• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Zima vs nafta - problémy způsobené zimou

Martin221

nový člen
6
Mám mazdu 6 2.0 89kw 2007 ....Mám problém zo štartovanim ....Motor točí ale nechce naskočiť ...Začalo to tým že bolo asi - 30 °C ráno som auto naštartoval a po chvilke vyplo motor takto sa to zopakovalo ešte dva krát a od vtedy nechce auto naskočiť .....Skúšal som odpojiť scv ventil na čerpadle ale nepomohlo( čítal som na iných fórach že by vtedy malo auto naskočiť a ísť v núdzovom režime ) ale nestalo sa tak ..... Tak neviem či na chybe vážne čerpadlo alebo niečo iné lebo za vyskúšanie čerpadlá dám pomaly 200 € a ak je funkčné budú to vyhodené peniaze ak má niekto dobrú radu sem snou ...
 
asi ti líp odpoví místní naftologové, ale hned z první mě napadá zamrzlá nafta ... Bylo to auto od té velké zimy někde, kde je nad nulou ..?
 
asi ti líp odpoví místní naftologové, ale hned z první mě napadá zamrzlá nafta ... Bylo to auto od té velké zimy někde, kde je nad nulou ..?
Už od piatku je v teplej garáži a nepomáha... nafta není zamrznutá aj keď v daný moment poruchy mohla byť .....Ale od vtedy nie a nie naštartovať zajtra ide mechanik vyskúšať trisky a ja sa pokúsim zohnať použité čerpadlo
 
Diagnostika nic neukázala(nízký tlak paliva v railu či cokoli jiného s palivovým systémem)? Dost se to stává, že totálně zamrzne nafta v palivovém filtru (ikdyž je vyhřívaný). Zkoušel si napumpovat naftu do filtru? Ať si to čerpadlo netahá samo.
 
než měnit čerpadlo, vstřiky, tak na prvním místě vyměnit palivový filtr, zvlášť pokud nevíš jak tam je dlouho....

Ještě bych dodal, kdo ví jaký ten filtr tam je, pokud není originál, tak bych se pídil po tom filtru.
 
Ještě bych dodal, kdo ví jaký ten filtr tam je, pokud není originál, tak bych se pídil po tom filtru.
Filter vymením to je jasná vec ale to nemôže ovplyvniť to že nechce naštartovať ( aspoň si to myslím ) buď je slabý tlak nafty od čerpadla alebo neviem už čo je stym do konca týždňa hádam na to prídeme ale za ďalšie rady budem rád

Diagnostika nic neukázala(nízký tlak paliva v railu či cokoli jiného s palivovým systémem)? Dost se to stává, že totálně zamrzne nafta v palivovém filtru (ikdyž je vyhřívaný). Zkoušel si napumpovat naftu do filtru? Ať si to čerpadlo netahá samo.
Nie neskúšal ale zajtra sa do toho dám a vymením aj ten filter uvidíme čo to urobí ...Dám vedieť vďaka za rady a nie neukázala lebo kamarát ma diagnostiku ale na mazdu majú viacerých problém u nás s diagnostikou ale ozval sa mi ďalší mechanik ktoremu by to malo ísť tak za ním pôjdem ak nebude žiadna zmena
 
Poslední úprava moderátorem:
Mám mazdu 6 2.0 89kw 2007 ....Mám problém zo štartovanim ....Motor točí ale nechce naskočiť ...Začalo to tým že bolo asi - 30 °C ráno som auto naštartoval a po chvilke vyplo motor takto sa to zopakovalo ešte dva krát a od vtedy nechce auto naskočiť .....Skúšal som odpojiť scv ventil na čerpadle ale nepomohlo( čítal som na iných fórach že by vtedy malo auto naskočiť a ísť v núdzovom režime ) ale nestalo sa tak ..... Tak neviem či na chybe vážne čerpadlo alebo niečo iné lebo za vyskúšanie čerpadlá dám pomaly 200 € a ak je funkčné budú to vyhodené peniaze ak má niekto dobrú radu sem snou ...
Gratulujem.
Super napad testovat mrazuodolnost nafty v nadrzi pri " asi -30 st. C " na vlastnej mazde. :banghead:
Mozes do testovacieho formulara objednavatela testu napisat, pri teplote -30 st. C nafta sparafinizovala, je nefiltrovatelna, upchala (mozno aj poskodila) palivovy system.
Mozes zaroven odporucit tým, ktorí chcu jazdit s dieselom pri teplotach -30 st C, aby tankovali vyhradne Arktickú naftu,
lebo bežná zimná nafta parafinizuje a upcháva palivový systém +- pri -20 st. C
Ak arktickú naftu vopred nenatankovali, nech sedia doma na zadku, kym sa neotepli z minus 30 st. C , aspon na -15 -10 st. C

P.S.
V sobotu (-16 st.C ) som videl situaciu, ako majiteľovi novučičkého "sused-prestížneho Mercedesu GLK" nakladali jeho prémiovku na odtahovku, lebo zima ....
Po kúpe auta, už mu asi nezvýšili €urá na arktickú naftu o_O
 
Když už je tu řeč o naftě v zimě, na netu jsem narazil na tento testík. Celkem jsem teda čučel.

