• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Desetiletá CX-5 AWD – stálé vrčení za jízdy

Jirkav

výkonný člen KLANu
132
Ahoj,
poslední týden jsem smutný, protože Mazda ohlásila problém. K běžným zvukům (motor, vzduch, pneumatiky) se při jízdě přidalo vrčení zatím neznámého původu. Začne a přestává být slyšet vždycky kolem rychlosti 40 km/h, při rychlejší jízdě je silnější. Tón je tím vyšší, čím rychleji jedu. Vyřazení rychlosti na sílu ani výšku tónu nemá vliv. Pozice volantu má vliv: vrčení úplně ztichne v pravé zatáčce (i mírné), při narovnání volantu hned zase začne. Při klikaté jízdě se ozývá přerušovaně. Auto se netřese, volant ani pedály necítím vibrovat, je to jen zvuk. Když pustím volant, auto jede rovně.
Zkusil jsem na parkovišti co nejrychleji jezdit malá kolečka na jedničku doprava i doleva. Auto se chovalo úplně normálně, neslyšel jsem ani necítil nic zvláštního.
Prosím o tipy zkušenějších, co by to mohlo být.
 
Ložisko náboje, teoreticky pravé přední
 
Servis, kam jsem přijel na pravidelnou prohlídku, došel ke stejnému závěru, blahopřeji Max6. Objednají ložisko a vymění ho.
Po krátkém zamyšlení mi připadá dost důležité odhadnout, jestli šlo o ojedinělé selhání, nebo jestli je to po ujetí 180 tisíc km očekávatelná závada následkem opotřebení. V tom druhém případě bych si asi dal vyměnit přední ložiska rovnou na obou stranách, protože bych nerad podobnou věc, jen na levoboku, zakrátko řešil třeba na výletě do Španělska. Ono se to vrčení totiž s každou ujetou stovkou km citelně zhoršuje.
Prosím o názory.
 
Po 10ti letech + 180000km může odejít cokoliv a kdykoliv. Ložiska v kolech/nábojích se většinou objevují od 10let nebo 200000km.
Dřív odchází většinou jen z důvodu přetěžování nebo naopak zatuhnutí.
 
Back
Top