• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Antikorozní nástřik podvozku a dutin

trubka32

člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
96
Chtel sem se zeptat jestli pri nastriku prahu a dutin je rozdil mezi sprejem a pistoli?

samozrejme ocistil odmastil natrel penetrator (zakladni anti korozni barva)

a nastrikal Dinitrolem 482

ma ochrany ucinek stejny a nebo tim sprejem to neni ono?

co se tyce dutin pouzil sem od Firmy SIKA (my odebirame lepidla od teto firmy)
 

Přílohy

  • TOSH0903.JPG
    TOSH0903.JPG
    268,1 KB · Zobrazení: 92
  • TOSH0904.JPG
    TOSH0904.JPG
    274,9 KB · Zobrazení: 85
  • TOSH0905.JPG
    TOSH0905.JPG
    275,7 KB · Zobrazení: 85
Já to nemám rád. Když se to neudělá pořádně, hnije to pak pod tím nástřikem a jeden neví na čem je... Proč to není ošetřeno už od výrobce?
 
Rozdil bude asi pouze v aplikaci..
Taky myslím, sprej je jen víc naředěný.
Já to nemám rád. Když se to neudělá pořádně, hnije to pak pod tím nástřikem a jeden neví na čem je... Proč to není ošetřeno už od výrobce?
To je IMO víceméně mýtus spojený s nevhodnou aplikací na zkorodovaný a chemicky dále nestabilizovaný povrch. Většina těchto nástřiků funguje tak, že případnou vodu při aplikaci vytěsní díky povrchovému napětí a vzlínavosti. A taky mají antikorozní látky už v sobě.
 
Vyrobce jednoduse nechce mit auto dokonaly podle uzivatele. Idealni je auto osetrit hned jak ho privezes domu. Neli to nechat udelat uz u dealera..
 
Vyrobce jednoduse nechce mit auto dokonaly podle uzivatele. Idealni je auto osetrit hned jak ho privezes domu. Neli to nechat udelat uz u dealera..
Jasná věc, z čeho by žil, kdyby dělal auta, co vydrží 20 let... :)
 
Presne tak. Idealni to maj treba v CA, tam ty auta nehnijou a nemaji takovy starosti jako my tady, kde je vlhko :)
 
Chtel sem se zeptat jestli pri nastriku prahu a dutin je rozdil mezi sprejem a pistoli?

samozrejme ocistil odmastil natrel penetrator (zakladni anti korozni barva)

a nastrikal Dinitrolem 482

ma ochrany ucinek stejny a nebo tim sprejem to neni ono?

co se tyce dutin pouzil sem od Firmy SIKA (my odebirame lepidla od teto firmy)



Já používám spreje a nikdy nebyl problém. Nejvíce mi vyhovuje Dinitrol 445, je hodně trvanlivý a odolný. Pokud už je někde koroze, tak ty antikorozní nástřiky samy o sobě moc nezmohou, je třeba povrch důkladně zbavit koroze a navíc stabilizovat pomocí RC900.

Ideální je ošetření nového auta, jak už bylo zmíněno výše. Prevence je mnohonásobně lepší, levnější a také účinnější, než řešit rozsáhlou korozi po x-letech....


Výrobce na to kašle ze dvou hlavních důvodů:

1) úspora ve výrobních nákladech, ostatně Mazdy nemají ani pozinkovanou karoserii (ověřená informace přímo v Mazdě + potvrdil mi to i autorizovaný prodejce a jeho servisní technik)

2) životnost auta se plánuje v průměru na nějakých 5-6 let; každý výrobce chce prodávat stále nová auta + profitování autorizovaných servisů. Tak proč dělat trvanlivé vozy?
 
1) úspora ve výrobních nákladech, ostatně Mazdy nemají ani pozinkovanou karoserii (ověřená informace přímo v Mazdě + potvrdil mi to i autorizovaný prodejce a jeho servisní technik)
Prodejci a servisní technici kolikrát ani nevědí, co mluví. Samozřejmě že Mazdy jsou, obzvlášť ty moderní s tenkými plechy (úspora materiálu, hmotnosti, bezpečnost chodců), pozinkovány, jinak by ty plechy nepřežily ani transport z válcovny do lisovny. A kdo by je pak stříkal tou tenkou vrstvou laku, hm? Následně se po vylisování a svaření karosérie celá ještě jednou koupe. Ale ani pozinkovaná karosérie není záchrana, když je špatný konstrukční detail (viz spojení lemů blatníků 2 DY, 3 BK, 6 GG/GY, 5 CR...), nebo slabý lak - z důvodu úspory (viz třeba sedany 3 BM nebo 6 GJ, detail horního lemu kufru). Obecně se šetří na antikorozní úpravě takových dílů, které nejsou důležité a kde povrchová koroze nevadí. I když to pak vypadá blbě.
 
