• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cukání G122 na nízké otáčky

juraj1

nový člen
8
Zdravim, po posledni serii poskakovani v kolonach jsem si vsiml zvlastniho chovani motoru v nizkych otackach pri rozjezdech. Jsou dve situace, kterych jsem si vsiml.

1) Zaradim jednicku, pomalu pridavam plyn a poustim spojku. Jedu rychlosti 10km/h, kdy volnobehova rychlost u meho motoru pri zarazene jednicce je 8km/h. Abych udrzel rychlost 10km/h, mam lehce zmacknuty plyn. Auto se ale chova jako kdyby nevedelo, jestli ma vstrikovat palivo nebo ne, a tak prepina mezi obema rezimy (vstrikuje/nevstrikuje). Ve vysledku mi auto neprijemne hazi s posadkou.

2) Rozjizdim se stejne jako v predchozim pripade, pri rychlosti 8km/h mam kompletne pustenou spojku, pri rychlosti 9-10km/h poustim plyn. Auto misto aby prestalo vstrikovat palivo, dalsi 2 sekundy vstrikuje a zrychli na ~13 km/h, takze pak v kolone musim brzdit a zaslapavat spojku.

Deje se vam to taky? Pripadne jak jste to resili?

Mazda 3 BP rok vyroby 2020, Skyactive-G122 manual.
 
Zdravim, po posledni serii poskakovani v kolonach jsem si vsiml zvlastniho chovani motoru v nizkych otackach pri rozjezdech. Jsou dve situace, kterych jsem si vsiml.

1) Zaradim jednicku, pomalu pridavam plyn a poustim spojku. Jedu rychlosti 10km/h, kdy volnobehova rychlost u meho motoru pri zarazene jednicce je 8km/h. Abych udrzel rychlost 10km/h, mam lehce zmacknuty plyn. Auto se ale chova jako kdyby nevedelo, jestli ma vstrikovat palivo nebo ne, a tak prepina mezi obema rezimy (vstrikuje/nevstrikuje). Ve vysledku mi auto neprijemne hazi s posadkou.

2) Rozjizdim se stejne jako v predchozim pripade, pri rychlosti 8km/h mam kompletne pustenou spojku, pri rychlosti 9-10km/h poustim plyn. Auto misto aby prestalo vstrikovat palivo, dalsi 2 sekundy vstrikuje a zrychli na ~13 km/h, takze pak v kolone musim brzdit a zaslapavat spojku.

Deje se vam to taky? Pripadne jak jste to resili?

Mazda 3 BP rok vyroby 2020, Skyactive-G122 manual.
Ten 1. případ mám taky. Od novoty. 2019
 
Asi je to blbost, ale nemuze byt zmatene vypinani valcu? Kdyz v tu chvili budes cucet na infot. obrazovku, ukaze ti neco uzitecneho?
 
Ahojte, riešil už niekto tento problém cez servis Mazdy? Kúpil som Mazdu 3 Sedan 2019 najazdené 32000km a všimol som si podobný problém. Príde mi to ako keby sa motor nevedel rozhodnúť, či vstrekovať palivo. Vo finále to cítiť ako jemné trhnutie autom.
 
Řešení je automat, jízda na volnoběh asi není žádoucím stavem. ?
 
Dělá to to, že šaháš na plyn. Mám "garáž" do mírného stoupání. Ještě když jsem míval AUTO (ač to byla jen Corolla E10), tak mi při tom rozjezdu cca 1x za 3 roky chcíplo. S novou Mazdou ani jednou, a ani se tak nikdy nestane. Najednou je ze mě král parkování. Elektronika pozná, pokud je málo plynu a Mazda si sama přidá a motor nechcípne. Neříkám, že je to tak správně, ostatně jako celý systém s elektronickým plynem, ale uživatelsky to potěší. Řidičsky ne.
V okamžiku, kdy se dotkneš plynového pedálu, tato funkce se vypne. Ale než stihne zareagovat vstřikování, tak otáčky poklesnou. Pak tam jakoby "kopneš" víc paliva, (možná se i znovu zapne ta funkce) a auto cukne...
 
