• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Startér - přidírání

Doofer

moderátor
Člen týmu
1 377
mazdár všem, mám takový nepravidelný problém, který se vyskytne třeba 1-krát z 50 nastartování a vypozoroval jsem, že se to děje, když je zima (nejlépe pod nulou) a auto stojí venku delší dobu třeba přes noc. ráno sednu do auta otočím klíčkem a ozve se ukrutný železný zvuk jako kdyby byl startér přidřený. zkusím znovu... držím klíček a najednou se to začne chytat (cukavé zvuky - ne vibrace) a auto nastartuje. potom už je to v pohodě a motor chytne na první dobrou. zase třeba týden v pohodě a pak ráno po dlouhém stání a zimě opět. přes den potom není nejmenší problém.

nevíte čím by to mohlo být nebo zda by třeba stačilo "něco" promazat, vyčistit... nevím nejsem mechanik. dík za každou radu, každopádně nový startér nejni uplně levný kousek dílu :confused:

pic
 
Podle stáří auta, neznám VIN, ti může chybět kousek těsnění kolem pastorku a můžeš mít zanesený pastorek/motor prachem a mazivem, které je v zimě ztuhlé. Radši bych to demontoval, zkontroloval, vyčistil, promazal, než si oholíš zuby na setrvačníku/pastorku, jak ti to tam nezapadá (to je ten zvuk).
 
na startéry mám bezva autoelektrikáře, který je repasuje ,-) Hodím ho do recenzí servisů s kontaktem - Honza Lexa
 
díky, někdo už mi něco podobného o promazání pastorku říkal, ale nevím jak je to moc náročné časově. nechce se mi auto někde nechávat a zase si asi netroufnu to doma zvednout a vymontovat startér :eek:
 
nevíte prosím někdo postup demontáže startéru na GH. koukal na to mechanik soused a celkem čuměl jak to maj japonci tak nějak hodně "jinak" - nepřístupné. možná je na to nějaký fígl, ale koukali jsme horem dolem a vypadá to na demontáž větší části dílu, aby se k tomu člověk dostal.... budu rád za každou radu :bookworm:

díkes
 
... našel jsem video, možná se bude někomu hodit. no je to celkem voser :confused:

pic
 
Mě nepřijde startér nějak problematickej na demontáž. Oproti některejm jinejm autům dost simple.
 
Na sestrihanym videu to vypada hezky ale mrkni se live... si tak zlomit prsty ale urcite ho vydoluju
 
Už jsem právě startér měl sundanej, tak proto mi to opravdu nepřijde nějak složitá operace. (oproti třeba Jeepu nebo Renaultům nádhernej přístup.)
 
...tak jsem toho neřáda nakonec vykuchal, ale teda dost vopruz. je to trochu jinak než na tom videu a přístup děs a hrůza. tak na malé japonské dětské prstíky :) no startér jsem rozebral a promazal co šlo. trochu jsou už chycené uhlíky. každopádně byla totálně v pr.. taková vymezovací podložka mezi startérem a blokem motoru. ta se po uvolnění šroubů vysypala, netuším co to bylo za materiál ale drolilo se to jak vyschlá hlína. tudy se tam asi dostával časem bordel a při mrazech i zatuhával pastorek. dal jsem tam po obvodu tvrzenou gumu, tak uvidíme. no zatím to statruje OK tak nevim jak dlouho to vydrží.... každopádně dotaz: nevíte zda se dá sehnat ta vymezovací podložka, případně na kolik cca přijde repas startéru nebo cena nového - typ viz obrázek. díkes pic
 

Přílohy

  • starter GH.jpg
    starter GH.jpg
    1,9 MB · Zobrazení: 73
  • starter GH_2.jpg
    starter GH_2.jpg
    1,8 MB · Zobrazení: 44
  • starter GH_3.jpg
    starter GH_3.jpg
    1,3 MB · Zobrazení: 42
Poslední úprava:
Já, když sem měl vyndanej startér kvuli výměně převodovky, tak sem tam místo toho rozpadajícího se těsnění prostě dal černej silikon a bylo.
 
nevíte někdo zda je rozdíl mezi startérem z GH nafty a benzínu ??? mám možnost mít naftovej, ale u jiných značek to bývá rozdílné. nevím jak to má japonec. případně zda by se z něj daly použít vnitřnosti, konkrétně kotva s cívkou. díkes za radu
 
problém jsem vyřešil způsobem viz popis na obrázku. na poprvé jsem měl rozebraný spodní větší část, kde je vynutí uhlíky pastorek a ozubené kolečko s ložiskem. to jsem promazal a namontoval zpět. po čase opět stejný problém... pak jsem dostal tip od človíčka co měl GH, že se musí vyčistit pružina v horní menší části startéru. opět jsem ho tedy demontoval (ted už šlo vše rychleji :)) a opravdu byla vyschlá a dost zadělaná bordelem, který asi za čas vydře ze stěn o které se dotýká. pružina stlačuje a vrací takový váleček, který na konci má jakoby "páku" - ta pak ve spodním větším dílu hýbe s pastorkem... = od té doby startér jede bez problémů a to i při větších změnách teplot, kdy právě problém nastával (ranní starty)

snad někomu rada pomůže... zdar a sílu ;):cool:
 

Přílohy

  • starter GH_2.jpg
    starter GH_2.jpg
    1,4 MB · Zobrazení: 37
Ahoj,
mám asi podobný problém, ale objevuje se jen u teplého motoru u studeného prvního startu zatím nikdy.
Auto nenastartuje, ale začne jakoby přeskočilo rachtat a chcípne. Podruhé nastartuji normálně a jedu.
Dle vašich rad zkušenějších, myslíte, že by to mohl být také startér? Nebo čekat něco vážnějšího?
Díky za postřehy :)
 
Back
Top