• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Ukazovateľ stavu paliva

S

Szopi

host
Ahojte Mazďáci. Dnes som počas dňa zistil menší problém s ukazovateľom paliva. Po príchode do práce mi počítač ukazoval hodnotu 196 najazdených km, dojazd na nádrž 580km a plnú nádrž podľa ukazovateľa. Asi po hodinke som sa presúval a počítač zrazu vypočítal dojazd 740km. Niečo som pojazdil po meste a keď som dorazil domov, tak hodnoty boli nasledovné :
a; dojazd 680km
b; najazdených 235km
c; zostatok paliva v nádrži - plná!

Rád by som sa opýtal, či niekto z Vás už podobný problém zaznamenal a aké je poprípade riešenie. Predsa nie je možné aby CX3 dala na nádrž cca.900km?! A ešte dotaz ohľadom systému kontroly paliva v nádrži, je tam plavák, či akým spôsobom sa to deje?

Ďakujem vopred za postrehy a odpovede.
 
Poslední úprava moderátorem:
je to tak . Pokud zde píšeš, že máš spotřebu 5,5 tak na 50 litrů by ti to mělo dát dojezd 909 km :D
 
Ono to je normální. Já jsem bral plnou a jel sem z domu do Hodonín a zpět. Což je +- nějakých 200km a při dojezdu domů mě taky ukazovalo že je pořád full nádrž. Neubyl ani dílek. Na druhý den sem jel ráno asi 20km a už to dílek ubralo.
Jinak mě to při resetu ECU ukáže dojezd přes 800km a pak to stejně klesá. Obyčejně se mě to pohybuje kolem 550km (plná).
 
PC som nereštartoval a nádrž má 48 litrov. Pri momentálnej priemernej spotrebe 5,7l/100km (už na zimných pneu), by to malo byť cca 800km dojazd. Tento dojazd som nedal ani na letných, i keď teoreticky by to malo vychádzať.

Ak ste nepostrehli, opisoval som pre mňa neobvyklí jav a síce úpravu hodnoty dojazdu na nádrž podľa palubného PC, ktorý nastal bez toho, aby som čokoľvek nastavoval alebo resetoval (posun z 580 na 740 čo je rozdiel o 160). A podotýkam, že auto bolo odparkované.

Nevadí, ani odpovede na dotaz na konci správy som sa nedočkal. Dôležité je, že všetci vieme kde sú smajlíci.

Ak to zhrniem, tak takéto náhle zmeny údajov sú normálne a kontrola hladiny sa deje zrejme rovnako ako u všetkých áut sveta, čiže cez plavák. Ó, ďakujem za odpoveď :D

Mal som to nechať ešte vyzrieť a pokúsiť sa pouvažovať nad založením témy, opierajúc sa ľavým lakťom o stolík z dubového dreva, čo hrdo nesie môj PC v kúte malej izbyčky. Pri slabom svetle počas jesenných dní a melanchóliu, či depresiu vyvolávajúcich hmlistých večerov.
 
Co měří palivo v nádrži nevím,zřejmně to tu asi neví nikdo,nebo kdo to ví,tak to asi nečet.
Dojezd nesleduji,řídim se podle ukazatele.Ale u služebního auta mi naskočí dojezd automaticky cc 100km,dojezd
je promněnný podle stylu jízdy,jedu svižně dojezd třeba 50km zvolnim a naskočí 65km.
Jediný co vim,že podle tvých údajů o spotřebě ten dojezd reálný je.
Tak nevim proč se zlobíš.
 
PC som nereštartoval a nádrž má 48 litrov. Pri momentálnej priemernej spotrebe 5,7l/100km (už na zimných pneu), by to malo byť cca 800km dojazd. Tento dojazd som nedal ani na letných, i keď teoreticky by to malo vychádzať.
Ak ste nepostrehli, opisoval som pre mňa neobvyklí jav a síce úpravu hodnoty dojazdu na nádrž podľa palubného PC, ktorý nastal bez toho, aby som čokoľvek nastavoval alebo resetoval (posun z 580 na 740 čo je rozdiel o 160). A podotýkam, že auto bolo odparkované.
Nevadí, ani odpovede na dotaz na konci správy som sa nedočkal. Dôležité je, že všetci vieme kde sú smajlíci.
Ak to zhrniem, tak takéto náhle zmeny údajov sú normálne a kontrola hladiny sa deje zrejme rovnako ako u všetkých áut sveta, čiže cez plavák. Ó, ďakujem za odpoveď :D
Mal som to nechať ešte vyzrieť a pokúsiť sa pouvažovať nad založením témy, opierajúc sa ľavým lakťom o stolík z dubového dreva, čo hrdo nesie môj PC v kúte malej izbyčky. Pri slabom svetle počas jesenných dní a melanchóliu, či depresiu vyvolávajúcich hmlistých večerov.
PC Personal Computer v mazda autach sa nenachadza, jedine, ak by si PC/NB niekto preniesol do auta.
Ale nachadza sa v autach elektronicka riadiaca jednotka, ktora ovlada vsetko v aute.
V nadrzi meria vysku hladiny naplne PHM elektromechanicky plavak - mechanicky sa pohybuje a predava info elektronickou cestou do riadiacej jednotky.
Ako vnimam, mas pochybnosti o spravnosti dat elektromechanickeho meraca hladiny naplne v nadrzi PHM v spojeni s riadiacou jednotkou v aute.
Ked Ti nesedia udaje o dojazde, alebo sa menia bezdovodne je to chyba a treba navstivit servis.
Rovnako by si, ale v tom pripade mal pochybovat aj o priemernej spotrebe, ktoru ukazuje riadiaca jednotka prostrednictvom LED dipslaya v aute.
Nemozes si mysliet, domnievat sa, ze udaj priemernej spotreby je spravny, ale ostatne udaje o spotrebe, dojazde, su nespravne.

Alebo si nam len chcel dat takymto sposobom opätovne na vedomie, ze podla displaya pocitadla v tvojom aute mas spotrebu 5,7 litrov/100 km
A podla skutocneho tankovania zo stojanu na benzinke mas aku spotrebu ?
Zistoval , prepocitaval si to ?

V mojej mazde ukazuje display takyto dojazd po dotankovani nadrze do plna. Mozes hadat 2x ci je to pravdivy udaj. ;)
 
Poslední úprava moderátorem:
@romin - nezlobím ;)
@lakilaki - ďakujem za odpoveď. Uff, som tak plytký, že Vám dávam takýmto spôsobom na vedomie fakty ohľadom spotreby môjho auta?! To určite nie . Všimol som si niečo nezvyčajné, tak som to konzultoval :)

Musím to všetko checknúť, či sa to bude opakovať a počkať na vyjazdenie nádrže.
V každom prípade ďakujem za postrehy ;)
 
Ahoj mazďáci, to jako vážně máte takovejhle dojezd :eek: ? To jsou naftové motory ? Já mám benzín a asi težkou nohu, pač na plnou mám tak cca 600km... Ale ja pravda že jezdím 85% město se spotřebou nejakých 6,9l (dlouhodobá)
 
Back
Top