• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Deaktivace vypínání válců u motoru PEU/PYU

Kdyby to bylo správně upravené, tak to není možné, aby se změněné hodnoty volnoběhu samy změnily. Ohledně CD - IMO když jsi od tunera vyjel, ještě nebyla dokončena fáze Characteristic learning - zde podmínky neaktivace CD:
Due to customer's driving operation or vehicle conditions
― Selector lever position is P, N or R position (ATX)
― Shift lever position: Any neutral, reverse, or low speed gear (MTX)
...
Other
Characteristic learning *1 for cylinder deactivation system-related parts is not completed
― Engine torque is larger than specified value
― Insufficient engine warm-up
― Engine coolant or engine oil temperature is high
― During or directly after DSC operation
― Cylinder deactivation control continues for long periods
― Cylinder deactivation system-related part malfunction
― Battery voltage is extremely low
a pak k učení:
VERIFY IF CHARACTERISTIC LEARNING IS COMPLETED
• Verify if cylinder deactivation control has not been implemented directly after the following servicing.
― Directly after battery removal
Directly after PCM configuration

Aby si auto přepsalo samo "nastavení", to není možné. Auto si neumí samo sobě flashnout řídící jednotku motoru.
Tuner mne tvrdí to samé, že si auto samo nemohlo přepsat nastavení. Jen mne je divné, že těch prvních 150 Km po úpravě bylo vše v pohodě = zvýšený volnoběh, válce se nevypínaly. Pak jsem pouze auto zaparkoval v garáži a po dvou dnech když jsem vyjel, tak se vše vrátilo zpět. Ve středu jedu za tunerem, tak uvidím co mne řekne.
 
Jen mne je divné, že těch prvních 150 Km po úpravě bylo vše v pohodě = zvýšený volnoběh, válce se nevypínaly.
Četl jsi to, co cituješ? Pokud Characteristic learning for cylinder deactivation system-related parts is not completed, válce se nevypínají.
 
Mne predajca hovoril že vypínanie valcov ani nepocítim kedy sa to udeje ale ja to cítim ale naozaj iba jemne. Mňa zase na tom baví sledovať ako a kedy motor na tei dva válce ide. Také niečo ako ekonomer :)

Včera prvých 170 km najazdených. Tichúčko si to jazdí ale skoro mňa jeblo, niečo mi pukoce v lavom stĺpiku, to je snáď zakliate. Nerobím s toho paniku, možno si to sadne. Už som mu dal trochu čočku ani som nechcel ale musel som obehnúť takých mamtákov ktorá idú na stovke pre istotu 80 a ďalší ako kačice za nimi. Spotreba smerom tam 5,6L ale naspäť neviem lebo sa mi to vynulovalo po vypnutí zapalovania.
 
Četl jsi to, co cituješ? Pokud Characteristic learning for cylinder deactivation system-related parts is not completed, válce se nevypínají.
Tak u tunera provedena reklamace. Po kontrole jednotky zjištěno, že tam ten nový program není = nedošlo k dokončení instalace přesně jak jsi psal. Chyba mohla vzniknout tím, že po instalaci je třeba nastartovat motor a pak nechat 5 minut vypnutý. Nově tedy uděláno přesně dle popisu, potom několikrát projeto, vypnuto, nastartováno. Vše bylo OK. Po ujetí dalších 100 Km najednou během jízdy po dálnic cítím, že něco není OK. Koukám na infotainment a vidím, že se válce opět začaly vypínat a volnoběh opět spadnul na tovární nastavení. Zítra jede tuner řešit reklamaci ke mě domů. Tak uvidím co bude.
 