Prodejci a servisní technici kolikrát ani nevědí, co mluví. Samozřejmě že Mazdy jsou, obzvlášť ty moderní s tenkými plechy (úspora materiálu, hmotnosti, bezpečnost chodců), pozinkovány, jinak by ty plechy nepřežily ani transport z válcovny do lisovny. A kdo by je pak stříkal tou tenkou vrstvou laku, hm? Následně se po vylisování a svaření karosérie celá ještě jednou koupe. Ale ani pozinkovaná karosérie není záchrana, když je špatný konstrukční detail (viz spojení lemů blatníků 2 DY, 3 BK, 6 GG/GY, 5 CR...), nebo slabý lak - z důvodu úspory (viz třeba sedany 3 BM nebo 6 GJ, detail horního lemu kufru). Obecně se šetří na antikorozní úpravě takových dílů, které nejsou důležité a kde povrchová koroze nevadí. I když to pak vypadá blbě.



A odkud máš informaci, že jsou pozinkovány, máš to ověřené u výrobce? Nebo jsi třeba zkoušel sundat lak a kouknout se na ty plechy a ověřit si, jak to skutečně je? Hmm?

Vím, že jsi to už kdysi tvrdil na MC, bohužel Tě zklamu, ale mýlíš se. Plechy sice mají "nějakou" povrchovou úpravu, to je jasné, ale pozink to určitě není a týká se to i současných modelů s tenkými plechy. Vím to 100% a mohla jsem se o tom přesvědčit i v lakovně, kde jsem jako doma......:)

Vážím si Tvé pozornosti, ale je třeba si ověřovat pravdivé info a fakta, nejen psát, jak si člověk myslí, že by to mělo být. Je to jen detail, ale já mám raději vědecký přístup, proto prověřuji realitu, než něco vyřknu. Ostatně na to Tě upozorňoval i jeden člen z MC, kterému jsi tvrdil o pozinku na Mazdách totéž, a měl tehdy pravdu.
http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/mazda-3-lak-111904?kols=3

Nic ve zlém, jen mne mrzí, že Ti mé "ženské" názory nevoní, byť to co píši, je založené na prověřených důkazech.
 
Poslední úprava moderátorem:
Vím, že jsi to už kdysi tvrdil na MC, bohužel Tě zklamu, ale mýlíš se. Plechy sice mají "nějakou" povrchovou úpravu, to je jasné, ale pozink to určitě není a týká se to i současných modelů s tenkými plechy. Vím to 100% a mohla jsem se o tom přesvědčit i v lakovně, kde jsem jako doma......:)
Mazda Annual Report 2005:
"In June 2005, Mazda announced the development of the world’s first direct spot welding technology for steel and aluminum using friction heat. Until this achievement, joining two different metals like steel and aluminum had presented significant technical challenges. We overcame these hurdles by optimizing the rotating tool shape and joining characteristics, and by using galvanized steel for one side of the weld. The process is similar to that used for joining two pieces of aluminum, when a joining gun holds the parts from both sides with a welding tool. The joining tool is then made to spin while force is applied, which in turn generates frictional heat that directly joins the aluminum material to the steel sheet metal. Galvanized steel helps prevent galvanic corrosion resulting from the contact of two different types of metal. Compared with conventional joining techniques, steel and aluminum spot friction welding makes it easier to join materials that are difficult to deform, such as aluminum casting and high tensile steel. Running costs can also be reduced because riveting becomes unnecessary."
17330486702_80a9375295_o.jpg
 
Mazda Annual Report 2005:
"In June 2005, Mazda announced the development of the world’s first direct spot welding technology for steel and aluminum using friction heat. Until this achievement, joining two different metals like steel and aluminum had presented significant technical challenges. We overcame these hurdles by optimizing the rotating tool shape and joining characteristics, and by using galvanized steel for one side of the weld. The process is similar to that used for joining two pieces of aluminum, when a joining gun holds the parts from both sides with a welding tool. The joining tool is then made to spin while force is applied, which in turn generates frictional heat that directly joins the aluminum material to the steel sheet metal. Galvanized steel helps prevent galvanic corrosion resulting from the contact of two different types of metal. Compared with conventional joining techniques, steel and aluminum spot friction welding makes it easier to join materials that are difficult to deform, such as aluminum casting and high tensile steel. Running costs can also be reduced because riveting becomes unnecessary."

