• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Dětská autosedačka - v čem vozíte svá dítka ?

Vitus

správce
Člen týmu
5 958
dítě do 150cm výšky by mělo jezdit v autosedačce, podsedák se nedoporučuje z hlediska bezpečnosti i pohodlí dítěte (třeba když usne) .

Vozím dítě (7,5let) už pět let v rostoucí autosedačce 9-36kg, ale zdá se mi už pro tak velké dítě nevyhovující a navíc už je po takové době docela vyšisovaná, takže se poohlížím po něčem lepším. Zatím mám v hledáčku:

https://www.detskezbozi.com/autosedacka-cybex-solution-m-2017-darek.html
https://www.detskezbozi.com/autosedacka-romer-kid-ii-2017.html
 
Jsem na tom podobně, ale nějak už se dívám po podsedáku. Je fakt, že mám sedačku 15-36kg od römeru a nějak se začínám dívat právě po podsedáku.
 
nevím, jak máš starýho potomka, ale jak jsem se zanořil do legislavity, tak dítě pokud není starší dvanácti let nebo vyšší 150cm, musí sedět v sedačce.... čímž vzal můj plán s podsedákem za tři kila za své a pořídil jsem dceři autosedačku Recaro Monza 2 , vzhledem k tomu že v tom bude jezdit ještě cca. pět let. Sedačka má super recenze a navíc má v chráničích hlavy zabudované repráky, takže si dítě napíchne jacka do iPada nebo telefonu, může mastit hry nebo koukat na pohádky a nikoho to neruší. Navíc mě pořád slyší (pokud chce :D )
 
On má 7 let, legislativa říká 150 cm a 36 kg, co nastane dříve. Tak uvidíme, ještě v sedačce vydrží, tedy bude muset.
 
150 cm a 36 kg, co nastane dříve

to je pravda, nad dvanáct let už se to nevyžaduje. Každopádně bezpečí dítěte nadevše, takže budeme muset s autosedačkama vydržet i když to zabírá místo, chrastí to a tak vůbec :(
 
Jojo bezpečí nadevše, proto je v dnešním provozu důležité moderní auto. Protože super sedačka ve 20 leté chrchle má absolutně nulový smysl. Takže kombinace bezpečné auto a dobrá sedačka. ;)
 
Tato teorie je dobrá za předpokladu, že 7 leté dítě bude ochotno být pevně připoutané tím 3-bodovým pásem aniž by se vlastně mohlo pohnout (nejezdíme WRC). A přiznejme si, že děti jsou velice šikovné :D
 
Nazdar my máme obě dětské autosedačky Sparco a jsme s nimi Velice spokojení jak cenou tak kvalitou a dají se obě bez problémů prát což je velmi důležité u děti
 
onehdá tu byla debata o tom, jak nejlépe připevnit jeden "monitor" pro dvě děti vzadu sedící. Kamarád má v autě super držák, který se rozepře mezi tyčky opěrek hlav předních sedaček a na tom je držák na tablet. Super vychytávka.

IMG_1818.jpg
 
Na tom se dá i cvičit při dlouhé cestě.
 
Vitus: presne tento zobrazeny drzak mame pro decka. Je to prakticka vec. Ma samozrejme i sva negativa - problem vznika, kdyz si chce spolujezdec nastavit sedacku jinak, nez ridic :)

Ad.sedacky: chceme deti v sedackach drzet co nejdele. Podsedak daji decku jen rodice, co jim je bezpeci deti fuck anebo nedomysli (staci mirny tukec z boku, hlava do sloupku a konecna. Malej ma 6 let/132 cm/27kg. Ted jsme kupovali Kiddy Cruiserfix. Ma absolutne nejdelsi sedak ze vsech (opravdu jsme poctive objizdeli prodejny a zkouseli), ktery se da navic vysunout. V ostatnich sedackach sedel jak prkno, kratky sedak, klouzal z toho dolu - proto jsme se zbavili Cybexu (ac tez do 36kg).
 
Ahoj, máte někdo zkušenost, jestli do GJ (uvnitř měří 140cm) nacpu 2 isofix sedačky a mezi ně vajíčko na pás?

