Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Samozrejme, že adaptívny tempomat v CX-5 vie auto plynulo zastaviť a do cca 3-5 sek aj následne rozbehnúť na pôvodnú rýchlosť, po 5 sek. mu k tomu treba dať len pokyn jemným ťuknutím do plynu. A ohľadne tebou popísanej situácie = existuje jednoduché riešenie - opäť stačí trochu podržať plynový pedál a auto proste nespomalí (až do situácie kedy to vyhodnotí ako kritickú situáciu ale to už si len pár metrov za kamiónom a vtedy skočí sám na plné brzdy), alebo dať skôr smerovku a vtedy tiež nespomalí. Treba sa naučiť s ním pracovať a je to v pohode. Využívam ho takmer denne. Nie je dokonalý, a áno sú situácie, kedy ho radšej vypnem, ale nové auto bez neho by som už nechcel.On ještě k tomu neumí zastavit se a rozjet... A co takhle děláš na dálnici v našem běžným provozu: Jedeš v pravým pruhu 140, před tebou 500m kamion 90 a za tebou v levým Mazda 6 160. Vidíš, že to pohodlně vyjde, necháš šestku proletět, dáš levý blinkr a třeba 50-80m za kamionem ho začneš předjíždět...ALE adaptivní tempomat to vidí jinak...300m za kamionem už začíná počítat s tím, že bude třeba brzdit a začne pozvolna ubírat plyn, pak ho odstaví úplně...ty zpomalíš na 110kmh, vyhodíš blinkr (umí aspoň začít zrychlovat po vyhození blinkru?) a až najedeš do levýho, tak začne zrychlovat. Podřadí o dva kvalty a zrychlí na 140... znám to, ale to opravdu nechci.
Jsou situace, kde je to v pohodě...např. v kolonách(ale to CX-5 neumí), ale ani na té okresce to není úplně ono.
Udržování v jízdním pruhu: tobě nevadí to ustavičný táhání za volant okolo středové polohy? Jo a znám člověka, který v Passatu musel zastavit a opustit auto po tom, co na dálnici nebyl schopen jakkoli pohnout volantem. Naštěstí byl duchapřítomnej a měl štěstí, takže zastavil skoro na krajnici.
Proč jsem koupil Emotion: nesnáším zatmavený zadní skla..mám děti.
Ja to tiež neberiem ako útok, len napriek tomu, že hovoríš "Mám s ním naježděno opravdu hodně a snažil jsem se dlouho" vidím, že tento konkrétny tempomat celkom nepoznáš ("On ještě k tomu neumí zastavit se a rozjet... "). Neber to ako útok na teba, skôr to tu všetko píšem kvôli tomu, že ako to tu bude niekto čítať do budúcna, tak aby mal kompletné relevantné informácie. A nesúhlasím s tvojím tvrdením "Pokud je provoz hodně hustý, tak nejde jet ani na pasivní ani na aktivní (nebo jde, ale ne bezpečně)", práveže ak je veľmi hustý a prejazdy medzi pruhmi sú minimalizované, tak vtedy má adaptívny veľkú výhodu, nastavíš max rýchlosť, odstup a o zvyšok sa stará sám. Výhody pasívneho sú (nehovorím, že žiadne ale) veľmi ale veľmi špecifické = viď tvoj príklad, čo ak by si sa k tomu kamiónu priblížil o polsekundu skôr? Musíš zasahovať.Cify: Tak jsem to dělal i já. Po mně vyžadoval minimálně stejně pozornosti jak normální a k tomu navrch nejezdí tak plynule a předvídavě jak já. S běžným tempomatem bych v té situaci, kterých je na dálnici překvapivě hodně nemusel dělat nic, než dávat pozor na jízdu. Pokud je provoz hodně hustý, tak nejde jet ani na pasivní ani na aktivní (nebo jde, ale ne bezpečně). A pokud je provoz hodně řídký, je zase lepší ten pasivní, protože nemusím začít předjíždět zbytečně brzo. Mám s ním naježděno opravdu hodně a snažil jsem se dlouho.
Já samozřejmě chápu, že někomu vyhovuje a chce ho používat.. zdá se mi trochu, jestli to někdo z diskutujících nebere jako útok na vlastní ego a na vysněný auto. Berte to tak, že pro mě je auto plechovka, ale já ctím každýho názor, není to nic proti vašim rozhodnutím utratit peníze právě za auto.
Ještě chci říct, že jsem z IT..není to odporem ke změnám. Adaptivní tempomat jsem zkoušel možná ještě dřív, než jste o něm i slyšeli...
Určitě ne a nikde jsem ani nepsal že radar má mazda dokonalý, na druhou stranu se mi to stalo možná 3x a to jsme byli opravdu blízko (kamion se v rámci svého pruhu posunul k středové čáře)A tobě přijde v pohodě, že si jedeš v klidu na tempomat, v horším případě máš pravou nohu u sedačky a auto najednou docela znatelně až intenzivně začne brzdit?
Tohle nevím úplně jak myslíš, mě spíš přijde normální že když se auto před tebou ztratí z dohledu kamery tak ho radar ztratí (například sjezd z dálnice) a nikdy jsem se v takových úsecích nepokoušel jít se zapnutým adaptivním tempomatem. Jestli máš zkušenosti z jiných aut kde tohle funguje a mají to vyřešené nějak jinak než kamerou, klidně napiš, rád se dozvím něco nové.Ani mi nepřijde v pohodě, že radar v prudké zatáčce auto před sebou ztratí
Zatím se mi to nestalo.a už vůbec mi nepřijde v pohodě, že auto před sebou ztrácí i za jízdy
radar v prudké zatáčce auto před sebou ztratí.... a už vůbec mi nepřijde v pohodě, že auto před sebou ztrácí i za jízdy
Mno u tech "starych" adaptivnich tempomatu, co jeste neumi uplne zastavit, to podle me nepouziva brzdy ke zpomalovani.Tudiz to reaguje drive, at to ma prostor. Nevim, jak to je u toho novejsiho, ale klidne to muze fungovat stejne az do tech 30 km/h.Ok. To je jasné. Ale mně přijde, že zasahuje zbytečně brzy. Toť vše.