1. Aby bylo snadnější používat naše webové stránky, používáme soubory cookie. Protože však Evropská unie ve své nekonečné moudrosti stanovila povinnost jasně vás o této skutečnosti informovat, činíme tak tímto textem. Používáním těchto stránek souhlasíte s používáním souborů cookie. Zde se dozvíte více.
  2. Podložky pod RZ s logem MazdaKlanu

    Ahoj Host, naši členové neúnavně vymýšlejí, kromě již několika realizovaných dodávek kvalitního oblečení, další identifikační znaky s logem MazdaKlanu, tentokrát se jedná o podložky pod RZ. Pokud máš zájem, hlasuj v anketě tamtéž.

benzín SKYACTIV-X

Diskuzi v 'Společná témata' zahájil shr3k, 8. 8. 2017.

Štítky:
  1. shr3k

    shr3k správce Člen týmu

    1 330
    826
    113
    Spritmonitor.de
    SKYACTIV-X next-generation engine

    Technological innovations

    • SKYACTIV-X is the world’s first commercial gasoline engine to use compression ignition, in which the fuel-air mixture ignites spontaneously when compressed by the piston
    • A proprietary combustion method called Spark Controlled Compression Ignition overcomes two issues that had impeded commercialization of compression ignition gasoline engines: maximizing the zone in which compression ignition is possible and achieving a seamless transition between compression ignition and spark ignition.
    Features
    • This new proprietary combustion engine combines the advantages of gasoline and diesel engines to achieve outstanding environmental performance, power and acceleration performance.
    • Compression ignition and a supercharger fitted to improve fuel economy together deliver unprecedented engine response and increase torque 10 - 30 percent over the current SKYACTIV-G gasoline engine.(3)
    • Compression ignition makes possible a super lean burn(4) that improves engine efficiency up to 20 - 30 percent over the current SKYACTIV-G, and from 35 - 45 percent over Mazda’s 2008 gasoline engine of the same displacement. SKYACTIV-X even equals or exceeds the latest SKYACTIV-D diesel engine in fuel efficiency.
    • With high efficiency across a wide range of rpms and engine loads, the engine allows much more latitude in the selection of gear ratios, providing both superior fuel economy and driving performance.
    Moving forward Mazda hopes to help create a future in which people, the earth and society can coexist with cars, to enrich people’s lives through a car ownership experience that celebrates driving, and to become a brand with which customers feel a strong emotional connection.

    3) Engine is still under development and figures are subject to change.
    4) A condition in which the ratio of gasoline to air is reduced to a level that would not ignite in a spark-ignition engine.
     
  2. shr3k

    shr3k správce Člen týmu

    1 330
    826
    113
    Spritmonitor.de
    Takže se bude přeplňovat kompresorem...
     
  3. Ondrej K

    Ondrej K člen KLANu

    83
    29
    18
    Pěkné. Škoda, že to určitě bude ještě pár let trvat, než vychytají u něčeho takhle nového všechny mouchy... Ani Mazdě nevěřím, že by dokázala postavit kompletně novou generaci motorů s novou technologií bez much :).
     
  4. shr3k

    shr3k správce Člen týmu

    1 330
    826
    113
    Spritmonitor.de
     
  5. eko1980

    eko1980 výkonný člen KLANu

    396
    182
    43
    Preplnovani kompresorem mam radeji , takze za me palec nahoru :)
     
    Max6 a Ondrej K se to líbí.
  6. Alamaster

    Alamaster výkonný člen KLANu

    578
    222
    43
    Může, nebo je ochotný, mi tady někdo krátce popsat v čem tkví výhody a nevýhody kompresoru? Jak oproti čisté atmosféře, tak oproti použití turba? Díky.
     