Ohledně výběru zatím docházím k Cybex Solution S nebo Z-Fix, který mi přijdou pohodlnější, než Cruiserfix.
Totálně mne zaráží, jak se všude řeší které všechny normy sedačka splňuje a co vyhrála, ale vůbec! se neřeší, jak se na tom dítěti sedí?! TO je pro mne (i děti samotné) při tom to hlavní kritérium, jestli tam budou po pár hodinách sezení otlačené, zpocené a otrávené.

Jinak k legislativě a podsedákům: legislativa říká "do 150cm nebo 36kg v odpovídající autosedačce", ale to samozřejmě může být i podsedák! Odpovídající autosedačka znamená, že dítěti nejde pás přes krk (což bohužel jde i ve spoustě autosedaček, takže navzdory všem vítězstvím v testech často nejsou "odpovídající", pokud ji tak nastavíte - a u některých je to fakt problém) ... no ale když jednou pojedete dlouhou cestu a uvidíte, jak za váma děti spí s hlavou opřenou o okno, tak si podsedák možná rozmyslíte
 
Přátelé, jsem tak trochu na rozpacích. Koupil jsem autosedačku včetně té otočné základny a při instalaci na zadní sedadla v protisměru se tak tak vejde, ačkoli je přední sedadlo na doraz, takže přední sedadlo je prakticky po celou dobu používání nepoužitelné. Taková situace je v Ceedu, Mazdě 3, Mazdě 6, CX-5 ale klidně i Superbu. To si má člověk na jedno dítě koupit snad MPV? Respektive často jezdíme na dovolené 3 dospělí a teď jeden prcek. Nějak jsem měl za to, že přední sedadlo bude stále použitelné pro menší osobu, ale to je úplně nadoraz a třeba v tom Superbu tam už si taky nikdo pořádně nesedne/ prostě prdlajs rozdíl.
 
Vitej v nasem svete :D Proto jsem doporucoval Mazdu 6 Sedan nebo Superb nebo treba Mondeo jako uplne minimum, pokud je to vetsi protismerna a pokud je ten, co sedi pred ni, vetsiho vzrustu. Na druhou stranu, ty male protismerne a clovek kolem 170 se vejde ve skoro kazdem aute - stopro Mazda CX-3, 3, Golf '2017, a tak dal. U vsech aut je pak potreba mit sedadlo spolujezdce pred protismerkou na (nej-)vyssi poloze, pak vetsinou sedacka vyjde o neco nize, sedadlo se da dat vic dozadu + spolujezdec dokaze lip sedet i v kratkem prostoru, protoze bude mit nohy dolu, nikoliv pokrcene.

Sedacky s otocnymi zakladnami patrily v dobe naseho vyberu mezi zdaleka nejvetsi a nejvic chrastici (pazvuky pri jizde me deptaji a hudbu posloucham spis malo), takze my jsme je rovnou vyradili z vyberu. Krom znacne konzumace podelneho prostoru je u nich casto i vetsi vyska nad sedadlem, coz sice znamena pro dite lepsi vyhled, ale v aute s klesajici strechou pak muze vetsi dite sedet s hlavou skoro u stropu, coz mi prijde brutalne nebezpecne. Z toho duvodu treba i nase Maxi Cosi s portalem neni pro ctyrlete dite uplne dobra v Mazde 6 Sedan, ale v pohode v CX-5 nebo Citroenu, protoze tam je strecha jeste daleko. A naopak, podelne mnohem delsi, ale na vysku nizky, Concord byl vzdy problemovy v CX-5.
 
V M3 BMku HB máme Maxi Cosi 360 základnu. Při vajíčku to bylo ještě na pohodu a spolujezdec měl místa dost. Před pár měsíci jsme provedli upgrade na Maxi-Cosi Pearl 360 Authentic Black a tam začal problém pro spolujezdce s nedostatkem místa. Jelikož máme sedačku furt směrem do protisměru tak zabírá hodně místa. Žena má 180cm jako já takže potřebuje místo na nohy. Na krátké trasy to ještě docela "šlo" ale je to peklo. Takže jsem pořídil M6 2017 v Sedanu Revolution TOP a je po problému. Na výlety se jezdí M6 a do práce a M3 zůstala ženě, když jede s malým nakoupit, za babičkou, k doktorovi atd..

