• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Vestavěná navigace a multimediální systém MZD/Mazda Connect/NNG s dotykovým displejem (od roku 2014)

shr3k

správce
Člen týmu
6 204
Tady se píše o tomto systému, prosím držte se toho a nevkládejte příspěvky o nedotykové navigaci montované do různých modelů počínaje Mazda3 BP od roku 2018.
Mazda3_interior_2013_12.jpg
 
Návody na zprovoznění navigace NNG a dotazy.
 
Poslední úprava moderátorem:
Doteď jsem nezprovoznil vestavěnou navi, ještě mam víc jak 30 dní na stáhnutí aktualizace, pak je se mnou ámen. Dělám vše podle návodu a nic! :(
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak jsem byl v Mazdě a neodešel dokud se to nepořešilo ... nakonec sme se dopátrali že mam špatnej manuál a to na TpmTom, jenže nové navi mají NAVTEQ
na zahraničních serveru sem četl info že přes Mazda Toolbox se aktualizuje ... no a aktualizace znamená mapy z 2012 ... fuck policy NAVTEQ
 
Tak jsem byl v Mazdě a neodešel dokud se to nepořešilo ... nakonec sme se dopátrali že mam špatnej manuál a to na TpmTom, jenže nové navi mají NAVTEQ
na zahraničních serveru sem četl info že přes Mazda Toolbox se aktualizuje ... no a aktualizace znamená mapy z 2012 ... fuck policy NAVTEQ
Hlavně, že ti to ve vedlejším tématu včera píšu... :rolleyes:
 
Hlavně, že ti to ve vedlejším tématu včera píšu... :rolleyes:
Fakt sem si nevšiml, byl sem slepej od nerva :D
Je možné použít kartu SD s větší kapacitou?
na toolboxu píšou: Z bezpečnostních důvodů není výměna původní karty SD se systémem možná....

Jelikož mam z té pomatené akce NaviMazda čtyři volné SD tak sem to prubl a ejhle vono to jde :D :D :D
Origoš šla do trezoru a duplicate 16Gb sd je v autí
 
Poslední úprava:
Jsou na SD kartě jen mapy ,nebo nějaký soubory,aby se zprovoznila navigačka,když ji nemám koupenou ?
 
Je nejaky jednoduchy zpusob, jak zjistit verzi mapovych podkladu na SD karte? Snazil jsem se najit nejake zobrazeni verze primo na MZD Connectu nebo na SD karte a nic primocareho jsem nenasel.

Na SD karte se vsak nachazi soubor /content/DbVersion.zip/info.ini a v nem je:
Kód:
[dbversion]
device_name="JCIMazda"
cpv_nng="HMFEUR2014Q2"
cpv_ext="BJM7 66 EZ1D"
cp_name="Russia / Turkey / Europe"
region_config="FEUR"

Pred tim, nez jsem si delal update v Mazda Toolboxu tam bylo toto:
Kód:
[dbversion]
device_name="JCIMazda"
cpv_nng="HMFEUR2013Q4"
cpv_ext="BJM7 66 EZ1C"
cp_name="Russia / Turkey / Europe"
region_config="FEUR"

Lze to povazovat za verzi? Tedy ze "up to date" verze je 2014Q2? Nebo mam kouknout jinam?
 
Asi to neni nejvhodnejsi tema, kam to napsat. Ale zadne vhodnejsi k MZD Connectu jsem nenasel.

Nezkousel nekdo nejake odvaznejsi kousky s MZD Connectem? Nejake modifikace, psani vlastnich aplikaci apod.? Treba jen neco, co je na Mazda3Hacks.
Ja bych klidne neco vyzkousel, ale jeste si musim nastudovat co a jak ohledne zaruky. Kdyby nekdo vedel, at klidne rekne. Vedel bys k tomu neco Ty, @shr3k-u?
 
Vzhledem k tomu, že systém nemám, ta nemůžu sloužit s hákováním. :)
Aha me nedoslo, ze Ty mas vlastne jeste starsi system. A ani jako "počítačově technická podpora ovládající angličtinu pro nejmenovaný servis" k tomu nemas bliz, jo? :D
 
Asi to neni nejvhodnejsi tema, kam to napsat. Ale zadne vhodnejsi k MZD Connectu jsem nenasel.

