xvinca
výkonný člen KLANu
- 122
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Ty jo, tak to nevím, ale v porovnání ceny, množství oleje, doby provádění tohoto úkonu, se v ničem neshoduje s mojí výměnou a proplachem..navíc já měl na faktuře i ten úkon proplachu, ne jen olej a jeho množství.Dobře. Děkuji velmi za analýzu, v emailu popsali toto. No ještě se poptám a zkusím i jiné.
Zobrazit přílohu 46761
Solidní servis ten filtr i mění...Koľko litrov sa spotrebuje na "dobrý" preplach? Našiel som v Ostrave niečo takéto:
Zobrazit přílohu 46764
- stačí liter, alebo je bežný preplach 15 a liter je fakt málo?
No 8 litrů oleje představuje kompletní náplň která se do té automatické převodovky vejde. Tzn. pokud tam natlačili 8 litrů (a teda vytlačili 8l staré) tak je tam defakto komplet nová náplň. Pokud by to dělali bez mašiny a jen to vypustili tak vytáhli tak 4-5 litrů. Jediný co, tak tam neměli moc velkýho fóra na to, že se novej olej smíchá se starým, ale to bude asi nebude nijak velkej problém.Ty jo, tak to nevím, ale v porovnání ceny, množství oleje, doby provádění tohoto úkonu, se v ničem neshoduje s mojí výměnou a proplachem..navíc já měl na faktuře i ten úkon proplachu, ne jen olej a jeho množství.
Jako co koukám tak motul má převodový olej pro automaty Motul ATF VI a Motul Trans ATF VI, který splňuje specifikace Mazda ATF FZ, ale zároveň splňuje ještě dalších bambilion specifikací snad všech výrobců světa všemožných automatických převodovek. Nevím... Mě osobně se to nelíbí a raději bych bral olej, který splňuje jen konkrétní požadovanou specifikaci.Mazdaři, máte někdo zkušenosti s https://www.carwest.cz/autoservis-plzen/vymena-oleje-v-automaticke-prevodovce/
Prý dělají proplach (dle ceny, ještě aby ne)...ale používají MOTUL oleje, takže to vypadá, že by chtěli vnutit i Mazdě. Měl bych případně protestovat a žádat vlastní=originální?
Bol som tam, radšej pôjdem inde: moja skúsenosť.čaute, máte pls někdo zkušenost s proplachem v https://www.automaticke-prevodovky-ostrava.cz/ ? Přece jen do Zlína to mám trochu z ruky, ale zas tam je to jistota dobře odvedené práce...
dík za info, já byl v červenci na jistotu ve Zlíně, sice před 3 lety jsem tam za proplach nechal 9500 a letos 13k ale nemyslím si, že za ty 3 roky u nás něco zlevnilo. Tak tam pojedu i příště... Poprvé jsem tam byl ve 130tkm a předchozí majitel výměnu a už vůbec proplach nedělal, takže @myscho neboj že by se ve 75tkm něco vysypaloBol som tam, radšej pôjdem inde: moja skúsenosť.
Argument s kontaminací nového oleje tím původním bych pochopil u motoru, ale pokud při výměně oleje v převodovce proběhl i proplach, tak tam by nic z toho původního zůstat nemělo, nebo se pletu?@Crazy U prvonáplně (ať se bavíme o jakýkoliv náplni) se může udávat delší interval první výměny ne z důvodu že by to byla nějaká kvalitnější kapalina, ale je to z důvodu, že ta kapalina byla ve fabrice nalitá do naprosto čistýho prostředí. Potom se počítá s tím, že starou náplň nikdy nevypustíš úplně kompletně celou a ty zbytky starý kapaliny (byť se může jednat fakt o malinkatý množství) můžou kontaminovat novou náplň a tím jí "znehodnotit".
Pěkný příklad je třeba u chladící kapaliny. Tam když budeš postupovat při výměně přesně podle servisního manuálu tak vypustíš maximálně 1/2-2/3 starý náplně a ten zbytek tam zůstane a "znehodnotí" tu novou náplň.
U toho štítku co tam daly, tak tam ta příští výměna v čase (36 měsíců) je podle mě jen automaticky vložená doba (20000km za 1 rok = 60000km za 3 roky) a vůbec bych se jí nezabýval. Prostě 60000km je další výměna. Teda asi bych tam ten olej nenechával 15 let i kdyby jen stál, ale tak u auta na běžný ježdění se tohle snad nestane
.
Taky jsem psal ať ten čas/datum na tom štítku neřeší.Argument s kontaminací nového oleje tím původním bych pochopil u motoru, ale pokud při výměně oleje v převodovce proběhl i proplach, tak tam by nic z toho původního zůstat nemělo, nebo se pletu?
Díky moc @Max6 tohle jsem si tu od tebe přesně potřeboval přečíst, pro svůj klid V lednu to nechám vyměnit a pak se ozvu s tou 6-ti letou větší serviskou co jsme se bavili loni.@Crazy U prvonáplně (ať se bavíme o jakýkoliv náplni) se může udávat delší interval první výměny ne z důvodu že by to byla nějaká kvalitnější kapalina, ale je to z důvodu, že ta kapalina byla ve fabrice nalitá do naprosto čistýho prostředí. Potom se počítá s tím, že starou náplň nikdy nevypustíš úplně kompletně celou a ty zbytky starý kapaliny (byť se může jednat fakt o malinkatý množství) můžou kontaminovat novou náplň a tím jí "znehodnotit".
Pěkný příklad je třeba u chladící kapaliny. Tam když budeš postupovat při výměně přesně podle servisního manuálu tak vypustíš maximálně 1/2-2/3 starý náplně a ten zbytek tam zůstane a "znehodnotí" tu novou náplň.
U toho štítku co tam daly, tak tam ta příští výměna v čase (36 měsíců) je podle mě jen automaticky vložená doba (20000km za 1 rok = 60000km za 3 roky) a vůbec bych se jí nezabýval. Prostě 60000km je další výměna. Teda asi bych tam ten olej nenechával 15 let i kdyby jen stál, ale tak u auta na běžný ježdění se tohle snad nestane
.