To je sice hezké, ale obávám se, že to ošetření je pouze lokálně a to ještě dost mizerně, celá karoserie určitě ošetřena není. Máme M6 (r.v. 2006) a pozink nemá. Opravovala jsem už na ní lak na prahu a plech byl bez pozinku. Servisní technik z Mazdy, který jezdí pravidelně na školení a je skutečná kapacita , mi rovněž sdělil, že Mazda bohužel celopozink nemá. Článek na papíru o origo ND s pozinkovaným povrchem mne nepřesvědčí, že původně vyrobené auto je celopozinkované, realita může být jiná (viz glorifikované testy VW a Škodovek (nejspíš zaplacené), kde se zpočátku jen chválí a za pár let je provoz prověří a ukáže se, že jsou to totální zmetky - viz jejich motory TDI). Mne přesvědčují fakta, která vidím a vyzkouším; viz auta v lakovnách, která mívají občas odprýsknutou barvu až na holý kov.
Mimochodem, byla by to asi ostuda, kdyby ty origo ND pro Mazdy byly už zarezlé ve skladu, tak je musí povrchově ošetřit, neboť lakování do barvy vozu se provádí později. To však nevypovídá nic o původní karoserii, kterou montovali v Hiroshimě.

Mimochodem nyní natírám střechu na baráku, ta pozinkovaná je a není s ní problém ani po 40ti letech, dokonce i v místech, kde už barva chyběla (naposledy byla natírána před 15ti lety a nátěr je už místy hodně zničený až na kov). Nové Mazdy reznou pod lakem už po půl roce, takže asi tak:

http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/mazda-3-lak-111904?select=128998#message128998
Po půl roce by tohle pozink - navíc pod zdravým lakem neudělal.
 

Přílohy

  • 11490_rust.jpg
    11490_rust.jpg
    75,7 KB · Zobrazení: 205
Poslední úprava moderátorem:
To je sice hezké, ale obávám se, že to ošetření je pouze lokálně a to ještě dost mizerně, celá karoserie určitě ošetřena není. Máme M6 (r.v. 2006) a pozink nemá. Opravovala jsem už na ní lak na prahu a plech byl bez pozinku. Servisní technik z Mazdy, který jezdí pravidelně na školení a je skutečná kapacita , mi rovněž sdělil, že Mazda bohužel celopozink nemá. Článek na papíru mne nepřesvědčí, realita může být jiná (viz glorifikované testy VW a Škodovek (nejspíš zaplacené), kde se zpočátku jen chválí a za pár let je provoz prověří a ukáže se, že jsou to zmetky - viz jejich motory TDI). Mne přesvědčují fakta, která vidím a vyzkouším.
To je tvůj názor. Platit výlet do Hirošimy ti kvůli tomu nehodlám. :rolleyes: Pokud si někdo myslí, že když je něco dual layer galvanized zinc (logicky - při výrobě role plechu ve válcovně, a dále a po svařování - to ti řekne každý technolog), je všeobjímající záchrana při boji s korozí, tak to teda není. Ale kdyby se Mazdy měly vyrábět z košického plechu á la Favorit, definitivně by nešly nalakovat tím jejich předchozím Three Layer Wet Paint, nebo tím nejnovějším Aqua-Tech systémem s minimálním množstvím pigmentu i laku, protože by ty plechy byly tak hrubé od atmosférické koroze (obzvlášť v přímoří), že by to prostě neprošlo.
 
No s lakováním mám letité zkušenosti (i s novými technologiemi, nanosystémy/keramikou a vícevrstvým lakování, které používám často v modelařině, které se věnuji rovněž profesionálně - tam je nástřik ještě tenčí, než u reálných aut kvůli zachování a vykreslení i těch nejjemnějších detailů) a jde to i bez pozinku, pokud je podklad vhodně připraven.
 
http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/mazda-3-lak-111904?select=128998#message128998
Po půl roce by tohle pozink - navíc pod zdravým lakem neudělal.
U sedanů BM do VINu 160900 nemusí být tloušťka laku na bodových svarech v tomto místě dostatečná. Byla ve výrobě zvětšena. Buď ráda, že jsi neviděla BMka z Mexika, co je nechali někde v přístavu při nějakém hurikánu, brzdy, výfuky všechno orezlé jak liška. ;)
No s lakováním mám letité zkušenosti (i s novými technologiemi, nanosystémy/keramikou a vícevrstvým lakování, které používám často v modelařině, které se věnuji rovněž profesionálně - tam je nástřik ještě tenčí, než u reálných aut kvůli zachování a vykreslení i těch nejjemnějších detailů) a jde to i bez pozinku, pokud je podklad vhodně připraven.
Počítám, že ty plechy na modely asi nevozíš v přímoří z místní válcovny Fuji Heavy Industries. :) Nějak si potom nedokážu představit vhodnou přípravu plechů před lisováním nebo po svaření - jedině, že by si vypůjčili ke každému svařenému autu 10 Severokorejců se šmirglem...
 
