• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Výměna halogenových žárovek v potkávacích světlech

Alamaster

rodinný člen KLANu
715
Rozhodl jsem se, že dám do auta svítivější žárovky do potkávaček. Kouknul jsem na konfigurátor žárovek a zjistil, že potřebuju H11.

Tak jsem nakonec vybral OSRAM Nightbreaker Unlimited. No a pak jsem mrknul do manuálu, jakže se to dělá, a docela mě přakvapilo, když jsem se dočetl, že dálkový jsou přístupný z motorovýho prostoru, ale potkávačky se mají měnit skrz podběh....

Naštěstí mě Vitus uklidnil, že pokud mám šikovný ruce, tak to půjde vrchem. Sice jsem měl problém sundat konektory, ale nakonec to šlo.

Přidávám obrazovou dokumentaci:

Tohle je koupená žárovka OSRAM Nightbreaker Unlimited

A tohle je původní, jak jsem zjistil je to Phillips LongLife

Přístup k žárovkám je docela úzkej, ale ruka se tam při troše trpělivosti dostat dá. Horší (aspoň pro mě) bylo odpojit ten pitomej konektor:

Ten konektor vypadá zhruba takto.

A fígl je v tom, že se musí poměrmě silně zmáčkout úplně na konci - jakoby směrem dolů. Pak povolí a jde sundat. Pak už se jen otočí žárovka o cca 45° proti směru hodin a vytáhne ven.

No a jak jsem už psal, nakonec se podařilo a dokonce to opravdu i svítí o něco líp. Jednak je na vlastní oči vidět, že to svítí dál a taky ta barva je trochu bělejší.

Vyměnil jsem nejdřív jen jednu (pravou z pohledu řidiče) a zkusil udělat pár fotek.

Tak doufám, že to třeba někomu usnadní život až bude poprvé jako já měnit žárovku v GH ;)

edit Vitus: sloučeno do jednoho postu, skvělá práce! Díky za všechny, kterým to usnadní výměnu žárovek :)
 

Přílohy

  • WP_20150528_002.jpg
    WP_20150528_002.jpg
    377 KB · Zobrazení: 186
  • WP_20150528_007.jpg
    WP_20150528_007.jpg
    466,9 KB · Zobrazení: 174
  • WP_20150528_004.jpg
    WP_20150528_004.jpg
    436,3 KB · Zobrazení: 174
  • WP_20150528_005.jpg
    WP_20150528_005.jpg
    475 KB · Zobrazení: 175
  • WP_20150528_010.jpg
    WP_20150528_010.jpg
    455,3 KB · Zobrazení: 183
  • WP_20150528_011.jpg
    WP_20150528_011.jpg
    733,6 KB · Zobrazení: 183
  • WP_20150528_012.jpg
    WP_20150528_012.jpg
    576 KB · Zobrazení: 184
  • WP_20150528_014.jpg
    WP_20150528_014.jpg
    479,3 KB · Zobrazení: 182
  • I6YJlee.png
    I6YJlee.png
    44,9 KB · Zobrazení: 177
  • WP_20150528_020.jpg
    WP_20150528_020.jpg
    282,9 KB · Zobrazení: 183
  • WP_20150528_021.jpg
    WP_20150528_021.jpg
    350,5 KB · Zobrazení: 181
  • WP_20150528_022.jpg
    WP_20150528_022.jpg
    458,9 KB · Zobrazení: 175
  • WP_20150528_023.jpg
    WP_20150528_023.jpg
    253,7 KB · Zobrazení: 183
Poslední úprava:
Jj výměna žárovek je strašná drbárna. Díkes za návod, ono to docela pomůže polopaticky kolikrát vysvětlit a ještě s fotodokumentací je to super :) ... Osobně tam mám klasické H. Ty nightbrakery bych si tam chtěl dát taky, ale vzhledem k jejich životnosti a ceně je tam naistaluji až tam dám denní LEDky... fakt se mi nechce pak každou chvili v tom měnit žarovky :D ... Jinak se mi zhlediska životnosti osvědčili Osramy Silverstary. Sice nesvítí jako NB, píší tam cca +50%, ale reál je nějakých cca 10-15m. Ale svítí světlejším, bělejším světlem než klasiky a jsou prostě lepší :) . Takže pokud někdo nemá DRL tak bych šel raději do těch Silverů :)
 
Poslední úprava:
Díky za tip na ty Silverstar. Já tam mám DLR, tak uvidíme, jak dlouho vydrží ty Nightbreakery...
 
