• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Webasto - výměna svíčky

Paulie Fell Kriss

nový člen
6
Zdravim jiz nejakou dobu mi nechce zapalovat svicka vebasto. Zajel jsem do servisu kdy mi rekly ze cca 6000 vymena. Coz je v celku cena k zamysleni kdy chapu ze vytahnout to a vratit je na cely den. Ale platit prave za to servys se mi nechce to ho raci vyskubu sam. Spis je horsi kde na nej sehnat dily atd... takze otazka zni resil uz nekdo svicku ve vebastu??? Jaky jsou ceny nejlip postupy atd... diky
 
Ahoj, rozebrání Webasta a výměna svíčky (žhavícího kolíku) se dá najít na videu (youtube). Webasto musí celé ven (4x šrouby, 2x vodní hadice a 1x naftová) pak se to webasto docela jednoduše rozpůlí a vyměníš kolík. Pokud zadáš do vyhledávače typ Webasta; žhavící kolík, musí to něco najít a jednoduše to objednáš. (Jde to i přes běžné prodejní servisy). Pak se to musí ale řádně odvzdušnit!!!
 
Cítíte spálenou naftu z webasta v autě když stojíte třeba na křižovatce?

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
Cítíte spálenou naftu z webasta v autě když stojíte třeba na křižovatce?

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
Za mě mohu říct, že "spálená nafta" byla cítít. Ale myslím si, že Webasto, pokud z nějakého důvodu nejede, tak řídící jednotka toto vyhodnotí a podávací čerpadlo u Webasta přestane tlačit. Proto bys neměl naftu cítit z Webasta.
Naftu, kterou jsem já cítil uvnitř auta, byla z toho důvodu, že netěsnili podložky pod vstřikama. Pod víkem ventilů se následně vytvářel tlak a foukalo mi přes gumičky u podávacích naftových trubiček. Po nastartování a zahřátí odděláš plastový kryt motoru a krásně to jde vidět - trubičky, jsou očouzené, když sundáš víčko oleje - tak to je jak mašinka. :D
Taky jsem si původně myslel že to je Webastem
 
Podložky tam mám cca 40tisíc km,měly by být v cajku.Navíc v říjnu auto prošlo detailní kontrolou při výměně spojky.Vsazim na to webasto,ze mi cmudi do interieru.

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
Podložky tam mám cca 40tisíc km,měly by být v cajku.Navíc v říjnu auto prošlo detailní kontrolou při výměně spojky.Vsazim na to webasto,ze mi cmudi do interieru.

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
Pokud sázíš na Webasto, pak bych ho zkusil obejít. Webasto Thermo top C/Z, lze jednoduše odpojit na konektoru, vysuneš malou hadičku od nafty, zaslepíš to u Webasta a přívodu (šroubek + posunutí objímky) a zkus to bez toho. Jediný rozdíl co bys měl poznat je ten, že se tak rychle nezahřeje motor. Chybu by ti to vyhodit nemělo. Ale vzhledem k tomu, že Webasto má svůj výfuk pod auto cca. 50cm, vyvedený zhruba před DPF filtr. Sání do kabiny je jinde. No uvidíš
 
Třeba to kde má webasto vyfuk jsem nevěděl.Díky za radu :)
Akorát nemám dpf teda,M6 GY 2003,2.0DI

Odesláno z mého HUAWEI P7-L10 pomocí Tapatalk
 
Ahojky prosimvas to wabesto ma i mazda 6 2.0di 2007 105kw.?? Kde si jsem totiž četla ze se da nastavit už dopředu než vůbec nastartuju aby se seplo děkuji
 
Ahojky prosimvas to wabesto ma i mazda 6 2.0di 2007 105kw.?? Kde si jsem totiž četla ze se da nastavit už dopředu než vůbec nastartuju aby se seplo děkuji
Ahoj, no každopádně pokud je Webasto nastavitelné - budou tam někde hodiny (časovač), jinak to bude max. závislé topení jako u většiny Mazd. Existují packety pro dodatečnou montáž časovače, ale vzhledem k ceně, stáří vozidla a blížícímu se jaru :D, si myslím že to je zbytečné.
 
Ahoj, no každopádně pokud je Webasto nastavitelné - budou tam někde hodiny (časovač), jinak to bude max. závislé topení jako u většiny Mazd. Existují packety pro dodatečnou montáž časovače, ale vzhledem k ceně, stáří vozidla a blížícímu se jaru :D, si myslím že to je zbytečné.
Ahoj děkuji. Investovat do toho nechci jen me to zajímalo tak děkuji žádné hodiny tam nejsou
 
Muze mi nekdo poradit mam mazdu 6gg D 89kw.Webasto se nevipne a jede nonstop i po zamceni auta jelo pres noc a vybilo baterii. Kde muze byt problem po zapojeni nabite baterie jelo i bez klicku v zapalovani. Dekuji za jakoukoliv radu
 
Zdravím, narazil jsem na tohle vlákno, řeším podobný problém s kouřením na mé mazdě 3 (BK14), 2.0 MZR-CD, 105kW, 2007 takže o generaci starší a 3ka, ale tuším podobný motor. Mám nový aftermarketový DPF asi 2500Km najeto (měnil předchozí majitel- byl prasklý a svítilo DPF, reset v Mazdě) a za dobu, co Mazdu mam 2x probliklo DPF - jednou, když se čistilo sání a EGR a pak, prý když se měnily rozvody a gufero (motor asi často startovali a točili, aby zjistili kde teče olej...). Vstřiky mají něco za sebou - 220 000Km a hodnoty nemají nejlepší, ale auto startuje hned, jde za plynem, volnoběh nelítá, jenom někdy po zastavení pocukává a většinou to po chvilce přestane. Na diagnostice PM_GEN 3,45 g/l, pro info.
Teď k problému, často po krátké době po studeném startu je z pod auta u DPF slyšet hučení, něco jako plynový hořák/turbína a po nějaké době začne jít z pod auta kouř a slušný smrad. Z koncovky výfuku toho moc nejde. Teď v chladnějším počasí je to ještě umocněné bílým dýmem jak z filmu ;) Zvuk pokračuje i po krátké jízdě, ale bez filmových efektů.
Vedle DPF je nějaký malý výfuk s tlumičem, tak to jde asi z toho, ale k čemu to tam je a proč ten kouř - nějaké předehřívání katalizátoru nebo nějaká chybná regenerace? Kdyžtak sem můžu připíchnout nějaké hodnoty z diagnistiky, prosím napište jaké. Děkuju moc pomoc.
 
shr3k, děkuju za přesunutí do tohoto tématu, i když si nový čtenář bude myslet, že je minimálně začátek mého příspěvku mimo ;) Abych řekl, tak jsem netušil, že moje auto má webasto - můj první diesel a takových překvápek :eek: A funguje teda klasicky, tj. normálně na ohřev chladící vody, takže se dřív zahřeje motor a začne dřív hřát topení v autě... Setkal jsem se jenom s webastem na elektřinu.
Kouř a smrad je způsobený teda asi zanesením hořáku, když se vypalují saze. Jo a asi to bez odpojení přívodu, viz předchozí diskuse, vypnout nejde, resp. než se dostanu k tomu to vyčistit, protože nemůžu zastavit chvíli po nastartování třeba na šraňkách a nechat běžet motor bez údivu kolemjdoucích a do kabiny se ten smrad taky přes motorový prostor a sání dostane :confounded: PS: S DPF a katalyzátorem to teda vůbec nesouvisí? Děkuju za info.
 
Nesouvisí, to je na ohřev vodního okruhu.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Back
Top