• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba paliva u CX-5 - zkušenosti

Bob

výkonný člen KLANu
251
Poslušně hlásím z hor, že moje Mazďuša 2.5i AWD v zimě s klimoškou na rozehřívání stále žere v průměru max 8.5L/100 km :p
Já teď s 2.0i AWD AT jezdím akorát kolem komína, tak spotřebu raději nesleduju :). Co jsem přezul na zimní, mám průměr 8.2, přes léto to bylo 7.3 (ale to jsem jezdil i delší trasy než v zimě). Spotřebu neřeším, spíš bych ocenil nafukovací nádrž - je mi malá :D
 
Spotrebu tiež veľmi neriešim, pod 10 je OK a pod 9 úspech (benzín ide do nákladov). Tč v "zime" to mne nejde pod 9 - parkovanie vonku, kratšie trasy, kopce a na streche nosič + box (ten tomu dáva asi najviac). Čím dlhšia trasa s teplým motorom tým samozrejme lepšie. Nádrž a hlásený dojazd ma se.... Minule na R1 okolo Nitry nebola pumpa cca 50km, išiel som s dojazdom 0km ešte 15km a natankoval som 50,6 l.
 
Sem z hor, tak tu zimu máme více zimní než rozmazlení měšťáci v dolině :p S dojezdem na rezervu bojuju pořád, šéfka je totiž šampion uživatel ! NIkdy se nevšimne že ji dochází benzin ... ale dojede a já sedám do auta s prázdnou nádrží .:mad: už mi připadá že mi to dělá schválně :confused: Když jezdím dálky, tak se spotřebou v poho dostanu na 8,1 - max 8,3. Co iStop ? funguje ti? Cca první dva měsíce nešel pak sem málem dostal infarkt když naskočil a po garančce (přehráli softvér) přestal premávat. Samo že si v servisu nestěžuji :D
 
Jasné že nie. 8.5 je super. V zime mám nájazd mensi tak sa priemer z leta drzi. V týždni idem s boxom do rakuska tak uvidime:)
 
Poslušně hlásím z hor, že moje Mazďuša 2.5i AWD v zimě s klimoškou na rozehřívání stále žere v průměru max 8.5L/100 km :p
Já mám na mé 2,5 AWD AT celkovou zimní (letní kola ještě neměla :) ) za 5000 km 8,9 l/100km.
 
Tak jsem se dnes vracel z Rakouska z Tauplitz, první zastávku jsem měl v ČB (cca 240km) - před zastavením jsem zkouknul spotřebu jízdy - 6,9 l/100km (jízda podle předpisů) :)
 
To se to dělaj rekordy na rakouskejch dálnicích, kde je z poloviny omezení rychlosti na 100km/h :)
 
Dovoluji se pozeptat šťastných majitelů nové CX5 2,5 AT, jestli už dokáží posoudit spotřebu této motorizace. Zejména jestli zaznamenali deklarované snížení spotřeby v souvislosti s deaktivací dvou válců, zvláště při jízdě po městě. Děkuji za informace.
 
Zdravim, co som si vsimol, tak zavisi od toho, ci sa musis casto rozbiehat, alebo si niekde na mestskom obchvate bez semaforov a ides konstantnou rychlostou. Na tom obchvate cca 100, 80, 60 kmh mi to vydalo aj za 6.0. Celkovy priemer nam 9.5. Ako sa ochladilo tak to mierne stuplo na 10, asi to suvisi so zahrievanim motora pocas prvych par kilometrov. Pre doplnenie, vypinam start stop hned po starte a nemozem povedat ze by som jazdil ako slimak/hlemizd :) To vypinanie valcov ti nikde nesignalizuje, takze sa to da odhadnut podla toho ze slapnes na plyn a cakal by si ze sa bude diat viac a ono to tak jemnejsie zrychluje. Az ked sliapnes viac na plyn tak si to podradi a vystreli vpred. Ale inac sa to postrehnut neda. Tiez to myslim funguje len so zahriatym motorom a v urcitych otackach. Nemal som staru cx5, takze nemam to s cim porovnat, podla mna to zasadny vplyv na spotrebu v meste nema, teda pokial nepocitam jazdu po obchvate. To ma fakt prijemne prekvapilo.
 
Děkuji za odpověď. V současné době mám M6 2,5 AT r.2015 s dlouhodobou spotřebou 8,9 l při převažující jízdě po městě. Zvažuji přechod na novou CX5 se stejným motorem z důvodu 4x4. Trochu se obávám výrazného nárůstu spotřeby a snížení dynamiky u CX5 proti mému stávajícímu autu. Proto ten dotaz.
 
S KE jsem měl v městském provozu 11.2l/100km dlouhodobý průměr (za cca 11000km jsem najel tak 2000 na dálnici, zbytek opravdu město). S KF za 1200km mám průměr 9.6 s poměrem 50/50 město/dálnice.
 
Děkuji za odpověď. Asi je ještě příliš krátký čas na nějaké hodnocení. Ten poměr město/dálnice, co jsi měl s KE zhruba odpovídá mému nájezdu, takže se dá očekávat s KF průměr přes 10l při převážné jízdě po městě. Pozoruješ i nějaké zhoršení dynamiky proti KE, jak je uváděno v některých novinářských testech, které se ale bohužel týkají jen motorizace 2,0 s manuálem? KF s motorem 2,5 AT pokud vím ještě nikdo nehodnotil.
 
To je asi pravda, proto by mě zajímalo i nějaké aktuální porovnání nové CX5 2,5 AT se skutečnou (ne papírovou) průměrnou spotřebou VW Tiguan 1,4 TSI DSG 4M nebo třeba i vychvalované Škody Karoq 1,5 TSI DSG s převažující jízdou po městě (bohužel se dá jen těžko porovnat, ta zatím není 4x4).
 
To je asi pravda, proto by mě zajímalo i nějaké aktuální porovnání nové CX5 2,5 AT se skutečnou (ne papírovou) průměrnou spotřebou VW Tiguan 1,4 TSI DSG 4M nebo třeba i vychvalované Škody Karoq 1,5 TSI DSG s převažující jízdou po městě (bohužel se dá jen těžko porovnat, ta zatím není 4x4).
Spritmonitor na udělání si představy nestačí?
https://www.spritmonitor.de/en/over...ower_s=194&power_e=194&minkm=1000&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/over...&power_e=150&minkm=1000&gearing=2&powerunit=2
 
Back
Top