• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Dětská autosedačka - v čem vozíte svá dítka ?

Tak já už 13 let používám autosedačky pouze od Britax-Römer. Od vajíčka se základnou až po podsedáky. Děti už mám větší, tak dnes už používám jen jeden podsedák. Vajíčka se základnou jsem používal v šestce GH, tam bylo místa plno, u trojek už jen autosedačky po směru nebo podsedáky a také místa plno. Ale je pravda, že mám 174 cm a manželka 164 cm, takže sedačky vzadu moc nemáme.
 
No tak to nevím nevím. Mám trojku bn v hatchback a já jsem hold pan 187cm a 105 kg za 15 let cvičení takže za mě se asi těžko vejde. Ale jestliže tu základnu s vajíčkem nasadim v protisměru tak musím sedadlo spolujezdce dát do téměř úplně přední polohy a tam se pak nenasouka ani moje holka 165cm. Netvrdte mi, že v gh je o tolik víc místa. Vždyť jsem v tom jel a vzadu má tak o 3cm víc k dobru než trojka na nohy.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No tak to nevím nevím. Mám trojku bn v hatchback a já jsem hold pan 187cm a 105 kg za 15 let cvičení takže za mě se asi těžko vejde. Ale jestliže tu základnu s vajíčkem nasadim v protisměru tak musím sedadlo spolujezdce dát do téměř úplně přední polohy a tam se pak nenasouka ani moje holka 165cm. Netvrdte mi, že v gh je o tolik víc místa. Vždyť jsem v tom jel a vzadu má tak o 3cm víc k dobru než trojka na nohy.

Samsung S22 256GB Tapatalk

Jak říkám, Britax Römer se základnou na isofix úplně v pohodě v obou směrech už třetí rok, najeto za tu dobu cca 45 tis a nikdy jsem ji na cesty nevyndaval. Kvůli parkování mám sedačku za sebou a sedadlo mám nastavené pořád stejně. Nevím jaký je rozdíl v místě vzadu mezi GH a BN,ale já s tím nikdy problém neměl. Ale je fakt, že nikdy jsem vzadu neseděl
 
Vždycky mě bavili názory lidí, co mi řekli - sedačka za 3 tisíce úplně stačí, my jsme s ní byli naprosto spokojeni. Nikdo s tou sedačkou ale neboural. Jak můžete u věci, kde je hlavní bezpečnost říct, že je to naprosto skvělá věc, když jste (naštěstí) tu bezpečnost nevyzkoušeli?
Možná mi řeknete, že jsem hlupák nebo něco, ale teď jsme koupili tohle https://www.centrumautosedacek.cz/9-25-kg/1790-klippan-century-freestyle-6417840022132.html, má to železnou konstrukci a na plasty záruku 10 let (něco o křehnutí https://www.autosalon.tv/novinky/ri...obu-trvanlivosti-hodne-rodicu-to-vubec-netusi) a těžší testy než standardní testování pro R44 či i-Size. Jinak máme to teda v M3 za spolujezdcem a s mou postavou cca 170, 75kg docela v pohodě. Trošku nekomfortu, ale furt si můžu vybrat jestli budu chtít sedět dost vzpřímeně, nebo mít míň prostoru na nohy ale mít opěradlo v komfortní poloze.
Malý po nějaké době v autě začně nadávat, ale myslím si, že je to tím, že má první sedačku po vajičku a v tom úhlu by se chtěl úplně posadit, což nejde. Věřím, že si za chvilku zvykne.
 
Ale tohle, si myslím, bude většinou (a to je dobře) jen o vlastních pocitech. Skutečnou destruktivní kolizi zažije málokdo a zcela jistě ještě méně lidí se s ní pak bude chlubit a poukazovat na "prokazatelné selhání“ třeba právě autosedačky.
To už se dá začít u té M3, kdy další skupina lidí bude nechápavě zírat až se bavit , že tam někdo souká děcko, však není nic „lepšího“ než Volvo XYZ … je to pocit, pravda, výsledek testů (?) Taky se dnes bavím, když kolegové nahání kočárky se servisní knížkou :innocent: a nemám ani sílu ukazovat fotky prvních porevolučních polských látkových boudiček :)
Hlavně ať Vám to ve zdraví roste… pasivní bezpečnost zůstane vždy jen pokusem limitovat potenciální průšvih, eliminovat ho však nelze nikdy (!)
 
