• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdový pedál - vrzání pedálu při povolení

P3Ci

výkonný člen KLANu
Podporovatel MazdaKlanu Ověřený uživatel MazdaKlanu
140
Ahoj klane,, potřebuji poradu,...

měl jsem auto na technický, a měnili mi v mazdě komplet zadní třmeny..
Bohužel 5 dní před technickou, nedali mi čas to rozhýbat a vztekali se že mi přibržďují kola.
Tak jsem jim musel nechat 20000 navíc za komplet třmeny :(

Nicméně, mám teď tento neduh, viz video, při povolení brzdového pedálu - pedál vrže, když vypnu motor to zavrzání jde slyšet i z motorového prostoru, někde zpod brzdovýho válce..
Koukal jsem a nevim jestli šahali i na odvzdušnění předku, není tam ani stopy.
Každopádně jsem si všiml, že mi nechali docela dost brzdovky tak jsem odsával stříkačkou, zhruba 1cm přes MAX :(

Prostříkal jsem pedál WDčkem, to nepomohlo ani trochu

Je v háji posilovač brzd?
Špatně odvzdušnili brzdy?
Mám jim to jít reklamovat? když se starými brzdami to nedělalo? :(


Na druhou stranu já už asi s Carstar/louda nechci mít nic společného


Dík za rady, jebne mi z nich :(
A doufám že nedělám duplicitní thread, hledal jsem....
 
Poslední úprava:
Ahoj, urcite jsou tu zkusenejsi, nicméně dle zvuku bych to tipoval na spatne odvzdusneni. Se spatnym posilovacem nebo trmeny jsem jeste, zaplatpanbuh, nemel co do cineni (mam 2015, motor G120, 230.000 najeto), takze to nemam zkusenost, jak se projevuje. U BL Mazdy (2011) mi vrzal pedal, tam jsem opatrne striknul na tu vysouvaci vidlicku WD a prestalo to.

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Dík,
já to zkoušel včera WDčkem proštříkat, ale asi na špatném místě.
Každopádně odvzdušňovat to budu, protože si myslím že to udělali buď špatně, nebo vůbec...
 
Dle zvuku bych opravdu tipoval na spatne odvzdusneni.

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
IMG_5587.jpeg

Kdyz se divam na foto prednich brzd, neprijde mi ze by to bylo odvzdusnovany.
 
Poslední úprava moderátorem:
No evidentne na ten poklupek odvzdusnovaciho sroubu nikdo nemaknul. Jednou mi menili ridici tyce, jednu nedotahli, ale tvrdili mi, ze mi udelali sbihavost.

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
No jako, je to naposledy opravdu, už tam nikdy nejedu, teda ještě si počkám co z toho vyteče za sajrajt a pak je obeznamim poštou, a pravsděpodobně to pošlu v kopii, originál výš... Nejprve chci vědět co z toho vyteče... Vše jsem prováděl pravidelně a vše u nich.. Pouze kotoučew a destičky vlastnoručně.
 
Rozumim ti. Asi jsou dobri mechanici, ale ja si po svych zkusenostech menim, co muzu, sam. Kapaliny, filtry, remeny, brzdy azd. Na co stacim, udelam sam. Diky zdejsim členům se dozvis spoustu veci, kazdy ma zkusenost, o kterou se podeli a diky tomu jsi v tom sobestacnejsi

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Rozumim ti. Asi jsou dobri mechanici, ale ja si po svych zkusenostech menim, co muzu, sam. Kapaliny, filtry, remeny, brzdy azd. Na co stacim, udelam sam. Diky zdejsim členům se dozvis spoustu veci, kazdy ma zkusenost, o kterou se podeli a diky tomu jsi v tom sobestacnejsi

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
Jo, já jsem tu mezi klaňáky rád !
Už jsem si taky nakoukal jak vyměnit olej a podobné, takže končím s tímhle kolotočem..
Já právě čekal kvalitní přístup od autorizáku... No toť vše...

Jestli přestane někdy pršet kouknu na tu brzdovku a dám vědět :)
 
Tak jsem se konečně dostal k nějaké další rozumné práci na autě.
Včera jsem komplet brzdy odvzdušnil, paradoxně lezlo hodně dlouhých bublin ze zadních (carstar) měněných třmenů, ze předku jen trochu.
Trochu jsem nechal odtéct i spojku (asi 3 plná šlápnutí), tam žádná bublinka nevyšla tak jsem dotáhl a nechal být.
Je to jednoduchá práce, ale to dolejvání je děs, taky mohla být nádobka krapet větší :D
Samozřejmě tekla jen ošklivá sešlá tmavě žlutá.
Takže když budete měnit brzdy v carstar, připomeňte jim až budou dolívat kapalinu, tak ať to neni jen na oko jako u mě, ať to i odvzdušněj.
add: při odvzdušňění zadních, to normálně syčelo jak když zapnete sprchu, než se povedlo vytlačit všechen vzduch