Osram a Philips je dobrá volba. Já zkoušel, než jsem dodělal xenony, pár pochybnejch značek a pochopitelně to byly vyhozený prachy ...
 
Znáte to.. levná věc, dvakrát placená :D ... zpravidla to býva pravda :) ... a co jsem koukal. tak jsou již ceny Osramek na polovině než když jsem je dřív kupoval :) ... ještě jsem přemyšlel na Philips Blue vision ... docela rad bych viděl jak sviti v porovnání s obyč H/silverstar/blue
 
Dejte tam xenony a budete chtit ridit jenom v noci... ten rozdil je obrovskej

Odesláno pomocí aplikace Tapatalk
 
No xenony... to už je moc uprav pro Šmoulu :) spokojím se s pak s těma NB, když si vzpomenu jak tragicky mi svitilo BMW (e36), něco na způsob petrolejek ....
 
Xenony třeba časem, ale teďkon budou stačit ty NB :) Jinak četl jsem nějakej docela pěknej článek s porovnáním žárovek a psali tam, že ty modrý jedině značnový, tj. ty Osram nebo Phillips a že to světlo je jen velmi lehce namodralý - což je dobře, ale jinak svítí o něco líp, než standartní, takže asi OK, pokud je to to po čem toužíš ;)
 
Z hlediska testování žárovek mohu jednoznačně doporučit ty Osram Nightbreaker. Poslední verze mám tušení Unlimited. Ale jedině jak píšou kluci, tak k DRL nebo prostě do dálkovek. I když u těchto velkých patic jsem slyšel, že až tak rychle nepraskají, jako u H1. Nic nepálí na silnici víc, ale taky díky tomu, že tak moc svítí, tak se taví a brzo praskaj. Ale k DRL nebo v dálkovkách vydržej jednoznačně hodně dlouho ;)
 
dneska jsem vyměnil s pomocí @Natural v dálkových světlech obyč originální žárovky H9 za Osram CoolBlue. Jelikož se CoolBlue ani NightBreaker v H9 nedělají, koupil jsem H11

img_3736-jpg.2704.jpg

což je stejná patice, která se liší pouze vodící příčkou v patici, která se dá snadno odstranit nožem.

IMG_6037.JPG

porovnání žárovek

1) originál H9
IMG_6034.JPG

2) Osram CoolBlue
IMG_6040.JPG

na fotkách rozdíl téměř není patrný a bohužel ani v reálu ve tmě mezi stromy není rozdíl příliš markantní. Osram CoolBlue nesvítí tak žlutě jako originál, svítí o maličko líp.

Sečteno, podtrženo = za skoro 1000 Kč bych čekal větší progres........
 
Hmm, tak to je trochu zklamání. Ted nevim, jestli to teda dávat do těch potkávaček...
 
... správně bys k tomu měl mít automatickou nivelaci a ostřiky, podle vyhlášky. V parabole je to příšerná prasárna, u Mazd je to za čočkou jako origo xenon, takže to svítí přesně tak, jak má ...
 
s tím tě z STK vyrazí stejně jako s HID sadou, co mám já .... navíc, klasické HID sady s balastem nebo light verzí, kde balast umístíš dovnitř světel a není tudíž vidět jsou vyzkoušené a funkční (mám to na autě dva roky)
 
s tím tě z STK vyrazí stejně jako s HID sadou, co mám já .... navíc, klasické HID sady s balastem nebo light verzí, kde balast umístíš dovnitř světel a není tudíž vidět jsou vyzkoušené a funkční (mám to na autě dva roky)
¨proč mě s tím vyhodí z STK? čím to porušuje vyhlášku?
 
nemá to homologaci. Na STK remcají i na LEDky v parkovačkách i když v podstatě nemají proč ....
 
Back
Top