• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Výměna předních spodních ramen

JaMiJa

výkonný člen KLANu
534
Je tu někdo kdo to už dělal? Jaká jsou úskalí? Je potřeba nějaké speciální nářadí?
Stačí pouze ty ramena a víc není třeba?
Děkuji za reakce..
 
Ahoj, speciální nářadí nepotřebuješ i když třeba takovej stahovák kulových čepů se v tomhle případě hodí a hodně usnadní práci. Zkusim to napsat na M6GG trochu v rychlosti (podle tématu co jsi založil předpokládám že je to na GG/GY). Teď budu psát jen o přední nápravě ,takže spojení "spodní zadní rameno" znamená na přední nápravě to dole víc vzadu u kabiny. Pokud měníš jen spodní přední ramena,tak ti stačí zvednou auto,sundat dekl motoru, sundat kolo, odpojit aspoň na jedný straně stabilizační tyčku (já odpojuju z tlumiče) - pozor jestli máš automatický naklápění světel u xenonů, odpojit spodní uchycení tlumiče od ramena, povolit matici čepu ramena v těhlici, vyklepnout ten čep z těhlice (já používám stahovák na kuláky) a pak povolit rameno z nápravnice. Až budeš dávat nový rameno,tak utahovací moment je: šroub rameno-nápravnice 120Nm, šroub rameno-uchytení tlumiče 120Nm, matice čep-těhlice 190Nm, stabilizační tyčka cca 35-40Nm.
Pokud chceš vyměnit to spodní zadní rameno,tak postup je stejnej, jen nemusíš povolovat stabilizační tyčku a povolovat uhycení tlumiče (protože tam přece neni :D), ale za to musíš povolit celou nápravnici a lehce jí svěsit dolu, aby jsi ten šroub rameno-nápravnice dostal ven. Já to dělám tak že si nejdřív povolim uchycení volantu od převodky řízení co je dole na podlaze v tisícihranu na 12 klíček (někdy stačí jen prostě povolit volant jako by jsis ho chtěl znovu nastavit pomocí páčky pod volantem). Potom zvednu auto,sundam dekl motoru, sundam kolo, povolim matici na čepu ramena, vyklepnu čep ramena z těhlice (zase pomocí stahováku je to lepší), trochu si povolim ten šroub rameno-nápravnice, jen lehce povolim spodní úchyt motoru na straně nápravnice aby to bylo volnější, povolim a sundam oba ty spodní plechy co drží nápravnici (vzadu u matic co drží nápravnici), povolim obě dvě ti zadní hlavní matice co drží nápravnici a ty dvě přední matice (u nárazníku) povolim jen lehce. Potom se buď sama nebo se zatáhnutim ruky nápravnice trochu svěsí a ten šroub rameno-nápravnice jde ven.
Před dotáhnutim těch šroubů rameno-nápravnice je dobrý si nastavit rameno do přibližný polohy jako když je auto s kolama na zemi. Pokud bys ho nechal viset směrem dolů a utáhnul,tak vzniká v silentblokách toho ramene zbytečný pnutí.
Kdyby jsi potřeboval utahovací momenty tak řekni, napíšu ti je.

Jinak jestli něco je nebo třeba dalšího to těžko říct. Jestli tam ty ramena máš dlouho (třeba 12 let a víc) a nikdy se s nima nehejbalo,tak můžou bejt šrouby uhnilý, při vyndavání můžou prasknout ty futra v těhlici ve kterých jsou zalisovaný čepy, atd.... Prostě demontáž může proběhnout naprosto bez problémů a nebo taky můžeš v ruce držet flexu.
 
Poslední úprava:
My jsme nemohli dostat ven ten cep-pomohlo az nahrati plynem pomalu do cervena. Takze to neni prace pro nekoho kdo nema zkusenosti a poradnou vybavu.


Odesláno z mého C2105 pomocí Tapatalk
 
Bude to dělat člověk co se mi o Mazdu stará už 4ty rok.
Dělá hlavně VW, než mu cokoli dám na opravu, pozjistuju si sám co to obnáší a podělím se s ním o poznatky. Upozorním ho na různá nebezpečí, poprosím ho o dodržení, prostě mechanik s kterým se dá domluvit a debatovat. Není hloupý ani nešikovny, jen umí naslouchat a nedělá ze sebe mistra světa.
 
Na to nahřátí pozor. Pokud se to rameno mění a jde do šrotu tak je to jedno, ale pokud je hodně třeba z těhlice jen odpojit a znovu potom zahrát (z důvodu opravy něčeho jinýho), tak tím nahřátím se ten kulovém čep hodně poškodí.
Kdyby náhodou se při demontáži čepu poškodilo to futro co je v těhlici, tak se dá normálně koupit nový (rozlišuje se pro přední a zadní spodní rameno) a průměrně v Mazdě stojí 700Kč (cena brána na M6MPS týden zpět).
Futra jsou pod číslem 33-022
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda&grp_id=W1&cat=AEGA09&blk_id=3300A

Plus ještě nějaký obrázky z workshopu
napravnice.jpg prednispodni.jpg zadnispodni.jpg
 
Poslední úprava:
Menil jste nekdo nekdy spodni predni vlevo u automatu? Mysli Mazda jako vazne, ze se musi sundat vana z prvodovky, aby sel vysunout sroub?:triumph: Mam sto chuti ho riznout a dat tam kratsi, protoze vpravo jsem vytahnul strasne zbytecne dlouhy.