Brzdový pedál už se *nepropadá*, na 2-3 šlápnutí se pěkně natlakuje a drží.
Po dodělání zadních brzd, se začal pedál krásně zdravě tlakovat a po nastartování pěkně povolí.
Nicméně pořád nemám v pedálu za jízdy onu odezvu co dřív, takový to opření se o brzdy. Když jen lehce brzdím tak je ten pedál příliš měkký, ale brzdí rovnoměrně a lineárně s dalším přišlapáaváním, a až někde v půlce je cítit odpor, a pořát mám pocit jakobych to mohl docela lehce došlápnout až k podlaze. :(
Každopádně jsem otestoval nouzové brždění a prostě různé typy zastavení a dobrý. Jen při lehkém brždění je ten pedál měkkej.

Další plán
Takže v další fázi objednám nové přední destičky Ate ceramic, quick brake kit příslušenství a celé to rozchodím, promažu čepy a znopvu odvzdušním, třeba tam ještě někde bublinka zůstala.
Už byly loni trochu zatuhlé čepy na předcích, tak třeba ty zadní nové třmeny tomu jakoby vadí celkově.

Nechápu jak to takhle mohlo projít ofiku cestou technickou.
 
Poslední úprava:
- odvzdušněno hned 3x v různé dny
Dnes práce na předních brzdách
- vyměněny destičky i kotouč za nové
- vodící čepy vyčištěné a nově namazané
- krytka pístu očištěna a píst bez problému zatlačen

- nepřibržďuje to samo od sebe
- brzdy jako takové jsou tiché
- brzdí celkově dobře

Hadičky suché a v dobrém stavu, brzdovka nemizí.

Při chcíplém autě, na tři šlápnutí pedál natlakuje a drží, při nastartování poklesne, ale pak je stále měkký a „vrže“ při povolení :(

Co mám udělat dál ? Už asi jedině servis že? Boha jeho ale kam ? :(
Mě už napadá jen brzdový válec, nevíte někdo kde sehnat ? :(
 
Poslední úprava:
- odvzdušněno hned 3x v různé dny
Dnes práce na předních brzdách
- vyměněny destičky i kotouč za nové
- vodící čepy vyčištěné a nově namazané
- krytka pístu očištěna a píst bez problému zatlačen

- nepřibržďuje to samo od sebe
- brzdy jako takové jsou tiché
- brzdí celkově dobře

Hadičky suché a v dobrém stavu, brzdovka nemizí.

Při chcíplém autě, na tři šlápnutí pedál natlakuje a drží, při nastartování poklesne, ale pak je stále měkký a „vrže“ při povolení :(

Co mám udělat dál ? Už asi jedině servis že? Boha jeho ale kam ? :(
Mě už napadá jen brzdový válec, nevíte někdo kde sehnat ? :(
Z mojí zkušenosti, pořád málo odvzdušněné 😅 už jsme na to neměli nervy, tak jsem to musela nakonec dát do servisu, kde to odvzdušnili kompresorem a je klid.
 
Z mojí zkušenosti, pořád málo odvzdušněné 😅 už jsme na to neměli nervy, tak jsem to musela nakonec dát do servisu, kde to odvzdušnili kompresorem a je klid.
přesně tak to taky zkusím :) dík
ted jeste ten servis.. ale asi už mám vytipováno ;)
 
Trochu se to zlepsilo po projeti na pisecne ceste :D kdyz tam nebyli cyklisti, tak jsem tam jel ja asi 60 a brzdy az do abska, parkrat jsem to opakoval. A uz se pedal nepropada az na zem ale treba do pulky :D ranec ztuhl.
Dobre, auto po vymene zadnich trmenu v autorizaku a zavzdusneny abs, je to vubec mozne ???:(

tak me ceka jeste jeden pokus o odvzdusneni. Mam domluveny od kamarada pripravek na natlakovani kompresorem.

Tak snad uz to bude dobre.

