• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Výměna sedadel za elektrická s pamětí a v kůži

Jsou tyto informace užitečné?


  • Celkem voličů
    20

Diamond1980

výkonný člen KLANu
105
Zveřejňuji tento návod pro všechny, kteří co si chtějí udělat radost a vyměnit látkový interiér za kožený plně funkční. Krok po kroku zde uvedu co je potřeba k úspěšnému zvládnutí této operace.

1) nákup kompletního interiéru včetně palubních doplňků a tapecírunků byl pro mě krok číslo jedna.

2) s tímto návodem je za den hotovo, ale určitě není kam spěchat. Platí pravidlo, že je potřeba vše dělat s rozmyslem a pomalu.

3) nezbytností je dobré kvalitní nářadí včetně plastového "páčidla" na uvolnění plastů. Pokud použijete šroubovák, tak to taky bude tak vypadat.

4) v autorizovaném servisu vám s tímto nikdo neporadí. Nejsou zkušenosti a naopak vám budou tvrdit, že to nejde, a že vám určitě nebudou fungovat paměti sedadla (jednotky to neumí apod.)

5) JAKO PRVNÍ KROK: ODPOJIT BATERII. (Po kompletní demontáži interiéru jste připraveni na montáž) demontujte přední sedadla, každé je jištěno čtyřmi šroubky na hvězdu - ořech E12 plastové kryty prahů 4x plastový kryt pojistek (jištěný platovým šroubkem s hlavičkou) plastové kryty sloupků plastový kryt hrany kufru plastové kryty levá, pravá strana kufru (velké kusy v celku) demontujte zadní sedadla (srouby šestihrany, táhla apod.)

6) sedadlo spolujezdce - musíte zapojit napájení - kostru (-) si vyberte tak, jak se vám to zamlouvá (ideálně systémově). Plus by mělo jít přes pojistku s příslušným jištěním. Které dráty zapojit, poznáte zcela bezpečně, protože tam žádné jiné navíc nejsou. Černá (-) a zelená s červeným proužkem je (+). Mně se podařil sehnat i systémový konektor.

7a) sedadlo řidiče napájení – zde je potřeba připojit zase napájení (-) a (+). Jedná se o napájení, které není ovládání motorů. Zde vám budou chybět ve vašem originálním konektoru osazené piny a buď si zajistíte kabely s piny, či to zapojíte mimo systémový konektor. Já jsem volil systémový konektor, jak jinak. Zapojuje se černá (-), a červená (+) ze zadní části konektoru je to ten pár, který je v modrém konektoru a dále pokračuje černou+bílá a modrou+černá (originál).

7b) sedadlo řidiče paměti – toto už byl dost ořech rozluštit. Nejsou návody a data. Vycházel jsem ze starších dílenských manuálů, které jsou na zahraničních serverech. Ovšem ani po týdnu jsem nedohledal zapojení na novou cx-5ku. Studium nicméně pomohlo a zde je to zapojení, na které čekáte. Ze zadní části konektoru je modrá a šedá (+ bílá, která pravděpodobně slouží pro bezdrátový modul ovladače). Zapojuje se tedy modrá a šedá, která je komunikační linka HS CAN (H/L). Linku najdete v celém autě. Já jsem použil svazek, kde se mně nejlépe napojovalo, tedy pod plastovým krytem prahu. Zde je velký svazek drátů a je potřeba vybrat kroucený pár. Pozor na druhou sběrnici, která je stejná, ale má na sobě stříbrné kroužky. Je potřeba vybrat ten pár, který je čistě červěný a bílý. Modrá z pod sedáku jde na bílý kroucený pár a šedá z pod sedáku jde na červený kroucený pár. (nezaměnit). V mém případě jsem zase použil systémové kabely s piny, tak se nenechejte zmást.

8) zapojte baterii

9) enjoy your hard work

10) v případě, že se do toho někdo chce pustit, tak ještě doplním jak zapojit vyhřívání zadních sedadel.

11) celý kožený interier se dá sehnat za poměrně slušné peníze

1.jpg 2.jpg zapojení cx-5´2018.jpg 3.jpg
 
Tak klobouk dolů před Tvojí šikovností. ;)
Mám dvě otázky: jaké byly celkové materiálové náklady a kolik jsi ušetřil před nákupem téhož z výroby?
 
