• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Zadrhávajicí se plynový pedál/čištění škrtící klapky

LadyDoubleEl

rodinný člen KLANu
762
Mazdar,
četla jsem na různých fórech, že je to problém v klapce.
Je možné, že může být problém i jinde?
Nechci se pouštět do čištění klapky, když si nejsem jistá.
Po zahřátí motoru, jede plyn jak má.:oops:
 
Jojo pokud jde plyn, hlavně v zimě za studena, jakoby ztuha utrhnout z horní polohy, tak je to z 99% zaprasená klapka od EGR ventilu která se v zavřený poloze jakoby přilepí k housingu a musí se silou odtrhnout.
Samotnej proces vyčištění klapky neni nic extra složitýho. Stačí odmontovat na dvou sponkách hadici co je mezi AirBoxem a klapkou odšroubovat 4 šrouby kterými je klapka přišroubovaná k sání a může se čistit.

Takle vypadá odmontovaná zašpiněná klapka ze zadní strany:

Atakhle zasviněný je to od EGR v samotnym sání za klapkou (ta trubička vpravo je právě výstup z EGR, který je vyústěn těsně za klapku)
 
Poslední úprava moderátorem:
Já sem problém se špiněním sání u sebe pak ještě vyřešil dalším levelem na trvalo a to zaslepením toho EGR

takle pan EGR vypadá

Stačilo si pod něj podle těsnění vystříhnout z plechu záslepku bez těch 2 dir kudy skrz něj proudí výfukový plyny a problém vyřešen.
 
Poslední úprava moderátorem:
No, dneska půjdu přezouvat, tak snad se mi s tím podaří něco udělat.
Každopádně díky za informace, snad něco neposeru. :rolleyes:
 
No, tak jsem se k tomu nakonec dostala až dnes a zjistila jsem, že klapka byla v rámci možností čistá, ale pro jistotu jsem ji trochu pomohla. Každopádně, pokud není problém tam, tak mě ještě čeká strašná cesta k tomu, abych zjistila, kde ten problém je. o_O
Jsem z toho fakt odvázaná :D
 
Kalpka měl čeká taky, protože mám nemlich ten samej problém. Akorát bych se chtěl ještě zepta, jestli by mi někdo neporadil, jakým způsobem je nej tu klapku vyčistit... Možností mám doma dost, ale nevim, která bude vhodná o_O
 
Já měl sundanou celou tu klapku a hezky jsem si s tim pohrál s kartáčkem na zuby a techničákem/čističem na brzdy
 
Já na to vzala čistič karburátorů.. co je nejlepší to netuším, ale jede to jak švýcarský hodinky
 
Dneska ráno byly tak -2 stupně a při rozjezdu jsem zjistil, že mi lepí pedál plynu. Prostě nejdřív nejde sešlápnout a pak se utrhne. A tak se to chovalo asi tak 5 kilometrů. Protože nejsem žádnej zelenáč, šel jsem po škrtící klapce, naštěstí je k ní skvělej přístup, takže stačilo jen dávat bacha, abych při rozborce neztratil šrouby. Pak jsem ji vyčistil WDčkem a technickým benzínem a trochu oškrábal tu hranu, na který to zřejmě drhne, jak je tam nalepenej bordel. Tak doufám, že jsem to opravil a že to bude nafurt.

Edit Natural: Sloučeno do existujícího tématu.

Edit PKadecka: pro vyhledávání: škrtící klapka, přilepený plyn
 
Poslední úprava:
Jo to je klasickej problém u GGček jakmile přijde zima.
Ten bordel co tam je nalítanej z EGR to zalepí a pak se to musí větši silou odtrhávat (obvykle jak se to trochu zahřeje jízdou se to malinko zlepší)

Řešení je jak píšeš to vyčistit ale to je jen dočasný
Pak ještě fáze 2 a to trvalý řešení zaslepit EGR ventil aby se tam nedostával ten bordel z vejfuku, kterj způsobuje to přilepování.
Mám to osobně vyzkoušený na svý 2,3ce. Když se to udělá správně (EGR se nechá zapojený jen se zaslepí vedení plynů) tak to ani neháže žádnou chybu do jednotky.
 
