• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

tkm

výkonný člen KLANu
139
Zdravím ,
ak Vás neprestajne štve kontrolka TPMS na M6 GH a nechcete kupovať sadu senzorov, je možnosť tento systém deaktivovať buď dočasne, alebo trvale. V prípade potreby je takisto možný návrat k aktivácii, taktiež kto TPMS nemá a chce, vieme aktivovať . Úkon sa vykonáva bez rozoberania budíkov.
V prípade záujmu ma kontaktujte.
 
Úkon sa vykonáva bez rozoberania budíkov.
ahoj, to by mě možná zajímalo... mám dvě sady pneu a u zimních mi to svítí celou sezonu. už jsme si celkem zvyknul, ale pokud to jde deaktivovat a zase naopak tak proč by měla kontrolka "otravovat". Jedná se o placený zásah nebo máš nějaký vychytaný "trojhmat" ;) který můžeš dát do placu pro všechny
 
Ahoj, bohužiaľ na toto neexistuje žiadna finta. Zásah beží cez diagnostiku a treba kódovať budíky. Poprosil som o konverzáciu v ss, pretože ak sa niekto do toho dá, tak môže urobiť viac škody ako úžitku. Zmena je vratná a vždy je to napasované na model auta podľa výbavy. Viac skutočne nemienim rozpisovať, dôvod som už uviedol.
 
ahoj, to by mě možná zajímalo... mám dvě sady pneu a u zimních mi to svítí celou sezonu. už jsme si celkem zvyknul, ale pokud to jde deaktivovat a zase naopak tak proč by měla kontrolka "otravovat". Jedná se o placený zásah nebo máš nějaký vychytaný "trojhmat" ;) který můžeš dát do placu pro všechny
A nebude lepší si koupit čidla VDO, stojí 800,- Kč kus. Ono vypínání TPMS přes diagnostiku a pak to vracet, tak 2 sezony a jsou čidla zaplacené.
Nic proti deaktivaci či zpětné reaktivaci, je to super, že to jde, ale cena čidel už je únosná.
 
Tak to se za trojku radsi s bandou lidi radne vozeru, tolik me ta ikonka v zime zase netrapi

Odeslano z Lenovo Vibe pomoci aplikace Tapatalk
 
A kolik si myslíš, že tě bude stát tato případná deaktivace a za půl roku znova aktivovat, za 100,- ti to nikdo dělat nebude, když se to musí programovat.
Samozřejmě nemusíš dělat vůbec nic a za 3000 se můžeš jít ožrat :D
 
A nebude lepší si koupit čidla VDO, stojí 800,- Kč kus. Ono vypínání TPMS přes diagnostiku a pak to vracet, tak 2 sezony a jsou čidla zaplacené.
Nic proti deaktivaci či zpětné reaktivaci, je to super, že to jde, ale cena čidel už je únosná.
Doofer, nechápem zmysel a užitkovú hodnotu tvojho príspevku v tomto fóre. Dal si otázku a zároveň si na ňu sám odpovedal. Ak to teda chceš vedieť, robím to za 40 Euro a ak sa Ti to zdá veľa, kľudne nalej 1500 Eur do oficiálnej diagnostiky a rob si to sám. Ak budeš mať niečo užitočné, potom sú príspevky namieste.
 
Chtěl bych se zeptat, jestli existuje možnost jak zjistit, jaké čidlo je vadné? Má s tím někdo zkušenosti? Dík
 
Doofer, nechápem zmysel a užitkovú hodnotu tvojho príspevku v tomto fóre. Dal si otázku a zároveň si na ňu sám odpovedal. Ak to teda chceš vedieť, robím to za 40 Euro a ak sa Ti to zdá veľa, kľudne nalej 1500 Eur do oficiálnej diagnostiky a rob si to sám. Ak budeš mať niečo užitočné, potom sú príspevky namieste.
Odpovídat @Doofer a citovat @sedvo , mám v tom trochu zmatek. ;)
 
Sviti mi chyba, pritom nahusteno mam OK. Jak zjistím jaky čidlo je vadný? Preci nebudu měnit vsechny.
 
Sviti mi chyba, pritom nahusteno mam OK. Jak zjistím jaky čidlo je vadný? Preci nebudu měnit vsechny.
Můžeš zajet na STK, kde by už měli mít měření TPMS, tedy jestli čidlo vysílá signál. Ale nejjednodušší je diagnostika, tak by měla ukázat, které čidlo je nefunkční. Může být špatná baterka v čidle, těch věcí je tam dost.
 