Díky. Náklady na získané know how a práci nepočítám. 15tis mě stál kompletní interier, což byla dle mě super cena. Počítám, že původní ještě zpeněžím. Nový kožený interier byl netknutý. O jednom v černé kůži ještě vím, ale je dražší. Jako bonus jsme dostal kompletní elektroinstalci do celého interieru vozu s keyless systémem :). Ještě jsem obětoval 4tis za systém Bose - tam bude investice do tuneru a jednotky bose. Jinak všechny repro, subwoofer a zesilovač mám. To nechám na jaro či léto, ať to můžu dělat venku. Keyless asi dotáhnou taky na jaře pokud se mně nebude chtít dříve, ale vzhledem k tomu, že mám dvě děti, tak času moc není. Navíc dávám přednost veteránovi, to je jiné kafe a taky úplně jiná elektroinstalace :)
 
Právě jsme se díval na mazdu a kůže je ve výbavě revolution top, tedy až v té nejvyšší. není možnost si to dokoupit. já mám attraction v automatu, tedy o dvě kategorie níž. Bílá je za příplatek 5tis.
 
Vzhledem k tomu, že píšou attraction... Tak napadlo mě to, že to může být z různých zdrojů, ale pídit se po tom nebudu. Těch dílů se prodává hafo, a řešit, zda je to takové nebo makové, tak to by si člověk musel kupovat všechny díly funglovky.... Otec měl v létě nehodu v chorvatsku a policie to posoudila jako vinu na obou stranách. Sestřelil ho motorkář, který jel přes plnou a na křižovatce... Pojišťovna ti nic nedá a v Toyotě vyčíslili opravu na 150tis bez DPH. Kamarád to opravil za 55tis z dílů z vrakecu a to se nemuseli ani lakovat, byly ve stejné barvě :) . Nevím, zda je potřeba řešit morální dilema. Nadřel jsem se na tom jak bulhar a návod jsem pro ostatní uveřejnil, nenechal jsem si to pro sebe, což jsem mohl. Nevím, zda by byl někdo schopen rozběhat paměti a pustil by se do takové operace. Ještě k původu uvádím, že některé díly, které jsem chtěl, prodejce nebyl schopen dodat - předná a zadní část auta byla zrušená. Nemyslím, že by byli tak hloupí, aby prodávali karoserie, kde je vinko. Beru to tak, že se bourá, bourat se bude a nové auta nejsou vyjímkou.
 
Ale auto ti zavidim kamo ! :)

Podívej, je ze 50% leasingovky, takze ani neni moje. Mazda je jediné auto, které jsem si koupil dvakrát, a to jsem říkal, že si stejnou značku dvakrát nekoupím :muted: . Před tím CX5 `12 černá :) .
 
Ale auto ti zavidim kamo ! :)

Podívej, je ze 50% leasingovky, takze ani neni moje. Mazda je jediné auto, které jsem si koupil dvakrát, a to jsem říkal, že si stejnou značku dvakrát nekoupím :muted: . Před tím CX5 `12 černá :) .
Nova cx5 je povedena kazdy den koukatelna ! O interieru nemluvim ! O motoru nema cenu psat ! leasing neres moje cx3 je take na 5 let jen zapujcena :) ! Proste jsi udelal top vyber a kup !
 
Pozor na zapojeni sběrnice. Nahoře jsem uvedl zapojeni kdekoliv na správnou sběrnici. Nicméně se po nastartování motoru tato mnou vybrana vetev odpojuje a při nastartovaném autě tak nenastavite paměťi. Vadí to v případě, že máte Head Up display, kdy se sedadla synchronizuji s nastavením výšky displaye. Display lze nastavit pouze při nastartovam motoru. Ha. Správná sběrnice je ve stredovem tunelu pod řadici pákou. Je tam i joint konektor (ten svazek červených a bílých vodicu).20180420_142123.jpg 20180417_111805.jpg
 
@Diamond1980 obdivuji s jakou odvahou jsi do této akce šel. A ještě více mě mile udivuje, jak se dělíš o své zkušenosti. Ačkoli asi sám tušíš, že tyto Tvé informace využije minimum zdejších členů Klanu...
I když se sám (zřejmě) nikdy do podobné akce nepustím, se zájmem toto téma sleduji. Děkuji. :)
 
Back
Top