Nezkousel nekdo nejake odvaznejsi kousky s MZD Connectem? Nejake modifikace, psani vlastnich aplikaci apod.?

No moc odvážné to není, ale na změnu wallpaperu se chystám o dlouhých zimních večerech, postup je triviální (připojit mobil s autem přes wifi, přes ssh se připojit na IP auta, zazálohovat origo obrázek, nahrát vlastní obrázek a restart); ještě jsem to neuzkoumal , ale stálo by za to pohledat, kde je nastaveno, že při vypnutí zapalování se má zobrazit ta nejzbytečnější obrazovka v systému (využití i-stop) a nahradit ji třeba grafem spotřeby apod. Do větších akcí bych se nepouštěl, jedna věc je drobná změna nastavení v nějakém texťáku, něco jiného je (IMHO) pak crack a reverzní inženýrství vedoucí k zásadním změnám vlastností (ať už pozitivním nebo končícím nějakým tím kernel panicem). Něco k zamyšlení o úpravě SW v autě: http://www.wired.com/2015/01/let-us-hack-our-cars/
 
ale stálo by za to pohledat, kde je nastaveno, že při vypnutí zapalování se má zobrazit ta nejzbytečnější obrazovka v systému (využití i-stop)
Zmenit i-stop na graf spotreby nevim jak. Ale u me se (ne)ukazovani te obrazovky pri vypnuti nastavuje primo v nastaveni te aplikace (nevim, jak se jmenuje, neco jako Fuel Economy Monitor?). Je tam na to nejake zaskrtavatko. Pokud by ale ty aplikace byly delane v Lua, tak by to nemel byt moc problem. Ale jeste jsem se SSHckem neprihlasoval. Komplikace by to byt nemela, vse na telefonu mam, akorat jsem si na to jeste nevyhradil cas.

Crackovat ve sve podstate nechci, to ani neumim. Ja jsem jen obycejny vyvojar, pouzivam dostupne moznosti a API, nehrabu se v pameti, binarkach a kdo vi co.
 
Aha me nedoslo, ze Ty mas vlastne jeste starsi system. A ani jako "počítačově technická podpora ovládající angličtinu pro nejmenovaný servis" k tomu nemas bliz, jo? :D
Jakože bych měl experimentovat na cizích autech? :) To není dobrý nápad...
 
Zmenit i-stop na graf spotreby nevim jak. Ale u me se (ne)ukazovani te obrazovky pri vypnuti nastavuje primo v nastaveni te aplikace

Jo tohle (ne)zobrazování je v nastavení MZD connect. Buď se při vypnutí zapalování zobrazí logo nebo Informace o spotřebě. To logo je pro řidiče ale mnohem užitečnější - info o spotřebě v podobě informace "i-stop, Rozsah, posilováno" je mi úplně k ničemu, ale třeba jsem divný a všichni ostatní prahnou po podrobnostech o i-stopu :D Takže při vypnutí systému uvidíme buď logo nebo i-stop. Proč bychom ale nemohli vidět třeba informaci o spotřebě ve formě grafů? Třeba je to někde v čitelném/editovatelném konfiguráku a stačilo by ručně přepsat, že se z aplikace Spotřeba má místo druhé obrazovky zobrazovat ta třetí.
 
Jakože bych měl experimentovat na cizích autech? :) To není dobrý nápad...
Nikoliv, jen to bylo mysleno tak, zda bez ohledu na to, ze to ve svem aute nevlastnis, k tomu neznas vetsi detaily nez bezny smrtelnik, protoze jsi s tim pracoval. Treba ze zkusenosti nejakeho nadsence, drbu v servisu nebo nejake publikovatelne tovarni zalezitosti. Jen jsem se proste zeptal ;).
 
Nikoliv, jen to bylo mysleno tak, zda bez ohledu na to, ze to ve svem aute nevlastnis, k tomu neznas vetsi detaily nez bezny smrtelnik, protoze jsi s tim pracoval. Treba ze zkusenosti nejakeho nadsence, drbu v servisu nebo nejake publikovatelne tovarni zalezitosti. Jen jsem se proste zeptal ;).
Právě, že když to nevlastním, není jaksi prostor k experimentování. Uvnitř je celkem normální linux s Waylandem a Operou, co má na starosti UI v JavaScriptu, takže hákovat to asi lze celkem dobře (posuzuji z pozic vývojáře m.j. v ExtJS).
 
Back
Top