Jinak k tomu zvuku, musím říct, že naše 360tka je tichá sem tam něco vrzne když v ní syn nesedí ale když je v sedačce tak není slyšet nic. Asi je slušně vychovaná ta základná, protože to mám stejně jako ty Ondro, nesnáším pazvuky.

 
No je fakt, že naše portálová Maxi Cosi už je šestiletá, za ty roky se mohlo hodně změnit... sestra má prakticky stejně starou dceru, a má 360st Joie Spin, nám tenkrát nabízeli v obchodech různé podobné, otáčení byla novinka, a všechno co jsem viděl bylo hrozně vysoké a prostorově neúsporné, navíc ta sestřina Joie za jízdy všeljak klepe a rachtá, a tím, že to není takový jednoduchý mechanismus, nevím jak bych to vyladil, kdyby se tam udělala vůle (nebo tam vůle byla rovnou, jak u sestry)... Naše stará Maxi Cosi nejdřív byla cca 2 roky zticha, časem se udělaly trochu vůle v nasazovacím mechanismu, takže prázdná občas vrznula, ale trochu jsem oba kusy proti sobě vyměkčil a je to zas dobré; statický posměrný Britax Romer a podobná od Maxi Cosi jsou zticha. Když koukám na nové Maxi Cosi 360, vypadá to i nižší, než ten náš neotočný portál, ale zas možná o něco delší, část u sedadla je na ilustracích šikmější.

Naše Maxi Cosi s nasazenou sedačkou do protisměru byla v pohodě i v té CX-3, vepředu to bylo pro spolujezdce se 170cm tak akorát i na dlouhou cestu. Přitom interiér CX-3 byl poměrně krátký. Ale je jasné, že každý centimetr spolujezdce je znát, a to i protože si pak možná nemůže dát to sedadlo nejvýše.
 
Bohužel přítelkyně podle testů a doporučení zvolila právě tu sedačku s tou plastovou otočnou základnou. Ona byla i součásti toho kočáru, který je velmi skladný. Tuším že SMILE III. Ale je fakt masakr, že při instalaci v opačném směru je přední sedadlo prakticky nadoraz v přední poloze, takže je nereálné ho používat a to mi dosti komplikuje situaci dovolených ve třech dospělých. Nějak jsem to netestoval předem a tohle popravdě ani nepředpokládal. Trochu pomůže sedadlo napumpovat do nejvyšší polohy. Ale když vemu v potaz, že větší auta mají prostor pro nohy větší v řádu pár centimetrů, tak nevím, které auto oproti trojce by bylo ideální na takový obří bazmek + optimální posez na předním sedadle pro jedince alespoň 175cm.

 
Njn, sedacka se vybira podle auta, nikoliv naopak... Sada je to ale moc pekna, i designem, a Britax mam jako znacku rad, palec nahoru.
Jestli je i Superb / 6 Sedan kratky, tak CX-9. Jestli je to tak hluboke/dlouhe, tak by treba i auto podobne Citroenu C4 Grand Spacetourer (tim padem nejspis i Smax nebo Touran) mohl byt kratky, podelne neni v druhe rade o tolik vic, nez treba v 6 Sedan, a taky nelze mit sedadlo spolujezdce zdaleka na zadnim dorazu. Rozdil je spis v sirce a tvaru sedadel, a prostoru "nahore".
 
Poslední úprava:
Máme v GH otočnou sedačku Britax Romer a při otočení proti/po směru a není problém s nedostatkem místa na sedadle před ní. Vozim ji za sebou a sedadlo mám pohodlně bez nějakého omezení - měřím 183cm. Malá má 3,5 roku a když v sedačce natáhne nohy tak špičkama dosáhne na moje opěradlo, takže i ona má místo na nohy dostatek.
 
Back
Top