• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Výměny olejových náplní - ATM, rozdělovací převodovka, zadní diferenciál

g3nino

člen KLANu
33
Chtěl bych poprosit někoho o vyjádření, v jakých intervalech (případně zdali vůbec) měnit olej u CX-5_FL_
SKYACTIV-D 2.2 (r.v. 4/2015, 129kw, 4WD) v automatické převodovce, rozvodovce a diferenciálu. V manuálu k vozidlu, který jsem prostudval, není o výměnách těchto kapalin zmínka. Vyjádření autorizovaných servisů se liší. Někde olej měnit chtějí (Aspekta Plzeň), jinde mi to naopak rezolutně odmítají (viz vyjádření výrobce Mazda) a jinde zase nevědějí. Dále mám k dispozici vyjádření zastoupení Mazdy:

Odpověď na otázku jestli se provádí pravidelná výměna oleje v automatické převodovce.
Bez důvodu se toto nedělá vůbec.
Pouze pokud je problém nebo je špatný stav oleje (spálený).

Jinak se neprovádí.

Měnil někdo z Vás, případně nechal si měnit v autorizovaném servisu (pokud ano v jakém?) uvedené olejové náplně? Nebo jsou opravdu uvedené skříňky bezůdržbové, případně se mění olej pouze když je problém? Něco mi říká, že když nastane problém, tak už bude asi pozdě :D
 
Olej v AT ..za me ideal menit prvne po 80tis km ci v peti letech, pak po kazdych 60tis km..to plati pro nas pintlich lidi. Pro bezne uzivatele..bych stejne doporucil prvne vymenu pri 100-120tis km ci po osmi letech a pak zase za kazdych 80tis km ci dalsich pet let..

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Ahoj g3nino,
o tomhle jsem vytvořil téma (bohužel nesprávně nazvané) loni v listopadu: https://www.mazdaklan.cz/threads/mezinapravova-spojka-cx-5-ke-udrzba.1639/#post-46495
Protože v tom doteď nemám úplně jasno, chytnu se Tvého tématu. Upozorňuji, že mám manuální převodovku, tak ohledně automatu nic nevím ani nezjišťuji.
Napsal jsem ve svém tématu, že z asi osmi obvolaných autorizáků jen Bošina mi sám nabídl při servisu po 120 000 km i výměnu oleje v zadním diferenciálu. Poté, co jsem si o tom něco zjistil na internetu, jsem s tím souhlasil. Z internetu (nikoli z oficiálních informací Mazdy) jsem totiž získal dojem, že by se olej v zadním diferenciálu měl měnit každých 60 tisíc km. Moje auto bylo servisováno do 70 tisíc v německých autorizákách, ale olej v zadním diferenciálu neměnili. Zřejmě je to politika Mazdy. Snad to ty kolečka přežily. Za výměnu oleje v zadním diferenciálu jsem zaplatil 690 korun (práce + mat. + DPH), což je proti ceně nového diferenciálu (údajně 40 tisíc) pakatel.
Rozdělovací převodovka či přídavná převodovka či rozvodovka (angl. transfer case): předpis Mazda žádá jen kontrolu hladiny, jestli je blízko plnicího otvoru, příp. doplnění. Pan Hyšpler od Bošiny doporučuje olej měnit v závislosti na frekvenci využití a zátěži AWD. Předepsaná náplň je 1,45 litru oleje Mazda SG1 (API Service GL-5, viskozita SAE 80W-90).
 
Domácí výměna oleje v rozdělovací převodovce CX-5: mám to za sebou. Olej z autorizáku, plastiková pumpička za 125 korun a dvě hliníková těsnění pr. 18/24×1,5 mm z místní mototechny. Návod na youtube doporučuje uvolnit napřed zátku v horním (plnicím a kontrolním) otvoru – co kdyby jeden po vypuštění náplně zjistil, že s horní zátkou jaksi nehne...
Podle uživatelského návodu http://owners-manual.mazda.com/gen/en/cx-5/cx-5_8ft1ee17b/ tam je 0,45 litru a taky že jo. Akorát jsem nikde nenašel utahovací moment, tak jen od oka a později zkontroluju těsnost.
 
Back
Top