• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Xenony, výbojky

Včera jsem náhodou zjistil, že mi nesvítí pravý xenon, ale když jsem vypnul a zapnul světla, tak se rozsvítil. Jak zjistit, co je špatně? Samozřejmě, můžu koupit novou výbojku za tisícovku a vyzkoušet, abych pak zjistil, že to bylo něčím jiným a litr v prdeli :(
Tak prozatím stačí přehodit levou za pravou a uvidíš, jestli je problém ve výbojce nebo ne. Nejjednodušší řešení, jak poznat, kde je chyba.
Když xenon pokaždé nastartuje, tak je chyba většinou ve výbojce. Sám jsem to řešil na GH, kdy někdy xenon za jízdy zhasnul. Bylo vidět, že už je vysvícený. Po výměně výbojek je vše v pořádku ;)
No ja tak jezdím uz 3 roky,někdy to naskočí hned,jindy musím rozinat,zhasinat světla třeba i 5minut než naskočí pravé světlo.Jedinou radu co sem dostal bylo,koupit nový světlo,nikdo nebyl schopný říct jestli je v prdeli trafo,nebo starter xenonu.Vybojku sem měnil,celkem tři kusy,nový i starý a světlo dal blbne.Pokud máš dost peněz,nech světlo vyměnit,pokud je ti líto 5ti tácu jako me,zvykni si a blikej,jako na diskotéce :)
Jak píše @shr3k , stačí vyměnit řídící jednotku + startér. Popřípadě ještě kouknout na kostry ;)
 
Prohodit výbojky mě taky napadlo, jenže když by to bylo výbojkou, tak by mi nesvítila levá strana, což je horší. A musel bych se hrabat v obou světlech, vlastně zatím ani nevím, jak složité to je.
 
Nic jiného jak poznat, kde je problém bez kupování nové výbojky, ti neporadím. Pro @Deri je to záležitost na 2min. max :D Pro normální smrtelníky to moc fajnová práce není (málo místa) :confused:
 
Xenony jsou pro mě úplná novinka, tak jsem se radši zeptal, kdyby tam byla nějaká jednoduchá finta, jak to zdiagnostikovat. Odložím to na neurčito, ve dne ani za šera to nepoznám a v noci to snad naskočí po vypnutí a zapnutí světel.

Nejpitomější je závada, která se sama objevuje a sama mizí. Ta se blbě hledá i blbě odstraňuje.
 
Pokud jsi z Prahy, mohu eventuelně zapůjčit jetou výbojku k vyzkoušení, ať nemusíš rozdělávat obě světla. Když tak SZ.
 
S xenony se taky trápím už delší dobu...pokud nejde xenon zapnout, bývá problém ve startéru, pokud se zapne a po chvilce zhasne, bývá problém v trafu (ŘJ).
 
Ahoj tak jsem se dnes trápil s přehozením levé za pravou výbojku.

Už párkrát se mi stalo, že při jízdě mi zhasnul pravý xenon. Startují oba v pohodě, tak jsem chtěl vylučovací metodou zjistit v čem je problém.
Jinak jsou tam zřejmě originál Philips najeto 75 tis. km a rok 2009

Při rozebrání jsem si všiml, že výbojky jsou uprostřed jakoby "zakouřené" a cosi hnědého jakoby oxidace více té "oxidace" bylo na pravé výbojce - ta která zlobí
Ti z vás co výbojky měnily si toho také všimli? viz. foto

Přemýšlel jsem na těmito:
Xenonová výbojka D2S OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE 35W 5000k

Díky za každou odpověď
 

Přílohy

  • IMG_0779.JPG
    IMG_0779.JPG
    433,5 KB · Zobrazení: 59
Já po 7letech měnil za Osram Xenarc Original. Originál Philips vydržely fakt dlouho.
 
@fouscz Potvrzuji, měl jsem stejný problém. Výměna výbojky pomohla a xenon už za jízdy nezhasíná ;)
Oxidace naprosto stejná, tzn. vysvícená výbojka.
S Osramem určitě špatně neuděláš ;)
Já používám GE, jak už jsem v tématu zmiňoval a cena/výkon super. Barevná teplota jako origo 4000-4300K.
 
Ok díky za odpověď. Ještě mám přeci jen otázku :)
Když vezmu ty blue intense jsou to 5500k můžu mít pak problém na STK či policie? Případně v zahraničí? Nebo jsou jen povoleny 4000-4300k?
Nikde jsem o tom nic nenašel jen píší, že by neměly být fialové to by už byl problém :D
 
Problémy určitě žádné. Povolena je bílá barva, což 5500K splňuje, takže žádný problém ;) Proto jsou také Osramy homologované.
Jojo "nejlepší" na cestách jsou Poláci s cca 15000K :D
modacar-h7-xenon-yedek-ampul-30000-kelvin-102921-otm102921_1432221896.7782.jpg
 
Chtěl bych se zeptat zda někdo nezkoušel Hid sadu 55w a vysoce svítivé žárovky, nebo používáte jen 35w
 
Ako odchadzaju Xenony .... Riesil som dnes vadne DRL na mazde, a medzitym som si vsimol umierajuci D2S v lavom svetle.:depressed: Zaujimave, ze do svetla na pravej strane mi vnikala voda, vodna para cca 2 roky, ale skomiera xenon na druhej strane , vo vodeodolnom svetle lavom svetle.
 