Jinak pridavam se s tim ze ty keramicky brzdy brzdi super ale musi se o ne clovel oprit, je to znat ten rozdil :) pak jsou kousavy :)
Nechce se mi nicit novy kotouc tak zatim opatrne :)
 
Z mojí zkušenosti, pořád málo odvzdušněné 😅 už jsme na to neměli nervy, tak jsem to musela nakonec dát do servisu, kde to odvzdušnili kompresorem a je klid.
Já mám smůlu, prý mi budou měnit brzdový válec.. :(
 
Já mám smůlu, prý mi budou měnit brzdový válec.. :(
Au 🙈 kolik že má tvoje najeto? A dřív s tím nebyl problém, než jsi do toho začal hrabat? Zvláštní, že by to odešlo zrovna v ten okamžik.. Ale náhoda je blbec no
 
Au 🙈 kolik že má tvoje najeto? A dřív s tím nebyl problém, než jsi do toho začal hrabat? Zvláštní, že by to odešlo zrovna v ten okamžik.. Ale náhoda je blbec no
jen 60000 km :(
Než jsem to dal do Louda Auto (car star), před vánoci, tak se nic špatného nedělo, pak mě donutili vyměnit zadní třmeny.. A začalo kolečko..
A já to odvzdušňoval 4x a nic líp jsem nevyždímal. Je pravda že přesně pravé zadní kolo mělo při odvzdušnění zvuk jako když někdo pustí sprchu.

Nový mechanik mi řekl že posilovač brzd je ok. Ale brzdový válec je asi prokoplý, tlačí dobře jednu větev a druhou krmí hodně slabě. Pravý zadní kolo odvzdušňoval asi 10 minut než tam něco doteklo.
Teď už je to tedy odvzdušněný a pedál už nevrže. Ovšem propadá se a asi tak od poloviny teprve zabírá.
Ptal jsem se na abs modul, a tam mi říkal že by nečekal chybu, ale nevyloučil, že se dá případně repasovat.

Mno... Tak si dávám 10000,- bokem a příští týden se uvidí :/

Hlavně ať se to už vyřeší
 
Poslední úprava:
*Uzavírám* tento příběh... Hurááá !!!

Shrnutí mých útrap.
(veškeré emaily s komunikací mám shované, zvěřejňovat asi nebudu)

1) nevím přesně až do 2022 v Car Star mi tvrdí, že je potřeba opravit zadní brzdy
- auto bylo tou dobou čerstvě po záruce
- pan Šmucler mi neuměl vysvětlit, že prý už ?nejde nastavit ruční brzda?
(tu mi totiž nastavovali snad při každé návštěvě, přestože jsem si nikdy nevšiml její nefunkčnosti)
- po prověření u jiného mechanika potvrzeno že jsou brzdy v pořádku, a že by se spíše zaměřil na podvozek, který je zralý na údržbu
- po výměně emailů s panem Rezlerem jsem se rozhodl že přeci jen přijedu a nechám překontrolovat

2) okolo 10/2023 kontrola v Car Star (dnes Louda auto)
- kontrola podvozku a brzd !! bohužel neví co mi kdo řekl o brzdách, ale vše se zdá v pořádku

3) 11/2023 technická svěřena do rukou Car Star (dnes Louda auto)
- problém se zadními brzdami s výměnou 20,000,-
- přestože měsíc předtím bylo zrovna vše OK
Bohužel auto převzato ve stavu viz. video v prvním příspěvku
- propadající se pedál
- vrzání brzdového válce
- brzdy úplně zavzdušněné
Ad. proč jsem nereklamoval ihned? Kompletní ztráta důvěry

4) od té doby dodnes několik pokusů o odvzdušnění svépomocí
- jednou to bylo lepší, jednou zase horší
- udělal jsem výměnu předních kotoučů a destiček
- pokračoval jsem očištěním a promazáním starých předních třmenů
- probrždění do ABSka na prašné cestě
Výsledek pořát nikde :(

5) Dnes mi mechanik garážista vyměnil vadný brzdový válec
- výměna prý proběhla bez jakéhokoliv problému, pro zajímavost sehnal Herth+Buss (snad to píšu dobře)
- na první klepnutí do brzd, Mazda opět žere kotouče !!! paráda !!!


Celková cena opravy cca 35,000,-
- 20,000,- carstar
- 15,000,- brzdový válec, nové přední kotouče a desky ate ceramic a asi 3 litry brzdovky co tím systémem protekly

Omlouvám se za zdlouhavý text, kdo čte vlákno kam do servisu s mazdou, jistě mou zlost nalezne i tam.
Jen cítím potřebu toto vyzdvihnout. Protože je určitě spoustu dalších, co chtějí pro své auto maximum a nemají třeba vlastní dílnu.

Pro auto udělám maximum, vložím do oprav peníze, chápu i chyby lidského faktoru, ale nesnáším podvovdy a tady jsem se nechal hodně podvést.

IMG_7518.jpeg
 
Poslední úprava:
Autorizak nebyl nikdy záruka jistoty dobře a kvalitně odvedené práce. To umí jen blízký a dobrý kamarád pokud takového máte. Bohužel. Ale není to dogma co platí vždy a všude. Je to o zkušenostech viz příspěvek výše..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top