@ruckin, přiznám se, že s ženou jsme řešili bezpečnost autosedaček a vyšla nám nejlíp cena/výkon právě Maxi Cosi ale určitě budou i lepší. Samozřejmě doufáme, že nikdy nezažijeme autonehodu a nebudeme muset zkoušet jak moc je opravdu bezpečná..

Maxi Cosi nás stálá (základna 7K, Vajíčko taky 7K, nová sedačka teď 13K) ale je to o penězích co si kdo může dovolit. Ne každý dá 14K za sedačku se základnou, proto spousta lidí bere věci z druhé ruky a nebo vezme levnější variantu. Vajíčko jsem prodal třeba za 4500 a bylo 5-6 měsíců staré a zájemců bylo dost.

Ve svém okolí mám spoustu lidí co bere 3kombinaci za 15K a jsou spokojení, že tam májí vajíčko a kočárek s korbou a sporťákem. Já dal za kočár 25K.
Je to prostě o penězích co si kdo může dovolit = větší bezpečnost - víc bych za tím nehledal.
 
máme MAXI-COSI Autosedačka AxissFix (9-18 kg) a manipulácia ok, ale trochu sa klepe počas jazdy a nezáleží, či tam je dcéra, alebo je to prázdne. Zistil som, že keď je to otočené k dverám, tak to klepe menej. A čo sa týka veľkosti, tak do m3 BM sedan je to limitné. Pretože vpredu sa posadí len menšia postava. Väčšia len na kratšiu vzdialenosť. A ešte som si všimol, že nám pri otáčaní počas jazdy oškiera bočné dvere :( AKo sedačka teda super, ale ak ste náchylní na klepotavé zvuky, tak skúste možno niečo pevné. Tieto otáčacie budú si myslím vždy klepotať. Nám však vyhovuje hlavne ten komfort nastupovania a vystupovania.

Dokonca v pivnici mám ešte vajíčko Joie i-Level už nevyužitú so základňou a zavadzia. Kľudne za 2 tisícky odpredám. Používali sme ju rok. Iba 1x bola pozvracaná na rakúskych serpentínach ale to sme náležite vyprali a v sušičke vysušili a bola ako nová. Musím povedať, že bola super, pretože sa dala polohovať až do takého pololahu a malá tam dokázala prespať hodiny. Ach kde sú tie časy :D
 
Taky přidám zkušenost. Nedávno jsme vybírali pokračovací sedačku po vajíčku. Požadavky byly jasné - protisměr a otáčení pro snazší nastupování. Byli jsme v obchodě osobně vyzkoušet 5 modelů a zůstali nám dva favorité:

BRITAX RÖMER Dualfix M i-Size
+ Prostorná
+ v autě více místa na nohy pro dítě
+ kvalitněji provedená, než některé, i dražší sedačky jiných značek
- Velký prostor pro hlavu

JOIE i-Spin Grow
+ Prostorná
+ překvapivě kvalitní provedení (v porovnání s jinými Joie sedačkami, které byly v obchodě vystaveny)
+ Užší prostor pro hlavu - těsněni ji obepne
- Nutnost top tether (ne všechny auta mají s isofixem i TT, Mazda naštěstí ano)
- v autě méně místa na nohy pro dítě

S těmi jsme pak šli do auta zkusit, jak jsou schopné polohovat v autě.
- O BR se říká, že nedokáže kompenzovat větší sklon sedaček a dětem padá hlava. V 6 GH je na polohu v leže použitelná. V reálu se hůře ovládá tlačítko pro odjištění otoče. Je níže a je menší. Více místa na nohy dítěte už omezuje spolujezdcovo sedadlo. Pro ženu vysokou 168cm ještě OK, ale já se 184cm už bych si pohodlně nesedl.

- Joie po instalaci a polohy do lehu byla o chlup lepší, pohledově (bez měření) byl skon v leže o trochu větší. Odjištění otáčení je návykově jednoduché. Tím, že nemá podpěrnou nohu a je blíže k opěradlu zadního sedadla, je kompaktnější a spolujezdcovo sedadlo jde nastavit pohodlně i pro mě.

Nakonec jsme tedy vzali Joie. Nemyslím si, že BR byla špatná (už jsme měli 2x BR pro staršího), jen při konfrontaci s Joie nám nesedla tak, jako Joie. Takže rozhodnutí bylo víceméně na základě subjektivních preferencí.

Foto Joie z testování.

Joie I_spin Grow.jpg
 
Poslední úprava:
Back
Top