 
Jo pánové, ono v práci jsem se setkal s tím, že nešlo nastartovat, protože žhaviče byly KO. A čerpadlo a vstřiky můžou být v top stavu či nové a stejně to nepůjde. Takže ještě žhaviče projet.
 
Gratulujem.
Super napad testovat mrazuodolnost nafty v nadrzi pri " asi -30 st. C " na vlastnej mazde. :banghead:
Mozes do testovacieho formulara objednavatela testu napisat, pri teplote -30 st. C nafta sparafinizovala, je nefiltrovatelna, upchala (mozno aj poskodila) palivovy system.
Mozes zaroven odporucit tým, ktorí chcu jazdit s dieselom pri teplotach -30 st C, aby tankovali vyhradne Arktickú naftu,
lebo bežná zimná nafta parafinizuje a upcháva palivový systém +- pri -20 st. C
Ak arktickú naftu vopred nenatankovali, nech sedia doma na zadku, kym sa neotepli z minus 30 st. C , aspon na -15 -10 st. C

P.S.
V sobotu (-16 st.C ) som videl situaciu, ako majiteľovi novučičkého "sused-prestížneho Mercedesu GLK" nakladali jeho prémiovku na odtahovku, lebo zima ....
Po kúpe auta, už mu asi nezvýšili €urá na arktickú naftu o_O
Si múdry akosi neaku príčinu to má kopa

áut nastatovalo a to moje ani pri teplote nad nulou nechcelo ....Čiže už niečo bolo zle a mráz iba tomu dopomohol ale prídeme mu hádam na korienok
 
Zdravim dnes mi auto na dalnici, zacalo cukat a samo snizilo rychlost, a neslo pridat. Mohlo to byt tim, ze zamrzal filtr nebo primo nafta? Preci jen -19 a 140 udela nejakou tu zimu :D udelalo to jen rano po nejake dobe na dalnici. Ted vecer to jelo jakoby nic
 
Poslední úprava:
zdravim tak nakoniec sme nasli chybu a su to trisky ktore podpalovali a stracalo kompresiu a asi koli tomu nechytilo ....zajtra vycistime trisky dame nove podlozky zlozime a malo by sa jazdit znova :)
 
zdravim tak nakoniec sme nasli chybu a su to trisky ktore podpalovali a stracalo kompresiu a asi koli tomu nechytilo ....zajtra vycistime trisky dame nove podlozky zlozime a malo by sa jazdit znova :)
A nezapomen zkontrolovat sací koš ve vaně at neskončíš jako tisíce neštastníků se zadřeným motorem...
 
Zdravim dnes mi auto na dalnici, zacalo cukat a samo snizilo rychlost, a neslo pridat. Mohlo to byt tim, ze zamrzal filtr nebo primo nafta? Preci jen -19 a 140 udela nejakou tu zimu :D udelalo to jen rano po nejake dobe na dalnici. Ted vecer to jelo jakoby nic
To se mi jednou stalo na modré GY, nic příjemnýho na dálnici :) Doporučím změnit pumpu, kde budou mít lepší naftu a třeba u příští výměny oleje vyměnit palivák (už bys tam měl mít po Dejvovi faceliftovej, což je dobře). Od té doby už se mi to nikdy nestalo (začal jsem tankovat jinde). Nahoře je pěkně ukázáno na videích, že není nafta, jako nafta a při nižších teplotách se to rázem projeví ;)
 
Já taky teď natankoval jinde než normálně a start v pohodě, ale tak za 10min jízdy cukání atd. Dotankování 40litrů zimní nafty (deklarovaná do -30°C) a pohodička.
Hold opravdu není nafta jako nafta, bohužel........
 
Pánové teď tankuji u Tesca a jejich UltraDiesel a můžu říct, že výborná. Dokonce regenerace DPF u mého 2,0MZR-CD proběhla až po 307 km, což je můj rekord, co to sleduji přes ForScan.
 
Kolegové a kolegyně já začal tankovat u Eurooil bez biosraček přidávám aditiva Vif (znalci dieselu ví) a super mužů jen doporučit.Auto parkuji venku a zimní starty žádný problém jen to chce mít v pořádku baterií a tankovat pořádné palivo .
 
Back
Top