Zatím to směřuje k tomu, že ten tuner to vytůní takovym stylem, že i případný poškození z vypínání válců (pokud by nějaký nastalo) bude ještě prkotina oproti tomuhle. :joy:

Ale na to, že jsi psal, že už jich udělal několik, tak docela základní chybičky... No stát se to může :)
 
Poslední úprava:
Ale na to, že jsi psal, že už jich udělal několik, tak docela základní chybičky...
Taky mi ten celý příběh moc nesedí. :D

Tak u tunera provedena reklamace. Po kontrole jednotky zjištěno, že tam ten nový program není = nedošlo k dokončení instalace přesně jak jsi psal. Chyba mohla vzniknout tím, že po instalaci je třeba nastartovat motor a pak nechat 5 minut vypnutý. Nově tedy uděláno přesně dle popisu, potom několikrát projeto, vypnuto, nastartováno. Vše bylo OK. Po ujetí dalších 100 Km najednou během jízdy po dálnic cítím, že něco není OK. Koukám na infotainment a vidím, že se válce opět začaly vypínat a volnoběh opět spadnul na tovární nastavení. Zítra jede tuner řešit reklamaci ke mě domů. Tak uvidím co bude.
Pokaždé, když to flashuje, tak resetne PCM, takže ta se začne znovu učit a po těch 100 km se naučí válce znovu vypínat. Tzn. i kdyby tam nahrál zpět originál, bude se to chovat stejně jako tato (viditelně co se CD týče nefunkční) úprava.
Metoda "po instalaci je třeba nastartovat motor a pak nechat 5 minut vypnutý" na to nemá žádný vliv.
 
Já jsem tušil, že kdyby to šlo,tak shr3k by to uměl.😄
Pane profesore, nemalujte čerta na zeď. ;)
Tomáš právě testuje minimalistickou úpravu CD (2 změněné hodnoty, 1 2D mapa) a i-Stopu (1 hodnota). Zatím se na displeji ukazuje, že se válce vypínají, ale nevypnou se (ptal jsem se, jestli si je jistý, jestli to bezpečně pozná, že se nevypnuly). A i-Stop, když by jakoby měl i-Stopovat, jen problikne, ale motor nevypne. Uvidíme, pojezdí ještě nějaké stovky km.
 
Pane profesore, nemalujte čerta na zeď. ;)
Tomáš právě testuje minimalistickou úpravu CD (2 změněné hodnoty, 1 2D mapa) a i-Stopu (1 hodnota). Zatím se na displeji ukazuje, že se válce vypínají, ale nevypnou se (ptal jsem se, jestli si je jistý, jestli to bezpečně pozná, že se nevypnuly). A i-Stop, když by jakoby měl i-Stopovat, jen problikne, ale motor nevypne. Uvidíme, pojezdí ještě nějaké stovky km.
Sice pořádně nevím o čem mluvíš, protože tohle je pro mě španělská vesnice🤣,ale věřím že se k zdárnému cíli určitě dopracuješ a bude to fungovat jak má.👍
 
Taky mi ten celý příběh moc nesedí. :D


Pokaždé, když to flashuje, tak resetne PCM, takže ta se začne znovu učit a po těch 100 km se naučí válce znovu vypínat. Tzn. i kdyby tam nahrál zpět originál, bude se to chovat stejně jako tato (viditelně co se CD týče nefunkční) úprava.
Metoda "po instalaci je třeba nastartovat motor a pak nechat 5 minut vypnutý" na to nemá žádný vliv.
Tak jsem ještě zkusil odpojit baterku. Po cca 60 Km to opět začalo válce vypínat. Vidím to jednak na display a při pomalé rychlosti na 2 nebo 3 převodový stupeň na rovině to je cítit jak to změní i zvuk motoru a jemné (opravdu velmi jemné cuknutí). Jinak když to tuner při reklamaci připojil na počítač, tak to viděl. Uvidím co tedy bude zítra, kdy má tuner přijet to řešit.
 
Na slovo Tuner jsem alergický :D
Měl jsem v plánu navštívit příští týden pana Mikuše tak žebych počkal na kompletní balíček Stage1+CDOFF+iStopOFF? :blush:
 
PS a je vlastně to vypínání válců potřeba?
Před pár dny tu někdo dával odkaz na bazarovou BP s nájezdem 313 000 km - sice to auto bude za tu extrémně nízkou cenu bourane ale o to nejde - evidentně není problém to najet a evidentně to nedělá problémy.
Tím neříkám že by nebylo fajn mít možnost to deaktivovat - spíš jen je to motivace pro shr3k ještě někam posunout své služby, ale to jak se toho všichni bojí je opravdu zvláštní, kor v momentu kdy nejsou žádné případy toho, že by ten systém vypínání válců nějak zlobil - nezaznamenal jsem u Mazdy ani u jiných značek.
 