IMG_20201017_182006.jpg IMG_20201017_181850.jpg IMG_20201017_181837.jpg IMG_20201017_181825.jpg IMG_20201017_181756.jpg
 
( M6 gg r.v 2006 , hatchback , disel 89 kw) ZDar chcem sa spytat že čo mi odporučate vymenit a čo prelisovať , idem menit tlmiče , struny zostanu stareé , stabilizacne tyčky zostanu , čo sa týka tych ramien ( mam v tom chaos ) ktore vymeniť kus za kus a ktore dat nove ? Dakujem za odpoved .
 
Pokud chceš vyměnit to spodní zadní rameno,tak postup je stejnej, jen nemusíš povolovat stabilizační tyčku a povolovat uhycení tlumiče (protože tam přece neni :D), ale za to musíš povolit celou nápravnici a lehce jí svěsit dolu, aby jsi ten šroub rameno-nápravnice dostal ven. Já to dělám tak že si nejdřív povolim uchycení volantu od převodky řízení co je dole na podlaze v tisícihranu na 12 klíček (někdy stačí jen prostě povolit volant jako by jsis ho chtěl znovu nastavit pomocí páčky pod volantem). Potom zvednu auto,sundam dekl motoru, sundam kolo, povolim matici na čepu ramena, vyklepnu čep ramena z těhlice (zase pomocí stahováku je to lepší), trochu si povolim ten šroub rameno-nápravnice, jen lehce povolim spodní úchyt motoru na straně nápravnice aby to bylo volnější, povolim a sundam oba ty spodní plechy co drží nápravnici (vzadu u matic co drží nápravnici), povolim obě dvě ti zadní hlavní matice co drží nápravnici a ty dvě přední matice (u nárazníku) povolim jen lehce. Potom se buď sama nebo se zatáhnutim ruky nápravnice trochu svěsí a ten šroub rameno-nápravnice jde ven.
Před dotáhnutim těch šroubů rameno-nápravnice je dobrý si nastavit rameno do přibližný polohy jako když je auto s kolama na zemi. Pokud bys ho nechal viset směrem dolů a utáhnul,tak vzniká v silentblokách toho ramene zbytečný pnutí.
Kdyby jsi potřeboval utahovací momenty tak řekni, napíšu ti je.
Jakou by si Maxi doporučil značku toho spodního zadního ramena. Na e-shopu kde kupuju díly (mlparts.cz) mají třeba Meyle, Skf, Fag, Trw a všechny stojí celkem podobně mezi 1200 až 1400, jen Trw je za necelý tisíc. Začalo mi na levé straně dost vrzat, protože praskla ta prachovka tak bych ho rád vyměnil za nějaké kvalitní. Jinak perfektní návod ;)
 
@MAN
Koukal bych na Moog (asi výherce), Sidem (druhý v pořadí), TRW, Meyle. Kdyby ho měl Lemförder tak jdu jednoznačně do něho.
 
No Lemförder jsem právě na žádném E-shopu kde nakupuju nenašel, mají od nich jen to přední. Z těch doporučených mají tohle rameno akorát Sidem a pak ty co jem uvedl. Tak asi vezmu ten Sidem. Díky moc ;)
 
Ještě malý dotaz, stačí vyměnit jen poškozené rameno nebo je lepší vyměnit zároveň i na druhé straně? Ať nemusíme tu nápravnici popouštět za chvíli znovu.
 
@MAN jestli tam ty ramena jsou ještě originální a 15 let starý, tak je vyndej oboje, zabal hezky do krabice a pošli do Japonska Mazdě do muzea že dělají kvalitní věci ??
Je to na tobě, ale já bych vyměnil oboje. Na klasickou GG ta cena není zas taková obzvlášť když tam budou dalších 10let.
 
Poslední úprava:
No originál asi budou :grinning: v záznamech o servisu co mám od nova jsem jejich výměnu nenašel. Jen se trochu bojím aby ta nová aspoň pár let vydržela, jak vidím dnešní nová auta, tak si tohle asi nechám až do důchodu :grinning: díky ;)
 
GG má v podstatě že všech mazd nejlepší přední zavěšení kola. Sice tam jsou 3 ramena, takže když se pak mění všechny, tak to stojí víc peněz, ale zase ty jízdní síly se mezi ty ramena krásně rozdělí a ve výsledku nejsou tak zatěžovaný jako třeba na zavěšení typu MacPherson.
 
Nemel jste nekdo fyzicky v ruce tohoto Maxgeara? Opravdu je to s loziskem misto silentbloku?
Na Primere jsem mel pak horni loziskova. Byla super a vydrzela daleko vice 5-6x.
 
Back
Top