Tady bych trohu přidal z jiného soudku,ale v podstatě se jedná o stejný problém. Problém u nových motorů SkyKákoš benzín. Jak už asi hodně lidí slyšelo,tak benzínový SkyKákoš-G nemá EGR ventil. Což je povzbuzující,protože emise to plní.motor se stejně průběžně ohřeje a zároveň nejde bordel do sání. Jenže.....
To by nebylo aby bylo. SkyKákoš-G sice nemá EGR ventil,který by posílal za jistých podmínek spaliny z výfuku před klapku a špinil jí,ale tenhle motor má časování sacích ventilů. To umožňuje motoru měnit kompresní poměr hlavně když jde na volnoběh nebo je jen lehounce sešlápnutý plyn. Mazda tento jev u těhle motorů popisuje z důvodu snížení produkovaného tepla a tím snížení možnosti klepání který u vysokokompresního motoru (14:1 nebo 13:1) docela hodně hrozí.
Zatím to vypadá pořád "super".
Jenže tady nastává ten problém,že když motor jde do komprese,tak pokud nastane podmínka "volnoběh" nebo "lehounce sešlápnutý plyn",tak sací ventily dozavírají v momentě kdy píst už je lehce v kompresi (tím dojde k zmenšení kompresního poměru) a vlastně část směsi + bordelu ze spalovací místnosti hodí do sání.
No nebudu to nějak prodlužovat a těžce vysvětlovat,ale u mýho SkyKákoše G165 bylo za klapkou (v sání) po 40000km takovýho bordelu jako u klasickýho doře fungujícího motoru s EGR (tím nemyslím motory co už spalujou olej) takovýho bordelu,jako by měl najeto cca 100000km. Problém je,že tahle špína je vidět až když otevřete klapku,protože je prostě až za klapkou a ne před ní. Před klapkou byl jen lehounký poprašek který by 40000km odpovídal.

Takže moje doporučení pro všechny co mají benzínový SkyActivi první generace: Každých cca 30000-50000km odpojte sací potrubí mezi klapkou a boxem vzduchového filtru. Dejte klíček nebo tlačítkem start polohu ON (to je ta poslední poloha kdy motor NENÍ nastartovaný,ale třeba funguje i foukání z "klimy"). Ať vám někdo nebo cihla sešlápne plynový pedál úplně na plno a drží ho. A mezi tím pomocí technického benzínu nebo IPA a hadru utřete všechno kam došáhnete i samotnou klapku zezadu.
 
V GG je ten EGR až ZA klapkou, ne? Pokud to bereš podle směru proudění vzduchu, tak PŘED klapkou je strana ke vzduchovému filtru a ZA klapkou je strana motoru. Taky je zasviněná z té strany, co je motor, ze strany vzduchového filtru je celkem čistá. Na té hadici mezi filtrem a klapkou je ale odvětrání olejových par, jde to přímo do hadice, zatímco u focusu to šlo do vzduchového filtru.

Nevyčistil jsem ji aby vypadala jako z továrny (to bych asi dělal ještě teď), ale jen aby nedrhla. Hlavní bylo očistit stěnu v místě, kde k ní doléhá kolečko v zavřeném stavu a naopak očistit tu stranu / hranu kolečka.
 
Jasně, máš naprostou pravdu, jsem tydýt. Teď čtu co jsem napsal. EGR je samozřejmě za klapkou a odvětrávání je před. Asi bych neměl psát nic večer.
 
Poslední úprava:
Zdá se mi, že při jízdě na tempomat to cuká - jakoby přidá plyn, pak ubere. Může to být tou klapkou? Jakoby auto bylo naučené jezdit se zasranou klapkou a teď je vyčištěná a navíc nemusí 100% těsnit (což by podle mě nevadilo, protože auto si stejně při volnoběhu pouští vzduch samo, u focusu na to byl volnoběžný ventil, u mazdy nevím, zatím ji tak dobře neznám).
 
Kadečka: Může to být tím, že je ŘJ naučená jet se zasviněnou klapkou. Chvilku potrvá, než si to sedne.
 
@Deri a čím si to vedení plynů zaslepil? Nějakým plechovým plíškem?
Vyrobil jsem si pod EGR ventil jednak záspleku z plechu, ale krom toho kvuli tomu, že jsem zachoval vodní chlazení EGR ventilu, tak jsem si na každou stranu této záslepky vyrobil z klingeritu těsnění shodného tvaru.

Tady je na foto demontovaný EGR ventil a ona záslepka + ty 2 těsnění:
IMG_20141004_170956.jpg
 
Včera som preventívne pozrel na klapku, čistá zrovna nebola :) Fotka pred a po.
 

Přílohy

  • 20170616_144104.jpg
    20170616_144104.jpg
    636,6 KB · Zobrazení: 114
  • 20170616_150553.jpg
    20170616_150553.jpg
    598,1 KB · Zobrazení: 110
Mazdar lidi,
Chtěl bych se zeptat, jestli a co je nutně potřeba po vyčištění škrtící klapky? Někde jsem četl že se to naučí samo časem ale většina doporučuje reset nastavení. Ví někdo jak na to?
 
Restart je jednoduchý, odpoj - na baterii, párkrát prošlápni brzdu a zase zapoj. Pak dej klíč do druhé polohy a nech klapkou ať si najde krajní polohy (20 vteřin musí stačit). Pak už jen jezdi. ŘJ by si všechno postupně upravila, ale proč jí to neusnadnit...
 
Back
Top