  7. shr3k

    shr3k správce Člen týmu

    1 330
    826
    113
    Spritmonitor.de
    Mechanický kompresor má výhodu, že je vázán přímo na otáčky motoru, takže má (i když ne ideálně) lineární průběh - čím více se motor točí, tím více vzduchu kompresor dodává. Na druhou stranu pohon kompresoru spotřebovává nějaká procenta z výkonu motoru. Turbodmychadlo (spojení turbíny a kompresoru) funguje jako tepelný stroj, využívá zbytkové tepelné energie a expanze výfukových plynů, ale proti kompresoru je závislé na jejich objemu, který není závislý jenom na otáčkách motoru a má značnou setrvačnost. Klade však minimální odpor. Obojí má za cíl jediné, dopravit do malého válce větší objem směsi aby její zažehnutí/nebo vznícení vykonalo více práce.
     
    Alamaster, Doofer a Butchi se to líbí.
  8. Alamaster

    Alamaster výkonný člen KLANu

    578
    222
    43
    Hm, chápu. Předpokládám, že obojí zvyšuje riziko poruchy s tím, že turbo má to riziko asi vyšší, protože je složitější? Nebo jsou nějaké další neduhy kompresoru, kromě toho, že bere trochu výkonu (který ale pak navýší?). Nějaký náročnější servis? Jakou to má životnost?
     
  9. eko1980

    eko1980 výkonný člen KLANu

    396
    182
    43
    Tady se da neco malo o tom precist ;) http://www.auto.cz/proc-vymira-preplnovani-kompresorem-tady-jsou-duvody-99822
     
    Natural a Alamaster se to líbí.
  10. Alamaster

    Alamaster výkonný člen KLANu

    578
    222
    43
  11. eko1980

    eko1980 výkonný člen KLANu

    396
    182
    43
    Nemas zac ;) Jako hlavni minus u kompresoru vidim asi vyssi cenu oproti turbu pokud se posere...A potom ze s kompresorem(supercharged) udelas mensi vykon nez s turbem(turbocharged).Jako plus pro kompresor je urcite uz vyse zmineny linearni prubeh krivky vykonu a tociveho momentu a neexistujici turbolag.
     
    Alamaster se to líbí.
  12. vladas75

    vladas75 rodinný člen KLANu

    678
    341
    63
  13. sedvo

    sedvo výkonný člen KLANu

    406
    101
    43
    No jo, ale po čem by si koukal. Protože atmo motory asi i mazda pomalu odpíská. Honda má turba, Toyota má turba, Hyundai/Kia má turba, Evropa mají všichni turba. Nebo ještě ti zbyde nějaká ta amerika (ale ta už vlastně má také turba).
     
  14. eko1980

    eko1980 výkonný člen KLANu

    396
    182
    43
    Toyota psala ze se bude vracet k atmo motorum...Ale to je fuk , nevidim vubec zadny problem v preplnovani od dvoulitru nahoru. MPSky mely/maji turba naprosto bezproblemove. Takze verim ze nam chlapci z Japonska nabidnou kvalitni techniku bez potizi. Pro rypaly radsi napisu benzinovou techniku :D
     
    Alamaster se to líbí.
  15. efface

    efface výkonný člen KLANu

    120
    106
    43
    Přesně tak, ty dnešní turbítka v malých motorech mají úplně jinou charakteristiku, než už starších aut s vyšším objemem.
     
  16. Krabat

    Krabat rodinný člen KLANu

    259
    283
    63
    Podle prvních dojmů to na moc velkou revoluci nevypadá. :meh: Asi to bude úspornější, výkonnější, možná i tišší, ale ve finále to nebude tak velký odskok od stávajících Skyactiv jednotek. Těch 30% je spíše zbožné přání. Ale fandím tomu, že někdo zkouší nový přístup.
     
  17. eko1980

    eko1980 výkonný člen KLANu

    396
    182
    43
    Jako uprimne si myslim ze hodne usporne uz je to i ted kdyz chces ;) Takze pokud to bude vykonejsi a bude to efektivneji spalovat benzin tak budu spokojeny...
     

Sdílet tuto stránku