• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tuhost otáčení volantu - špatný posilovač řízení

Caute. Tá kalibrácia riadenia sa vykonáva v servise cez diagnostiku, alebo to zvládnem aj sám doma? Dik
 
Když jsem byl v olomouckém AMH, servisní technik si u mojí šestky taky všiml, že zatáčení doleva je o něco lehčí, než doprava. Když jsem se na to zaměřil, má pravdu. Říkal mi, že nové řízení vyjde na 40.000 Kč, eventuálně repas na 10.000 Kč (asi bez DPH a práce). Do toho repasu asi na jaře půjdu.
 
Caute. Tak dnes mi vymenili ten torque sensor. Do ľavej strany( ta išla stuha) to ide už v poriadku, do prava to ostalo cca rovnako. Takže u mňa vymena pomohla. Náklady: Sensor(súčiastka, poštovné, CLO, DPH) 254€, výmena 90€. Ďakujem všetkým za rady :);)
 
Taky se na to chystám. Dle diagnostiky je vše v pořádku. Po spuštění kalibrace torque senzoru žádná změna. U mě už nový pastorek čeká doma v krabici na montáž. Odkud jsi bral sestavu pastorku pokud to není tajné? Na eshopu "amayama" nebyl dostupný a prý už ani nebude. Musel jsem tedy brát jinde s o trošičku vyšší cenou.68bcc52cfff10bd916a4d1fa0b5f4203.jpg

Odesláno pomocí Tapatalk
 
Bral som z amayama ešte pred vianocami a dlhšiu dobu som ho mal doma, zháňal som niekoho kto mi Sensor vymení. Mechanik mi ukázal aj starý, bol celý vybehany.
 
Ahoj, jak vidím tak to začíná byt celkem běžná závada, už to má delší dobu, ale nějak jsem si na to skoro zvykl. Chtěl bych poprosit o info kde se to teď dá sehnat. Jak už bylo psáno, na amayama to už objednat nejde.Díky

Taky se na to chystám. Dle diagnostiky je vše v pořádku. Po spuštění kalibrace torque senzoru žádná změna. U mě už nový pastorek čeká doma v krabici na montáž. Odkud jsi bral sestavu pastorku pokud to není tajné? Na eshopu "amayama" nebyl dostupný a prý už ani nebude. Musel jsem tedy brát jinde s o trošičku vyšší cenou.68bcc52cfff10bd916a4d1fa0b5f4203.jpg

Odesláno pomocí Tapatalk
 
A ješte jedent dotaz. Tu kalibraci torque senzoru jste si prováděl sám přes Forscan? Někde jsem četl, že je důležité tu kalibraci provést řádně, tak jsem si na to zatím netroufl.. Díky


Taky se na to chystám. Dle diagnostiky je vše v pořádku. Po spuštění kalibrace torque senzoru žádná změna. U mě už nový pastorek čeká doma v krabici na montáž. Odkud jsi bral sestavu pastorku pokud to není tajné? Na eshopu "amayama" nebyl dostupný a prý už ani nebude. Musel jsem tedy brát jinde s o trošičku vyšší cenou.68bcc52cfff10bd916a4d1fa0b5f4203.jpg

Odesláno pomocí Tapatalk
 
Ahoj, jak vidím tak to začíná byt celkem běžná závada, už to má delší dobu, ale nějak jsem si na to skoro zvykl. Chtěl bych poprosit o info kde se to teď dá sehnat. Jak už bylo psáno, na amayama to už objednat nejde.Díky
Ahoj, bral jsem na partsouq.com

Odesláno pomocí Tapatalk
 
Dik moc za odověďi. Na partsouq.com jsem taky našel, ale jsem rad, že to někdo už zkusil objednat a že je to tedy ověřen shop. Mají tam teda dost šílené poštovné, ale co se dá dělat. Jak dlouho to šlo? A už to máte namontované? Funguje? Možná zkusím ješě tu kalibraci, 30 eur není tak moc, jenom to mám do servisu dost daleko a většinou co jsem na fórech četl tak tak kalibrace pomůže jenom na chvíli.
 
A výměna byla za kolik včetně materiálu (asi vyměnili jenom ten GS1F)? A kam chodíte do servisu?
Já jezdím do Fryštáku, protože to mám nejblíž, ale ceny tam mají standardně vyšší než třeba Dolním Benešově kde jsem auto kupoval a kam občas také jezdím.
 
Aha, omlouvám se. Cenu už vidím v dřívějším příspěvku - nějakých 350 euro i s prací. A servis asi někde na Slovensku? Jinak mám uplně to samé - jde to víc ztuha doleva. Zkoušel jsem geometrii - trochu to pomohlo, ale až přezuju na letních 17" tak to asi bude zase horší.
 
Ano, vymenili mi to v servise v Nitre na Slovensku. Vymena stala cca 100€. A ako som pisal, dal som spravit este kalibraciu v mazde a uz je to v uplnom poriadku.
 
Ano, vymenili mi to v servise v Nitre na Slovensku. Vymena stala cca 100€. A ako som pisal, dal som spravit este kalibraciu v mazde a uz je to v uplnom poriadku.

Zdarec a v té Nitre to je Mazda servis, nebo něco jiného ?
Přemýšlím, že si tu věc koupím do zásoby (pokud vůbec koupím správnou - s mým štěstím určitě objednám něco, co bude buď na druhou stranu řízení, nebo na jiný typ mazdy :) ) a až to bude neunosné, tak bych to vyměnil.
 
Nie je to mazda servis. Je to autoservis, kde to uz na jednej mazde menili, tak uz vedeli co a ako.
 
Je možnost objednat alespoň čep (B455-32-099B) a dvě závlačky (T060-26-169A) přímo u Mazdy? Na PartSouq jsou nedostupné.

Mimochodem - ten pastorek (GS1F-32-12Y,) který se tu řeší, pasuje na všechna GHčka s levostranným řízením? Na PartSouq jsem zadal VIN, ale v katalogu jsem ho v sekci Steering pod Steering gear ani Power steering system nenašel. Musel jsem díl vyhledat podle jeho kódu, takže si nejsem jistej, zda bude zrovna na moji Šestku pasovat.
 
Měj bych dotaz na ty co měly špatný torque sensor. Projevovala se ta chyba s horším točením volantu tím, že by auto táhlo na druhou stranu?
Teď mi pod plynem lehce uhýbá doprava. Dnes jsem dal udělat geometrii a uvidím. Ptám se, abych eventuelně věděl co mě do budoucna čeká
 
Trošku oživím tohle vlákno:
Na mojí GH teď řeším stejný problém. Všiml jsem si, že poslední dobou začalo auto táhnout doprava. První co mne napadlo -nechal v Car Star udělat geometrii. Tam nějaká lehká korekce (v řádech setin stupňů) proběhla, ale problém se nevyřešil.
Zajímavé je, že nejvíc táhne při přidání plynu, pokud jedu na volnoběh, je to výrazně méně znatelné. Také jsem si všiml, že když se rozjíždím z nulové rychlosti a pustím volant lehce se při rozjetí stočí doprava.

Takže moje další výzkumy budou:
- ověřiit tlak vve všech kolech
- zkusím reset řízení. Opravte mě pokud se pletu - vypojit baterku, sešlápnout brdu, zapojit baterku, zatočit volantem vlevo/vpravo ??
no a pak už nevím, budu rád za jakýkoliv poznatek nebo řešení. díky
 
Když to dělá v tahu, tak bych šel po nápravě. Tam bude něco volnější co se kříži v tahu.
 
Back
Top