Problém bude, že to auto co najelo za 5 let přes 300000km asi v tom dvouválcovim režimu moc nejezdilo - alespoň můj předpoklad. Za tu nízkou cenu se to mohlo prodávat i proto, že to třeba mělo problém právě na motoru, který ale třeba nemusel souviset se systémem vypínáním válců. To se už asi nedozvíme kde byla pravda.
Jestli to bude zlobit tak to bude u takovejch těch klasickejch za 10 let 150-250000km co jezdí v místech a stylech, kdy ten dvouválcový režim bude dost často aktivní, což bude znamenat zátěž na pružnost těsnění hlavy válců.
Podobný problém, který bych si dokázal představit že nastane u Mazdy, měla Toyota/Lexus v důsledku častýho vypínání motoru/válců u motoru 2ZR-FXE a lidem se to začalo projevovat až po cca 8 letech a dýl což u někoho znamenalo +400000km (taxikáři) a u někoho 150000km (běžný smrtelníci).
Ale opět dodávám, že to je jen "coby kdyby" a všichni víme prd.
 
Taky mi ten celý příběh moc nesedí. :D


Pokaždé, když to flashuje, tak resetne PCM, takže ta se začne znovu učit a po těch 100 km se naučí válce znovu vypínat. Tzn. i kdyby tam nahrál zpět originál, bude se to chovat stejně jako tato (viditelně co se CD týče nefunkční) úprava.
Metoda "po instalaci je třeba nastartovat motor a pak nechat 5 minut vypnutý" na to nemá žádný vliv.
Takže výsledek zatím žádný, pouze potvrzeno co psal shr3k = úpravce potvrdil , že je to chyba nahraného programu, který prostě válce nevypne. Pokud mne to nevypínalo válce při odjezdu od úpravce, tak to bylo tím, že byl odpojený akumulátor a tam to může klidně dle výrobce mazdy trvat i 150 Km, než se znovu válce začnou vypínat. Aktuálně se čeká až bude nový opravený software, který by už problém s vypnutím mít neměl. Ten program dělá někdo mimo ČR. Musím, ale potvrdit, že úpravce má snahu to řešit a na nic se nevymlouvá. Problém řeší u mne doma. Po mě úpravce upravil ještě CX-5 se stejným motorem a tam to funguje již několik stovek KM bez problémů = válce se nevypínají. Mojí mazdu prý taky na 100 % vyřeší. Tak tomu věřím.
 
Takže výsledek zatím žádný, pouze potvrzeno co psal shr3k = úpravce potvrdil , že je to chyba nahraného programu, který prostě válce nevypne. Pokud mne to nevypínalo válce při odjezdu od úpravce, tak to bylo tím, že byl odpojený akumulátor a tam to může klidně dle výrobce mazdy trvat i 150 Km, než se znovu válce začnou vypínat. Aktuálně se čeká až bude nový opravený software, který by už problém s vypnutím mít neměl. Ten program dělá někdo mimo ČR. Musím, ale potvrdit, že úpravce má snahu to řešit a na nic se nevymlouvá. Problém řeší u mne doma. Po mě úpravce upravil ještě CX-5 se stejným motorem a tam to funguje již několik stovek KM bez problémů = válce se nevypínají. Mojí mazdu prý taky na 100 % vyřeší. Tak tomu věřím.
Aby tě netahal za nos,je to nějaké divné.
 
Jsem zvedav na pokracovani, ale vypinani valcu uz ma a melo davno mraky aut. Co ja vy sledoval, tak primarne na tempomat se nejvasteji aktivuje a do kila, kdyz solicham nohou tak minimalne, mozna se mi klepe starim 😂
 
A peníze za tuhle neúpravu vrátil nebo si je nechal a přestal komunikovat?
 
Tak pokud se týká vypínání válců na mojí mazdě je takové, že úpravce https://www.kvchiptuning.cz/ již čtyři týdny nekomunikuje. Nezvedá telefony. Asi spoléhá na to, že nejsem z Prahy a bude pro mne problém ho dostihnout.
Tak to se bohužel potvrdilo to co jsem říkal.Zase jeden vyčuránek který něco zmrví a pak se k tomu nehlásí.😠
 
Back
Top