• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Zvýšení výkonu

Jo ja to neberu jako ze to je shit jen jsem si vzpomnel na ten test tak sem to tu hodil ;)
 
"Mokrý" filtry od K&N používám už cca přes 10 let a nikdy jsem s nima problém neměl. Mám je jak v autech tak i v motorce a naprosto bez problému. Ve svý M3BM ho mám už nějakých cca 60000km (10000km vložka, 50000km celý sání s K&N šiškou) a všechno funguje naprosto bezproblému. Nejdýl jsem ho měl mam pocit v 626, kde filtr najel přes 150000km (taky žádný problém - pak se auto prodalo) a pak v bejvalý 323BJ kde jsem s nim najel přes 100000km. Co jsem zkoušel na dynamometru,tak u 323BJ 2.0 benzín kde jsem měl od K&N čistě jen vložku do origo filtrboxu,tak při třech měřeních přidalo v průměru 1,7kW (2,3 koně), takže jen vložka do origo filtr boxu není nijak výkonová záležitost,ale vyplatí se z dlouhodobýho hlediska, protože se nemění, jen se vypere a znovu naolejuje. Jen doplňuji že v době měření měla vložka najeto 53000km (samozřejmě že byla čerstvě vypraná a naolejovaná).U svojí 2.0BM jsem šel nejdřív taky do vložky a tam byl výkonovej nárůst při jednotlivejch měřeních od 1,2kW do 1,5kW. Pak jsem se rozhodnul nainstalovat celý sání od K&N (69-6033TTK). Co je znát okamžitě,tak to je zvuk. Když člověk jeden normálně s lehkou nohou na pedálu,tak je to přibližně stený jako s originálem,ale jak tomu dá člověk "napít",tak je krásně slyšet hlubokej tón. Výkonově to podle brzdy (bohužel jsem měřil jen 2x za sebou) přidalo 3,8kW (5,1 koně), ale je to hodně závyslí na teplotě,protože když se prostor pod kapotou potom ohřál,tak druhý měření ukázalo už jen 2,6kW nárůst. Proto taky jen co budu mít někdy volno chci předělat ten tepelnej štít a udělat úplně jinej kterej víc odstíní teplo z motoru, aby ho motor nenasával přes sání. Kolik to přidalo teď po úpravě řídící jednotky nedokážu říct,protože to už jsem s origo sánim neměřil.

K tomu že tyhle olejový vzduchový filtry dokážou poškodit třeba váhu vzduchu nebo zašpinit sání říkám jedno - ANO může se to stát,ale za 99,9% problémů si může člověk sám a je to způsobený špatnou údržbou. Nejčastěji se to stane,když člověk po umytí filtru ho naolejuje až moc a ještě k tomu ze špatný strany (olejuje se jen na stranu kterou přichází špinavý vzduch).Taky častou chybou spojenou s přeolejovánim je,když nedočkavej človíček nenechá olej aby se vstřebal a šup s nim do auta a plnej kotel. Já po naolejování počkám cca 10-15 minut aby se olej do balvny vsáknul (tím se ukážou nenaolejovaný místa který je třeba dostříknou - nejsou fialový - a pak znovu čekám až se olej vsákne), dám ho do auta a nechám auto nastartovaný na volnoběh cca 3 minuty.
To samý i když filtr koupím úplně novej a rozbalim ho z igelitu. Než ho začnu trápit tak ho nechám cca 3 minuty blafat na volnoběh a pak cca 5km klidnou jízdou s málem plynu.

Tak jako tak, když už se rozhodnete překopat celý sání,tak je nesmysl dělat jen to sání. Tyhle věci jdou ruku v ruce i s výfukem = dostanete víc vzduchu,tak ho musíte taky víc vypustit
 
Poslední úprava:
Dik za link , ten rear sway bar byl v planu rovnou i s front strut barem od ULTRA RACING , ale bohuzel neposilaji do Ceska. Tak sem koupil od SPEEDLINE ale ti zas nedelaji ten zadni stabilizator :D Takze objednam ten RACING BEAT.
Obejdnej ho přes evropský zastoupení. Nebudeš řešit CLO a DPH a mám vyzkoušený že opravdu fungujou. Jen budeš čekat cca 3 týdny,protože oni vždycky z USA objednávají snad celej kontejner,tak chvilku čekají než se naplní.
http://www.racingbeateurope.com/
 
Maxi a ty co se neolejujou jako co mam ja ten Injen tak co doporucujes? Vyprat v ruce v teple vode (s nejakym saponatem?) nebo ve studene? Po kolika tisici kilometrech je treba ten filtr vyprat asi...?
 
Super, díky moc Maxi!
Vyčerpávající odpověď jako vždy :)
I jen u tý vložky byl znát lepší zvuk? Později bych to rád podpořil lepší koncovkou výfuku. Celý sání přijde na řadu možná až po záruce (pokud auto do tý doby neprodám).
 
Maxi a ty co se neolejujou jako co mam ja ten Injen tak co doporucujes? Vyprat v ruce v teple vode (s nejakym saponatem?) nebo ve studene? Po kolika tisici kilometrech je treba ten filtr vyprat asi...?
Čoveče já žil v tom,že ty co se neolejujou (suchý filtry),tak se maximálně profouknou (zevnitř ven) a nebo rovnou hodí do koše a kupujou se nový. :D Koukni na video od AEM:
U těch olejových filtrů se doba čištění nejvíc vztahuje na tom jaký je ovzduší. Ostraváci ho budou čistit co 15000km a lidi někde na vrcholku sněžky budou čistit 45000km. Já na něj kouknou pokaždý když měnim olej (každých 10000km) a čistím ho v průměru 20000-30000km. Ale opravdu je to závislý na čistotě ovzduší.
Super, díky moc Maxi!
Vyčerpávající odpověď jako vždy :)
I jen u tý vložky byl znát lepší zvuk? Později bych to rád podpořil lepší koncovkou výfuku. Celý sání přijde na řadu možná až po záruce (pokud auto do tý doby neprodám).
U vložky jsem žádnej zvukovej efekt nikdy a na ničem nezpozoroval a nebo si to už nepamatuju jak to bylo zanedbatelný - u aktuální BM ani u motorky určitě nic zvukovýho znát nebylo.
 
Poslední úprava:
Tak to ja koupim novy az zjistim ktery mi tam pasuje...
https://www.ebay.ca/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=injen+filter+3+"
To zas ne, pokud nebude vyloženě poškozenej nebo v nějakym dezolátnim stavu,tak bych ho taky čistil.

Záleží co máš od injenu za sání,ale teoreticky by jsi měl mít filtr X-1017-BB
https://www.ebay.ca/sch/i.html?_odkw=injen+filter+3+"&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XX-1017-BB.TRS0&_nkw=X-1017-BB&_sacat=0
ale tady to můžeš zkouknout/ověřit: http://injen.com/search.asp?stop=1&Year=2015&MakeID=12&ModelID=86&Eng=4 Cyl.
 

Tak jako tak, když už se rozhodnete překopat celý sání,tak je nesmysl dělat jen to sání. Tyhle věci jdou ruku v ruce i s výfukem = dostanete víc vzduchu,tak ho musíte taky víc vypustit


No upřímně pochybuju, že když ti sání na atmosféře přidá 2-4kW, tak hned poběžím kupovat jiný výfuk.. Na turbomotoru je takové sání ovšem jiné kafé.;) Tam už to vše dává jiný smysl... sání, plnící tlak, odvod výfukových plynů ,downpipe, výfuk, úprava mapy a rázem jsme úplně na jiném výkonu. :rolleyes:
 
Back
Top