• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cvakání na straně spolujezdce L5 2.5

No mapy od shr3ka bych bral....ale nejdriv poresit keyless zamykani, kladky, remen s pumpou, vzpery do kufru a to zvlastni cvakani v motoru..servisman teda rikal, ze nevi....
To cvakani muzou klidne delat ty remenice a napinak.
Je to podobne tomu tvemu.
Ja daval napinak loni na konci rijna novy. A uz je v prdeli. Cca 2 mesice mi neco pri jizde krokem drncelo/rezonovalo. Myslel jsem, ze je uvolneny nejaky plech okolo vyfuku. Delalo to jen v zaprahu pri nizke rychlosti, na N byl klid. Takze pri odjezdu nebo prijezdu ostuda, jak kdyz prijizdi nebo odjizdi nejaka popelnice :grinning: No a cca tyden uz to obcas dela i na N. Jak jsem cistil snih u praveho predniho kola pred vjezdem do garaze, tak jsem si vsimnul, ze to jde od nej nejvic. Sundal jsem kolo a nastaroval a dela to napinak a kdyz jsem na nej prilozil tycku tak i vibruje. Tak uz jsem objedna novy. Vydrzel tedy ani ne rok. Vetsi obavy jsem mel pri rozbaleni remenice, jak je tam jen na prazdno, ktera byla made in Poland, ale bylo v ni kvalitni japonske lozisko, takze to me uklidnilo. Napinak jsem ted objednal skf a ten co vyndam poslu na reklamaci.
Vzpery do kufru jsem kupoval za 180 jednu a vymena snadna.
 
Pokud po odpojení hnědýho konektoru nahoře kousek od EGR zvuk zmizí nebo výrazně utichne , jedná se o VIS klapky - klasická vlastnost, dá se vyřešit vymezením osky obyčejnou gumičkou, návod tu je. Pokud to bude dělat furt , tak jít po zdroji zvuku
Tak jsem to zkusil a uplne to utichlo :) Tak ted najit ten navod a zkusim to poresit
 
Tak jsem to zkusil a uplne to utichlo :) Tak ted najit ten navod a zkusim to poresit
Nebo muzes zablokovat v tech hadickach podtlak ze sani a nechat oba systemy klapek v otevrenem/zavrenem stavu. Do hadicky presne vleze kolik, jak je na policky do skrini.
Ja to tak mel u VIS. Vzduch sel tedy do motoru tou ktatsi cestou. Jelo to i o neco lepe. Zkousel jsem ruzne rezimy jizdy. Napr. na 5 to ochotneji zrychlovalo. Nevyhlazovalo to umele krivku Nm. To je pro lidi co neumi s motorem a vadi jim propady a ze treba auto cukne.
U VTCS klapek jsem vyhaknul ovladaci prvek a hridel klapek zafixoval stahovaci paskou v otevrene poloze a ovladaci prvek jsem pomoci delsich sroubu a matek vymezil, aby behal na prazdno.
Tady je postup na VIS z 2.3, ale je to stejne i pro 2.5 urcite, jen solenoid je jinde.
 
To bych nedělal. Když to zaslepí bude to furt přeplý na kratkej okruh (režim výkonu), takže v nízkých a částečně středních otáčkách přijde o část krouťáku. To je jednodušší dát do táhla tu gumičku
 
Nechal bych to na jaro. Táhlo je nafest nacvaklý a v těchto mrazech by mohlo rupnout
 
Mam auto v teple garazi, ale uvidime....muzes se s tim neco stat? kdyz to bude cvakat? kurví se tim neco ?
 
Je tam axialni vule v osce a na rozdíl od fordu bmw a mercedesu se klapky nelamou a nelitaji do sání... Ale je to otravný :D
 
Je tam axialni vule v osce a na rozdíl od fordu bmw a mercedesu se klapky nelamou a nelitaji do sání... Ale je to otravný :D
Tak super....jsem se o tom bavil se znamym, co MĚL Mondeo...vletelo mu to do motoru.....neměl radost :)
 
To bych nedělal. Když to zaslepí bude to furt přeplý na kratkej okruh (režim výkonu), takže v nízkých a částečně středních otáčkách přijde o část krouťáku. To je jednodušší dát do táhla tu gumičku
Ono to neni zase tak zhave, myslel jsem si to take, ale spis to bylo opacne. Motor nebyl tak gumovy s spise to prispelo k lepsi jeho ovladatelnosti, co po nem v tu chvili chci. Muzes zkusit sam. Kup hadicku v mototechne na prodlouzeni te stavajici, at ji nemusis rezat, a koliky na policku. Je to uprava na chvilku a reverzibilni. Ja to zkousel a nakonec jsem jezdil porad na tu kratsi, ktera mi vyhovovala vice.
 
Ja to zkoušet nebudu vzhledem k tomu že mám prekopanou VVT (S-VT) mapu
 
Mě se začaly teď v zimě klapky taky více ozývat, tak na jaře zkusím voperovat gumičku..
 
Pro nedočkavce jako jsem já opakuju - Nechte to radši na jaro ;)
IMG_20220102_152307.jpg
 
a kua :) tak neni lepsi to udelat u ohrateho motoru ?
ja dneska dal nove kladky a remen..a jdyz idpojim ten blbej hnedej konektor, tak je motor krasne tichy...
 
NO... je to na tobě naštěstí mám modelářkou sadu řidkýho vteřinovýho lepidla + aktivátor takže pevný slepení není problém ale většina lidí si takhle pomoct nemůže ;)
 
NO... je to na tobě naštěstí mám modelářkou sadu řidkýho vteřinovýho lepidla + aktivátor takže pevný slepení není problém ale většina lidí si takhle pomoct nemůže ;)
Me to zacina vic a vic stvat :) asi se na to v tydnu vrhnu..kdyz to odpojim, tak je motor krasne tichy...
 
Tak opatrně při zacvaknutí zpět ideálně stříknout vazelinou a ještě si zkontrolovat polohu klapek - po vytažení modrýho tahla se sklopí do dolní polohy
 
Tak opatrně při zacvaknutí zpět ideálně stříknout vazelinou a ještě si zkontrolovat polohu klapek - po vytažení modrýho tahla se sklopí do dolní polohy
a sakra...jak zkontrolovat polohu klapek ? ja myslel ze oddelam dva sroubky, vytahnu, dam gumicku a zandam zpet....no jeste se na to budu muset podivat , co se tma vsechno vlastne musi udelat...nechci kvuli tomu rozebirat pul motoru..
 
Back
Top