi, co si do nadrze, alebo v horsom pripade do oleja, naleju rozne zazracne vodicky. VIF zlepsuje mazanie nafty, co pomaha vstrekom. Podla vyrobcu, a tomuto vyrobcovi by som veril, ani mnohonasobne predavkovanie nic nepokazi. Max je potom na taku naftu auto lenivejsie. Skodovka tiez zakazuje aditiva a potom ked su problemy odporuca tankovat kvalitne paliva s aditivami, aby sa motor vycistil. Ja mam sice benzin, ale aditivujem od noveho auta vzdy (Millers Oils Petrol Power Ecomax), aj ked jazdim na 100 oktanove OMV palivo (aditivujem skoro 70 tisic km, 100 oktan davam 40 tisic km).
 
Diky panove. Selskym rozumem jsem mel na to prijit, ze by to nemelo vadit. Kdyz premiova paliva jsou premiovymi jen diky pridanym aditivum. A nekteri vyrobci aut do konkretnich motorizaci doporucuji vyhradne jen tato. Ja se jen bal, ze skyactive jsou tak odlisne motory, ze to muze byt pro ne choulostive.
 
Ahoj, no taky řeším aditivací pomocí VIF, ale teď nevím co je lepší. Když VIF nedám, Vypadá to, že se mi prodlouží doba mezi regeneracemi DPF filtru. Na druhou stranu se může pomocí VIF odkarbonovávat motor a tím dříve vypaluje a časem se to zlepší. Nepozoroval to taky někdo?
 
Kup si OBD a Foscan a zjistíš přesně, kdy to regeneruje a jak se zanáší. Sice mám již starou chrchlu, ale stroj je to neskutečný, ale že bych pozoroval nějaký rozdíl, jestli VIF dám či nedám. Je fakt, že @shr3k u motoru 2,2 R2 někde psal, že mu VIF nedělal úplně dobře.
 
Když se přehnal VIF s dávkováním, hodně bíle to kouřilo při vypalování a uvnitř koncovek byl bílý poprašek.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Vifem teda nešetřím, možná bych mohl dávat přesný poměr. Dik
 
Motor SH má zase jiný filtr, to R2 měl nějaký vylepšený povrch.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top