To je vlastně fakt, bez plynu na volnoběh to pracuje v otevřené smyčce a po přidání plynu v uzavřené.
 
Zdravim, po posledni serii poskakovani v kolonach jsem si vsiml zvlastniho chovani motoru v nizkych otackach pri rozjezdech. Jsou dve situace, kterych jsem si vsiml.

1) Zaradim jednicku, pomalu pridavam plyn a poustim spojku. Jedu rychlosti 10km/h, kdy volnobehova rychlost u meho motoru pri zarazene jednicce je 8km/h. Abych udrzel rychlost 10km/h, mam lehce zmacknuty plyn. Auto se ale chova jako kdyby nevedelo, jestli ma vstrikovat palivo nebo ne, a tak prepina mezi obema rezimy (vstrikuje/nevstrikuje). Ve vysledku mi auto neprijemne hazi s posadkou.

2) Rozjizdim se stejne jako v predchozim pripade, pri rychlosti 8km/h mam kompletne pustenou spojku, pri rychlosti 9-10km/h poustim plyn. Auto misto aby prestalo vstrikovat palivo, dalsi 2 sekundy vstrikuje a zrychli na ~13 km/h, takze pak v kolone musim brzdit a zaslapavat spojku.

Deje se vam to taky? Pripadne jak jste to resili?

Mazda 3 BP rok vyroby 2020, Skyactive-G122 manual.
Zdravím
Rád bych se sem připíchl a podělil se os své zkušenosti. S vozem jezdí převážně manželka a ztěžovala si, že jí to při kolonách chcípne a občas dokonce nahlásí chybu motoru. Jedná se o pokus o jízdu na volnoběh na 1. rychlostní stupen v kolonách. Reklamováno v Mazdě - odpověd vše v pořádku, žádné chyby motoru v paměti. Tak jsem si auto půjčil já v domnění že je problém s řidičským stylem :). No nestačil jsem se divit. V kostce se domnívám, že jde o neošetřenou vyjjímku a soudruzi japonští udělali asi někde chybu. Pokud mám vypnutý I-stop nebo zaplou klimatizaci je vše ok, ale pokud je klima vyplá a sundám nohu ze všech pedálů tak auto "spadne" do 500ot volnoběhu a následně odepne dva válce poté se celé auto začne chvět a pocukávat až následně zasáhne I-stop a vypne motor. Když vyšlápnu spojku tak to istop spatky nastartuje a následně hned zhasne se zminovanou chybou motoru co neexistuje. Toto jsem přednesl v mazdě a odpověd byla že se pokusí provést diagnostiku funkčních členů pedálů. s tím že za ně toto není porucha vozu ale běžné chování. Je fakt, že se stačí jakkoliv jen zlehka dotknout třeba pedálu plynu aby otáčky skočily zpátky na 1000 a pak je vše v pohodě. Nebo nechat puštěnou klimu a kompresor evidentně nutí motor zůstat ve zvýšených otáčkách a neblbnout.

Pokud budete mít někdo náladu zkuste to otestovat :) zajímají mě vaše zkušenosti, testovali jsme z technikem předváděcí vůz mazda CX-30 a tam se nám to nepodařilo nasimulovat (nebyl čas) Myslím si, že v tom může hrát i roly aktuální stav nabití rekuperační baterie/kondenzátoru.

Ještě na závěr dodám že předešlá mazda 3 tento problém neměla byl to skyactive-G zřejmě bude blbnout jen ten E-skyactive X
PS pro pořádek mám stejnou motorizaci G122 manuál....
 
Prijde mi ze tohle je jeden z mnoha problemu Mazdy 3 BP. Presne pri kolonach kdyz se rozjizdim pomaleji, tak auto zacne skubat a skakat. Mam automat, ale pusobi to, jakobych se neumel rozjet s manualem. Ja uz to neresim, stejne jako spoustu jinych “vlastnosti”, pristi rok mi konci zaruka, takze do roka jde auto pryc.
 
Back
Top