Poslední úprava moderátorem:
Chtěl bych se zeptat zda někdo nezkoušel Hid sadu 55w a vysoce svítivé žárovky, nebo používáte jen 35w

Ahoj Hlavní rozdíl mezi xenonovou výbojkou a HID sadou je v tom, že xenon je studený a neničí čočku a parabolu na rozdíl od HID.
HID hřeje jako blázen a časem Ti odrovná čočku i parabolu. Osobně jsem to zažil kdysi na Passatu, kde jsem dal na zaručenou radu kamaráda "tuningáře" HID výbojku do čočky na místo žárovky. Skončilo to tak, že mi jednoho krásného dne upadla parabola ve světle a musel jsem koupit obě světla nové! Při vyndávání teplé výbojky jsem se jí nechtíc dotknul a nebudu Ti asi muset do detailu líčit, jak vypadala poté moje ruka.
U xenonů je stabilizátor, který automaticky upravuje neustále výšku světelného toku- elektricky nastavovaná parabola dostává informace od snímačů z obou náprav. U pevné paraboly budeš oslňovat protijedoucí řidiče. V Praze mě o půl noci zastavili policajti právě kvůli těmto světlům. Mohou Tě ihned zaslat na STK... Liché argumenty, že to vymontuješ a pojedeš na STK s origo žárovkama řidičům do protívky jedoucím nepomohou. I přes to, že jsem měl HID 5000K, tak za deště a sněžení jsem viděl tak, jako v mlze s dálkovými světly.
Závěr si udělej sám...
 
Ahoj Hlavní rozdíl mezi xenonovou výbojkou a HID sadou je v tom, že xenon je studený a neničí čočku a parabolu na rozdíl od HID.
HID hřeje jako blázen a časem Ti odrovná čočku i parabolu. Osobně jsem to zažil kdysi na Passatu, kde jsem dal na zaručenou radu kamaráda "tuningáře" HID výbojku do čočky na místo žárovky. Skončilo to tak, že mi jednoho krásného dne upadla parabola ve světle a musel jsem koupit obě světla nové! Při vyndávání teplé výbojky jsem se jí nechtíc dotknul a nebudu Ti asi muset do detailu líčit, jak vypadala poté moje ruka.
U xenonů je stabilizátor, který automaticky upravuje neustále výšku světelného toku- elektricky nastavovaná parabola dostává informace od snímačů z obou náprav. U pevné paraboly budeš oslňovat protijedoucí řidiče. V Praze mě o půl noci zastavili policajti právě kvůli těmto světlům. Mohou Tě ihned zaslat na STK... Liché argumenty, že to vymontuješ a pojedeš na STK s origo žárovkama řidičům do protívky jedoucím nepomohou. I přes to, že jsem měl HID 5000K, tak za deště a sněžení jsem viděl tak, jako v mlze s dálkovými světly.
Závěr si udělej sám...
Díky za výstižné informace, ale spíše jsem chtěl vědět zda někdo nepožíval sadu 55W. Hid sadu jsem už používal dávno na Peugeotu, to vše co jsi uved je pravda, Mazdá má ale oproti Pasatu čočku a tudíž větsinu paprsku odfiltruje Ale abych se vrátil k k věci, v 99% jsou výbojky a trafa na 35w, ale dělají 55w, nechci se bavit o tom že tam není třeba dávat odpor, spíše zda někdo nepoužil 55w a zda nemají větší svit. O větší teplotě bych asi polemizoval, jelikož se právě hid sada dává z důvodů menší teploty oproti halogenu a v dnešních umělohnotných světlech se žárovka přehřívá a brzo odejde, jelikož dříve sklo vztřebalo tuto teplotu. Nespletl jsi se s HOD sadou, kde jde žárovku plněnou xenonovým plynem a má vysokou teplotu.
 
@proton Hlavně dej bacha na levné sady z Číny. Zkusil jsem jednu takovou sadu 55W v H1 a letěla hned pryč. Barva otřesná a poblikávaly, prostě šmejd. Potom jsem dával klasiku 35W a to už bylo jiné kafe. Být tebou tak na 55W zapomenu a jdu do ověřené kvality i vzhledem k výdrži komponentů.
 
Díky za výstižné informace, ale spíše jsem chtěl vědět zda někdo nepožíval sadu 55W. Hid sadu jsem už používal dávno na Peugeotu, to vše co jsi uved je pravda, Mazdá má ale oproti Pasatu čočku a tudíž větsinu paprsku odfiltruje Ale abych se vrátil k k věci, v 99% jsou výbojky a trafa na 35w, ale dělají 55w, nechci se bavit o tom že tam není třeba dávat odpor, spíše zda někdo nepoužil 55w a zda nemají větší svit. O větší teplotě bych asi polemizoval, jelikož se právě hid sada dává z důvodů menší teploty oproti halogenu a v dnešních umělohnotných světlech se žárovka přehřívá a brzo odejde, jelikož dříve sklo vztřebalo tuto teplotu. Nespletl jsi se s HOD sadou, kde jde žárovku plněnou xenonovým plynem a má vysokou teplotu.

Passat měl taky čočku. Už bych to do auta nikdy nedal. Měl jsem HID. Nikomu to ale nerozmlouvám ;)
 
Takze, caka ma vymena xenon žiariviek v AFS svetlach M3 BK, myslim, ze mali ich verzie GTA a MPS.
Mate uz s takymi svetlami niekto skusenost ?
Poradite mi, na co si davat pozor pri vymene ?
 
To budou D2S výbojky. Je tu o tom napsáno 7 stránek, tak to můžeš proletět a určitě se dozvíš mnoho info, co tě zajímá ;)
Já dávám například GE Xensation (4100K, poměr cena/výkon super).
Dále kluci doporučují a píšou zkušenosti s různými Philips a Osram. Rozhodně se vyhnout levným padělkům z Číny.
Výměna klasická, nejhorší je nedostatek místa :)
Foto v akci: Naturalova 6 GH Lilac Silver
A doporučuji potom ke xenonům 4000K ledky do parkovaček k barevnému sladění: Výměna žárovek za LED u Mazda6 GH
 
Back
Top