Čidla jsem řešil u bývalé Mazdy 6- GH. Postupně jsem je vyměnil všechny v rozmezí 3 až 4 let stáří vozu. Originál čidla jsou (nebo alespoň byly) velmi drahá. Koupil jsem jiná, která splňovaly parametry za půlku a vše bylo OK. Jedno čidlo jsem se pokoušel rozebrat, abych přišel na to, co v něm odešlo. Je to prosté. V čidle je zalitá 1 až 2 baterky (podobné jako v klíči od auta). Baterky se vybijí a tím končí životnost čidla. Baterky jsou zalité nějakou hmotou (guma, pryskyřice?) a ani při sebevětší opatrnosti se mi je nepodařilo vyjmout. Nakonec jsem čidlo hrubou silou rozsekal, abych se podíval dovnitř. Druhým a ještě větším problémem je, že tělo se závitem, ve kterém je vešroubovaný ventilek a na něm našroubovaná převlečná matice, která drží ventil s čidlem v disku jsou z hliníku. 2 čidla ze 4 se mi nepodařilo povolit. Něco otřesného to dostat z disku ven. Samozřejmě disk neskončil bez újmy. Další, co Vás může potkat je unikání vzduchu mezi diskem, tělem ventilku a převlečenou maticí. Pokud se Vám to podaří rozšroubovat, dá se koupit sada nových těsnění i s ventilkem.
Je to jako u všeho u aut děláno tak, aby to vydrželo záruku a pak, aby jste do auta sypali peníze. Je třeba si uvědomit, že automobilky mají z prodeje minimální marže a že hlavní zisky přicházejí ze servisů. Jak jsem psal v jiném tématu, byl jsem 10 let zaměstnán v automobilce v manažerské pozici, tak bych o tom mohl vyprávět o tzv. optimalizačních odděleních ve vývoji vozu. Bohužel žijeme ve spotřební době. Kdysi se motory opravovaly, gerálkovaly atd., dnes je holý motor brán jako náhradní díl. Bratr dovezl Yettiho z 1.2 čtyřválcovým motorem, kterému na 30.000 km explodoval motor- utrhla se ojnice a pak to šlo geometrickou řadou dále. Když jsem se ptal kamaráda z vývoje motorů na výdrž, tak mi řekl, že s mým jízdním stylem by mi motor nevydržel ani 100.000 km. Tzn. že bych měl motor na rok a půl !!! A to se o auta starám víc jak o sebe, ale bohužel věčně mě tlačí čas! A potom brečme nad ventilky :). Zlaté motory od Mazdy s objemem nad 2 litry!
 
Já teda tomu vůbec nerozumim,ale při koupi CX-3 mi říkali že už to nesnímá ventilek ale ABS,je pravda že jsem dal zimáky s bývalé trojky a nic mi nesvítilo:)
 
Poslední řada Mazd už snímač tlaku kola v kole nemá. Kontrola tlaku pracuje na bázi snímání otáček kola přes ABS. Když poklesne tlak v kole, tak čidlo zaznamená jiné otáčky kola a zahlásí pokles tlaku v kole. Pegas má předchozí gereaci Mazdy 3 (alespoň podle foto v profilu), kde snímač tlaku kola ještě je.
 
Já mám od tkm deaktivován TPMS a jsem nadmíru spokojen,tohle zařízení opravdu nepotřebuji.Jak kvůli zimním pneumatikám,tak i případným poruchám.Už jsem každou chvíli čekal až skončí životnost baterií,tak mám ted klidnější hlavu i kvůli STK.(svítící kontrolka znamená STOP.
 
Originál čidla mám 8 let v autě a baterky stále fungují. :D Je fakt, že přes zimu používám jiné pneu. Takže pokud je životnost cca 4 roky, tak by mi to mohlo těch 8 - 9 let vydržet.
 
Mam v mazde 5 rokov TMPS senzory a baterky tiez funguju bez problemov.
Cital som niekde, že planovaná životnosť je 10 rokov. (možno na aute stojace v garáži ;))
Škoda že mazda nevyužila možnosti TMPS senzoru na skutočné sledovanie tlaku v pneu .
U mna na postupny pokles tlaku akosi nereaguje. Nehlasi žiadnu chybu.
Reaguje pri uniku vzduchu. Stalo sa 1x pri prerazeni pneu na vytlku, ale to som hned vedel aj bez TMPS senzoru , ze pneu je v p*deli.
Prechodom na kontrolu tlaku vzduchu cez ABS, mazda asi zlacnela vyrobu, ale nepridala na uzitkovej hodnote svojich aut.
Splnila povinnost z predpisov a to je všetko.
V aute kde je opravna sada s lepidlom na opravu defektov, (mazdy su uz bohuzial take auta) ani nemoze byt senzor v pneu.
Senzor s lepidlom sa vzajomne vylucuju.

V nasom druhom aute (Japan brand) mame rovnake TMPS senzory, viem ale nastavit ich kontrolu na 3 rozne tlaky v pneu , normal-eco-full obsadenie.
A krasne mi to kontroluje znizenie tlaku uz o 0,1 atm.
 
Back
Top