Já se ale bavím o přípravě podkladu a lakování, plechy je možné udržet hladké i jinak, aby je bylo možné následně lakovat moderními systémy. Není k tomu nutný pozink, jak uvádíš. Mazda má plechy samozřejmě povrchově upravené, aby jim vydržely, než auto projde lakováním, ale to neznamená, že tam musí být zákonitě pozink. Jak jsem psala výše -co jsem viděla na vlastní oči + co mi sdělili přímo v Mazdě, mi poskytlo fakta, která jsem uvedla.
Naše M6 (r.v. 2006) určitě není nijak výjimečná a pozink nemá.:rolleyes:
S korozí zatím problém nemám, protože se o ni dokážu postarat, ale je to samozřejmě práce navíc, kterou třeba Toyotě věnovat v takové míře nemusím. Po zimě byly na Yarisu záseky od kamínků až do kovu a nyní, když jsem lak opravovala, byl kov stále zdravý. Karoserie dle vyjádření v Toyotě pozink má a podle toho, co jsem viděla, tomu i věřím.
U Mazdy stejné poškození zčervenalo během pár dnů. Takže to musím opravit vždy okamžitě.
 
Poslední úprava moderátorem:
U sedanů BM do VINu 160900 nemusí být tloušťka laku na bodových svarech v tomto místě dostatečná. Byla ve výrobě zvětšena. Buď ráda, že jsi neviděla BMka z Mexika, co je nechali někde v přístavu při nějakém hurikánu, brzdy, výfuky všechno orezlé jak liška. ;)
Viděla jsem Hyundaii v Nošovicích, stačilo mi.
:eek:
 
Já se ale bavím o přípravě podkladu a lakování, plechy je možné udržet hladké i jinak, aby je bylo možné následně lakovat moderními systémy. Není k tomu nutný pozink, jak uvádíš.
No to by mně teda zajímalo, co to je, když ne elektrolytické pozinkování. Jak píšu výše, to že je plech dvakrát vykoupaný, ještě neznamená, že nezrezne. Myslím, že se z toho dělá moc velká věda, protože jiné automobilky to dělají úplně stejně. https://www.google.cz/#q=toyota+rust https://www.google.cz/#q=toyota+koroze :D

Ještě bych dodal, u jednotlivých modelů Mazdy existují definitivně větší průsery...
 
To by mne taky zajímalo, protože odpověď z Mazdy byla ohledně celopozinku karoserie vždy vyhýbavá.

Možností, jak ochránit kov před korozí, je mnoho, viz třeba tento článek:

http://jhamernik.sweb.cz/Koroze.htm

Je tu i otázka, jak kvalitní a silná je antikorozní vrstva na plechu. Třeba ta Toyota mne zaujala tím, jak hodně odolává. Podvozek a výfuk samozřejmě nikoliv, tam to potřebuje pomoct, ale kastle je i u starších kousků zdravá - pro upřesnění mluvím především o Yarisu, protože v rodině máme dva, jeden má už 11 let, druhý 8, každodenní provoz.

Máme třeba Primeru ( r.v. 1992), auto nemá pozink a co jsem viděla ND, tak ty plechy byly tmavé, údajně nějaký základní nástřik. S korozí tahle auta mají problémy, ale většinou až u starších kousků s větším kilometrovým nájezdem. Když jsme ji koupili, měla osm let, najeto už poměrně dost a koroze byla jen na podvozku + výfuk, ten byl hotový. Karoserie je dodnes zdravá, ale zase je to otázka údržby.
 
Poslední úprava moderátorem:
Já používám spreje a nikdy nebyl problém. Nejvíce mi vyhovuje Dinitrol 445, je hodně trvanlivý a odolný. Pokud už je někde koroze, tak ty antikorozní nástřiky samy o sobě moc nezmohou, je třeba povrch důkladně zbavit koroze a navíc stabilizovat pomocí RC900.

Ideální je ošetření nového auta, jak už bylo zmíněno výše. Prevence je mnohonásobně lepší, levnější a také účinnější, než řešit rozsáhlou korozi po x-letech....


Výrobce na to kašle ze dvou hlavních důvodů:

1) úspora ve výrobních nákladech, ostatně Mazdy nemají ani pozinkovanou karoserii (ověřená informace přímo v Mazdě + potvrdil mi to i autorizovaný prodejce a jeho servisní technik)

2) životnost auta se plánuje v průměru na nějakých 5-6 let; každý výrobce chce prodávat stále nová auta + profitování autorizovaných servisů. Tak proč dělat trvanlivé vozy?

dinitrol RC 900 neni k sehnani ani primy prodejce ho nemel (nenasel sem) a ani zde v Liberci primo spolupracujici s dinitrolem mi potvrdil ze neni k sehnani
 
Back
Top